Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

No mä menin maan alle ihan julkasupäivänä vahingossa ku tipuin kaivosta, ei siinä vielä kukaa maininnut mistää valokasveista ja siinä sit soihdun ja notskin kans kärvistelin, varmaa joku ehkä mainitsiki mut äkkiä semmonenki menee ohi/unohtaa, itseasiassa nyt ku mietin tais olla ihan pelin alussa joku sanomassa näistä, mut siinä oli nii seikkailun huumas ja kaikki hakuses nii menny varmaa ohi. No nyt oli ihan oikee tutoriaali tehtävä sitä varten nii enää ei tartte kärvistellä. Hyvä puoli myös se että tuli näin myöhään tietoon nii ehtii kerää varmaa 500kpl tavallisia valokasveja ja 100kpl isoja, joten kyl siinä hetken saa valoa tunnelin päähän. o_O
Tämä antoi hiukan aihetta sedän muisteluille, koska olen tehnyt ihan vastaavaa way back o_O

Olin aikoinaan nopeasti testaillut kaverilla Link to the Pastia, mutta Ocarina of Time oli ensimmäinen Zelda jota aloitin ihan itse pelaamaan. Siinähän pitää heti alkuun hommata itselleen kilpi ja miekka. Kilven sain ostettua kaupasta, mutta miekkaa lähdin etsimään aivan liian monimutkaisesti ja vaivalloisesti Lost Woodsin kautta ja päädyin taistelemaan susia vastaan jollain hemmetin kepeillä olettaen, että kaiken tämän vaivan kautta miekka sitten löytyy. Vaikka oikeastihan se on löydettävissä hyvin paljon helpommin :D

Tämä opetti pysyvästi kaksi asiaa, mitkä ovat helpottaneet seuraavina vuosikymmeninä Zeldojen kanssa:
1) Jos jokin Zeldassa tuntuu aivan uskomattomalta pään hakkaamiselta seinään niin luultavasti teen jotain väärin
2) Pitää lukea mitä pelihahmot ja kyltit sanovat

Tässähän on toki se useaan otteeseen mainittu hienous, että asiat voi ratkoa aivan hemmetin monella eri tapaa, mutta kohta 1) pätee silti, täydeksi päänhakkaukseksi pelin ei pidä mennä missään vaiheessa. Valoa saa mainittujen valokasvien kautta, mutta itselleni on kaupiteltu myös hohtavaa asustetta, voit kokata sinua valaisevia ruokia (ja luultavasti eliksiirejä?), voit kerätä mekaanisia valoja, oletan että aseeseen voi fusella liittää jonkinlaisen valo-ominaisuuden jne. Mutta nämä kaikki tuntunevat oikeammilta tavoilta ratkaista asia kuin soihdut ja nuotiot.
En usko maltillisten odotusten olevan este sille että pelistä sitten pitäisikin. Päinvastoinhan se yleensä menee: kun ei odota mitään niin voi tulla positiivinen yllätys.
Voi s**tana :D

Ajatusleikki maltillisista odotuksista. Ei spoilaa pelistä tai muualta mitään, mutta laitoin noin ettei syö liikaa topikkia:

Yksi maailman kaikkien aikojen kehutuimmista elokuvista on saamassa jatko-osan. Olette kokoontuneet baariin fiilistelemään elokuvaa, josta ei ole vielä saatavilla juurikaan tietoa. Pöytäseurueesta yksi henkilö käyttää merkittävän määrän aikaa kertoakseen, että oikeastaan ohjaajan edellinen elokuva oli aivan yliarvostettu, ontto, liian työlästä katseltavaa eikä tarjonnut riittävästi palkintoa katsojalle.

Elokuvasta julkaistaan ensimmäinen teaseri. Pöytäseurueen sama jäsen suorastaan suuttuu: Siis tämä näyttää niin samalta kuin edeltäjänsä, miten ne kehtaavat edes laittaa tämän elokuvateattereihin? Tämä pitäisi jakaa faneille jonain christmas specialina suoraan striimauspalveluihin, eihän tätä kehtaa kutsua edes jatko-osaksi.

Elokuvasta julkaistaan toinen traileri ja kuulette pöytäseurueen jäsenen suusta positiivisimman asian, mitä hän tulee elokuvasta missään vaiheessa sanomaan: "Ymmärrän, että traileri saattoi näyttää hyvältä, jos tykkäsi edellisestä elokuvasta".

Noh, vihdoin ja viimein elokuva julkaistaan. Kriitikot rakastavat ja ylistävät sitä hämmentävän yksimielisesti ja fanit ottavat sen ilolla vastaan. Sekä kriitikot että fanit ihailevat, miten elokuva jälleen mullistaa tapaa, jolla katsomme kyseistä taiteenlajia.
Pöytäseurueen yksi jäsen pamahtaa paikalle - toki elokuvaa näkemättä - ensin tenttaamaan, että miten tämä muka mullistaa mitään ja sitten oikeastaan suoraan kertomaan kaikille, että eihän mullista, johan näitä asioita on elokuvissa nähty.

Vielä jonkin verran esim. kaukaa haetusta massakulutussymboliikan tuomisesta elokuviin harmistuttuaan pöytäseurueen jäsen harmittelee, kun muut pöydässä julkeasti toteavat, ettei hänen varmastikaan kannata katsoa mainittua elokuvaa.

Koekysymys: Kerrotun perusteella, kuvailisitko tämän yhden pöytäseurueen jäsenen odotuksia keskustelussa ollutta elokuvaa kohtaan maltillisiksi :p
 
Viimeksi muokattu:
Sekoitin mahdollisesti Ippenatoriin hajoavien aseiden vihaamisen osalta? :)
Luultavasti näin. Ippenator on ainakin hyvin vahvasti kertonut tuosta. Toki ymmärrän jos minut sekoittaa tai liittää jopa BotW-vihaan vaikka en itse noin kärkästä sanaa käyttäisi. Pettymys ja ihmetys on parempia tunteita fiiliksiäni kuvaamaan.

Elden Ringissä kartoittaminen oli helpompaa kyllä, samaa mieltä.
Kyllä ja se minun "checklist" ei nyt varsinaisesti tarkoittanutkaan että pelissä tarvitsee olla oikeasti sellainen. Se voi hyvin olla päässäkin. Minusta vain tuntui BotW:n kanssa että homma meni haahuiluksi ja tekemisen etsimiseksi ja tuntienkin jälkeen jäi fiilis että piti miettiä että saiko mitään "tehtyä".

Ilmeisesti tuo on siis osa jopa viehätystä monille, sellainen haahuilu ja eläminen siellä pelissä, mutta itse kaipaan konkreettisempaa etenemisen fiilistä. Senkin voi saada monista asioista ja kyllä tietysti BotW:ssa sitäkin on, en kiellä yhtään. Minulle se jäi vain vähäiseksi.

Esimerkiksi nyt pelaamassani suoraviivaisessa Supraland: Six Inches Underissa on jatkuvasti fiilis että etenee ja saa aikaan asioita. Kykyjä, alueita ja asioita saa hyvin selvästi auki ja asioissa etenee todella selkeästi. Siksi kai niin rakastuinkin siihen sekä sen aiempaan osaan. On muuten verrattuna juuri kai Zeldoihinkin, kuten myös Metroideihin.

Samankaltaisuus näissä kahdessa pelissä tulee minulle ennen kaikkea sen fiiliksen puolesta, enkä erityisemmin ole lähtenyt sitä ruotimaan. Varmaan se juttu on vapaus edetä minne haluaa ja harhautua tekemään juuri sitä mikä kiinnostaa. Tosin Elden Ring meni aivan täikammalla pelaamiseksi, mutta tykkäänkin niistä peleistä kuin hullu puurosta.
Minäkin olen nimenomaan nuohooja mitä pelien tutkimiseen tulee. Itse miellän sen myös syyksi miksi BotW tuntui niin pettymykseltä: sain olon ettei mistään saanut konkreettista palkintoa. Varmasti osaltaan siinä tietysti ongelmana on tottuminen, eli olen tottunut erilaisiin palkintoihin muissa peleissä ja BotW:n palkinnot eivät riittäneet.

No takaisin itse Zeldaan kuitenkin, pahoittelut. Tuohon lipsutteluun kiipeilyn kanssa on kyllä puututtu TOTK:ssa hyvin, joten se ei itseänikään ole nyt turhauttanut enää. Ylipäätään kiipeilyn osuus on nyt pienentynyt, mikä on hyvä homma vaikka se onkin toteutettu kyllä erinomaisen smoothisti näissä uudemmissa Zeldoissa.
Tämäkin kuulostaa hyvältä ja sukeltelun avulla varmasti helpottuu huomattavasti kiipeilyt muutenkin, olettaisin.

Hiipimistä en juurikaan tässä ole harrastanut, paitsi silloin kun teen lähestymisyrityksiä villitammojen peräpään suuntaan.
Tämä oli yksi suurimmista pettymyksistä. En kokenut hiippailua missään vaiheessa tyydyttäväksi keinoksi pelata. Toki peli ei sellaista ole luvannutkaan tai ole hiippailupeli mutta aika usein peleissä, joissa se mekaniikka on, on se juuri se miten sitten pelaankin.

Vaikka pelissä ei ole virallista photomodea, pystyy kuitenkin pelin kameralla vähän kikkailee ja saamaan edes jotain maisemakuvia muistoks.
Tuleeko tuohon muuten joskus photomode? Muistelen että BotW:sta otin aika paljonkin matskua talteen mutta en muista oliko se sitten ihan vain räpsimällä ruudulla näkyviä kuvia sellaisenaan. Mitään muistikuvaa photomodesta ei siinä ainakaan ole.

Ajatusleikki maltillisista odotuksista. Ei spoilaa pelistä tai muualta mitään, mutta laitoin noin ettei syö liikaa topikkia:
Vastaan tiiviimmin ensin tähän:

Ei elokuvavertaus toimi koska peleissä mekaniikat on paljon paremmin vertailtavissa. Esimerkiksi kiipeily, ravinto, kokkailut, inventaariosirkukset ja muut on paljon suoraviivaisempaa vertailla kuin elokuvat vaikka ne jonkun silmään olisivat "sitä samaa". Miten elokuvissa voi edes määritellä jonkin samaksi? En minä vaikka Guardians of the Galaxy 2:lle keksi samanlaista, järkevää verrokkia edes Marvelin jatko-osista eikä elokuvia ole pelkän genren osalta loogista vertailla, joten ei tuo vertauksesi nyt oikein lähde mihinkään vaan lässähtää jo alkuunsa.

BotW:n osaltahan olen vertaillut ja tarttunut pääosin yksittäisiin pelimekaniikkoihin, joita on todellakin nähty jo muuallakin. BotW:ssa ei taida olla mitään sellaista mitä ei olisi muissa peleissä mutta se voi olla - ja varmasti onkin - omanlaisensa miksaus niistä. Ihan kuten toisaalta moni muukin peli, toisen painottaessa enemmän hiippailuun, toisen riehuntaan jne. vaikka rakennuspalikat pelille olisivat muutoin samat.

Yksi maailman kaikkien aikojen kehutuimmista elokuvista on saamassa jatko-osan. Olette kokoontuneet baariin fiilistelemään elokuvaa, josta ei ole vielä saatavilla juurikaan tietoa. Pöytäseurueesta yksi henkilö käyttää merkittävän määrän aikaa kertoakseen, että oikeastaan ohjaajan edellinen elokuva oli aivan yliarvostettu, ontto, liian työlästä katseltavaa eikä tarjonnut riittävästi palkintoa katsojalle.
En ole käsittääkseni sanonut että BotW on yliarvostettu. Olen aina, ainakin pyrkinyt, painottamaan että kyse on minun kokemuksistani. Olen myös yrittänyt nimenomaan ymmärtää miksi siitä pidetään enkä tarjota jotain vastakkaista, "oikeaa näkemystä".

Sitten tuo "merkittävä määrän aikaa". Eikö ihminen ole oikeutettu kirjoittamaan keskustelupalstoilla sen verran kuin haluaa? Väitän myös että sama määrä positiivista asiaa tuskin saisi aikaan samassa määrin ihmettelyä.

Lisäksi koen että ihmettelylle on syynsä. Eikö se nimenomaan ihmetytä jos "kaikki muut" tykkää ja itse ei? Kyllä minua kiinnostaa selvittää että miksi näin. Ja nimenomaan siksi koska ns. pelin ideat ja muu on tuttua ja pitäisi olla minullekin kaiken järjen mukaan positiivista. Jos kyse olisi että "miksi en tykkää änäristä" niin eihän siinä ole mitään ihmeellistä. Urheilu ei kiinnosta, joten that's it. Ei ihmettelyn aihetta. BotW on taas käytännössä rakennettu palikoista, joista yleensä pidän mutta silti kokonaisuus tökkii, joten lopputulos on wtf.

Elokuvasta julkaistaan ensimmäinen teaseri. Pöytäseurueen sama jäsen suorastaan suuttuu: Siis tämä näyttää niin samalta kuin edeltäjänsä, miten ne kehtaavat edes laittaa tämän elokuvateattereihin? Tämä pitäisi jakaa faneille jonain christmas specialina suoraan striimauspalveluihin, eihän tätä kehtaa kutsua edes jatko-osaksi.
Elokuvien ja pelien jatko-osissa on täysin erilaisia asioita, jotka on koettu hyväksyttävinä. En näe että tämä vertaus sopii siis mitenkään siihen kun kritisoin että peli näyttää enemmän lisäriltä tai laajennukselta. Moni muu on samaa mieltä tai ainakin siihen suuntaan.

Joku John Wick on samaa joka osassa mutta elokuvien jatko-osien pitää, kuten pelienkin, ollakin "sitä samaa" tietyltä osin. On kuitenkin olemassa, ainakin peleissä, tietyt odotukset jatko-osilta ja taas vähemmät lisäosille ja laajennuksille. Ihan. Eri. Asia.

En ole myöskään sanonut että pitäisi jakaa ilmaiseksi tai edes halvemmalla. Mielestäni tarpeeksi laaja lisäri voi maksaa vaikka pelin hinnankin. Esim. Witcher 3:n laajennuksen kaltaisista voisi helposti maksaa täyden pelin hinnan koska ne olivat laadukkaampia kuin monet itsenäiset pelit. Mutta silti ne ovat lisäosia eikä Witcher 4 ja 5. Tosin niissä oli kylläkin uudet alueet, joten voikin pohtia, että olisiko mennyt läpi uutena pelinä? Ehkä ei, koska oli niissä silti sellainen "sivuosan" fiilis. Mutta ehkä ei tässä kohtaa enempää pohdintaa enää mitkä on jatko-osan ja mikä laajennuksen "vaatimukset" ja/tai odotukset.

Omituista kyllä että pitkän selostukseni jälkeen pointti (pelin jatko-osan samankaltaisuudesta) ylipäänsä on yhä epäselvä :eek: Ellei tarkoitus ollut paisutella ja tehdä olkiukkoa jutuistani, kuten vähän vaikuttaa.

Elokuvasta julkaistaan toinen traileri ja kuulette pöytäseurueen jäsenen suusta positiivisimman asian, mitä hän tulee elokuvasta missään vaiheessa sanomaan: "Ymmärrän, että traileri saattoi näyttää hyvältä, jos tykkäsi edellisestä elokuvasta".
Niin, en ymmärrä miksi tuo olisi jotenkin väärin sanottu? Tietysti se lienee itsestäänselvyys mutta miksi tämä on osana tätä kritisoijan mustamaalaamista?

Eikö yhtä lailla voisi sanoa samaa kun John Wick 7 tulee? Kaikki muut kehuvat ja yksi ei niin välitä mutta ymmärtää että varmasti maistuu jos aiemmistakin tykkäsi. Kuulostaa aika loogiselta. Mutta onko ongelma se että se on itsestäänselvyys? Eikö samankaltaisuuteen kyllästymistään saa sanoa ääneen?

Vai onko tässä nyt se "kikka", että nojataan siihen mitä arvosanat sanoo? Eli jos on kehuttu tuote niin samankaltaisuutta ei saa kritisoida tai kommentoida kun muut hihkuvat ilosta? Esimerkiksi loistavan puhelimen seuraava malli, hyvin pienillä lisillä. Eikö saa sanoa että varmasti tykkää jos aiemmastakin piti jos itse ei aiemmastakaan puhelimesta välittänyt?

Mikä on tässä kohtaa oikein ja mikä väärin ja miksi?

Pöytäseurueen yksi jäsen pamahtaa paikalle - toki elokuvaa näkemättä - ensin tenttaamaan, että miten tämä muka mullistaa mitään ja sitten oikeastaan suoraan kertomaan kaikille, että eihän mullista, johan näitä asioita on elokuvissa nähty.
Taas tämä klassinen "ei voi sanoa jos ei ole kokenut X verran kyseistä asiaa"-mantra. Moni kyllä julisti pelin jo GOTYksi ennen julkaisua mutta se on sitten ok?

Sekin on kummallista ettei saisi kysyä, mikä asiassa on niin vallankumouksellista. Varsinkin jos/kun annetut vastaukset kuulostavat siltä, mitä on jo aiemmin nähty ja koettu. Eikö ole ihan loogista tällöin kyseenalaistaa ja ihmetellä?

Jos kehutaan vaikka yhtä ominaisuutta, joka on nähty jo muualla, niin miksi on väärin sanoa että eihän asia ole uusi jos se ei ole?

Vielä jonkin verran esim. kaukaa haetusta massakulutussymboliikan tuomisesta elokuviin harmistuttuaan pöytäseurueen jäsen harmittelee, kun muut pöydässä julkeasti toteavat, ettei hänen varmastikaan kannata katsoa mainittua elokuvaa.
No huh huh. Eli kun muut hakevat symboliikkaa kritisoidun asian takaa niin omaa tulkintaansa ei voi tuoda esille vaikka se on nimenomaan asia, joka tulee päivittäisessä elämässä vastaan ja täten on hyvin helposti yhdistettävissä asiaan? Kyse ei ollut siitä että olisin sillä jotenkin pönkittänyt kritiikkiäni vaan vain oma versioni siitä, mitä symboliikkaa asiaan liittyy.

Jos kyseinen pelimekaniikka miellyttäisi, niin silti tuo sama symboliikka tulisi mieleeni siitä yksinkertaisesti syystä että kerskakulutus on asia, joka käy mielessäni melkein päivittäin. Mutta ei se peleissä huoleta koska se ei ole oikea ongelma. Symboliikka on silti olemassa, ei sen kummempaa. Taas vaikuttaa että ei ole ok sanoa, ainakaan jos se ei ole positiivista?

Mitä taas suosituksiin kokematta jättämisestä tulee: selvästikään et vieläkään ole hoksannut että oikeasti haluan ns. päästä peliin sisälle ja ymmärtää sen hienouden. En ole täällä lähtökohtaisesti etsimässä kritiikinkohteita tai julistamassa jotain sanomaa. Tuo vertauksesi tyyppi on selvästi mielipiteensä muodostanut kun taas minä enemmänkin kommentoin sen hetken fiiliksiä ja näkemyksiä enkä pidä niitä silti kiveenhakattuina. Asia, jota olen myös yrittänyt selittää.

Yhä koen olevani avoin sille mitä BotW:n jatko tarjoaa. Silläkin uhalla, mitkä fiilikset BotW:sta jäi.

Koekysymys: Kerrotun perusteella, kuvailisitko tämän yhden pöytäseurueen jäsenen odotuksia keskustelussa ollutta elokuvaa kohtaan maltillisiksi :p
Onko meillä jotenkin erilainen käsitys termistä "maltillinen"? Eikö maltilliset odotukset tarkoita että ei odota mitään ihmeellistä? Eikö odotukseni nimenomaan ole maltilliset koska ne eivät ole suuret? En odota siis ihmeitä.

Mitkä odotukseni sinun mielestäsi ovat että asia menisi ns. oikein? Tai miksi näet että odotukseni eivät olisi nimenomaan maltilliset?
 
Jäin muuten miettimään @Remeded in ”pään hakkaamista seinään” ja sitä, että olen itse oppinut tässä pelisarjasta siitä irti. Mutta tämä ei pidä ihan täysin paikkaansa. Olen oppinut säilyttämään maltin ja olla yrittämättä puskea asioista läpi vaikeimman kautta…paitsi viimeisissä pomotappeluissa :eek:

Hetken miettimisen jälkeen muistin, että Skyward Swordissa, Minish Capissa ja Breath of the Wildissa meinasin kaikissa tehdä loppupomossa asioita vähän vaikeamman kautta, kun en kuunnellut vinkkejä ja/tai käyttänyt aivojani siinä, mitä oikeasti pitäisi tehdä.

Eli näköjään sitten kun panokset kasvavat ja maali jo häämöttää niin Zelda-veteraaninkin keskittyminen herpaantuu. Ehkä yritän pitää tämän mielessä sitten kun Tears of the Kingdomin lopputaistelu joskus koittaa.
 
Seikkailua takana noin 100 tuntia, yksi neljästä päälinjasta vasta tehty ja karttaakin useampi pala mustana. Tämä on aivan mahtava järkäle. Mitään hypeä tai innostusta ei ennen julkaisua peli saanut minulle aikaan, ajattelin että BotW tyhjensi jo pankin ja tämä olisi ”vain” sitä samaa. Miten väärässä tässä voi olla Peli on suoranainen ihme, miksei tämä nitise liitoksistaan ja räjähdä atomeiksi… moni pelijulkaisija saisi nyt mennä koloonsa miettimään mikä pelistä tekee ”the pelin”.

Itse peliin liittyen, voisiko joku laittaa vaikka spoilereihin apuja, suurkeiju tehtävistä kyse, miten pallerot saa auki?

Oftopic:
@shamaniac voisitko ystävällisesti perustaa vaikka oman ketjun ”miksi en pidä ja miten voisin oppia pitämään pelistä X”

Nyt tässä on tilanne että 99% ihmisistä hehkuttaa hullun lailla jumalpelistä ja on siitä aivan haltioissaan, haluaisi ehkä keskustella siitä ja lukea siitä muiden rakentavia ajatuksia. Sinun kantasi peliin on tullut jo hyvin selväksi useampi sivu sitten, riittää jo. Ensimmäistä kertaa koko foorumin historiassa aloin etsimään ingore user nappia. Ei vain jaksa lukea enää tätä viestiketjua mihin sivu kaupalla etsitään keinoja miten saataisiin sinutkin tämän helmen pariin. Peli makuja on monia jos tämä ei nappaa niin pelattavaa varmasti löytyy muualta :)

Edit. Olet hyvä kirjoittaja ja tykkään kyllä lukea viestejäsi, kyse ei ole siitä eikä tämä ole mikään hyökkäys käyttäjää vastaan. Nyt on vain mielestäni vähän väärä paikka sekö aika näin syväluotaavaan ”juupas - eipäs” keskusteluun.
 
Viimeksi muokattu:
Itse peliin liittyen, voisiko joku laittaa vaikka spoilereihin apuja, suurkeiju tehtävistä kyse, miten pallerot saa auki?
Noita varten tarvii alkuun löytää se bändi yhdeltä noista talleilta mitä pelissä on ja tehdä se niiden tehtävä siinä ensimmäisellä tallilla, mikä avaa sitten siinä lähellä olevan keijun majan. Tuosta ne vinkkaakin sitten eteenpäin miten ne muut saa auki mutta tavalla tai toisella muilta talleilta tarvitaan lisää noita bändinjäseniä mukaan tuohon porukkaan.
 
Itse peliin liittyen, voisiko joku laittaa vaikka spoilereihin apuja, suurkeiju tehtävistä kyse, miten pallerot saa auki?

Tähän liittyy eri puolille Hyrulea eksyneet muusikot


Jokaiselle suurkeijulle pitää soittaa musiikkia. Jossain päin hyrulea pyörii orkesteri, jonka jäsenet ovat eksyneet erilleen. Yhdelle suurkeijulle pitää löytää vaikka huilunsoittaja ja auttaa tämä pulasta, jotta tämä liittyisi takaisin orkesteriin. Sitten kun huilunsoittaja on löytynyt ja tätä autettu, niin suurkeijun läheisestä tallista pitäisi löytyä orkesteri, jossa on mukana kapelimestari ja löytämäsi orkesterin jäsenet, jotka voit viedä soittelemaan suurkeijun kaipaamaa musiikkia keijulle.
 
Jokaiselle suurkeijulle pitää soittaa musiikkia. Jossain päin hyrulea pyörii orkesteri, jonka jäsenet ovat eksyneet erilleen. Yhdelle suurkeijulle pitää löytää vaikka huilunsoittaja ja auttaa tämä pulasta, jotta tämä liittyisi takaisin orkesteriin. Sitten kun huilunsoittaja on löytynyt ja tätä autettu, niin suurkeijun läheisestä tallista pitäisi löytyä orkesteri, jossa on mukana kapelimestari ja löytämäsi orkesterin jäsenet, jotka voit viedä soittelemaan suurkeijun kaipaamaa musiikkia keijulle.
Eikös tässä pidä eka löytää se orkesteri joka on yhdessä tietyssä tallissa ja tehdä heille se heidän antaman tehtävä? Tämän jälkeen avautuu tämän kyseisen tallin läheltä keijun maja. Tästä eteenpäin sitten menee noin niinkun kuvailit?
 
Seikkailua takana noin 100 tuntia, yksi neljästä päälinjasta vasta tehty ja karttaakin useampi pala mustana. Tämä on aivan mahtava järkäle. Mitään hypeä tai innostusta ei ennen julkaisua peli saanut minulle aikaan, ajattelin että BotW tyhjensi jo pankin ja tämä olisi ”vain” sitä samaa. Miten väärässä tässä voi olla Peli on suoranainen ihme, miksei tämä nitise liitoksistaan ja räjähdä atomeiksi… moni pelijulkaisija saisi nyt mennä koloonsa miettimään mikä pelistä tekee ”the pelin”.

Itse peliin liittyen, voisiko joku laittaa vaikka spoilereihin apuja, suurkeiju tehtävistä kyse, miten pallerot saa auki?

Oftopic:
@shamaniac voisitko ystävällisesti perustaa vaikka oman ketjun ”miksi en pidä ja miten voisin oppia pitämään pelistä X”

Nyt tässä on tilanne että 99% ihmisistä hehkuttaa hullun lailla jumalpelistä ja on siitä aivan haltioissaan, haluaisi ehkä keskustella siitä ja lukea siitä muiden rakentavia ajatuksia. Sinun kantasi peliin on tullut jo hyvin selväksi useampi sivu sitten, riittää jo. Ensimmäistä kertaa koko foorumin historiassa aloin etsimään ingore user nappia. Ei vain jaksa lukea enää tätä viestiketjua mihin sivu kaupalla etsitään keinoja miten saataisiin sinutkin tämän helmen pariin. Peli makuja on monia jos tämä ei nappaa niin pelattavaa varmasti löytyy muualta :)

No huh, sä vedät sit tosi rauhassa jos noin 100h ja vasta yks päälinjasta o_O . Mul on jotain päälle 100h ja 3 tehtynä ja tuntuu että itte täs vetää kaikki nurkat ja fiilistelee. Toki välillä täs on kyl ihan tarkoituksella "puskenut" eteenpäin ihan jo sen takia ku halua niitä kykyjä käyttöön. Eilen sain vihdoin kyky ympyrän täyteen, tarkoitus ois avata ne pari slaissia mapista että olis koko komeus auki, siitä eteenpäin nii kattoo mihin peli vie.

Eilen pääsin päätarinassa, liittyy masterswordiin.
Kun piti tuhota korok metsässä ison puun "närästyksen" Olin jo moneen otteeseen yrittänyt taistella puun alla oleviin vatsavaivoihin, siinä onnistumatta. Noh nyt oli sen verran jytyjä aseita varastos ja "pommikukkia" joilla sit spämmäsin ne kädet ja siitä tuli viel pomo joka sai saman kohtalon. Nyt sit ois tarkoitus jahtaa masterswodia mut eilisen pitkän seikkailun jälkeen ei vielä jaksanut lähtee sen perään.

Staminan sain myös päivitettyä tappiin ettei väsy niin helposti.
 
Eikös tässä pidä eka löytää se orkesteri joka on yhdessä tietyssä tallissa ja tehdä heille se heidän antaman tehtävä? Tämän jälkeen avautuu tämän kyseisen tallin läheltä keijun maja. Tästä eteenpäin sitten menee noin niinkun kuvailit?
Saattaa olla. Itsehän löysin ja pelastin yhden hukassa olevan orkesterin jäsenen kauan ennenkuin löysin itse orkesterin eli kapellimestarin yhden soittajan kanssa. Eli jäseniä voi kyllä löytää ja autella missä järjestyksessä vaan (uskoisin näin), mutta soittelemaan tosiaan pääsee vasta, kun kapellimestarikin löytyy.
 
Huomasin muuten ihan vahingossa (eli testaamalla kaikki 100 itemiä mitä varastosta löytyi :D ) mutaan liittyen
jota löytyy Upland Zoranan luota, siihen kun heittää vettä, eli esim. Splash fruitin niin muta sulaa pois

Edit:
Huomasin myös että Rocket Device Dispensereistä
saa vain tiettyjä juttuja per mesta, laitoin omaisuuden ja ihmettelin kun ei yhtään fan/ rockettia herunut, kunnes ymmärsin että tästä saa vaan ohjaussauvoja ja vateja :D
 
Viimeksi muokattu:
Huh ja hei tyypit täällä ehtii pelaamaan paljon! :D 15h takana vasta ja julkkarissa ostettu. Käy vähän kateeksi ja samalla vähän huolettaa, että spoilaantuuko tässä väistämättä kun tätä ketjua seuraa.
 
Itselle kevät on kiireistä aikaa. (Pitäähän sitä perhokalastamaan päästä aina kun töistä kerkeää), joten siinä mielessä tämän julkaisu osui huonoon aikaan. Noin 30 tuntia pelattu ja vasta pari aluetta kartasta avattu. Pelissä on kyllä imua, sillä jokainen pelisessio on venähtänyt muutaman tunnin pituiseksi ja yöunista on joutunut karsimaan, mutta kyllä tästä on tulossa itselleni eräänlainen ikuisuusprojekti.
 
Itselle kevät on kiireistä aikaa. (Pitäähän sitä perhokalastamaan päästä aina kun töistä kerkeää), joten siinä mielessä tämän julkaisu osui huonoon aikaan. Noin 30 tuntia pelattu ja vasta pari aluetta kartasta avattu. Pelissä on kyllä imua, sillä jokainen pelisessio on venähtänyt muutaman tunnin pituiseksi ja yöunista on joutunut karsimaan, mutta kyllä tästä on tulossa itselleni eräänlainen ikuisuusprojekti.
Mutta lieneekö siitäkään haittaa, jos vaan pelin parissa sinänsä viihtyy?
 
Videopelit on vakava asia, olis ittelki backlogis sitä sun tätä, jäänyt kesken zeldan julkkarin jälkeen. Täs miettiny et pitäskö välis pelaa muuta mut vähän vaikee keskittyä muihin kun takaraivos pyörii pelkästää zelda.
 
Hauska esimerkki siitä, miten tämän pelin kanssa ajatukset välillä myllertää:

Ehdin jo hiukan harmittelemaan, että tämä ei aiheuta kaikkien asioiden suhteen samanlaisia ihmetyksiä kuin BotW (vaikka sitten kaikkea uutta jännää on vaikka kuinka paljon), case-esimerkkinä taivaalla lentelevät lohikäärmeet. Ensimmäisen kerran kun sellaisen näki Breath of the Wildissa olo oli kuin pikkulapsella seikkailukirjan parissa. Tai kuin olisi Miyazakin elokuvassa ollut.
Ja nyt kun niitä on tässä nähnyt, niin tulee vain katsottua että "aa näitä on tässäkin".
Ja tänään sitten seurasin kauempaa yhden menoa, katsoin minne se menee/mitä se tekee ja päädyin ooooooooooooooooooo aika siistiä wow, pitääpä tutkia mitä tämä tarkoittaa -fiiliksiin.

Jottei pelkkää hehkutusta, niin pakko sanoa etten ole pelkästään 100% vakuuttunut siitä, että vielä 40h jälkeen tulee aivan täysin uusia mekanismeja vastaan. Ei tämä haittaakaan ja onhan se aika uskomatonta, mutta jokin aivan pieni osa takaraivossani harmittelee, että miten minä tätä kaikkea ehdin hyödyntämään :D
Isompi osa aivoista kuitenkin nauttii siitä, että pelaan tätä peliä todella paljon monipuolisemmin kuin pelejä yleensä. Jos nyt jokin uusi tekniikka jääkin vähemmälle käytölle, niin hittoako siinä.

Niin ja mitä backlogiin tulee, niin millainen ihminen miettii Zeldaa pelatessa sen jälkeistä aikaa? :oops::p Itse pelaan tämän jälkeen sitä mitä pelaan, voi olla että tietyt kesken jääneet pelit eivät enää maistu ollenkaan, sitten pelataan jotain muuta :cool:
 
itsekin pelannut peliä sellaisen 50 tuntia ja hyvin on maistunut, yksi kaikkien aikojen parhaita elämyspelejä, ja elämys pelinä olen peliä pelannutkin että ei ole ollut sen kummempia tavoitteita, vaan etenen vähän miten virta vie, esim heti pelin alussa menin maan-alle ja vietin siellä ainakin sen 20-30 tuntia, taisi olla 4800 Zonaitea kun palasin maan pinnalle, tosiaan vasta 30 shrineä itelläkin kun en ole niitä sen kummemmin etsinyt tai metsästänyt,

ainut harmituksen aihe on että pelissä häviää kaikki asiat mitä olet rakentanut, kun lataat pelin tai kuolet, vaikka jos haluat laittaa vaikka jalokiviä näkyville tai varastoida aseita rakentaamaasi vaunuun. niin se on turhaa koska ne tulevat sieltä häviämään. tässä varmaan tulee Switchin specsit vastaan ja sen takia ollaan päädytty tähän ratkaisuun

Nyt tosiaan kun on ollut näin hienot kelit niin ei oo tällä viikolla ehtiny pelailemaan, no huomenna kelit viilenee niin pääsee taas pelin pariin :)
 
Ainoa peli, joka jonkin verran Zeldan lisäksi takaraivoa kutkuttelee on Xenoblade Chronicles 3:n dlc. Harmittaa aidosti, että se julkaistiin näin lähelle Zeldaa ja jäi siksi odottamaan backlogiin vuoroaan. Tuon vuoksi olen parhaani mukaan sulkenut itseni täysin ulos kaikista mahdollisista paikoista, joissa saattaisin spoilaantua dlc:n sisällöistä ja toivon, että onnistun kaikki spoilit välttämään siihen asti, että pääsen joskus Zeldasta eteenpäin muihin peleihin.

Sekä Zelda ja Xenoblade ovat mun kaikkien aikojen lempi pelisarjoja. Siitä huolimatta ei ollut vaikea valinta laittaa Zeldaa Xenobladen edelle. Lähinnä tässä nyt harmittaa tilanteen luoma spoilivaara, kun esim. youtube tyrkyttää mulle usein peliaiheisia videoja (koska kulutan niitä jonkin verran) ja osa tubettajista laittaa thumbnaileihin isojakin spoileja näkyviin.
 
Ylös Bottom