Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

En minäkään invertoryst kaikkea myy, mut jos niitä on tyyli jotain esineitä x50 x100 jne nii osan voi hyvin antaa myyntiin, timanteista ja lentävistä tähdistä aina osa jää invertoryyn varmuuden vuoksi ja osan myy. Mut kuten sanoin ruokien myyminen on ihan hyvä bisnestä, elukoita ja ruokaresursseja on maailma täynnä ja helppo saalistaa, kokkaa ja myy, niistä tulee ihan hyvin ja jää myös itelleen. Ei oo ees mitään grindiä joutunut harrastaa mut aina vendoril käydes tekee pikkukauppaa ja ajan kanssa ei ees huomaa kun alkaa hyrulen dollareita kertyy pankkitilille.

Tietenkin jos mitään ei myy ja elää vaan tehtävien pikkukolikoiden ja kivien alta löytyvien pennien varassa niin ei se tili siitä kauheesti kasva, suurimman osan armoreista olen ihan löytänyt maan alta ja milloin mistäkin, mitä nyt ne alun parit "pakolliset" armorit joutui ostaa.
 
Botw tapaan suurin tulonlähde kuten tässäki on että noh, ensinnäki haahuilua ja sit kokkailen ja myyn ruokia, niistä kertyy ihan kivasti ajan myötä. Sit luolastoista löydetyt jalokivet ja timantit, sekä kaikkea ylimäärästä krääsää jos sitä on invertorys enemmän kun x1. Aina kun tulee että "you cant carry more food" myyn tyylii 10 niistä, kokkaan lisää, myyn, kokkaan lisää jne. Sit taas seikkailua ja resurssien keräilyä.

Mut sit kun luulin et kyl 10k riittää.

Aloin täs rakentaa taloo ja ostaa lisää palikoita nii tilil oliki enää 900 euroa, päätin sit et joo jätetää tää rakennusprojekti myöhemmäksi ja latasin vanhan saven takas. Tähää meinaan voi mennä tuhansia jos innostuu.
Tuo ruokien kokkailu ja myyminen oli hyvä vinkki, pitääpä tuota kokeilla. :)
 
Liittyen talon rakenteluun.

On melkoinen puuhapeten painajainen, tontille saa käyttää vain 15 itemiä. Ymmärrän että täs on jouduttu puristaa jo liikaa pienestä switchistä irti enkä oleta että täs pitäs pystyy rakentaa NMS tapaisia loputtomia linnoja. Toisaalta se on jopa hyvä että on rajoitus että pitää miettiä ja tekee kompromisseja mut kyl nyt kaipais edes 5 paikkaa lisää et saa jotain koristuksia ym ympärille.

Ehkä jossain DLC/pätsis viel antavat tyylii jotain lisää. Sit semmonen ihan ulkonäköasia että ois voinut jotain ikkunoita olla, nyt se on vaa semmonen pölkky. Et ei täs kauheesti mielikuvitukselle ole varaa, mut ei pijä valittaa. Ei tää nyt kuitenkaa mikään SIMS oo. Nää on näitä puuhapeten ongelmia.
 
Mietin että pitäisi rakentaa kärryt hevoselle ja kiertää kaikki pelialueen tiet läpi ja kerätä niistä kyytiä kaipaavat korokit talteen. Ei noita jaksa kuskata ilman menopeliä.
 
tuohon taloon liittyen ne omat pahimmat pettymykset tulikin sen rakentamisen rajallisuuden suhteen, että ei voi rakentaa omia rakennelmia omalle tontilleen kun ne häviävät kumminkin, tai juuri laittaa vaikka niitä jalokiviä ja muita koristeita koristellemaan paikkoja. itse sijoitin semmoisen 17 tuhatta talon rakenteluun ja päällimmäinen fiilis oli pettymys siltä osalta ku paikat näyttävät tosi tyhjiltä ilman omia koristeita. muutenkin huoneet ovat aina geneerisiä ja varsinkin eräs huone jonna saa vain yhden asian
oli ehkä se suurin pettymys

jonne saa vain yhden valokuvan tauluksi
.
 
tuohon taloon liittyen ne omat pahimmat pettymykset tulikin sen rakentamisen rajallisuuden suhteen, että ei voi rakentaa omia rakennelmia omalle tontilleen kun ne häviävät kumminkin, tai juuri laittaa vaikka niitä jalokiviä ja muita koristeita koristellemaan paikkoja. itse sijoitin semmoisen 17 tuhatta talon rakenteluun ja päällimmäinen fiilis oli pettymys siltä osalta ku paikat näyttävät tosi tyhjiltä ilman omia koristeita. muutenkin huoneet ovat aina geneerisiä ja varsinkin eräs huone jonna saa vain yhden asian
oli ehkä se suurin pettymys

jonne saa vain yhden valokuvan tauluksi
.

Niiku sanoin, puuhapeten painajainen! Ja miks se rajattiin just 15 palikkaan? Oisko 16 palikkaa sit rikkonut switchin? Mut ei pijä valittaa, kyl luulen et tässä hommassa piti aikalailla tehää nii "barebones" ku mahollista. Mut on ehkä liian barebones, esim ihan vaan että ikkunat vois liimata seiniin koristeiks tai joku katto edes.

Mut ehkä tämä on vain alkuun nintendolla ideana että testataa et hajooko peli ja ehkä myöhemmin lisätään jotain pientä? Tämä nyt kuitenkaa oo mikä rakennus-simulaattori. Enemmän jotain koristeita oisin toivonnut, tyyliin puita tai pensaita edes 2kpl. Nyt siel on vaan pölkkyjä.

Ja perhana tätä peliä, arvasin että jos tässä on jotain rakenteluu nii pelaaminen unohtuu, tässä koko illan irrotellut ja kokeillut eri palikoita ettei talo näyttäis kuutiolta. :p Haluan kuitenkin semmosen siitä että reissun jälkeen on "home sweet home" vibat.
 
Noniin Zelda taputeltu ja oon siis pelejä pelannut laidasta laitaan 80-luvun lopulta lähtien ja siis tää taisi olla kaikkineen paras peli mitä olen pelannut ohi FFIX ja Snake Eater että en vaan käsitä sitä luovuuden määrää mitä tähän on uhrattu ja toki paljon pidin BotW.stäkin niin tää veti seikkailupelitermin niin uudelle tasolle että en tiedä miten tästä voi enää keksiä uusia tapoja seikkailla.. Tosin on itsellä julkkarista asti pelaamatta oleva Elden Ring kun en ole vielä jaksanut sitä stressaavaa pelityyliä vaikka mulla platina Bloodbornesta onkin. Mutta tää oli jotain niin hienoa mitä ei tule kuin kerran vuosikymmeneen korkeintaan
 

Liitetiedostot

  • 20230527_230357.jpg
    20230527_230357.jpg
    1,8 MB · Lukukerrat: 19
No nyt tuli kyhättyä mitä pystyi.

Link's Dreamhome.

Ulkoo
dh1.jpg
"Uima-allas" merinäköalalla tietysti!
dh2.jpgSisätila.dh5.jpgKoska kerta ei ole ikkunoita, jätetää huone rakentamatta ja avataan kaunis näkymä merelle.
dh6.jpgSiinä se kuva nyt on, ihan itte tein.
dh7.jpg"Chillailu nurkka"
dh8.jpg

Jäi jotenkin semmonen fiilis että tämä kodin rakentelu lisättiin peliin ihan viime tingassa, kovin on keskeneräisen tuntuinen ja selkeesti kaipais jotain "final touchia". Olisin vaikka ottanut valmiit talo layoutit josta valita, nyt ne on vaa pölkyt kasattuna edes yhen puun tai puskan ku sais pihaan. Botw talo oli sentää tosi pieni sympaattinen sellainen.

Mä vielä ymmärrän jotenkin että on 15 palikan rajoitus, mut tuskin 17 palaa olis switchiä räjähtänyt. Sekä varsinkin se että olis niitä palikoita sit ollut enemmän valittavana että voit kasata niistä sun valitsemasta 15 palikasta juuri sellaisen ku haluat, nyt siel on vaan neliöitä ja kolmioita sekä pari onnetonta koristusta kuten se mun laittama mahtavan hieno "uima-allas" ja kukka kattoterassi mikä onkaan. Sekä tuskin sekää ois switchiä räjähtänyt että olis edes talon maalin voinut valita tai liimata seiniin koriste-ikkunoita että edes ulkoopäin näyttäis talolta eikä palikka kasalta.

Tämä nyt ehkä kuulostaa valitukselta mutta ei tämä mulla itse pelistä mitää pisteitä laske, mä oon vaa tämmönen puuhapete ja tämä on sitten niin barebones ku olla ja voi. Joten kuten sanoin jäi semmonen fiilis et tämä nyt vaan lisättii ihan viimetingassa ja toivon mukaan myöhemmin lisäävät uusia palikoita, se kylä missä koko tehtävä alkaa on pihassa taloja ja niissä katot ja ikkunat ja jotain aidan tynkää, kyl semmoset nyt ois voinut itelkin olla.

En mä nyt kaipaa tästä mitään simsiä tai animal crossingia mutta edes hieman jotain hienoa kaipais.

Monilleha tämä ominaisuus on yks sanonko mikä haile, mutta ne jotka tykkää puuhastella ja fiilistellä videopelissä on tämä dreamhome, toivottavasti vain toistaseksi todella yksinkertainen.

OT: NMS alkuu oli kans melko barebones kunnes siitä poistettiin kaikki rajoitukset että siel ihmiset voi rakentaa koko planeetan tyyliin täyteen, switch tehot tulee vastaan toki, ja ymmärrän palikkarajoitukset mut nyt oli niin suppea valikoima että jäi fiilis että ei ollut tarkoitus ihan näin alkeelliseks jättää. Noh se nähää sitten.

Perhana kaikki rahatki meni, tai jäi mulle viel tonni. Ostin kaikkia palikoita ja liimasin ja irrotin ja liimasin uudestaan ja aloitin alusta ja koko hemmetin ilta/yö tässä nyt sit meni ennen ku olin edes jotenkin tyytyväinen ja totesin että näillä rajoituksilla ja nykyisillä palikoilla mitään hienompaa ole edes mahollista kyhätä, oli sitten kuinka mahtava mielikuvitus.

:p
 

Liitetiedostot

  • dh3.jpg
    dh3.jpg
    157,5 KB · Lukukerrat: 12
Just näin, tätä on tullut harrastettua silloin kun ei ole jaksanut olla ahkerampi.
Ei Link ole Uber-kuski, eivätkä korokit anna matkan sujuvuudesta tähtiarvioita appiin :D
No ei tosiaan, vetelin kerran jollain nopeesti kyhätyllä häkkyrällä pieneltä jyrkänteeltä alas korokki liimattuna siihen häkkyrään, oli ite hypättävä ilmalennon aikana veke ja liitelin sinne jokeen minne ne veteli volttien kautta, eiks kippari jätä yleensä viimesenä laivan :D
 
Kyl näitä korokkeja on kuskattu sit milloin mitenkin, joskus mennää oikee vaivalla ja rakkaudella rakennetulla 10/10 luksus veneellä, joskus F15 hävittäjällä, joskus se liimataa vaa liitokkii, raketit kylkii ja kohti määränpäätä, välil sit ihan käsipelillä kannetaan. Mut tota "laiskan naisen" hevosen vetoa en vielä oo kokeillut. Sille kuvalle kyl repes et pakko sitä itekki joskus "wild west" tyylillä kuskata perille. :D
 
Tää on hyvä, pitää ottaa käyttöön :D
Todellakin, pitäisi muutenkin hevosella kulkea. Kartoituksen oon tehnyt ihan jalan. Kerran olen ihan tarkoituksella ottanut hevosen kun yksi shrine sitä vaati, muutoin on hepat saaneet jäädä lomille. En edes muista millaiset ne mun BotW-hepat olit, jotain statseja niillä näytti olevan kun ne tallissa näkyi ...

Kerran kokeilin laittaa raketin korokin selkään jos se nätisti nousisi ylöspäin kaverin luo ... kaikkea muuta, se sinkosi jonnekin kiertoradalle tms.
Yleensä noita on tullut kuskailtua vain ultrahandilla ja pyöriteltyä samalla. No respect. Jotenkin ärsyttäviä ovat.
 
Mä oon käyttänyt hevosta ihan hemmetisti, eli ehkä mennyt vähän turhankin paljon teitä pitkin tähän mennessä. Toki aina tasaisin väliajoin on pitänyt hypätä kyydistä ja mennä sivuun ihmettelemään jotain kiinnostavaa ja sitten hetken päästä huomaakin olevansa kilometrin päässä siitä hevosesta :D

Mulla meni heti siellä yläilmoissa ensimmäinen korokin kuskaaminen raiteita pitkin niin hauskalla tavalla päin p*rseitä etten ole osannut sen jälkeen ottaa näitä liian vakasti :p
 
Oon ainakin yhden korokin siirtänyt laiskan naisen tekniikalla, mutta en pidä valjaita asennettuna hevoseen kun olen tutkimassa uusia paikkoja, koska pelkään että se heikentää hevosen suorituskykyä, jos valjaat raahaa maata pitkin ja pitää päästä karkuun. Täytyy korkkaa lisää skyview torneja.
 
Oli sekin kiva huomata näin niiku 175h jälkeen että sitä akkuaki voi päivittää, mut oli melko kallis päivitys et ei se ois alkuu ollutkaa mahollista. Et kyl siel maan alla jonnin verran joutuu zonei kerää. Seuraava päivitys onki sit varmaa jo niin kallis et saa muutaman tunnin taas kerätä.
 
Testasin kalastusta, näin vedes kasan kaloja ja mietin et mitenköhä ne sais sieltä kaikki ilman et tarttis uida ja noukkia yksitellen. "sähköyelly" nuoleen ja nuoli veteen, siinä nätisti parvi nousi pintaan noukittavaks :D . Must tuntuu et jos täs miettii "voisko tämä toimi" niin yleensä varmasti se on toimiva ratkasu.
 
Omasta mielestä se on sääli että tämä ei tule muille koneille. Ja pitää toisaalta nostaa Nintendolle hattua siitä että ovat saaneet tämän teknisesti näinkin hyväksi, kun miettii että millä paska raudalla tätä ajetaan.

Itsellä on kyllä todella iso tarve pelata tätä, en tiedä että pitikö ostaa tuo laite.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom