Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

itsekin pelannut peliä sellaisen 50 tuntia ja hyvin on maistunut, yksi kaikkien aikojen parhaita elämyspelejä, ja elämys pelinä olen peliä pelannutkin että ei ole ollut sen kummempia tavoitteita, vaan etenen vähän miten virta vie, esim heti pelin alussa menin maan-alle ja vietin siellä ainakin sen 20-30 tuntia, taisi olla 4800 Zonaitea kun palasin maan pinnalle, tosiaan vasta 30 shrineä itelläkin kun en ole niitä sen kummemmin etsinyt tai metsästänyt,

ainut harmituksen aihe on että pelissä häviää kaikki asiat mitä olet rakentanut, kun lataat pelin tai kuolet, vaikka jos haluat laittaa vaikka jalokiviä näkyville tai varastoida aseita rakentaamaasi vaunuun. niin se on turhaa koska ne tulevat sieltä häviämään. tässä varmaan tulee Switchin specsit vastaan ja sen takia ollaan päädytty tähän ratkaisuun

Nyt tosiaan kun on ollut näin hienot kelit niin ei oo tällä viikolla ehtiny pelailemaan, no huomenna kelit viilenee niin pääsee taas pelin pariin :)

Niihin rakennettuihin häviäviin hommelein on jutska, eli..
tulee käyttöön eräs "muistikyky" eli jos oot vaik rakentanut lentokoneen, se menee muistiin ja voit rakentaa semmosen lennosta missä vaan, vaati just niitä sun keräämiä zoneja eli tuskin tulee pulaa. En tiie miten se tarkkaan toimii et onksiel muistis tyylii 10 viimeisintä ja pystyykö sitä muistia laajentaa jne. Kuitenkin toi on ihan gamechanger, tässä haahuilles oon vetänyt lentokoneita ja mopoja taskusta.
 
Niihin rakennettuihin häviäviin hommelein on jutska, eli..
tulee käyttöön eräs "muistikyky" eli jos oot vaik rakentanut lentokoneen, se menee muistiin ja voit rakentaa semmosen lennosta missä vaan, vaati just niitä sun keräämiä zoneja eli tuskin tulee pulaa. En tiie miten se tarkkaan toimii et onksiel muistis tyylii 10 viimeisintä ja pystyykö sitä muistia laajentaa jne. Kuitenkin toi on ihan gamechanger, tässä haahuilles oon vetänyt lentokoneita ja mopoja taskusta.
Itselle tuon pikarakennuskyvyn tärkein anti oli, että pystyi tallentamaan tiettyjä usein käytettyä rakennelmia itselle muistiin "favouriteiksi" ja toistamaan ne nopeasti, vaikka niitä ei ihan äskettäisin olisi edes rakentanut. Tämä oli se ominaisuus jota pelin alkupuolella kovasti kaipasin. Onneksi löysin kyky-ympyrän viimeisen kyvyn melko nopeasti kuitenkin, niin ei kovin kauaa ehtinyt häiritsemään tämän ominaisuuden puute.
 
Niihin rakennettuihin häviäviin hommelein on jutska, eli..
tulee käyttöön eräs "muistikyky" eli jos oot vaik rakentanut lentokoneen, se menee muistiin ja voit rakentaa semmosen lennosta missä vaan, vaati just niitä sun keräämiä zoneja eli tuskin tulee pulaa. En tiie miten se tarkkaan toimii et onksiel muistis tyylii 10 viimeisintä ja pystyykö sitä muistia laajentaa jne. Kuitenkin toi on ihan gamechanger, tässä haahuilles oon vetänyt lentokoneita ja mopoja taskusta.

joo itsellä tosiaan löytyy se jo, mutta silti se ei oikeastaan poista sitä asiaa esim jos vaikka haluaa tehdä Dephiin itselleen Mining robotin tai maan pinnalle vaikka puita hakkaavan ja poimivan robotin tai vaikka sitten sisustaa noilla omilla lumpeen lehdillä ja jalokivillä omia rakennelmia/valmiita paikkoja, niin ne on tosiaan vain siihen asti kunnes lataat peliin tai sitten jos menet liian kauas niin sillonkin ne häviää, tässä tosiaan huomaa että itse olen aika luova persoona. ja on tullut rakenneltua ja kokeiltua vähä kaikennäköistä. ehkä eniten tuossa kärsii se immersio jos pitää rakentaa kaikki uusiksi aina, mutta joo tosiaan se voi olla että specsit eli lähinnä muisti tulee vastaan, voisi olla että, pelistä tulisi aikamoinen diashow jos siellä olisi mining koneet ja puun hakkuu koneet ja muut siellä taustalla jylläämässä sillä välin kun itse on seikkailemassa.
 
Joo kyl itekki mieluusti ottaisin mun rakentamat vempaimet johonki talliin jemmaan, kaikkea huvijahtia ym mopohärpäkettä ja hävittäjii laittanut ja yleensä ne on vaan sen yhen reissun verran kestäviä. Mut tosiaan se kyky nyt edes jotain sinnepäin tekee, muuten switch varmaa ois räjähtänyt ellei olisi joutunut tekee kompromisseja.

No nyt on kilpi!

s1.jpgs2.jpgs3.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mun ei ollut alunperin edes tarkoitus hommata tätä BotW:n jälkeen, sekin (mun ongelma Zeldojen kanssa) jäi kesken ennen viimeistä bossmatsia.
Tuli kuitenkin sitten hommattua kun katselin youtube-tutun tätä alkua pelaavan.

Nyt sitten kun Switchkin suostuu kertomaan pelitunteja 10 päivän jälkeen, niin ajattelin jotain höpistä (en ole aiempia juurikaan lukenut).
Jotain kertonee se että tässä on jo paljon enemmän tunteja käytettynä kuin aiempaan osaan koskaan. 120 tuntia vs 85 tuntia.

Tätä tuli aloitettua samaan tyyliin kuin Far Cryt yms vastaavat, eli ensin kiivettiin radiotorneihin, tai siis näköalakartoittimiin, sitten shrinejä tekemään mitä näki. Juonta tuli alussa tehtyä sen verran että sai kameran ja pääsi alakertaan, joka sekin on nyt kartoitettu yhtä isoa liian kuumaa paikkaa lukuunottamatta. Hieroglyphit tuli samalla katsastettua ja siitä saatu palkinto (ei suoraan käteen, vaan näkyi että haa, tuolta saa) oli oikein oiva. Tutkiessa tuli myös kolme temppeliä löydettyä jotka tuli kartoitettua niin paljon kuin voi. Sitten sattumalta törmäsin pää questiin joka johti yhteen noista temppeleistä ja sai sen sitten tehtyä loppuun. Nyt on sitten pari muutakin tullut tehtyä.

Stamina tuli maksimoitua aika pian, sydämiä taisi siinä vaiheessa olla 6 tai 7, nyt niitäkin on 28.
Kuten pelitunnitkin vähän kertoo, olen tykännyt tästä paljon enemmän kuin edellisestä, josta en kyllä kauheammin enää mitään muista, mutta tietyt jutut on tässä paljon paremmin, kuten nuo combat shrinet, niissä on ihan hauskoja ideoita, eikä vain yksi vihu, mikä jäi BotW:sta mieleen.
Alusta ja vähän myöhemminkin, tuli tässä aika paljon Elden Ring mieleen.

129/108/89 on nuo oleelliset statsit latausruudun reunasta tällä hetkellä.

Mitä viimeiseen kykyyn tulee niin se tuli ihan täysin puskasta, oletin sen olevan ihan jotain muuta, kun en sitä ollut kaivannut ollenkaan, toisin kuin jotain muuta.

Eikun jatkamaan ... Pitäisi vaan päättää että mitä tekee, olisi kyliä vierailtavina, maastokohteita tutkimatta, sivutehtäviä tekemättä ja ja ja ...
 
Viimeksi muokattu:
Olen iloinen, että tämä ei päätynyt minulle arvosteltavaksi. Eihän siitä tulisi yhtään mitään, kun kaikki aika menee Hyrulen tutkimisessa, eikä päätarinaan ole tullut vielä koskettua ollenkaan.

BotW ei napannut aikanaan, mutta jokin tässä toimii huomattavasti paremmin. Rakentelu on varsinkin mielettömän hauskaa puuhaa ja Linkin toilailut viihdyttävät häkellyttävän paljon. Upea taivasvaltakunta on myös omaa luokkaansa, johon haluaa eksyä yhä uudestaan.

Samalla pienet päivitykset pelastavat paljon. Musiikki on huomattavasti parempaa tällä kertaa. Kontrollit tuntuvat tiukemmilta ja stamina-systeemi antaa enemmän anteeksi. Hajoavat aseet on edelleen typerin lisäys peleihin, mitä vuosiin on tapahtunut, mutta sen kanssa on näköjään pakko oppia elämään. Onneksi turhautumista voi purkaa rakentamalla ilmalaivan tai tankin.

On ällistyttävää, että tämä peli on pienempi tallenustilaltaan kuin yksi Call of Duty päivitys. Nintendon velhot ovat onnistuneet luomaan jälleen jotain maagista, joka tavoittaa saman fiiliksen, miltä leikit tuntuivat lapsuudessa. Se ei ole helppoa.
 
BotW ei napannut aikanaan, mutta jokin tässä toimii huomattavasti paremmin.
Hmm... Täällä lienee ihmisiä, jotka ei tätä voi millään uskoa. Ainakaan kun minä olen asiaa pohtinut. Mutta en mene siihen sen enempää koska aioin olla jo tästä hiljaa. Piti vain tähän yksittäiseen osaan tarttua koska nyt on todistettavasti ainakin yksi jonkinlainen kohtalotoveri(?). Tai siis potentiaalisesti, jos TotK sattuu iskemään paremmin kuin BotW, mitä siis ihmiset vahvasti tuntuvat epäilevän.
 
Hmm... Täällä lienee ihmisiä, jotka ei tätä voi millään uskoa. Ainakaan kun minä olen asiaa pohtinut. Mutta en mene siihen sen enempää koska aioin olla jo tästä hiljaa. Piti vain tähän yksittäiseen osaan tarttua koska nyt on todistettavasti ainakin yksi jonkinlainen kohtalotoveri(?).

Tästä on lisämietteitä podcastissa! (Mainos, toimitus, huom.)
 
Hmm... Täällä lienee ihmisiä, jotka ei tätä voi millään uskoa. Ainakaan kun minä olen asiaa pohtinut. Mutta en mene siihen sen enempää koska aioin olla jo tästä hiljaa. Piti vain tähän yksittäiseen osaan tarttua koska nyt on todistettavasti ainakin yksi jonkinlainen kohtalotoveri(?). Tai siis potentiaalisesti, jos TotK sattuu iskemään paremmin kuin BotW, mitä siis ihmiset vahvasti tuntuvat epäilevän.

Osta jo se peli niin pääset sinäkin maagiseen seikkailuun, jos meinaat alea odottaa nii saa kyllä odottaa 10 vuotta. Tietenkin eri asia jos ostat tori.fi/huuto mitä näitä onkaan. Mut "virallista" alennusta tähää saa odottaa vähintään vuosi, ja seki on sit jotain 59.90. Tai huikee black friday tarjous 49.99 o_O
 
Oon ollu hiljaa ja vaan pelannut tätä mestariteosta, en olis uskonu että botwin jälkeen innostuu enään näin paljon mutta väärässä olin. Koukuttaa pirusti, uudet ominaisuudet ja maailman erilaiset asiat muuttaa tän uudenlaiseksi kokemukseksi. Tuntuu vain että tekis mieli kertoa nytkin mitä oon saanu aikaan kahtena viime päivänä mutta pelko on että se spoilaa ja tän pelin tapauksessa en sitä halua kellekkään.
 
Oon ollu hiljaa ja vaan pelannut tätä mestariteosta, en olis uskonu että botwin jälkeen innostuu enään näin paljon mutta väärässä olin. Koukuttaa pirusti, uudet ominaisuudet ja maailman erilaiset asiat muuttaa tän uudenlaiseksi kokemukseksi. Tuntuu vain että tekis mieli kertoa nytkin mitä oon saanu aikaan kahtena viime päivänä mutta pelko on että se spoilaa ja tän pelin tapauksessa en sitä halua kellekkään.

Joo kyllä tässä kerrottavaa riittäisi pienen kirjan verran, mut ei täs viiti koko ajan tulla kertoo mitä on löytänyt ja keksinyt ja oivaltanut kun sen haluaa ihmisten itse kokevan.
 
Helvetti, kun tämä on vaan hyvä!

Eilen otin missioniksi Master Swordin ja tein tarvittavat jäljellä olevat toimenpiteet
eli kyyneleiden keräämisen
ja yhtäkkiä huomasinkin kellon olevan yksi yöllä.

Tuntuu että tämä tekee kaiken vaan niin paljon paremmin kuin ykkönen. Voidaan lopettaa puheet, siitä että tämä on vain ykkösen DLC, ei, vaan tämä saa koko ykkösosan tuntumaan varhaisen vaiheen demolta.

Tykkäsin todella paljon miten Master Swordin sai pienemmällä vaivalla ja myös aikaisemmin kuin BOTW. Toki nämä on suhteellisia asioita ja varmasti tässäkin saa toista sataa tuntia tahkottua ilmankin jos niin tahtoo, mutta itsellä meni ykkösessä ikä ja terveys sitä hommatessa. Ja sitten kun sen sai niin tuli vaan sellanen "no tässä tää nyt on" fiilis.

Nyt nautin todella paljon että sain Master Swordin jo tässä vaiheessa kun vasta yks päämesta koluttu ja saan nauttia siitä koko loppuajan. Itseäni harva asia ärsyttää yhtä paljon kun se, että parhaan aseen saa sitten kun sillä ei tee enää mitään käytännössä.

Ja millä tavalla Master Swordin saikaan! Miekan ympärille rakennettu tarinankaari oli aivan järjettömän hienosti toteutettu ja tuli heti fiilis, että näin se olisi pitänyt mennä ykkösessäkin: "kyllähän Zeldaan osataan tehdä tarinaakin!"

Kävin myös Hyrule Shieldin hakemassa ja sekin olisi periaatteessa noudettavissa parin ensimmäisen tunnin aikana.

Omasta mielestä molemmat erittäin hyviä uudistuksia kaltaiselleni pelaajille joille nimikkoaseet on pyhät ja haluaa pelata peliä niitä hyödyntäen, tai ainakin varastossa kantaen, koska niistähän Link tunnetaan.

Seuraavaksi ikonisen nutun metsästykseen :D
 
Viimeksi muokattu:
Helvetti, kun tämä on vaan hyvä!

Eilen otin missioniksi Master Swordin ja tein tarvittavat jäljellä olevat toimenpiteet
eli kyyneleiden keräämisen
ja yhtäkkiä huomasinkin kellon olevan yksi yöllä.

Tuntuu että tämä tekee kaiken vaan niin paljon paremmin kuin ykkönen. Voidaan lopettaa puheet, siitä että tämä on vain ykkösen DLC, ei, vaan tämä saa koko ykkösosan tuntumaan varhaisen vaiheen demolta.

Tykkäsin todella paljon miten Master Swordin sai pienemmällä vaivalla ja myös aikaisemmin kuin BOTW. Toki nämä on suhteellisia asioita ja varmasti tässäkin saa toista sataa tuntia tahkottua ilmankin jos niin tahtoo, mutta itsellä meni ykkösessä ikä ja terveys sitä hommatessa. Ja sitten kun sen sai niin tuli vaan sellanen "no tässä tää nyt on" fiilis.

Nyt nautin todella paljon että sain Master Swordin jo tässä vaiheessa kun vasta yks päämesta koluttu ja saan nauttia siitä koko loppuajan. Itseäni harva asia ärsyttää yhtä paljon kun se, että parhaan aseen saa sitten kun sillä ei tee enää mitään käytännössä.

Ja millä tavalla Master Swordin saikaan! Miekan ympärille rakennettu tarinankaari oli aivan järjettömän hienosti toteutettu ja tuli heti fiilis, että näin se olisi pitänyt mennä ykkösessäkin: "kyllähän Zeldaan osataan tehdä tarinaakin!"

Kävin myös Hyrule Shieldin hakemassa ja sekin olisi periaatteessa noudettavissa parin ensimmäisen tunnin aikana.

Omasta mielestä molemmat erittäin hyviä uudistuksia kaltaiselleni pelaajille joille nimikkoaseet on pyhät ja haluaa pelata peliä niitä hyödyntäen, tai ainakin varastossa kantaen, koska niistähän Link tunnetaan.

Seuraavaksi ikonisen nutun metsästykseen :D

Mä aloitin sen mastersword tehtävän tos pari päivää sitten ja ajattelin että no mä teen sen "huomenna" mut perhana sitä eksyy polulta, nyt otin sen uudestaan päätehtäväkseen hoitaa mut kyllä on hidasta ku aina jää tutkii luolia ja hakkaa polttopuita tai muuten vaan möllöttää ja törmää uusiin tehtäviin ja olentoihin. No tänään ajattelin ainakin yrittää, en ite myöskää ole pelien fani jossa kaikki parhaudet saa tyylii pelin lopussa kun ei niil enää tee mitään. Joten taidan ottaa itseäni niskasta kiinni kohti masterswordia!
 
Tykkäsin todella paljon miten Master Swordin sai pienemmällä vaivalla ja myös aikaisemmin kuin BOTW. Toki nämä on suhteellisia asioita ja varmasti tässäkin saa toista sataa tuntia tahkottua ilmankin jos niin tahtoo, mutta itsellä meni ykkösessä ikä ja terveys sitä hommatessa. Ja sitten kun sen sai niin tuli vaan sellanen "no tässä tää nyt on" fiilis.
En mä nyt muista, että master swordin saanti olisi ollut BotW:ssä sen vaivalloisempaa kuin tässäkään? Melkein oikeastaan pienemmällä vaivalla tuli. Lisäksi aika samoihin aikoihin itse hain BotW:ssä master swordin käyttöön kuin tässäkin eli en todellakaan lähelläkään pelin loppua.

Tässä toki tarina tuon saamisen kanssa oli paljon eeppisempi kuin BotW:ssä, mutta en nyt saamisen vaivalloisuutta tai myöhäisyyttä allekirjoita.
 
En mä nyt muista, että master swordin saanti olisi ollut BotW:ssä sen vaivalloisempaa kuin tässäkään? Melkein oikeastaan pienemmällä vaivalla tuli. Lisäksi aika samoihin aikoihin itse hain BotW:ssä master swordin käyttöön kuin tässäkin eli en todellakaan lähelläkään pelin loppua.

Tässä toki tarina tuon saamisen kanssa oli paljon eeppisempi kuin BotW:ssä, mutta en nyt saamisen vaivalloisuutta tai myöhäisyyttä allekirjoita.
no mä koin BOTW vaivalloisemmaksi koska tarvitsi 13 sydäntä. Vaati melkoisen määrän pyhäkköjä jos sen halusi varhaisessa vaiheessa.

Mutta kuten sanoin, tämä vaan oma perstuntumani :D
 
no mä koin BOTW vaivalloisemmaksi koska tarvitsi 13 sydäntä. Vaati melkoisen määrän pyhäkköä jos sen halusi varhaisessa vaiheessa
kyllähän tässäkin piti olla staminaa kerätty vähintään vastaava shrinejen määrä? En siis näe tän osalta eroa kyllä.
 
kyllähän tässäkin piti olla staminaa kerätty vähintään vastaava shrinejen määrä? En siis näe tän osalta eroa kyllä.
Vain Master swordin hankkineille:
OK, en ala vänkäämään ihmisen kanssa joka on kerennyt pelata jo yli sata tuntia. Olet varmasti oikeassa. :D

Itselleni oli helpompi näin, koska kerään aina staminaa shrineilla, jonka vuoksi BOTW sydänten keräys oli työläämpää
 
Vain Master swordin hankkineille:
OK, en ala vänkäämään ihmisen kanssa joka on kerennyt pelata jo yli sata tuntia. Olet varmasti oikeassa. :D

Itselleni oli helpompi näin, koska kerään aina staminaa shrineilla, jonka vuoksi BOTW sydänten keräys oli työläämpää
Itsehän teen tosiaan just toisinpäin eli kerään ekana sydämiä joten jouduin lähteä keräämään staminaa sen jälkeen, kun ekan kerran koitin master swordia käydä nappaamassa. Ja toki nyt sitten kun olis staminaa tarpeeksi niin ei ole tuota kyseistä lohikäärmettä näkynyt missään :p Noh, eiköhän se vielä vastaan ilmaannu pelaillessa niin uusi yritys sitten…
 
"Protip" jonka kekkasin täs, eli jos oot fusettanut jonkun väkövän osan aseeseen ja ase on menossa rikki, joskus hakates ne nyt vaa hajoo nii ettei ehi. Mut jos muistaa nii se väkövä fusen osan esim +50 fusepower kantsii mennä irrottaa ja ottaa uudestaan talteen/käyttöön uuteen aseeseen.

Tosin en oo vielä testannut että jos sen fusepalan irrottaa et onko sekin kulunut että voiko sitä ees uudelleen käyttää, pitää ihan mennä testaa.
 
Ylös Bottom