Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
classified: ei kannata loukkaantua, eikä heittäytyä marttyyriksi ainoana "toisinajattelijana". Ei peleistä kannata mielestäni näin väitellä, ei ne niin vakavia asioita ole - enkä minä edusta konsolifiniä enkä tuomitse mitään... paitsi kyllä jos jotain loukataan henkilökohtaisesti (tämä nyt ei liity tähän aiheeseen). Jos jostain vakavammasta väiteltäisiin, suhtautuisin hieman toisin.
En ole loukkaantunut, kunhan puolustan omaa kantaani. En pidä peliasioita erityisen vakavina, mutta keskustelun taso voisi mielestäni olla muuta kuin kymmenen "OMG! TAHTOO!" tai "TÄYDELLINEN PELI!!!" viestiä peräkkäin. Peleistäkin voi väitellä, itseasiassa mielestäni tämä on juuri oikea foorumi siihen. Jos luulet, että päiväni on pilalla kun olet eri mieltä kanssani, tai että pidän itseäni Konsolifinin boardien Che Guevarana, olet väärässä. Kunhan luon hiukan uutta näkökulmaa keskusteluun, ja koitan tehdä sen asiallisesti sekä perustellen. Henkilökohtaisuuksiin ei näiden asioiden takia todellakaan kannata mennä, sehän nyt olisi tosiaan jo naurettavaa.
keiu vastasikin jo aivan minun ajatuksilla tuohon väitteeseen, jonka perustat traileriin, etkä esimerkiksi arvosteluun. Ammut kyllä hylsyillä tässä asiassa. Trailerista ei mielestäni näe pelin kestoa/helppoutta.
Ei näe kestoa/helppoutta, mutta näkee kohdeyleisön kenelle peli näyttää olevan suunnattu. Eikä sekään haittaisi, ellei tässä nyt olisi esimerkkejä Nintendon viimeaikaisista peleistä jotka antavat kyllä suuntaa siitä mitä Zeldaltakin voi odottaa; SFA, Luigis Mansion, Super Mario Sunshine ja Metroid Prime ovat kaikki varsin lyhyitä pelejä, tosin esim. SMS:ää oli keinotekoisesti pidennetty niiden kolikonkeräilyiden avulla.
Oletko pelannut Starfox Adventuresia (ilmeisesti et ole?) vai luotatko tällä kertaa arvosteluihin . Eli jos SFA sai sinusta huonoja tai keskinkertaisia arvioita, mutta hehkutus oli kova - niin Zeldan kohdalla hehkutus on myös kovaa, mutta niin ovat arviotkin. Huomaatko paradoksin?
En ole pelannut SFA:ta, mutta olen lukenut useita messageboardeja peliin liittyen, ja uskoisin kymmenistä ellei sadoista käyttäjäkommenteista saamani kuvan pelistä olevan enemmän oikea kuin yhden pelilehden antama arvio Zeldasta. Edelleenkään en ole missään vaiheessa sanonut, että Zelda olisi huono, voi olla jopa että se on helvetin hyvä, pitkä, jopa täydellinen, mutta minusta on väärin julistaa sitä ennenkuin peliä on edes julkaistu. Yksi arvostelu Famitsussa, jonka arvosanat ovat muutenkin heitelleet välillä oudosti (katso aiempi viestini), ei todellakaan riitä vakuuttamaan minua.
Voin olla ylihypettäjä, mutta ilmeisesti missasit mun pointin tai et edes halunnut ymmärtää. Tarkoitin, että pelit eivät ole niin vakava asia, että jos ennakko-odotukset eivät vastaakaan lopullista tulosta niin eipä siinä muuta kuin ei tullutkaan hyvää peliä. Kun nyt kritisoit aivan vain kritisoinnin vuoksi, niin ehkä se on sitten sinun tapasi nauttia peleistä. Minä nautin niistä fiilistelemällä kuinka hyviä ne ovat... sitten luen arvostelut ja päätän mikä päätyy lopulta mun kokoelmiin.
Ei siinä tosiaan olekaan muuta kuin tuo mitä sinä kirjoitit, mutta koska peliaiheisella keskustelupalstalla ollaan, eikö tämä ole juuri oikea paikka puida näitä asioita? En kritisoi kritisoinnin vuoksi, vaan sen takia että ainakin mun mielestäni useampia näkökulmia kaivataan kuin vain se, että pelin todetaan olevan täydellinen ja sitten kaikki boardin käyttäjät vuorotellen kirjoittavat threadiin kuinka helvetin hyvä peli on kyseessä, vaikkei omakohtaista kokemusta pelistä olisikaan. Siis kaivataan siinä tapauksessa että thread pysyy mielenkiintoisena.
Esim. jos otetaan joku suosittu peli, vaikka GTA:VC, niin suurin osahan pelistä nautti. GTA-threadiin on kuitenkin jonkun pakko tulla kertomaan, että ei siitä kuitenkaan ole mihinkään- pelkkää hypeä jne.
En pidä itseäni minään threadin terrorisoijana vain koska tuon uutta näkökulmaa. En ole myöskään sanonut, että Zeldasta ei ole mihinkään, kuinka voisinkaan kun en ole sitä edes pelannut, olen vain tuonut tähän hurjaan hehkutustulvaan oman kantani. BTW Vice city on törkeän hyvä peli mun mielestä.. harmi että satun omistamaan vain GC:n. [/B]
Nyt haluaisin vain tietää paljonkohan Zelda myy tänään.