Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: The Wind Waker

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan classified
Tää nyt on vaan taas tätä vakiohypetystä.. jengi luottaa johonkin arvosteluiden arvosanoihin kuin ainoaan oikeaan totuuteen.. voi olla pettymyksiä tiedossa jos "täydellisyyttä" odottaa. Metroid Primenkin 9.8 Ign:ssä pisti vähän hymyilyttämään, IGN:n pojut oli unohtaneet kaatuilun ja replay-valuen puuttumisen täysin.. niin, ja vaikka kuinka porukka urputtaa että Metroid on FPA eikä FPS niin mun mielestäni on todella typerä ratkaisu käyttää sellaista kontrollimallia johon kukaan ei ole tottunut, siihen, miksi kaikissa first person-peleissä on nykyään dual-analog-ohjaus, on nimittäin hyvä syy: se kontrollimalli toimii.

Mitä Zeldaan tulee, itse odotan siltä kyllä enemmän kuin Metroidilta (olen pelannut jokaista Zeldaa sitten ensimmäisen), mutta pelkään pahoin että se on a) helppo b) lyhyt. Nähtäväksi jää..

..älkää antautuko hypen uhriksi..
Siis ymmärsinkö oikein, sinä (classified) arvostelet täällä pelejä jota et ole edes itse vielä pelannut. Onko tuossa mitään järkeä?

Zeldasta en sano mitään, kun en sitä ole vielä pelannut, mutta Metroid Primesta voisin sanasen sanoakin. Metroid Prime hypetystä ja arvosteluylistyksiä tuli seurattua paljon ennenkuin sain pelin omiin käsiini, mutta siitä huolimatta peli on tähän mennessä ylittänyt odotukseni kirkkaasti. Kontrollit kieltämättä aluksi tuntuivat hiukan oudoilta, mutta muutaman tunnin pelaamisen jälkeen tuntui kuin Cuben ohjain olisi tehty tätä peliä varten. Metroid Primea olen tähän mennessä pelannut n. 20 tuntia eikä peli ole tähän mennessä kaatunut kertaakaan, enkä ole törmännyt mihinkään muihinkaan bugeihin. Kertakaikkiaan erinomainen peli, kannattaa sinunkin testata... ;)

...Niin, ja IMO todella hyvä ettei Metroid Primeen ole ympätty moninpeliä mukaan, se pilaisi pelin tunnelman täysin.

Ettei nyt menisi täysin off-topiciksi, niin tältä näyttää Zeldan tuleva jenkki-kansi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tardini
...Niin, ja IMO todella hyvä ettei Metroid Primeen ole ympätty moninpeliä mukaan, se pilaisi pelin tunnelman täysin.

Moninpeli ei pilaa mitään peliä millään osa-alueella, mutta kannattaa aina miettiä sopiiko peliin moninpeli. Esimerkiksi tässä tapauksess Metroid Primeen ei sopisi moninpeli ohjauksen yms. pelityylin takia, mutta eipä se kyllä peliä oisi huonontanutkaan.

Retro Studios teki viisaan päätöksen ja jätti moninpelin pois ja keskittyi pelkästään yksinpelin suunnitteluun. Ja kuten näkyy he eivät turhaan töitä tehnyt yömyöhään. Metroid on GameCuben paras peli. Ei siitä mihinkään pääse.

Ja jos nyt ei taas mennä offtopikiksi niin sanon, että toi Zelda kansi ole lopullinen versio US boxista...
 
classified: joo, uudet näkökulmat on tietysti aina tervetulleita. Olisihan tuo mun duunipäiväkin mennyt huomattavasti hitaammin ilman sun kommentteja:). Onhan peleistä hauska keskustella (vaikka sitten vähän väitellä). Lähinnä tarkoitin sitä, että mielestäni ei voi enää puhua pelkästä hypestä kun peli on arvosteltu ja, no mulle se ainakin tarkoittaa aika vahvasti hyvää peliä. Vaikka en mä kovin paljoa ole Famitsun linjaa tutkinut, mutta kyllä heidän pisteensä ovat mun askolla osuneet yksiin paremmin kuin esim. EDGE:n (mä antaisin peleille paljon useammin kiitettävän, johtuen ehkä siitä että arvostelisin enemmän hyvien pelikokemusten mukaan kuin onko peli edistyksellinen yms).

Mä nyt oon liikenteessä sillä mielellä, että ei tässä voi muutakaan kuin tukeutua tuohon Famitsun arvosanaan. Heikoillahan tässä ollaan vielä kaikki pelin suhteen, mutta kun ei ole vielä mitään varmaa mikä kertoisi pelin olevan huono, lyhyt tai helppo niin sen vuoksi mun on oikeastaan pakko luottaa nyt tuohon yhteen arvioon. Mun mielestä on kuitenkin hienoa, että joku peli saa aikaan hehkutusta ja täydellisiä arvosanoja- on hauskempi odottaa kun odotukset on erittäin korkealla. Ainakin varmaan kaikki toivovat sen olevan ansaittu 40/40, niin saadaan yhteisymmärrys aikaan;).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ./shell/root
Ja jos nyt ei taas mennä offtopikiksi niin sanon, että toi Zelda kansi ole lopullinen versio US boxista...
Niin saattaa todellakin olla. USA-julkaisuun on vielä yli 3 kuukautta aikaa, joten tuo kansikin voi kokea vielä muutoksia. Noh, aika näyttää...
 
Mulla ei oo kokemusta Zeldoista,niin kysynpä kannattaako Wind Waker hankkia?Ainakin Star Fox Adventures on vitun hyvä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Viller
Mulla ei oo kokemusta Zeldoista,niin kysynpä kannattaako Wind Waker hankkia?Ainakin Star Fox Adventures on vitun hyvä.
Sitä suuremmalla syyllä.
 
Sanokaapa mistä vois saada hyvää direct feed kuvaa Kaze No Takutosta? Planetgamecuben videot ei suostu latautumaan :mad:
 
aika jännän kuulosia nämä pelin kappaleet...
juu.. ja tässä famitsun arvio englanniksi

The Legend of Zelda: The Wind Waker (Famitsu Review)
home / reviews / The Legend of Zelda: The Wind Waker (Famitsu Review)

Author: SC5
ESRB: E
Score: 100%

Grade: 10

"A level of astoundment that exceeds even that exhibited by the previous "Ocarina". Despite being a completely new and ground-breaking work, it's amazing how this title managed to retain everything that defines 'Zelda' to begin with. If you're looking for a new plane of visual expression in games, one different from both photorealistic and anime styles, it can be found right here. Also features a unprecedented depth of story and adventure within the series that takes place across an ocean. To sum up: this title is 100% zelda, and is an absolutely must-play title."

Grade: 10
"Utilizing tone rendering as a catalyst of visual expression of sorts and combining it with the highest quality gameplay, game environments and production values, a a miraculous chemical reaction is created with this incredible title. It makes you realize once again that video games truly are the most superior form of entertainment out there. Whatever you do in within the game, it doesn't fail to entertain you in some way. Trust me when I say you won't fail to fall in the love with the world presented within this title."

Grade: 10
"Any pangs of anxiety you might have in regards to the anime-like presentation of this game will vanish once you play this title, which will leave no doubts in your mind that this is truly Zelda. The emotions of the various characters come across with an unbelievable level of realism due through eye-based movements/expressions, and there are times when you'll find yourself extremely affected and even on the verge of tears. With a perfect level of difficulty in regards to both the puzzles and battles, this title rewards you immensely for playing it!"

Grade: 10
"Whether it be the in-game events, puzzles, or presentation, you'll find yourself experiencing a range of human emotions from puzzlement to amazement. Everytime you pick up this title to proceed onwards in your quest, you'll discover an increased level of excitement. I swear to god I felt like a excited child picking up a videogame for the first time when I played this title. The new setup that allows even those who have never experienced the series to immediately feel right at home gets a huge thumbs up from me."
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mikshän mulla jytkii kylmätväreet ja lihaskrampit läpi kehon kun luen tuon käännöksen?..

hulluks varmaan tulossa..:eek:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
E-Razor väläyttelee taas älyn lahjojaan. Kannattaisiko pitää turpa kiinni mieluummin kuin suoltaa tämmöistää puppua? Famitsu on kenties yksi arvostetuimmista pelilehdistä ja eikö sekin jo kerro jotain että vain 3 peliä lehden historiassa on saanut 40 pistettä!
Pelaa sä vaan Raren pelejä Razor, sun ylistämäs Star Fox Adventureskin on vaan halpa ZELDA-KOPIO.
Jaa. Mulle on ihan sama (hui, samanlainen alku kuin edellisessä viestissäni) kuinka arvostettu joku japanilainen pelilehti on. Famitsu on aina arvostellut päin honkia (paitsi Soul Caliburin tapauksessa), joten en nakkaa paskaakaan lehden arvosteluista. Tai no, tykkäähän jotkut animestakin...
En muuten haukkunut Zeldaa (uskon sen nimittäin olevan loistava peli vaikka se näyttääkin Picasson mummon sisäkön oksentamalta koiranpaskalta), vaan ilmaisin vain suoraan mielipiteeni Famitsusta. Kannattaa aina odottaa IGN-arvostelua...

Halpa Zelda-kopio? Kyllä niitä Zeldoja saa alelaarista parikin SFA:n hintaan (Agapionaurua).
Jos nyt tosissaan otetaan, niin minä satuin muuten pitämään Star Fox Adventuresista, ja se oli Zeldaa parempi "peli"kokemus (lainausmerkit viittaavat siihen että peli on niin helppo, että sen pääsee juosten läpi) niin kauan kuin sitä kesti.
Tiesitkös muuten että kaikki sinun ylistämäsi pelit ovat suorastaan raukkamaisia Pong-kopioita?
 
IGN:llä muuten on neljän sivun "First Impressions" tuosta Japanin versiosta, joka on mielenkiintoista luettavaa ja antaa lisää vahvistusta Zeldaa erinomaisuudesta. Eli eihän se arvostelu ole, mutta hyvää tekstiä:).
 
Joudunpa minäkin taas osallistumaan Zelda-keskusteluun, ja myöntämään että epäilevä kantani on alkanut kummasti hävitä sen mukaan mitä enemmän olen tietoa pelistä haalinut. Itse pidän ensimmäistä Zeldaa edelleen parhaana Zeldana (olenkohan outo?), ja mun mielestä jotenkin moni juttu tässä uudessa näyttää juuri siltä mitä silloin aikoinaan mielikuvituksessani Zeldalta toivoin kun sitä ensimmäistä ala-asteikäisenä pelasin NES:illäni.. harmi vain, että omakohtainen pelikokemus on vielä lähes puolen vuoden päässä.. (ellei Freeloader tipu taivaasta ennen sitä)
 
Huohh...

No, mutta vastauksena seuraavaan:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kemes
Sanokaapa mistä vois saada hyvää direct feed kuvaa Kaze No Takutosta? Planetgamecuben videot ei suostu latautumaan :mad:

18 minuutin pätkä suoraan pelin alusta. SPOILEREITA, mutta jos joku nyt jostain syystä (!) vielä pähkäilee hankkiako Zelda vai ei, niin suosittelen alla olevan linkin lataamista:

http://poding.digitalitcc.com/~harikaried/zelda.mpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Hmm tuo http://poding.digitalitcc.com/~harikaried/zelda.mpg
linkki ei oikein toimi mulla. Toimiiko muilla?
 
Ylös Bottom