Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tämä antoi hiukan aihetta sedän muisteluille, koska olen tehnyt ihan vastaavaa way backNo mä menin maan alle ihan julkasupäivänä vahingossa ku tipuin kaivosta, ei siinä vielä kukaa maininnut mistää valokasveista ja siinä sit soihdun ja notskin kans kärvistelin, varmaa joku ehkä mainitsiki mut äkkiä semmonenki menee ohi/unohtaa, itseasiassa nyt ku mietin tais olla ihan pelin alussa joku sanomassa näistä, mut siinä oli nii seikkailun huumas ja kaikki hakuses nii menny varmaa ohi. No nyt oli ihan oikee tutoriaali tehtävä sitä varten nii enää ei tartte kärvistellä. Hyvä puoli myös se että tuli näin myöhään tietoon nii ehtii kerää varmaa 500kpl tavallisia valokasveja ja 100kpl isoja, joten kyl siinä hetken saa valoa tunnelin päähän.![]()
Voi s**tanaEn usko maltillisten odotusten olevan este sille että pelistä sitten pitäisikin. Päinvastoinhan se yleensä menee: kun ei odota mitään niin voi tulla positiivinen yllätys.
Luultavasti näin. Ippenator on ainakin hyvin vahvasti kertonut tuosta. Toki ymmärrän jos minut sekoittaa tai liittää jopa BotW-vihaan vaikka en itse noin kärkästä sanaa käyttäisi. Pettymys ja ihmetys on parempia tunteita fiiliksiäni kuvaamaan.Sekoitin mahdollisesti Ippenatoriin hajoavien aseiden vihaamisen osalta?![]()
Kyllä ja se minun "checklist" ei nyt varsinaisesti tarkoittanutkaan että pelissä tarvitsee olla oikeasti sellainen. Se voi hyvin olla päässäkin. Minusta vain tuntui BotW:n kanssa että homma meni haahuiluksi ja tekemisen etsimiseksi ja tuntienkin jälkeen jäi fiilis että piti miettiä että saiko mitään "tehtyä".Elden Ringissä kartoittaminen oli helpompaa kyllä, samaa mieltä.
Minäkin olen nimenomaan nuohooja mitä pelien tutkimiseen tulee. Itse miellän sen myös syyksi miksi BotW tuntui niin pettymykseltä: sain olon ettei mistään saanut konkreettista palkintoa. Varmasti osaltaan siinä tietysti ongelmana on tottuminen, eli olen tottunut erilaisiin palkintoihin muissa peleissä ja BotW:n palkinnot eivät riittäneet.Samankaltaisuus näissä kahdessa pelissä tulee minulle ennen kaikkea sen fiiliksen puolesta, enkä erityisemmin ole lähtenyt sitä ruotimaan. Varmaan se juttu on vapaus edetä minne haluaa ja harhautua tekemään juuri sitä mikä kiinnostaa. Tosin Elden Ring meni aivan täikammalla pelaamiseksi, mutta tykkäänkin niistä peleistä kuin hullu puurosta.
Tämäkin kuulostaa hyvältä ja sukeltelun avulla varmasti helpottuu huomattavasti kiipeilyt muutenkin, olettaisin.No takaisin itse Zeldaan kuitenkin, pahoittelut. Tuohon lipsutteluun kiipeilyn kanssa on kyllä puututtu TOTK:ssa hyvin, joten se ei itseänikään ole nyt turhauttanut enää. Ylipäätään kiipeilyn osuus on nyt pienentynyt, mikä on hyvä homma vaikka se onkin toteutettu kyllä erinomaisen smoothisti näissä uudemmissa Zeldoissa.
Tämä oli yksi suurimmista pettymyksistä. En kokenut hiippailua missään vaiheessa tyydyttäväksi keinoksi pelata. Toki peli ei sellaista ole luvannutkaan tai ole hiippailupeli mutta aika usein peleissä, joissa se mekaniikka on, on se juuri se miten sitten pelaankin.Hiipimistä en juurikaan tässä ole harrastanut, paitsi silloin kun teen lähestymisyrityksiä villitammojen peräpään suuntaan.
Tuleeko tuohon muuten joskus photomode? Muistelen että BotW:sta otin aika paljonkin matskua talteen mutta en muista oliko se sitten ihan vain räpsimällä ruudulla näkyviä kuvia sellaisenaan. Mitään muistikuvaa photomodesta ei siinä ainakaan ole.Vaikka pelissä ei ole virallista photomodea, pystyy kuitenkin pelin kameralla vähän kikkailee ja saamaan edes jotain maisemakuvia muistoks.
Vastaan tiiviimmin ensin tähän:Ajatusleikki maltillisista odotuksista. Ei spoilaa pelistä tai muualta mitään, mutta laitoin noin ettei syö liikaa topikkia:
En ole käsittääkseni sanonut että BotW on yliarvostettu. Olen aina, ainakin pyrkinyt, painottamaan että kyse on minun kokemuksistani. Olen myös yrittänyt nimenomaan ymmärtää miksi siitä pidetään enkä tarjota jotain vastakkaista, "oikeaa näkemystä".Yksi maailman kaikkien aikojen kehutuimmista elokuvista on saamassa jatko-osan. Olette kokoontuneet baariin fiilistelemään elokuvaa, josta ei ole vielä saatavilla juurikaan tietoa. Pöytäseurueesta yksi henkilö käyttää merkittävän määrän aikaa kertoakseen, että oikeastaan ohjaajan edellinen elokuva oli aivan yliarvostettu, ontto, liian työlästä katseltavaa eikä tarjonnut riittävästi palkintoa katsojalle.
Elokuvien ja pelien jatko-osissa on täysin erilaisia asioita, jotka on koettu hyväksyttävinä. En näe että tämä vertaus sopii siis mitenkään siihen kun kritisoin että peli näyttää enemmän lisäriltä tai laajennukselta. Moni muu on samaa mieltä tai ainakin siihen suuntaan.Elokuvasta julkaistaan ensimmäinen teaseri. Pöytäseurueen sama jäsen suorastaan suuttuu: Siis tämä näyttää niin samalta kuin edeltäjänsä, miten ne kehtaavat edes laittaa tämän elokuvateattereihin? Tämä pitäisi jakaa faneille jonain christmas specialina suoraan striimauspalveluihin, eihän tätä kehtaa kutsua edes jatko-osaksi.
Niin, en ymmärrä miksi tuo olisi jotenkin väärin sanottu? Tietysti se lienee itsestäänselvyys mutta miksi tämä on osana tätä kritisoijan mustamaalaamista?Elokuvasta julkaistaan toinen traileri ja kuulette pöytäseurueen jäsenen suusta positiivisimman asian, mitä hän tulee elokuvasta missään vaiheessa sanomaan: "Ymmärrän, että traileri saattoi näyttää hyvältä, jos tykkäsi edellisestä elokuvasta".
Taas tämä klassinen "ei voi sanoa jos ei ole kokenut X verran kyseistä asiaa"-mantra. Moni kyllä julisti pelin jo GOTYksi ennen julkaisua mutta se on sitten ok?Pöytäseurueen yksi jäsen pamahtaa paikalle - toki elokuvaa näkemättä - ensin tenttaamaan, että miten tämä muka mullistaa mitään ja sitten oikeastaan suoraan kertomaan kaikille, että eihän mullista, johan näitä asioita on elokuvissa nähty.
No huh huh. Eli kun muut hakevat symboliikkaa kritisoidun asian takaa niin omaa tulkintaansa ei voi tuoda esille vaikka se on nimenomaan asia, joka tulee päivittäisessä elämässä vastaan ja täten on hyvin helposti yhdistettävissä asiaan? Kyse ei ollut siitä että olisin sillä jotenkin pönkittänyt kritiikkiäni vaan vain oma versioni siitä, mitä symboliikkaa asiaan liittyy.Vielä jonkin verran esim. kaukaa haetusta massakulutussymboliikan tuomisesta elokuviin harmistuttuaan pöytäseurueen jäsen harmittelee, kun muut pöydässä julkeasti toteavat, ettei hänen varmastikaan kannata katsoa mainittua elokuvaa.
Onko meillä jotenkin erilainen käsitys termistä "maltillinen"? Eikö maltilliset odotukset tarkoita että ei odota mitään ihmeellistä? Eikö odotukseni nimenomaan ole maltilliset koska ne eivät ole suuret? En odota siis ihmeitä.Koekysymys: Kerrotun perusteella, kuvailisitko tämän yhden pöytäseurueen jäsenen odotuksia keskustelussa ollutta elokuvaa kohtaan maltillisiksi![]()
Itse peliin liittyen, voisiko joku laittaa vaikka spoilereihin apuja, suurkeiju tehtävistä kyse, miten pallerot saa auki?
Itse peliin liittyen, voisiko joku laittaa vaikka spoilereihin apuja, suurkeiju tehtävistä kyse, miten pallerot saa auki?
Jokaiselle suurkeijulle pitää soittaa musiikkia. Jossain päin hyrulea pyörii orkesteri, jonka jäsenet ovat eksyneet erilleen. Yhdelle suurkeijulle pitää löytää vaikka huilunsoittaja ja auttaa tämä pulasta, jotta tämä liittyisi takaisin orkesteriin. Sitten kun huilunsoittaja on löytynyt ja tätä autettu, niin suurkeijun läheisestä tallista pitäisi löytyä orkesteri, jossa on mukana kapelimestari ja löytämäsi orkesterin jäsenet, jotka voit viedä soittelemaan suurkeijun kaipaamaa musiikkia keijulle.
Seikkailua takana noin 100 tuntia, yksi neljästä päälinjasta vasta tehty ja karttaakin useampi pala mustana. Tämä on aivan mahtava järkäle. Mitään hypeä tai innostusta ei ennen julkaisua peli saanut minulle aikaan, ajattelin että BotW tyhjensi jo pankin ja tämä olisi ”vain” sitä samaa. Miten väärässä tässä voi olla Peli on suoranainen ihme, miksei tämä nitise liitoksistaan ja räjähdä atomeiksi… moni pelijulkaisija saisi nyt mennä koloonsa miettimään mikä pelistä tekee ”the pelin”.
Itse peliin liittyen, voisiko joku laittaa vaikka spoilereihin apuja, suurkeiju tehtävistä kyse, miten pallerot saa auki?
Oftopic:
@shamaniac voisitko ystävällisesti perustaa vaikka oman ketjun ”miksi en pidä ja miten voisin oppia pitämään pelistä X”
Nyt tässä on tilanne että 99% ihmisistä hehkuttaa hullun lailla jumalpelistä ja on siitä aivan haltioissaan, haluaisi ehkä keskustella siitä ja lukea siitä muiden rakentavia ajatuksia. Sinun kantasi peliin on tullut jo hyvin selväksi useampi sivu sitten, riittää jo. Ensimmäistä kertaa koko foorumin historiassa aloin etsimään ingore user nappia. Ei vain jaksa lukea enää tätä viestiketjua mihin sivu kaupalla etsitään keinoja miten saataisiin sinutkin tämän helmen pariin. Peli makuja on monia jos tämä ei nappaa niin pelattavaa varmasti löytyy muualta![]()
Eikös tässä pidä eka löytää se orkesteri joka on yhdessä tietyssä tallissa ja tehdä heille se heidän antaman tehtävä? Tämän jälkeen avautuu tämän kyseisen tallin läheltä keijun maja. Tästä eteenpäin sitten menee noin niinkun kuvailit?
Mutta lieneekö siitäkään haittaa, jos vaan pelin parissa sinänsä viihtyy?Itselle kevät on kiireistä aikaa. (Pitäähän sitä perhokalastamaan päästä aina kun töistä kerkeää), joten siinä mielessä tämän julkaisu osui huonoon aikaan. Noin 30 tuntia pelattu ja vasta pari aluetta kartasta avattu. Pelissä on kyllä imua, sillä jokainen pelisessio on venähtänyt muutaman tunnin pituiseksi ja yöunista on joutunut karsimaan, mutta kyllä tästä on tulossa itselleni eräänlainen ikuisuusprojekti.
Mutta lieneekö siitäkään haittaa, jos vaan pelin parissa sinänsä viihtyy?
Joskus voi tämäki harrastus olla ressaavaaEi toki. Ainoa vaan, että tulevat pelit menevät tämän tieltä backlog-jonoon, joka on jo nyt pitkä kuin nälkävuosi, joten se hieman stressaa.![]()