Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: The Wind Waker

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan E-Razor
Mulle on ihan sama mitä joku Famitsu sanoo.

E-Razor väläyttelee taas älyn lahjojaan. Kannattaisiko pitää turpa kiinni mieluummin kuin suoltaa tämmöistää puppua? Famitsu on kenties yksi arvostetuimmista pelilehdistä ja eikö sekin jo kerro jotain että vain 3 peliä lehden historiassa on saanut 40 pistettä!
Pelaa sä vaan Raren pelejä Razor, sun ylistämäs Star Fox Adventureskin on vaan halpa ZELDA-KOPIO. Voi luoja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw
Kuulutko kenties johonkin skeptikkojen superyhdistykseen? =)

Koskaanhan ei voi miellyttää kaikkia, mutta jos peliä testanneet ovat peliä suitsuttaneet ennakkoarvioissa jo kuukausia, ja jos lopullinen versio arvostellaan täydelliseksi, niin tuskinpa se minun tai monen muunkaan makuun ihan p#skakaan voi olla. Oletko muuten pelannut Metroidia niin paljon, että pystyt kirkkain silmin väittämään että se kaatuilisi häirittävän paljon? Kyseessä on loistava peli ja kuulemani mukaan ne muutamat bugitkin viilataan pois Euroopanjulkaisuun.

Ööh pelasin Metroid Primen läpi ja nyt olen toista kertaa pelaamassa, eikä ole kaatunut kertaakaan. Missähän tuon pitäisi siis kaatua?
 
http://www.pelit.fi/uutiset/uutinen.asp?id=12619 tässä olis pikkasen vihjettä koska se ehkä tulis eurooppaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Ööh pelasin Metroid Primen läpi ja nyt olen toista kertaa pelaamassa, eikä ole kaatunut kertaakaan. Missähän tuon pitäisi siis kaatua?

Samaa minäkin olen kovast ihmetellyt, mutta ajattelin jättää pienen option siltä varalta, että peli nyt sattuisi jossain kohdassa joskus bugittamaan / kaatumaan:rolleyes: Kovasti liioitelluilta kateelliselta panettelulta tuntuvat kyllä kaikki tuollaiset huhut... Metroid kun vaikuttaa varsin laadukkaalta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw
Samaa minäkin olen kovast ihmetellyt, mutta ajattelin jättää pienen option siltä varalta, että peli nyt sattuisi jossain kohdassa joskus bugittamaan / kaatumaan:rolleyes: Kovasti liioitelluilta kateelliselta panettelulta tuntuvat kyllä kaikki tuollaiset huhut... Metroid kun vaikuttaa varsin laadukkaalta.

Tiedän yhden pelin omistajan (nimimerkki Crisis), joka voi kyllä vahvistaa, että Metroid Primen _jenkkiversio_ todellakin kaatuilee. Johtuuko tämä yleisestä virheestä vai esiintyykö bugivirheitä mahdollisesti vain tietyissä kappaleissa, niin sitä en osaa vielä sanoa.

PAL-julkaisun ollessa kovin kaukana uskoisin, että Euroopan versioihin nämä ikävät ongelmat saadaan korjattua.

EDIT: Ja eikös tämä ole Zelda-ketju?

- Esa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw
Kuulutko kenties johonkin skeptikkojen superyhdistykseen? =)

En kuulu, mutta henkilökohtaisesti pidän enemmän keskustelusta jossa esitetään myös kriittisiä (joskin perusteltuja) kantoja, eikä pelkästään hillitöntä hehkutusta jostain pelistä, vaikkei kukaan ole edes ko. peliä vielä pelannut. Eihän tämä mikään Nintendon markkinointipalsta ole, vaan pelaajille tarkoitettu keskustelupalsta, vai?
 
Kyllähän tuota peliä joku on pelannut:)... meitä viisaammat antoivat pelille täydet pisteet ja onhan moni varmaan meistäkin kokeillut peliä (jos sitä ei pelaamiseksi lasketa)GameWorld-messuilla. Onhan se jo aika perusteltu kanta, jos on kokeillut ja arvostelutkin ovat hyviä, korjaan erinomaisia.

Pelit ovat mulle pelkkää viihdettä ja erinomainen ajanviettotapa yksin tai porukalla. Kyllä mä mieluummin ajattelen positiivisesti peleistä kuin ylikriittisesti. Ihmisiä on erilaisia, mutta suurin osa (minä mukaanlukien) tuntuisi pitävän peleistä jo etukäteen, ainakin mun mielelle se sopii paremmin kuin pelien virheiden näkeminen jo ennen julkaisua.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Kyllähän tuota peliä joku on pelannut:)... meitä viisaammat antoivat pelille täydet pisteet ja onhan moni varmaan meistäkin kokeillut peliä (jos sitä ei pelaamiseksi lasketa)GameWorld-messuilla. Onhan se jo aika perusteltu kanta, jos on kokeillut ja arvostelutkin ovat hyviä, korjaan erinomaisia.

Ensinnäkin, 5 minuutin pelisession perusteella en vielä kovin luotettavaa arviota mistään pelistä alkaisi julistamaan, vaikka se jotain osviittaa ehkä antaakin.
Toisekseen, oliko Zelda tosiaan pelattavana Gameworldissa? Japanin julkaisu kun on vasta tänään (13.12.) on vaikea uskoa että peli olisi ollut GW:ssä pelattavana.. eikä siinä mitään, kyllä Zelda varmaan ihan hyvä peli on, mutta jos USA:n trailerissa näkyvä 10-vuotias kakara antaa mitään osviittaa, on odotettavissa helppo ja lyhyt seikkailu jonka tuo 10-vuotiaskin voi läpäistä.


Pelit ovat mulle pelkkää viihdettä ja erinomainen ajanviettotapa yksin tai porukalla. Kyllä mä mieluummin ajattelen positiivisesti peleistä kuin ylikriittisesti. Ihmisiä on erilaisia, mutta suurin osa (minä mukaanlukien) tuntuisi pitävän peleistä jo etukäteen, ainakin mun mielelle se sopii paremmin kuin pelien virheiden näkeminen jo ennen julkaisua.
[/QUOTE]

Niin, kyllähän minun pitäisi muistaa että ollaan Konsolifinin boardeilla, joilla fanboyismi ja ylihypetys tuntuvat kuuluvan sääntöihin, ja kaikenlainen toisenlainen ajattelu tuomitaan. Lukekaapa esimerkiksi vanhoja Starfox adventures-threadin viestejä, niiden mukaan peli on mm. 80 tunnin mittainen ja muutenkin melkeinpä maailman paras peli monen mielestä. Kuinkas ollakaan, nyt kun peli ilmestyi, se paljastuikin monen mielestä jopa huonoksi peliksi, tai vähintäänkin helpoksi, lineaariseksi ja lyhyeksi (monet pelin hypen takia ostaneet tottakai hehkuttavat peliä edelleen, eihän 60-70 euron uhrausta mielellään myönnä hukkaostokseksi).

Pidä sinä siis vaan ihan rauhassa peleistä etukäteen, minä pidän niistä vasta sitten kun itse huomaan niiden olevan hyviä.
 
Ikinä en ole yhtään Zelda peliä pelannut tai edes kokeillut.
Pitäisiköhän nyt sitten kuitenkin tutustua tähän wind brakeriin? ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan classified
on odotettavissa helppo ja lyhyt seikkailu jonka tuo 10-vuotiaskin voi läpäistä.

Famitsulta kun vain tuollaiset pelit eivät saa täysiä pisteitä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Famitsulta kun vain tuollaiset pelit eivät saa täysiä pisteitä.

Minkäs takia tylsä Vagrant Story sitten sai? Lisäksi esimerkiksi minun mielestäni pelattavuudeltaan varsin keskinkertaiset Resident Evilit/Biohazardit ovat saaneet Famitsulta hurjan korkeita arvosanoja, joiltakin arvostelijoilta jopa täydet pisteet (Famitsun 40 pisteen arvosana kun rakentuu neljän eri arvostelijan pisteistä). Famitsulla sitäpaitsi voi hyvinkin olla ns. Zelda-lisää noissa pisteissä. Toisaalta enpä aio peliä vielä tuomita kun en ole sitä pelannut, mutta en kyllä julista täydelliseksikään, vain koska neljä japanilaista peliarvostelijaa näyttävät olevan sitä mieltä.

Olisi myöskin kiva tietää, kun en ole vahvistusta siihen missään nähnyt, että olivatko nuo Famitsun Zelda-pisteet Nintendo-Famitsusta (joka antaa peleille järjestään korkeampia pisteitä) vai ns. oikeasta Famitsusta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw
Samaa minäkin olen kovast ihmetellyt, mutta ajattelin jättää pienen option siltä varalta, että peli nyt sattuisi jossain kohdassa joskus bugittamaan / kaatumaan:rolleyes: Kovasti liioitelluilta kateelliselta panettelulta tuntuvat kyllä kaikki tuollaiset huhut... Metroid kun vaikuttaa varsin laadukkaalta.

Tuskin minäkään kateellisia huhuja levitän Metroidista joka on hyllyssäni. Mitä sitten kaatumiseen tulee, itselläni Prime on kaatunut monta kertaa lähinnä muutamassa tietyssä kohdassa esim. kun menet liian nopeasti erääseen hissiin Chozo Ruins:ssa.Tuokaan ei ole ainut paikka, mutta hyvä esimerkki. Kaatumista on turha ainakaan pistää cuben piikkiin, sillä jokaisella kaatumisesta valittaneella henkilöllä tuskin on jotenkin viallista tai likaista cubea :)

Kerran kun Metroidin euro julkaisua lykättiin juuri näitten bugien korjaamisten ja vaikeustason nostamista varten. Jos Metroid olisi täydellinen peli ilman bugeja ja kaatuilemista joka johtuu näistä bugeista, niin miksi ihmeessä he haluaisivat korjata jotain olematonta...

Mutta tämähän ei siis mitenkään liity Zeldaan, joten miksi tämä on ylipäätänsä täällä.
 
classified: ei kannata loukkaantua, eikä heittäytyä marttyyriksi ainoana "toisinajattelijana". Ei peleistä kannata mielestäni näin väitellä, ei ne niin vakavia asioita ole - enkä minä edusta konsolifiniä enkä tuomitse mitään... paitsi kyllä jos jotain loukataan henkilökohtaisesti (tämä nyt ei liity tähän aiheeseen). Jos jostain vakavammasta väiteltäisiin, suhtautuisin hieman toisin.

Niin, en minä sanonut viiden minuutin pelisession olevan mikään syväluotaava analyysi- tarkoitin peliä pelanneilla Famitsun arvostelijoita, jotka ovat meitä viisaampia. Kyllä se oli kaksinkappalein pelattavana GameWorld-messuilta. Peleistä on myös ennakkoversioita, joista yleensä tehdään preview-katsauksia pelilehtiin. Pelitalot jakavat näitä esim. muutaman kentän pelattavien demojen tyyppisiä keskeneräisiä pelejä antaakseen peleilleen julkisuutta. Previkat usein käsitellään aika helläkätisesti pelilehdissä, koska pelattavat versiot eivät ole viimeisiä versioita - siitä syystä arvostelut ovat aivan eri asia. Famitsun antamat täydet pisteet ovat ainakin mulle vakuuttavat, mutta en minä sinua estä jatkamasta epäluuloasi pelin tasosta.

Eli kuten sanoin, että peli oli pelattavana GW-messuilla tarkoitin juuri sitä. Neljä pelattavaa kenttää tms. demossa oli ja ainakin sunnuntaina kahdessa koneessa pyöri Zelda. Ei aivan kaikkea pidä epäillä, ymmärrän vielä jos et usko Japanin poikia, mutta muhun voit luottaa tästä lähtien.

keiu vastasikin jo aivan minun ajatuksilla tuohon väitteeseen, jonka perustat traileriin, etkä esimerkiksi arvosteluun. Ammut kyllä hylsyillä tässä asiassa. Trailerista ei mielestäni näe pelin kestoa/helppoutta.

Oletko pelannut Starfox Adventuresia (ilmeisesti et ole?) vai luotatko tällä kertaa arvosteluihin ;). Eli jos SFA sai sinusta huonoja tai keskinkertaisia arvioita, mutta hehkutus oli kova - niin Zeldan kohdalla hehkutus on myös kovaa, mutta niin ovat arviotkin. Huomaatko paradoksin:)?

Voin olla ylihypettäjä, mutta ilmeisesti missasit mun pointin tai et edes halunnut ymmärtää. Tarkoitin, että pelit eivät ole niin vakava asia, että jos ennakko-odotukset eivät vastaakaan lopullista tulosta niin eipä siinä muuta kuin ei tullutkaan hyvää peliä. Kun nyt kritisoit aivan vain kritisoinnin vuoksi, niin ehkä se on sitten sinun tapasi nauttia peleistä. Minä nautin niistä fiilistelemällä kuinka hyviä ne ovat... sitten luen arvostelut ja päätän mikä päätyy lopulta mun kokoelmiin.

Lainaten sinua: "Pidä sinä siis vaan ihan rauhassa peleistä etukäteen, minä pidän niistä vasta sitten kun itse huomaan niiden olevan hyviä." Tällä strategialla mä voin nauttia useammista peleistä:), mä voin lukea pelilehtiä innostuneena. En taida saada sua ymmärtämään mitä tarkoitan, mutta sulla on oma tyyli, en mä sitä halua sun muuttavan- mutta positiivisuus on myös yhtä tärkeää kuin kriittisyys- harrastuksissa mun mielestä positiivinen asenne on tärkeämpi. Esim. jos otetaan joku suosittu peli, vaikka GTA:VC, niin suurin osahan pelistä nautti. GTA-threadiin on kuitenkin jonkun pakko tulla kertomaan, että ei siitä kuitenkaan ole mihinkään- pelkkää hypeä jne. Mun mielestä on hauska ajatella yhdessä täällä boardilla, että kylläpäs peli kuulostaa hyvältä yms. Nyt mennään kyllä jonkun verran asian vierestä. Nyt haluaisin vain tietää paljonkohan Zelda myy tänään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
classified: ei kannata loukkaantua, eikä heittäytyä marttyyriksi ainoana "toisinajattelijana". Ei peleistä kannata mielestäni näin väitellä, ei ne niin vakavia asioita ole - enkä minä edusta konsolifiniä enkä tuomitse mitään... paitsi kyllä jos jotain loukataan henkilökohtaisesti (tämä nyt ei liity tähän aiheeseen). Jos jostain vakavammasta väiteltäisiin, suhtautuisin hieman toisin.

En ole loukkaantunut, kunhan puolustan omaa kantaani. En pidä peliasioita erityisen vakavina, mutta keskustelun taso voisi mielestäni olla muuta kuin kymmenen "OMG! TAHTOO!" tai "TÄYDELLINEN PELI!!!" viestiä peräkkäin. Peleistäkin voi väitellä, itseasiassa mielestäni tämä on juuri oikea foorumi siihen. Jos luulet, että päiväni on pilalla kun olet eri mieltä kanssani, tai että pidän itseäni Konsolifinin boardien Che Guevarana, olet väärässä. Kunhan luon hiukan uutta näkökulmaa keskusteluun, ja koitan tehdä sen asiallisesti sekä perustellen. Henkilökohtaisuuksiin ei näiden asioiden takia todellakaan kannata mennä, sehän nyt olisi tosiaan jo naurettavaa.


keiu vastasikin jo aivan minun ajatuksilla tuohon väitteeseen, jonka perustat traileriin, etkä esimerkiksi arvosteluun. Ammut kyllä hylsyillä tässä asiassa. Trailerista ei mielestäni näe pelin kestoa/helppoutta.


Ei näe kestoa/helppoutta, mutta näkee kohdeyleisön kenelle peli näyttää olevan suunnattu. Eikä sekään haittaisi, ellei tässä nyt olisi esimerkkejä Nintendon viimeaikaisista peleistä jotka antavat kyllä suuntaa siitä mitä Zeldaltakin voi odottaa; SFA, Luigis Mansion, Super Mario Sunshine ja Metroid Prime ovat kaikki varsin lyhyitä pelejä, tosin esim. SMS:ää oli keinotekoisesti pidennetty niiden kolikonkeräilyiden avulla.

Oletko pelannut Starfox Adventuresia (ilmeisesti et ole?) vai luotatko tällä kertaa arvosteluihin ;). Eli jos SFA sai sinusta huonoja tai keskinkertaisia arvioita, mutta hehkutus oli kova - niin Zeldan kohdalla hehkutus on myös kovaa, mutta niin ovat arviotkin. Huomaatko paradoksin:)?

En ole pelannut SFA:ta, mutta olen lukenut useita messageboardeja peliin liittyen, ja uskoisin kymmenistä ellei sadoista käyttäjäkommenteista saamani kuvan pelistä olevan enemmän oikea kuin yhden pelilehden antama arvio Zeldasta. Edelleenkään en ole missään vaiheessa sanonut, että Zelda olisi huono, voi olla jopa että se on helvetin hyvä, pitkä, jopa täydellinen, mutta minusta on väärin julistaa sitä ennenkuin peliä on edes julkaistu. Yksi arvostelu Famitsussa, jonka arvosanat ovat muutenkin heitelleet välillä oudosti (katso aiempi viestini), ei todellakaan riitä vakuuttamaan minua.


Voin olla ylihypettäjä, mutta ilmeisesti missasit mun pointin tai et edes halunnut ymmärtää. Tarkoitin, että pelit eivät ole niin vakava asia, että jos ennakko-odotukset eivät vastaakaan lopullista tulosta niin eipä siinä muuta kuin ei tullutkaan hyvää peliä. Kun nyt kritisoit aivan vain kritisoinnin vuoksi, niin ehkä se on sitten sinun tapasi nauttia peleistä. Minä nautin niistä fiilistelemällä kuinka hyviä ne ovat... sitten luen arvostelut ja päätän mikä päätyy lopulta mun kokoelmiin.

Ei siinä tosiaan olekaan muuta kuin tuo mitä sinä kirjoitit, mutta koska peliaiheisella keskustelupalstalla ollaan, eikö tämä ole juuri oikea paikka puida näitä asioita? En kritisoi kritisoinnin vuoksi, vaan sen takia että ainakin mun mielestäni useampia näkökulmia kaivataan kuin vain se, että pelin todetaan olevan täydellinen ja sitten kaikki boardin käyttäjät vuorotellen kirjoittavat threadiin kuinka helvetin hyvä peli on kyseessä, vaikkei omakohtaista kokemusta pelistä olisikaan. Siis kaivataan siinä tapauksessa että thread pysyy mielenkiintoisena.

Esim. jos otetaan joku suosittu peli, vaikka GTA:VC, niin suurin osahan pelistä nautti. GTA-threadiin on kuitenkin jonkun pakko tulla kertomaan, että ei siitä kuitenkaan ole mihinkään- pelkkää hypeä jne.

En pidä itseäni minään threadin terrorisoijana vain koska tuon uutta näkökulmaa. En ole myöskään sanonut, että Zeldasta ei ole mihinkään, kuinka voisinkaan kun en ole sitä edes pelannut, olen vain tuonut tähän hurjaan hehkutustulvaan oman kantani. BTW Vice city on törkeän hyvä peli mun mielestä.. harmi että satun omistamaan vain GC:n. [/B]

Nyt haluaisin vain tietää paljonkohan Zelda myy tänään.

Ton haluaisin muuten minäkin tietää. Todennäköisesti paljon...
 
classified: oliko pakko lainata koko viesti?

Super Mario Sunshinehan sai Famitsulta pistevähennystä koska se oli liian lyhyt/helppo. SMS oli/on mielestäni aivan mukavan mittainen peli, ja jos Zelda ei ole saanut vähennystä lyhyydestä/helppoudesta, niin voinemme olettaa ettei se ole liian lyhyt/helppo.:rolleyes:
Zeldaa GameWorldissa pelanneena voin sanoa että siinä ei vaikuta olevan mitään ylitsepääsemättömiä pulmia (Sanon minä, olen tosin tottunut Zeldan pulmiin, ensikertalaisilla saattaa olla vaikeuksia), peli etenee jatkuvassa tahdissa joten ei ole suurta vaaraa että joku jäisi pelin kanssa jumiin tai vastavuoroisesti kiiruhtaisi sen läpi hetkessä.
Ja GameWorldin Zeldahan oli puoli vuotta vanha E3-demo, joten valmiilta versiolta on syytäkin odottaa enemmän.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Super Mario Sunshinehan sai Famitsulta pistevähennystä koska se oli liian lyhyt/helppo. SMS oli/on mielestäni aivan mukavan mittainen peli, ja jos Zelda ei ole saanut vähennystä lyhyydestä/helppoudesta, niin voinemme olettaa ettei se ole liian lyhyt/helppo.:rolleyes:
Toisaalta, Famitsulla on töissä enemmänkin kuin vain 4 heebistä, joten on aika pelaajakohtaista mitenkä pitkä on sopivan pituinen peli.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
classified: oliko pakko lainata koko viesti?

No yleensä, jos vastaillaan viestin eri osioihin. classifiedin vastauksethan olivat sen quoten sisällä, jos et sattunut huomaamaan

Itse tulen ainakin suhtautumaan tulevaisuudessa varauksella hype-peleihin, sillä SMS ja SFA näyttivät karun totuuden ylihypetetyistä peleistä. Zelda kuitenkin näytästää namilta, joten toivottavasti se myös onkin sitä.
 
Ylös Bottom