Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Ihan siinä pelin "alkupaikas" linnake mikä onkaan nii sielä se kökötti jossain nurkas. Ilmeisesti botw tapaan se paikka sit aina vaihtuu kun taas seuraavan kerran on tarvetta? Onneks nyt täs 100h aikana kertyi sen verran korokkeja et pärjää seuraavaan tapaamiseen asti.
Jännä kun mulla se tuli ekan kerran vastaan jossain tiellä tms harhaillessa jo aika alkuvaiheessa, tarkempaa paikkaa en enää todellakaan muista. Sen jälkeen oon sit nähnyt just tuolla lookout landingissa pariinkin kertaan.

Äsken tuli taas vähän pelailtua ja on kyllä toi juoni tosiaankin aika huima parannus BotWista ainakin sen perusteella mitä tähän mennessä nähnyt.

Melkein sain jo Master Swordinkin takas, mutta ihan ei vielä stamina riittänyt sen irrotukseen, kun keskittynyt sydänten keräilyyn aika pitkälti. Pitää palailla asiaan myöhemmin, kun käy parit shrinet suorittamassa ja saa staminaa lisättyä.
 
Suomalaista poliittista keskustelua hallitsee tänä keväänä aika selkeesti yksi puolue ja se mitä se ei ainakaan halua ja miten tämän asia nyt sitten ratkaistaan.
Pyöriikö tämä topik nyt sen ympärillä, miten peliä pelaamaton henkilö ei tykkää tästä pelistä tai ehkä mahdollisesti kenties voisi tykätä siitä :D

*kevennys ohi, onneksi kohta pääsee taas pelaamaan tätä*
Nuoletkin perhana loppuvat jatkuvasti, niin ei voi spämmätä niiden kanssa.
Melkein jokaisessa laatikossa minkä näet luolissa/kaivoissa/vihollisleireissä/talleilla jne. on nuolia. Riko ne.
Ja osta nuolia aina kun mahis. Yhtäkkiä niitä onkin plus 100kpl. Ja kun täss ei tarvitse erikseen huolehtia tuli-, pommi-, jäänuolista kiitos fusen ja resurssien keräämisen niin voi nauttia eikä jäädä manailemaan, että oispa pomminuoli.

Ehdoton parannus edeltäjään nähden.
 
Juuri kun sanoin, ettei ole tähän mennessä aseet loppuneet kesken, niin äsken kyllä mun hurjasta asearsenaalista huolimatta näin lähes kävi. En nyt paljasta tarkemmin, missä ja mitä vastaan taistelin, mutta meinasi itku tulla jo loppuvaiheessa. Sellainen "et ole tosissasi" fiilis. Mutta selvisin kuitenkin ja palkinnoksi taistosta sain
majora's maskin.

Taas taistosta kyllä sai sitten uusia aseita ja tarvikkeita takaisin jonkin eli kyllä tää tästä. Pitää ehkä silti käydä uudestaan raidaamassa
Hyrulen linnaa
asevarastoja täydentääkseni.

Mäkin törmäsin Hestuun melko lailla heti pelin alussa jossain random-paikassa. Ehkä länteen päin linnasta? En enää tarkemmin muista. Sen jälkeen tosiaan siirtyi lookout landingiin. Nyt on jo lähtenyt sieltäkin eteenpäin.
 
Suomalaista poliittista keskustelua hallitsee tänä keväänä aika selkeesti yksi puolue ja se mitä se ei ainakaan halua ja miten tämän asia nyt sitten ratkaistaan.
Pyöriikö tämä topik nyt sen ympärillä, miten peliä pelaamaton henkilö ei tykkää tästä pelistä tai ehkä mahdollisesti kenties voisi tykätä siitä :D

*kevennys ohi, onneksi kohta pääsee taas pelaamaan tätä*

Melkein jokaisessa laatikossa minkä näet luolissa/kaivoissa/vihollisleireissä/talleilla jne. on nuolia. Riko ne.
Ja osta nuolia aina kun mahis. Yhtäkkiä niitä onkin plus 100kpl. Ja kun täss ei tarvitse erikseen huolehtia tuli-, pommi-, jäänuolista kiitos fusen ja resurssien keräämisen niin voi nauttia eikä jäädä manailemaan, että oispa pomminuoli.

Ehdoton parannus edeltäjään nähden.
Olen rikkonutkin ja kerännyt, mutta silti täytyy mennä vähän säästömoodilla niiden kanssa :D. Hommasin pelin julkkaripäivänä ja haahuillut lähinnä siitä saakka ekan kylän ympäristössä. Osittain akuuttia nuolipulaa taitaa kyllä aiheuttaa erityisesti visiitit
maan alle ja valokukkien ammuskelu
.
 
Olen rikkonutkin ja kerännyt, mutta silti täytyy mennä vähän säästömoodilla niiden kanssa :D. Hommasin pelin julkkaripäivänä ja haahuillut lähinnä siitä saakka ekan kylän ympäristössä. Osittain akuuttia nuolipulaa taitaa kyllä aiheuttaa erityisesti visiitit
maan alle ja valokukkien ammuskelu
.
usein maan alla riittää että vaan heittää valokukan jolloin nuoli säästyy. R pohjaan ja sitten nuoli ylös napista valitsee valokukan, niin heittää sen eteenpäin. Nuolta kannattaa käyttää vaan, jos haluaa valokukan lentävän vähän kauemmas. Itse en tätä heitto-toimintoa hoksannut kuin hävettävän myöhään, niin ajattelin vinkata, jos on jäänyt huomaamatta.
 
usein maan alla riittää että vaan heittää valokukan jolloin nuoli säästyy. R pohjaan ja sitten nuoli ylös napista valitsee valokukan, niin heittää sen eteenpäin. Nuolta kannattaa käyttää vaan, jos haluaa valokukan lentävän vähän kauemmas. Itse en tätä heitto-toimintoa hoksannut kuin hävettävän myöhään, niin ajattelin vinkata, jos on jäänyt huomaamatta.
Juuri meinasin tulla samaa kommentoimaan mutta ehditkin ensin. Eli tuolla kikalla säästää kyllä tosissaan nuolia. :)
 
usein maan alla riittää että vaan heittää valokukan jolloin nuoli säästyy. R pohjaan ja sitten nuoli ylös napista valitsee valokukan, niin heittää sen eteenpäin. Nuolta kannattaa käyttää vaan, jos haluaa valokukan lentävän vähän kauemmas. Itse en tätä heitto-toimintoa hoksannut kuin hävettävän myöhään, niin ajattelin vinkata, jos on jäänyt huomaamatta.
Eipä oo tullut itselläkään tuo mieleen ja nuolia kulunut ihan julmetusti kukkien ammuskeluun :p Kiitos siis vinkistä!
 
usein maan alla riittää että vaan heittää valokukan jolloin nuoli säästyy. R pohjaan ja sitten nuoli ylös napista valitsee valokukan, niin heittää sen eteenpäin. Nuolta kannattaa käyttää vaan, jos haluaa valokukan lentävän vähän kauemmas. Itse en tätä heitto-toimintoa hoksannut kuin hävettävän myöhään, niin ajattelin vinkata, jos on jäänyt huomaamatta.
Joo olin tämän huomannutkin, mutta nautiskellut tällaisesta nuolihumpasta vähän liikaa ;)
 
Vajaat 50h pelattu. Taitoympyrä on avattu, mutta muutenhan tässä ollaan vasta ihan alussa :)
 
Kiva kun selvis tämäkin asia niin myöhään, kuten pimeissä luolissa valaisu, siinä alkupaikas oli tehtävä jossa selitetää
miten brightbloom seedeillä ampumalla saa valoa pimeyteen
Ennen kitkuttelin ja tein jotain onnettomia notskeja ja haahuilin sokeena kun mikäkin tollo. Samalla tuli avattua se kamerasysteemi, nää on näitä alkupään sivutehtäviä mutta eihän sitä alkupaikkaa sit heti tajunnut sen enempää jäädä tutkimaan kun piti hätähousuna lähtee seikkailee. Tuntuu että aina oppii jotain uutta, monet asiat selvinnyt ihan vaan pelaamal ja testaamal itse, vaikka kaikkeen oleelliseen löytyy ihan selitys/tehtävä.
 
Kyl mulla ne nuolet meinaa loppua vaikka niitä jatkuvasti ostanki ja laatikoita rikon, parhaimillaa jotain 150 nuolta mut äkkiä se varasto hupenee. o_O
Itellä oli kanssa joku 150 nuolta ja 70 räjähdekukkaa ja ajattelin, että näillä mennään loppuun asti heittämällä.

*2h myöhemmin*
Juuumalauta mulla on 40 nuolta jäljellä ja en oo maan alla käynytkään :D
 
Eihän tämä kuitenkaan Elden Ringissäkään haitannut, ettei mitään checklistia ollut käsillä? Tai en ainakaan muista tällaista pelissä olleen.
No ei tosiaan mutta jotenkin sain siitä silti selkeämmän kuvan että mitkä alueet olin käynyt läpi ja mitkä ei. Siinä sellainen järjestyksessä pelaaminen on helpompaa ja tuntui että niillä alueilla ylipäänsä oli selkeämmät ja muistettavammat haasteet ja muut, joten muisti hyvin selkeästi että mitä on tutkimatta ja mitä ei.

Tiedän että moni on sanonut että BotW:n maailma olisi ollut myös muistettava tms. mutta ei se kyllä pääse vaihtelussa ja sen kautta muistiin jäämisessä lähellekään Elden Ringiä.

Lisättäköön vielä eroiksi pomot, joiden osalta sai myös helposti sen olon että joko pääsi pomolle asti tai sen läpi. Samoin erilaisia vihulaisia oli paljon enemmän, joten aina kun löysi jonkun uuden sellaisenkin, niin tuli etenemisen tunne.

Tosin sanottakoon heti, että vaikka tässä dna on selkeästi siellä botw:ssa, niin on peli ottanut valtavia askeleita eteenpäin ja selkeästi erilaisempi/ parempi peli.
Kuulostaa lupaavalta.

Ihan varmasti voit pelistä pitää, ei siinä. Jos vuosia ja vuosia sitten vihasit rikkoutuvia aseita, niin miksi se välttämättä ottaisi edelleen päähän?
Olet nyt ehkä sekoittanut asiat tai henkilöt, sillä ei ne aseet mikään isoin ongelma minulle olleet enkä käyttäisi sanaa vihata. Turhauttivat ja ihmetyttivät lähinnä, kuten vaikka kiipeily sateella. Mutta en nyt ala listaamaan enempää taas niitä asioista tässä.

Jos ennakko-odotus on vahvasti se, ettei pelistä varmaankaan pidä niin ei siitä sitten varmaan pidä.
Odotus on enemmän että en odota mitään ihmeellistä ja juuri sen takia miten BotW jäi itselle niin vaisuksi.

En usko maltillisten odotusten olevan este sille että pelistä sitten pitäisikin. Päinvastoinhan se yleensä menee: kun ei odota mitään niin voi tulla positiivinen yllätys.

Kyllähän sen ainakin itsessäni tunnistan, että rahalla ostamani pelit jaksaa pelata loppuun paremmin ja niitä fiilistellä kuin jotain ”ilmaiseksi” ladattua kuukausipeliä (vaikka ihan passeli peli olisikin). Ei ehkä tähän liity varsinaisesti, mutta olenpahan vaan huomannut omalla kohdalla tätä.
Tämähän on varmaan kaikilla ja selittyy ihan sillä että yleensä ne ostetut teokset tietää sellaisiksi että niistä tykkää. Ilmaiseksi saadut on paljon helpompi jättää kesken kun ei siinä menetä mitään vaan korkeintaan säästyy aikaa paremmille peleille.

Mutta kokemus on aina osiensa summa ja jos jumittaa tiettyyn pelin mekaniikkaan liikaa rationalisoiden sitä joka tasolla, niin ei siinä anna itselleen lupaa nauttia pelistä ja sen kaikista eri osa-alueista.
Ei minulle ole koskaan pelien logiikoiden ja mekaniikkojen toimimattomuus siitä kiinni että onko ne realistisia tai rationaalisia. Minulle tärkeintä on sujuvuus ja se ettei pelaaminen ole työlästä. Kyse on kuitenkin viihteestä eikä liukuhihnatyöstä, joten jos pelin mekaniikat tai muu hankaa vastaan, niin kyllä sitä kyseenalaistaa että onko järkeä pelata ollenkaan.

Se pelin mekaniikkojen muu kyseenalaistaminen tulee vasta sitten kun siinä on jotain tympeää, huonoa tai toimimatonta. Sitä alkaa miettiä että mikä siellä on logiikka ja miksi se on sellainen kuin on jne. Se on siis seuraus eikä syy.

Monet pelit olen kuitenkin puskenut läpi senkin vuoksi että tavallaan kuuluu "yleissivistykseen". BotW ja Death Stranding tulee aina mieleen ekana ja en tiedä onko niitä muita edes. No, Last Guardian jäi kökön ohjauksen vuoksi alkupuolelle kesken mutta juuri sen tietyn "ikonisuuden" takia haluaisin vielä joskus jatkaa senkin loppuun. Tai no, aloittaa kokonaan uusiksi.

Pyöriikö tämä topik nyt sen ympärillä, miten peliä pelaamaton henkilö ei tykkää tästä pelistä tai ehkä mahdollisesti kenties voisi tykätä siitä :D
Tällaista vastaavaa on kyllä ollut mm. vaikeuden viehätyksestä souls-pelien kohdalla, jolloin siis itse olin siinä vastapuolen asemassa, enkä kokenut sitä keskustelua kyllä mitenkään peliin liittymättömänä tms. Oli mielenkiintoista puhua siitä vaikeudesta ja muusta vaikka se pitkälti inttämistä tietty olikin. Mutta minä nyt tykkään muutenkin pyöritellä asioita, jos ei ole tullut jo selväksi :D
 
Tuli taas tunti jos toinenki vierähetty maan alla ja reissu loppui siihen kun saavuin areenalle jossa oli

"jousimiehiä" vai mitä ne virallisesti onkaan, tapoin yhen ja olin juhlimas, noh sieltä tuliki portista toinen, tapoin senki kiitos elvyttävien keijukaisten, mut sit tuli kolmas ja portin takana näkyi viel neljäs ja aseet oli jo puhki hakattu joten päätin lähtee häntä koipien välis kahen voiton jälkeen. Loottilooraki olis jos ois kaikki voittanut (toivottavasti iso herkku). Täytyy kerätä hieman voimia ja parempia aseita ja yrittää uudelleen.

Maanalainen maailman tutkiminen helpottui 120% sen jälkee ku täs 100h myöhemmin tajus miten saa valoa sinne eikä yrittää onnettomilla notskeilla haahuilla. Siel löytyi vaikka ja mitä mystistä ja se mesta on meinaan iso, just kun saa jonkun alueen valaistettu on et nony on auki, sit zoomaa ulos ja se on joku pieni piste vaan.
 
Naurattaa kyllä ajatus valon hakemisesta notskeilla ja muulla :D
Muutamaankin kertaan tuli itsellä vastaan tuo tieto noista valokasveista, mutta sehän tässä pelissä on hienoa, että kaiken on voinut missata jos on mennyt ihan eri järjestyksessä.
 
Kun näin yli 100 tunnin pelaamisen jälkeen tajuat:
Että shrinet ja lightrootit vastaa toisiaan ja niiden nimet on aina vaan kirjaimet heitettynä päinvastaiseen järjestykseen. Esim Nihcayam ja Mayachin,

Kyseenalaistan tässä kovasti omaa havainnointikykyä, kun vasta nyt tajusin tämän.
 
No ei tosiaan mutta jotenkin sain siitä silti selkeämmän kuvan että mitkä alueet olin käynyt läpi ja mitkä ei. Siinä sellainen järjestyksessä pelaaminen on helpompaa ja tuntui että niillä alueilla ylipäänsä oli selkeämmät ja muistettavammat haasteet ja muut, joten muisti hyvin selkeästi että mitä on tutkimatta ja mitä ei.

Tiedän että moni on sanonut että BotW:n maailma olisi ollut myös muistettava tms. mutta ei se kyllä pääse vaihtelussa ja sen kautta muistiin jäämisessä lähellekään Elden Ringiä.

Lisättäköön vielä eroiksi pomot, joiden osalta sai myös helposti sen olon että joko pääsi pomolle asti tai sen läpi. Samoin erilaisia vihulaisia oli paljon enemmän, joten aina kun löysi jonkun uuden sellaisenkin, niin tuli etenemisen tunne.


Kuulostaa lupaavalta.


Olet nyt ehkä sekoittanut asiat tai henkilöt, sillä ei ne aseet mikään isoin ongelma minulle olleet enkä käyttäisi sanaa vihata. Turhauttivat ja ihmetyttivät lähinnä, kuten vaikka kiipeily sateella. Mutta en nyt ala listaamaan enempää taas niitä asioista tässä.


Odotus on enemmän että en odota mitään ihmeellistä ja juuri sen takia miten BotW jäi itselle niin vaisuksi.

En usko maltillisten odotusten olevan este sille että pelistä sitten pitäisikin. Päinvastoinhan se yleensä menee: kun ei odota mitään niin voi tulla positiivinen yllätys.


Tämähän on varmaan kaikilla ja selittyy ihan sillä että yleensä ne ostetut teokset tietää sellaisiksi että niistä tykkää. Ilmaiseksi saadut on paljon helpompi jättää kesken kun ei siinä menetä mitään vaan korkeintaan säästyy aikaa paremmille peleille.


Ei minulle ole koskaan pelien logiikoiden ja mekaniikkojen toimimattomuus siitä kiinni että onko ne realistisia tai rationaalisia. Minulle tärkeintä on sujuvuus ja se ettei pelaaminen ole työlästä. Kyse on kuitenkin viihteestä eikä liukuhihnatyöstä, joten jos pelin mekaniikat tai muu hankaa vastaan, niin kyllä sitä kyseenalaistaa että onko järkeä pelata ollenkaan.

Se pelin mekaniikkojen muu kyseenalaistaminen tulee vasta sitten kun siinä on jotain tympeää, huonoa tai toimimatonta. Sitä alkaa miettiä että mikä siellä on logiikka ja miksi se on sellainen kuin on jne. Se on siis seuraus eikä syy.

Monet pelit olen kuitenkin puskenut läpi senkin vuoksi että tavallaan kuuluu "yleissivistykseen". BotW ja Death Stranding tulee aina mieleen ekana ja en tiedä onko niitä muita edes. No, Last Guardian jäi kökön ohjauksen vuoksi alkupuolelle kesken mutta juuri sen tietyn "ikonisuuden" takia haluaisin vielä joskus jatkaa senkin loppuun. Tai no, aloittaa kokonaan uusiksi.


Tällaista vastaavaa on kyllä ollut mm. vaikeuden viehätyksestä souls-pelien kohdalla, jolloin siis itse olin siinä vastapuolen asemassa, enkä kokenut sitä keskustelua kyllä mitenkään peliin liittymättömänä tms. Oli mielenkiintoista puhua siitä vaikeudesta ja muusta vaikka se pitkälti inttämistä tietty olikin. Mutta minä nyt tykkään muutenkin pyöritellä asioita, jos ei ole tullut jo selväksi :D
Sekoitin mahdollisesti Ippenatoriin hajoavien aseiden vihaamisen osalta? :)

Elden Ringissä kartoittaminen oli helpompaa kyllä, samaa mieltä. Samankaltaisuus näissä kahdessa pelissä tulee minulle ennen kaikkea sen fiiliksen puolesta, enkä erityisemmin ole lähtenyt sitä ruotimaan. Varmaan se juttu on vapaus edetä minne haluaa ja harhautua tekemään juuri sitä mikä kiinnostaa. Tosin Elden Ring meni aivan täikammalla pelaamiseksi, mutta tykkäänkin niistä peleistä kuin hullu puurosta.

No takaisin itse Zeldaan kuitenkin, pahoittelut. Tuohon lipsutteluun kiipeilyn kanssa on kyllä puututtu TOTK:ssa hyvin, joten se ei itseänikään ole nyt turhauttanut enää. Ylipäätään kiipeilyn osuus on nyt pienentynyt, mikä on hyvä homma vaikka se onkin toteutettu kyllä erinomaisen smoothisti näissä uudemmissa Zeldoissa.

Hiipimistä en juurikaan tässä ole harrastanut, paitsi silloin kun teen lähestymisyrityksiä villitammojen peräpään suuntaan.
 
No mä menin maan alle ihan julkasupäivänä vahingossa ku tipuin kaivosta, ei siinä vielä kukaa maininnut mistää valokasveista ja siinä sit soihdun ja notskin kans kärvistelin, varmaa joku ehkä mainitsiki mut äkkiä semmonenki menee ohi/unohtaa, itseasiassa nyt ku mietin tais olla ihan pelin alussa joku sanomassa näistä, mut siinä oli nii seikkailun huumas ja kaikki hakuses nii menny varmaa ohi. No nyt oli ihan oikee tutoriaali tehtävä sitä varten nii enää ei tartte kärvistellä. Hyvä puoli myös se että tuli näin myöhään tietoon nii ehtii kerää varmaa 500kpl tavallisia valokasveja ja 100kpl isoja, joten kyl siinä hetken saa valoa tunnelin päähän. o_O
 
Kun näin yli 100 tunnin pelaamisen jälkeen tajuat:
Että shrinet ja lightrootit vastaa toisiaan ja niiden nimet on aina vaan kirjaimet heitettynä päinvastaiseen järjestykseen. Esim Nihcayam ja Mayachin,

Kyseenalaistan tässä kovasti omaa havainnointikykyä, kun vasta nyt tajusin tämän.
Ensimmäisen asian hiffasin ekalla käynnillä jos puhuit sijainnista, mutta toi nimi asia tuli uutena.

Tipsinä muuten, että Huryle linnaa...
... kannattaa tutkiskella ultrahand päällä, siellä on niin paljon salakäytäviä, jne, jotka spottaa helpoiten kun kävelee jatkuvasti ultrahand päällä. Aseitakin on ripoteltu kiitettävästi, mutta ne parhaat on "näkyvillä piilossa". Näkyvillä oleviin syötteihin eli ruosteisiin miekkoihin ei kannata tarttua.

Nimim. 70 pojon kilpi oli arkun takana piilossa ja arkusta itsessään sai jotain turhaa krääsää
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäisen asian hiffasin ekalla käynnillä jos puhuit sijainnista, mutta toi nimi asia tuli uutena.

Tipsinä muuten, että Huryle linnaa...
... kannattaa tutkiskella ultrahand päällä, siellä on niin paljon salakäytäviä, jne, jotka spottaa helpoiten kun kävelee jatkuvasti ultrahand päällä. Aseitakin on ripoteltu kiitettävästi, mutta ne parhaat on "näkyvillä piilossa". Näkyvillä oleviin syötteihin eli ruosteisiin miekkoihin ei kannata tarttua.

Nimim. 70 pojon kilpi oli arkun takana piilossa ja arkusta itsessään sai jotain turhaa krääsää
Joo myös tuo eka asia avautui mulle samalla. Nyt tuon tajuamisen jälkeen kun vertailen maan päällä olevaa ja maan alla näkyvää karttaa niin tavallaan myös ymmärrän, miksi mulla kesti näin kauan tajuta tämä: olen näköjään avannut maan päällä ja alla valtaosin shrinet/lightrootit lähes täysin ristiin eli ne mitkä on maanpinnalla tehty ei ole maan alla ja päinvastoin. Näin ollen taidankin itseasiassa tässä vaiheessa tietää suurinpiirtein jokaisen pelin shrinen sijainnin tämän myötä. Ainakin uskoisin niin. Tuskin niitä kovin paljoa enempää voi olla kuin mitä mulla on nyt sijainteja tiedossa.
 
Ylös Bottom