Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Oon nyt pelannu ihan kiitettävästi tätä ja en oo edenny tarinaa yhtään. Lähinnä samoillu, rakennellu ja tutkinut paikkoja. Ihan huikea peli ja upgrade verrattuna aiempaan peliin. Tekemistä on niin paljon, että vähä jännittää saako tätä ikinä valmiiksi.
 
Miten kukaan (minä mukaanlukien) ei ole vielä maininnut pelin parasta parannusta vanhaan, eli jo entuudestaan upea Hestun tanssi ja laulu ovat tässä vielä paljon mahtavampia? Aiheuttaa meidän taloudessa joka hemmetin kerralla mukana "laulamista" ja naureskelua :p

Niin ja ratkoin tuossa yhden shrinen juuri paljon monimutkaisemmin kuin olisi pitänyt: Nostin palan ultrahandillä, tiputin sen, laitoin sen nousemaan recallilla, tässä välissä nousin itse ylemmäs ascendillä ja nappasin esineen uudesta sijainnistani kiinni ultrahandillä.
Ja fysiikkamoottori oli vaan että ei tunnu missään.

Älytön peli.
 
Viimeksi muokattu:
Osta jo se peli niin pääset sinäkin maagiseen seikkailuun, jos meinaat alea odottaa nii saa kyllä odottaa 10 vuotta. Tietenkin eri asia jos ostat tori.fi/huuto mitä näitä onkaan. Mut "virallista" alennusta tähää saa odottaa vähintään vuosi, ja seki on sit jotain 59.90. Tai huikee black friday tarjous 49.99 o_O
Melkoista liioittelua. BotW:n olen nähnyt alessa monia kertoja mutta olin ehtinyt sen ostaa käytettynä muistaakseni 35 euron hintaan. Ne alehinnat oli samaa luokkaa ja usean kertaa. Plus BotW:ia ei ole julkaistu 10 vuotta sitten ja se on ollut alessa monen monta kertaa.

Muutenkin helpompi ostaa käytettynä mutta jos ei halua, niin usean kerran olisin saanut myös ihan uutena alesta. Olen pari kertaa linkittänyt tuonne tarjouksiinkin niitä alennusmyyntejä, joissa se on ollut, joten väittäisi tietäväni tämän asian aika pirskatin hyvin.

Diginä taas ei kannata ostaa oikein mitään. Alehinta on jossain kohtaa sama mitä fyysinen uutena ja sitä rataa.

Plus ehkä se tärkein: et ilmeisesti lue tätä aihetta. Se vain että ei ehdi maagiseen seikkailuun kun on scifi-seikkailut menossa Cyberpunkissa ja klassisempi seikkailu Supraland: Six Inches Underissa.
 
Oon nyt pelannu ihan kiitettävästi tätä ja en oo edenny tarinaa yhtään. Lähinnä samoillu, rakennellu ja tutkinut paikkoja. Ihan huikea peli ja upgrade verrattuna aiempaan peliin. Tekemistä on niin paljon, että vähä jännittää saako tätä ikinä valmiiksi.

No et ainakaa jos et tee ollenkaa tarinaa :p no vitsi vitsi, kyl täs itekki häröö ihan liikaa tehden kaikkea muuta kun mitä "pitäisi. 4 päätehtävää mitä alkuu lykättii oon tehnyt 3 ja niitäki ihan tietosesti vähän niiku puskenut eteenpäin, ettei menis pelkäks häröilyks, joka on sekin tekemistä.
Melkoista liioittelua. BotW:n olen nähnyt alessa monia kertoja mutta olin ehtinyt sen ostaa käytettynä muistaakseni 35 euron hintaan. Ne alehinnat oli samaa luokkaa ja usean kertaa. Plus BotW:ia ei ole julkaistu 10 vuotta sitten ja se on ollut alessa monen monta kertaa.

Muutenkin helpompi ostaa käytettynä mutta jos ei halua, niin usean kerran olisin saanut myös ihan uutena alesta. Olen pari kertaa linkittänyt tuonne tarjouksiinkin niitä alennusmyyntejä, joissa se on ollut, joten väittäisi tietäväni tämän asian aika pirskatin hyvin.

Diginä taas ei kannata ostaa oikein mitään. Alehinta on jossain kohtaa sama mitä fyysinen uutena ja sitä rataa.

Plus ehkä se tärkein: et ilmeisesti lue tätä aihetta. Se vain että ei ehdi maagiseen seikkailuun kun on scifi-seikkailut menossa Cyberpunkissa ja klassisempi seikkailu Supraland: Six Inches Underissa.

o_O
 
Oon tässä nyt ulkopuolelta seurannut tätä Zelda keskustelua ja kyllä mun mielestä Shamaniacilla ihan hyviä(ja asiallisia) pointteja oli kritiikissään. Zeldat ovat varmasti upeita pelejä ja pitäisin niistä varmasti itsekkin mutta älkää nyt kaikkea kritiikkiä tyrmätkö sillä että kritisoija on vain asenteellinen yms. Turhaa kritiikkiä varmasti löytyy mutta niin löytyy myös överiksi vedettyä ylistystäkin, ei ehkä tällä foorumilla, mutta noin kärjistetysti voisi sanoa että BotW ja tämä uusin ovat pelejä jotka tekevät ihan kaiken paremmin kuin mikään peli ikinä ja tulee tekemään jatkossakin ja kaikki muu on vain kateellisten panettelua. Mun ei ole vaikea uskoa sitä että Zeldat ovat ainutlaatuisia pelejä mutta en mä sitä usko että siellä jotain tajunnan räjäyttävää on. Erilaista ehkä mutta tuskin mitään mitä ei olisi jossain muodossa nähty muuallakin. Tekemisen paljoutta ja monipuolisuutta kehutaan paljon mutta mites vaikka Unreal World? 20+ vuotta vanha suomalainen peli joka simuloi rauta-ajan elämää. Tässä yksi oma kokemus pelistä:
menin eräänä aamuna tarkistamaan hirviansat ja kuinka ollakkaan erääseen ansaan oli yön aikana pudonnut hirvi. Valitettavasti lähistöllä liikkunut karhu oli myös havainnut hirven ja päättänyt syödä sen. Eli kuopassa oli puoliksi syöty hirvi ja vihainen karhu. Ajattelin että karhu on helppo tappaa koska se oli ansassa joten otin jousen esiin ja aloin ampua nuolia siihen. Mutta onni suosi karhua ja se pääsikin kuopasta ylös. Siitä huolimatta että se oli pahasti haavoittunut ansakuopan pohjalla olevista terävistä seipäistä. Sitten menikin painiksi jossa minä olin altavastaaja. Karhu oli kuitenkin menettänyt verta niin paljon että se kuoli muutaman puukon iskun jälkeen. Mulla tosin oli siinä vaiheessa vielä suurempi verenhukka, tavarat sekä osaa nahkaa pitkin metsää, ja kaiken lisäksi jalka poikki. Ei auttanut muu kuin jättää saalis ja kamat niille sijoilleen ja lähteä ryömimään kohti kotimökkiä(itse rakennettu hirsi hirreltä) ja toivoa että henki säilyy. Neljä kertaa menetin tajuntani matkalla mutta pääsin ennen yötä perille. Kotona revin vaatteista siteitä ja onnistuin lastoittamaan jalkani sekä sitomaan muut haavani mutta hidas kuolema oli silti melkein varma. Tulehdukset tappaa eikä rautajan konsteilla katkennutta luuta korjata helposti. Onneksi olin kerännyt varastoon kuivattuja horsman juuria joita voi käyttää haudutettuna haavojen hoitoon lievittämään tulehduksia. Onneksi myös kellari oli täynnä kesän aikana saalistettua riistaa ja muuta einestä joten ehkä pysyn hengissä talven yli. Se oli varmaa että mihinkään en pääse pitkään aikaan. Piti vaan toivoa ettei vihamieliset Njerpezit eksy alueelle ryöstelemään. Tuli talvi ja minä makaan mökissäni tulehduksien aiheuttamassa kuumeessa pyörtyillen vähän väliä. Onneksi mökki oli järven rannassa joten hyvänä päivänä jaksoin ryömiä jäälle ja pilkkiä pari kalaa ennen kuin kuume ja kipu vei taas tajun. Kuitenkin, helmikuussa alkoi pahimmat tulehdukset hellittää ja katkennut luu jalassa alkoi osoittaa luutumisen merkkejä. Toukokuussa pystyin jo kävelemään ja pääsin vaivalloisesti muutaman kymmenen kilometrin päässä olevaan kylään jossa paikallinen shamaani otti jalan hoitaakseen. Siellä vietin kuukauden veistellen kuppeja, keihäitä ja muuta tapeellista tavaraa joita vaihdoin ruokaan kyläläisten kanssa kunnes olin täysin terve. Seuraavana syksynä olin taas metsässä, tarkistamassa ansojani, nyt kokeneempana ja varovaisempana. Söin sienen jota en tunnistanut ja kuolin myrkytykseen. :)
Onnistuuko edellinen Zeldassa? Jos onnistuu niin mä meen ostamaan Nintendon ja pelaan sen. Jos ei niin lopettakaa ne höpinät siitä että Zelda tekee kaiken paremmin kuin mikään peli ikinä.
No en tiedä, ehkä mä oon nyt vaan itse asenteellinen ja halusin näpäyttää koska mulla on vissiin jäänyt vielä jotain hampaan koloon niistä horizon topikin zelda-väännöistä. Tarkoitus oli lähinnä tuoda esiin sitä miltä se tuntuu kun aletaan kritisoimaan muita pelejä siitä että niissä ei pysty tekemään jotain mitä jossain toisessa pelissä pystyy. Pyydän siis etukäteen anteeksi jos tämä viesti loukkaa joitakin.
Mä olen kuitenkin vilpittömästi iloinen Zeldan menestyksestä ja toivon että se jatkuu tulevaisuudessakin. Ehkä mä joskus innostun itsekin siitä.:)
 
Oon tässä nyt ulkopuolelta seurannut tätä Zelda keskustelua ja kyllä mun mielestä Shamaniacilla ihan hyviä(ja asiallisia) pointteja oli kritiikissään. Zeldat ovat varmasti upeita pelejä ja pitäisin niistä varmasti itsekkin mutta älkää nyt kaikkea kritiikkiä tyrmätkö sillä että kritisoija on vain asenteellinen yms. Turhaa kritiikkiä varmasti löytyy mutta niin löytyy myös överiksi vedettyä ylistystäkin, ei ehkä tällä foorumilla, mutta noin kärjistetysti voisi sanoa että BotW ja tämä uusin ovat pelejä jotka tekevät ihan kaiken paremmin kuin mikään peli ikinä ja tulee tekemään jatkossakin ja kaikki muu on vain kateellisten panettelua.

Mun ei ole vaikea uskoa sitä että Zeldat ovat ainutlaatuisia pelejä mutta en mä sitä usko että siellä jotain tajunnan räjäyttävää on. Erilaista ehkä mutta tuskin mitään mitä ei olisi jossain muodossa nähty muuallakin. Tekemisen paljoutta ja monipuolisuutta kehutaan paljon mutta mites vaikka Unreal World? 20+ vuotta vanha suomalainen peli joka simuloi rauta-ajan elämää. Tässä yksi oma kokemus pelistä:
menin eräänä aamuna tarkistamaan hirviansat ja kuinka ollakkaan erääseen ansaan oli yön aikana pudonnut hirvi. Valitettavasti lähistöllä liikkunut karhu oli myös havainnut hirven ja päättänyt syödä sen. Eli kuopassa oli puoliksi syöty hirvi ja vihainen karhu.

Ajattelin että karhu on helppo tappaa koska se oli ansassa joten otin jousen esiin ja aloin ampua nuolia siihen. Mutta onni suosi karhua ja se pääsikin kuopasta ylös. Siitä huolimatta että se oli pahasti haavoittunut ansakuopan pohjalla olevista terävistä seipäistä. Sitten menikin painiksi jossa minä olin altavastaaja. Karhu oli kuitenkin menettänyt verta niin paljon että se kuoli muutaman puukon iskun jälkeen. Mulla tosin oli siinä vaiheessa vielä suurempi verenhukka, tavarat sekä osaa nahkaa pitkin metsää, ja kaiken lisäksi jalka poikki. Ei auttanut muu kuin jättää saalis ja kamat niille sijoilleen ja lähteä ryömimään kohti kotimökkiä(itse rakennettu hirsi hirreltä) ja toivoa että henki säilyy. Neljä kertaa menetin tajuntani matkalla mutta pääsin ennen yötä perille. Kotona revin vaatteista siteitä ja onnistuin lastoittamaan jalkani sekä sitomaan muut haavani mutta hidas kuolema oli silti melkein varma.

Tulehdukset tappaa eikä rautajan konsteilla katkennutta luuta korjata helposti. Onneksi olin kerännyt varastoon kuivattuja horsman juuria joita voi käyttää haudutettuna haavojen hoitoon lievittämään tulehduksia. Onneksi myös kellari oli täynnä kesän aikana saalistettua riistaa ja muuta einestä joten ehkä pysyn hengissä talven yli. Se oli varmaa että mihinkään en pääse pitkään aikaan. Piti vaan toivoa ettei vihamieliset Njerpezit eksy alueelle ryöstelemään. Tuli talvi ja minä makaan mökissäni tulehduksien aiheuttamassa kuumeessa pyörtyillen vähän väliä. Onneksi mökki oli järven rannassa joten hyvänä päivänä jaksoin ryömiä jäälle ja pilkkiä pari kalaa ennen kuin kuume ja kipu vei taas tajun.

Kuitenkin, helmikuussa alkoi pahimmat tulehdukset hellittää ja katkennut luu jalassa alkoi osoittaa luutumisen merkkejä. Toukokuussa pystyin jo kävelemään ja pääsin vaivalloisesti muutaman kymmenen kilometrin päässä olevaan kylään jossa paikallinen shamaani otti jalan hoitaakseen. Siellä vietin kuukauden veistellen kuppeja, keihäitä ja muuta tapeellista tavaraa joita vaihdoin ruokaan kyläläisten kanssa kunnes olin täysin terve. Seuraavana syksynä olin taas metsässä, tarkistamassa ansojani, nyt kokeneempana ja varovaisempana. Söin sienen jota en tunnistanut ja kuolin myrkytykseen. :)
Onnistuuko edellinen Zeldassa? Jos onnistuu niin mä meen ostamaan Nintendon ja pelaan sen. Jos ei niin lopettakaa ne höpinät siitä että Zelda tekee kaiken paremmin kuin mikään peli ikinä.

No en tiedä, ehkä mä oon nyt vaan itse asenteellinen ja halusin näpäyttää koska mulla on vissiin jäänyt vielä jotain hampaan koloon niistä horizon topikin zelda-väännöistä. Tarkoitus oli lähinnä tuoda esiin sitä miltä se tuntuu kun aletaan kritisoimaan muita pelejä siitä että niissä ei pysty tekemään jotain mitä jossain toisessa pelissä pystyy. Pyydän siis etukäteen anteeksi jos tämä viesti loukkaa joitakin.
Mä olen kuitenkin vilpittömästi iloinen Zeldan menestyksestä ja toivon että se jatkuu tulevaisuudessakin. Ehkä mä joskus innostun itsekin siitä.:)
Meniks nyt sit kaunis hetki pilalle? ms1.jpgms2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Aivan uskomaton saavutus näiltä Zelda-peleiltä saada järkeviltä tyypeiltä pata aivan totaalisen jumiin ja heittämään ihan loputonta vänkäystä ja/tai jotain p*rseestä revittyjä argumentteja väittämiin, joita kukaan ei oikeastaan ole koskaan esittänyt. Ja siis vielä parhaimmillaan pelistä, jota ei ole itse pelannut.

"Zelda ei ole vapain peli ikinä" "Ööö juu, kukaan ei ole tainnut näin väittääkään" *hipsii takaisin pelaamaan Zeldaa.*
 
Aivan uskomaton saavutus näiltä Zelda-peleiltä saada järkeviltä tyypeiltä pata aivan totaalisen jumiin ja heittämään ihan loputonta vänkäystä ja/tai jotain p*rseestä revittyjä argumentteja väittämiin, joita kukaan ei oikeastaan ole koskaan esittänyt. Ja siis vielä parhaimmillaan pelistä, jota ei ole itse pelannut.

"Zelda ei ole vapain peli ikinä" "Ööö juu, kukaan ei ole tainnut näin väittääkään" *hipsii takaisin pelaamaan Zeldaa.*
No hei mutta jos me nyt kuitenki vaan tykätään tästä, koska nimessä lukee Zelda ja tekijä on Nintendo?!?
 
Vaikuttaa siltä, että äänekkäimmät kriitikot ovat niitä, jotka eivät ole koko peliä edes pelanneet.

Yksi vinkki: ostakaa/lainatkaa/kokeilkaa peli(ä) ja pelatkaa sitä, silmät voivat avautua!
 
No okei, koska järkevät viestittelijät ansaitsevat vähän tarkemman vastauksen, niin todetaan vain, että:
Jos ei niin lopettakaa ne höpinät siitä että Zelda tekee kaiken paremmin kuin mikään peli ikinä.
osoittaa sen, että kirjoittaja ei ihan tiedä mistä puhuu ja/tai taistelee mielikuvitusolentoja vastaan. Ocarina of Timen aikaan joku saattoi vielä väittää Zeldan olevan paras kaikilla mittareilla. Sen jälkeen kukaan ei ole höpissyt moista.
Breath of the Wild saattoi olla monen mielestä (allekirjoittanut ml.) maailman paras peli ilman että siinä oli maailman parasta taistelujärjestelmää tai edes Zelda-sarjan parasta tarinaa, saati maailman parhaita grafiikoita tai musiikkia. Tai ilman, että se oli edes maailman vapain peli, josta joku aina pystyi sormellaan oivaltavana jonkun rajoituksen osoittamaan. Jee, you win the prize.

Se oli uskomaton yhdistelmä uutta rakennetta, uusia mekanismeja, seikkailua, toimintaa ja eritoten tunnetta ja tunnelmaa, joista isoin osa peleistä voi vain unelmoida.
Ja jatko-osa tekee kaikkea potenssiin kaksi. Jos nyt haluat ehdottomasti takertua johonkin vapauteen/uutuudenviehätykseen kertoen meille, että joku muu peli on muuten tehnyt kanssa asioita tosi jännällä tavalla, niin lainaan meemistä tuttua Aku Ankkaa. ”Kiinnostaa kuulla näin vajaan 40 vuoden pelikokemuksella” - muutankin mielipiteeni tämän pelin uniikkiudesta hetimiten ;)

No niin, ja sitten siirryn viesteissäni jälleen pelin, en pelistä saatujen traumojen purkamiseen.

Pitää kyllä tehdä joku traumatopik erikseen, kun foorumin fiksuimmat kirjoittajat päätyy ”en ole pelannut ja siis varmasti ovat hyviä ja hienoja mutta eivät varmasti niin ainutlaatuisia ja hyviä kuin joku jossain väittää”-ajatuskulkuihin. Karseeta seurattavaa :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Pyydän anteeksi. Mun kirjoitus oli typerä ja lapsellinen. Mä ärsyynnyin parista trollaavasta youtube-videosta zeldaan koskien ja projisoin sitä tänne. Ei ollut tarkoitus mutta näppäimet lähti käsistä.

Nykyajan internetissä kun joku pystyy myöntämään virheensä niin siitä nousee aina hattu päästä.

On muuten ihan käsittämättömiä rakennelmia mitä ihmiset tässä ovat saaneet jo aikaan kun tulee välillä vastaan pitkin internettiä. Ei riitä itsellä ihan mielikuvitus näihin, mutta ihan käteviä menopelejä sitä kuitenkin tulee tehtyä.
 
Viimeksi muokattu:
Löysin mestan, jossa voi kustomoida riippuliitimen. Pelin ennakkomateriaalissa oli juttua että amiiboista saa kangasta riippuliitimiin. Kokelin ensin amiiboa, mutta sieltä tuli ruosteinen miekka ja amiiboa saa käyttää vain kerran päivässä. Kokeilin myöhemmin uudestaan ja save scummasin niin kauan kunnes sieltä tulee riippuliitimen kangasta.
2023052611023700-cc47lrcgk.jpg


2023052612102400-cc479ie2s.jpg

Siinä mennään shrinessä uudella riippuliitimellä.

2023052516585100-cc47audv9.jpg

Jouduin vahingossa kilpisurffaus aika-ajoon.
 
Löysin mestan, jossa voi kustomoida riippuliitimen. Pelin ennakkomateriaalissa oli juttua että amiiboista saa kangasta riippuliitimiin. Kokelin ensin amiiboa, mutta sieltä tuli ruosteinen miekka ja amiiboa saa käyttää vain kerran päivässä. Kokeilin myöhemmin uudestaan ja save scummasin niin kauan kunnes sieltä tulee riippuliitimen kangasta.
2023052611023700-cc47lrcgk.jpg


2023052612102400-cc479ie2s.jpg

Siinä mennään shrinessä uudella riippuliitimellä.

2023052516585100-cc47audv9.jpg

Jouduin vahingossa kilpisurffaus aika-ajoon.

Näistä kankaista:
Näitä kankaita on tullut itselle muutamia vastaan palkintoina jostain tehtävistä ja olikohan heppatallien pisteilläkin tullut yksi. Vielä en ole löytänyt paikkaa jossa näitä pääsee hyödyntämään, mutta veikkaisin että Hatenosta löytyy.
 
Löysin mestan, jossa voi kustomoida riippuliitimen. Pelin ennakkomateriaalissa oli juttua että amiiboista saa kangasta riippuliitimiin. Kokelin ensin amiiboa, mutta sieltä tuli ruosteinen miekka ja amiiboa saa käyttää vain kerran päivässä. Kokeilin myöhemmin uudestaan ja save scummasin niin kauan kunnes sieltä tulee riippuliitimen kangasta.
2023052611023700-cc47lrcgk.jpg


2023052612102400-cc479ie2s.jpg

Siinä mennään shrinessä uudella riippuliitimellä.

2023052516585100-cc47audv9.jpg

Jouduin vahingossa kilpisurffaus aika-ajoon.

Mä luulin et "no se kangas varmaa aukes johonki kauppaan missä en ole vielä käynyt", meni varmaa sit joku 4 päivää kunnes se tuli. Mut kangaskauppaa en ole vieläkää löytänyt.
Oon tässä nyt ulkopuolelta seurannut tätä Zelda keskustelua ja kyllä mun mielestä Shamaniacilla ihan hyviä(ja asiallisia) pointteja oli kritiikissään. Zeldat ovat varmasti upeita pelejä ja pitäisin niistä varmasti itsekkin mutta älkää nyt kaikkea kritiikkiä tyrmätkö sillä että kritisoija on vain asenteellinen yms. Turhaa kritiikkiä varmasti löytyy mutta niin löytyy myös överiksi vedettyä ylistystäkin, ei ehkä tällä foorumilla, mutta noin kärjistetysti voisi sanoa että BotW ja tämä uusin ovat pelejä jotka tekevät ihan kaiken paremmin kuin mikään peli ikinä ja tulee tekemään jatkossakin ja kaikki muu on vain kateellisten panettelua. Mun ei ole vaikea uskoa sitä että Zeldat ovat ainutlaatuisia pelejä mutta en mä sitä usko että siellä jotain tajunnan räjäyttävää on. Erilaista ehkä mutta tuskin mitään mitä ei olisi jossain muodossa nähty muuallakin. Tekemisen paljoutta ja monipuolisuutta kehutaan paljon mutta mites vaikka Unreal World? 20+ vuotta vanha suomalainen peli joka simuloi rauta-ajan elämää. Tässä yksi oma kokemus pelistä:
menin eräänä aamuna tarkistamaan hirviansat ja kuinka ollakkaan erääseen ansaan oli yön aikana pudonnut hirvi. Valitettavasti lähistöllä liikkunut karhu oli myös havainnut hirven ja päättänyt syödä sen. Eli kuopassa oli puoliksi syöty hirvi ja vihainen karhu. Ajattelin että karhu on helppo tappaa koska se oli ansassa joten otin jousen esiin ja aloin ampua nuolia siihen. Mutta onni suosi karhua ja se pääsikin kuopasta ylös. Siitä huolimatta että se oli pahasti haavoittunut ansakuopan pohjalla olevista terävistä seipäistä. Sitten menikin painiksi jossa minä olin altavastaaja. Karhu oli kuitenkin menettänyt verta niin paljon että se kuoli muutaman puukon iskun jälkeen. Mulla tosin oli siinä vaiheessa vielä suurempi verenhukka, tavarat sekä osaa nahkaa pitkin metsää, ja kaiken lisäksi jalka poikki. Ei auttanut muu kuin jättää saalis ja kamat niille sijoilleen ja lähteä ryömimään kohti kotimökkiä(itse rakennettu hirsi hirreltä) ja toivoa että henki säilyy. Neljä kertaa menetin tajuntani matkalla mutta pääsin ennen yötä perille. Kotona revin vaatteista siteitä ja onnistuin lastoittamaan jalkani sekä sitomaan muut haavani mutta hidas kuolema oli silti melkein varma. Tulehdukset tappaa eikä rautajan konsteilla katkennutta luuta korjata helposti. Onneksi olin kerännyt varastoon kuivattuja horsman juuria joita voi käyttää haudutettuna haavojen hoitoon lievittämään tulehduksia. Onneksi myös kellari oli täynnä kesän aikana saalistettua riistaa ja muuta einestä joten ehkä pysyn hengissä talven yli. Se oli varmaa että mihinkään en pääse pitkään aikaan. Piti vaan toivoa ettei vihamieliset Njerpezit eksy alueelle ryöstelemään. Tuli talvi ja minä makaan mökissäni tulehduksien aiheuttamassa kuumeessa pyörtyillen vähän väliä. Onneksi mökki oli järven rannassa joten hyvänä päivänä jaksoin ryömiä jäälle ja pilkkiä pari kalaa ennen kuin kuume ja kipu vei taas tajun. Kuitenkin, helmikuussa alkoi pahimmat tulehdukset hellittää ja katkennut luu jalassa alkoi osoittaa luutumisen merkkejä. Toukokuussa pystyin jo kävelemään ja pääsin vaivalloisesti muutaman kymmenen kilometrin päässä olevaan kylään jossa paikallinen shamaani otti jalan hoitaakseen. Siellä vietin kuukauden veistellen kuppeja, keihäitä ja muuta tapeellista tavaraa joita vaihdoin ruokaan kyläläisten kanssa kunnes olin täysin terve. Seuraavana syksynä olin taas metsässä, tarkistamassa ansojani, nyt kokeneempana ja varovaisempana. Söin sienen jota en tunnistanut ja kuolin myrkytykseen. :)
Onnistuuko edellinen Zeldassa? Jos onnistuu niin mä meen ostamaan Nintendon ja pelaan sen. Jos ei niin lopettakaa ne höpinät siitä että Zelda tekee kaiken paremmin kuin mikään peli ikinä.
No en tiedä, ehkä mä oon nyt vaan itse asenteellinen ja halusin näpäyttää koska mulla on vissiin jäänyt vielä jotain hampaan koloon niistä horizon topikin zelda-väännöistä. Tarkoitus oli lähinnä tuoda esiin sitä miltä se tuntuu kun aletaan kritisoimaan muita pelejä siitä että niissä ei pysty tekemään jotain mitä jossain toisessa pelissä pystyy. Pyydän siis etukäteen anteeksi jos tämä viesti loukkaa joitakin.
Mä olen kuitenkin vilpittömästi iloinen Zeldan menestyksestä ja toivon että se jatkuu tulevaisuudessakin. Ehkä mä joskus innostun itsekin siitä.:)

Sen verran pakko vielä palata tähän koska jäi vaivaa, että kyllä minäkin voin nyt kirjotella yhtä pitkän viestin mitä kaikkea zeldassa voi tehää lyhyesti esim. Ensin olet maanpäällä, jonka jälkeen teet shrinessä puzzlen, "taivaasta kuulu ääni että sun pitää ratkoa vielä puzzle" joka on taivaassa, sit mietit miten sinne pääsee, "tuuliboostilla" liitokilla lennät kohti taivasta, sielä on labyrintti ja puzzle, ratkot sen jonka jälkeen aukee maasta luukku ja syöksyt kohti maata, maan alle, jossa taistelet isoa bossia vastaan, jonka jälkeen jäät haahuilee tunneiksi maan alle etsien mystisiä paikkoja.

Mielestäni tässä ei oo kukaan väittänyt miten tämä on vaan paras peli ikinä ja kaikki muut saa vaan hävetä silmät päästä, lisään kuitenkin sen verran että kehuja on tullut ja paljon ja ihan syystäkin, kyllä tämä tekee kuitenkin sen verran uusia asioita mitä harvoin peleissä näkee, mut miten siihen sit kukin suhtautuu että "pah ohan näitä nyt joka pelissä" tai et "kaikki on ennenki jo nähty" ovat valheita. Kyllä nyt väkisin kaivamalla saa nyt joka pelistä esiin "toistensa kopioita" tai että "mitä ihmeellistä tässä nyt on".

Eikö hyvä peli voi vaan olla hyvä ja meneekö nyt sit oikeesti joillaki pahasti tunteisiin jos ihmiset tääl kehuu ja nauttii pelistä kun hullu puurosta?
 
Viimeksi muokattu:
Mä luulin et "no se kangas varmaa aukes johonki kauppaan missä en ole vielä käynyt", meni varmaa sit joku 4 päivää kunnes se tuli. Mut kangaskauppaa en ole vieläkää löytänyt.


Sen verran pakko vielä palata tähän koska jäi vaivaa, että kyllä minäkin voin nyt kirjotella yhtä pitkän viestin mitä kaikkea zeldassa voi tehää lyhyesti esim. Ensin olet maanpäällä, jonka jälkeen teet shrinessä puzzlen, "taivaasta kuulu ääni että sun pitää ratkoa vielä puzzle" joka on taivaassa, sit mietit miten sinne pääsee, "tuuliboostilla" liitokilla lennät kohti taivasta, sielä on labyrintti ja puzzle, ratkot sen jonka jälkeen aukee maasta luukku ja syöksyt kohti maata, maan alle, jossa taistelet isoa bossia vastaan, jonka jälkeen jäät haahuilee tunneiksi maan alle etsien mystisiä paikkoja.

Mielestäni tässä ei oo kukaan väittänyt miten tämä on vaan paras peli ikinä ja kaikki muut saa vaan hävetä silmät päästä, lisään kuitenkin sen verran että kehuja on tullut ja paljon ja ihan syystäkin, kyllä tämä tekee kuitenkin sen verran uusia asioita mitä harvoin peleissä näkee, mut miten siihen sit kukin suhtautuu että "pah ohan näitä nyt joka pelissä" tai et "kaikki on ennenki jo nähty" ovat valheita. Kyllä nyt väkisin kaivamalla saa nyt joka pelistä esiin "toistensa kopioita" tai että "mitä ihmeellistä tässä nyt on".

Eikö hyvä peli voi vaan olla hyvä ja meneekö nyt sit oikeesti joillaki pahasti tunteisiin jos ihmiset tääl kehuu ja nauttii pelistä kun hullu puurosta?
"Paska peli kun helevetin aseet hajoo käsiin!!!"

Vähän kyllä meinaa välillä turhauttaa kun sulla on kaksinkäsin pidettävä uudenkarhea
royal claymore joka hajoaa neljään isoon puulaatikkoon.

Siellä on tullut asetoimitus perille Hyrulen kuningaskaartille ja puolet reservin aseista tuusannuuskana kun saadaan uuden tilauksen laatikot auki.

Ei siis paljoa tarvitse ihmetellä miksi sodassa ei ole pärjätty pahuutta vastaan ja miksi Link on ainoa toivo, joka jäljellä :D
 
Eikö hyvä peli voi vaan olla hyvä ja meneekö nyt sit oikeesti joillaki pahasti tunteisiin jos ihmiset tääl kehuu ja nauttii pelistä kun hullu puurosta?
Sehän tässäkin topikissa on hienoa, että jengi on nimenomaan puhtaan innoissaan tästä pelistä - vertailematta sitä jatkuvasti muihin saati painamatta muita pelejä alas. Mielestäni tämä kertoo paljon ja on todella tavoiteltava tilanne.
Toki kyynisen m*lkun mielestä se voi kertoa vain siitä, että nämä innokkaat hölmöt eivät vain tiedä paremmasta.
Ainoat tämän topikin vertailut muihin peleihin tuntuvatkin tulevan säännönmukaisesti heiltä, jotka eivät ole tätä pelanneet :oops:
 
Mä luulin et "no se kangas varmaa aukes johonki kauppaan missä en ole vielä käynyt", meni varmaa sit joku 4 päivää kunnes se tuli. Mut kangaskauppaa en ole vieläkää löytänyt.


Sen verran pakko vielä palata tähän koska jäi vaivaa, että kyllä minäkin voin nyt kirjotella yhtä pitkän viestin mitä kaikkea zeldassa voi tehää lyhyesti esim. Ensin olet maanpäällä, jonka jälkeen teet shrinessä puzzlen, "taivaasta kuulu ääni että sun pitää ratkoa vielä puzzle" joka on taivaassa, sit mietit miten sinne pääsee, "tuuliboostilla" liitokilla lennät kohti taivasta, sielä on labyrintti ja puzzle, ratkot sen jonka jälkeen aukee maasta luukku ja syöksyt kohti maata, maan alle, jossa taistelet isoa bossia vastaan, jonka jälkeen jäät haahuilee tunneiksi maan alle etsien mystisiä paikkoja.

Mielestäni tässä ei oo kukaan väittänyt miten tämä on vaan paras peli ikinä ja kaikki muut saa vaan hävetä silmät päästä, lisään kuitenkin sen verran että kehuja on tullut ja paljon ja ihan syystäkin, kyllä tämä tekee kuitenkin sen verran uusia asioita mitä harvoin peleissä näkee, mut miten siihen sit kukin suhtautuu että "pah ohan näitä nyt joka pelissä" tai et "kaikki on ennenki jo nähty" ovat valheita. Kyllä nyt väkisin kaivamalla saa nyt joka pelistä esiin "toistensa kopioita" tai että "mitä ihmeellistä tässä nyt on".

Eikö hyvä peli voi vaan olla hyvä ja meneekö nyt sit oikeesti joillaki pahasti tunteisiin jos ihmiset tääl kehuu ja nauttii pelistä kun hullu puurosta?
Mulla ei oikeasti ole mitään antipatioita Zeldaa kohtaan ja mä olen varma että kyseessä on loistava peli/pelit. Ei peleistä turhaan tule klassikoita. Mua ei myöskään häiritse yhtään se että ihmiset ylistävät peliä. Niin mäkin teen monen pelin kohdalla.

Kuten sanoin, mulla meni hermot tuolla youtuben puolella. Halusin katsoa videoita uudesta Zeldasta koska se oikeasti kiinnostaa mua. Liian monen videon tärkein sanoma oli: "nyt ne kateelliset horizon-pelaajat itkee kun zelda teki kaiken taas paremmin ja Aloy on läski homo lesbo"
En anna yleensä trollaamisen mennä tunteisiin mutta tuossa kiteytyi niin moni mua ärsyttävä asia netin polarisoituneessa ja toxisessa ilmapiirissä.
Väännetään väkisin eri asioista kilpailijoita ja muodostetaan viholliskuvia, kuvitellaan näiden "vihollisten" ajatuksia/reaktioita ja sitten pilkataan niitä omia kuvitelmia. Siihen päälle vielä annos misogyniaa ja muuta paskaa. Mulla meni yksinkertaisesti hermot. Ei minkään pelin paremmuuteen tai huonommuteen vaan näiden ihmisten typeryyteen jotka haluavat väkisin riidellä olemattomista asioista.

Valitettavasti mä sorruin itse projisointiin täällä. Mun tekstissä piti olla ihan muuta asiaa mutta kirjoittaessani mulle tuli mieleen ne youtube-videot ja teksti lähti käsistä. Kirjoitin sitä tavallaan niille trolleille mutta kohdistin sen valitettavasti tänne. Se vähän niin kuin lipsahti.

Mulla ei siis todellakaan ole mitään Zeldoja vastaan eikä minkäänlaista epäilystä siitä etteivätkö ne olisi upeita pelejä. Päinvastoin, mä olen aina ikään kuin kannustanut nintendoa ja sen pelejä koska se on ollut niin pitkään altavastaajana Playstationin ja Xboxin hallitessa markkinoita.
Toivottavasti tämä tuli nyt selväksi.
 
Löysin mestan, jossa voi kustomoida riippuliitimen. Pelin ennakkomateriaalissa oli juttua että amiiboista saa kangasta riippuliitimiin. Kokelin ensin amiiboa, mutta sieltä tuli ruosteinen miekka ja amiiboa saa käyttää vain kerran päivässä. Kokeilin myöhemmin uudestaan ja save scummasin niin kauan kunnes sieltä tulee riippuliitimen kangasta.
2023052611023700-cc47lrcgk.jpg


2023052612102400-cc479ie2s.jpg

Siinä mennään shrinessä uudella riippuliitimellä.

2023052516585100-cc47audv9.jpg

Jouduin vahingossa kilpisurffaus aika-ajoon.
En tiedä mutta omaan makuun vähän spoileri. Tai ehkä luovutan vaan kun pelitahti on niin hidas että nämä varmaan tulee vastaan kuitenkin jossain ennen kuin pelissä niihin törmään.
 
Ylös Bottom