Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Orin sanoi:
Muista kalastaa maalta; laiturilla kun kalastat, tippuu kala aina veteen.
Onko tämä luonnonlaki vai onko se vain hankalaa saada kala laiturille? Entä paatista onkiminen? Onko se mukana pelissä ollenkaan?
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

makedin sanoi:
Onko tämä luonnonlaki vai onko se vain hankalaa saada kala laiturille? Entä paatista onkiminen? Onko se mukana pelissä ollenkaan?
Malta, poikani. Zelda-peli ei ikinä pamauta ensimmäisten tuntien aikana korttejaan pöydälle. Paatista voi kalastella sitten aikanaan.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

No mitä tästä nyt vois sanoa...
Ekat 6 tuntia ei kyllä vakuuttanu erikoisemmin, ei mulla sitte muuta asiaa ollukkaan...

Niin ja jos vaikka ei spoilattais ihan mahdottomasti??? Vielä... :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Vajaa 20 tuntia takana (3 luolastoa) ja tähän mennessä koetun perusteella tämä on paras peli mitä olen koskaan pelannut. Pelin alku oli erittäin rauhallinen, mielenkiintoinen ja toimiva, ja vieläkin tuntuu siltä, että selvästi alkupuolella mennään kun juonesta ja henkilöistä on valottunut niin vähän. Tähän mennessä tavatuista hahmoista, niin päähahmoista kuin vähemmän tärkeistäkin, tuntuu löytyvän paljon enemmän persoonaa ja syvyyttä kuin aiempien Zeldojen hahmoista. Juonen kohdalla sama juttu.

Ennen kolmatta luolastoa sivujuonia ei ollut ratkottavana ja peli eteni suht lineaarisesti vaikka alueita sai tutkiakin vapaasti. Pelin maailma on moninkertaisesti Ocarina of Timeä laajempi ja erittäin tyylikkäästi toteutettu. Grafiikka on GC-tasoa parhaimmillaan, mutta Wiillä nähdään varmasti vielä paljon parempaakin. Loistavat musiikit luovat loistavan tunnelman ja pelin pelaaminen on erittäin, erittäin, erittäin hauskaa.

Twilight Realmia voisi verrata MP2: Echoesin Dark Worldiin ja siellä pelaaminen muistuttaa paljon enemmän Echoesia kuin aiempia Zeldoja. Pidin kuitenkin Dark Worldia tunnelmallisempana (mikä taas ei ole ihme kun pidän sitä tunnelmallisimpana paikkana misään pelissä koskaan), mutta ei Twilight Realm paljoa sille häviä.

Luolastot ovat paljon laajempia mitä edellisissä Zeldoissa ja vaikka niistä ei tähän mennessä kovinkaan jylhää tunnelmaa ole huokunut, ovat jo nämä kolme luolastoa olleet parhaat pelaamani luolastot Zeldoissa koskaan.

Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Noseblunt sanoi:
Luolastot ovat paljon laajempia mitä edellisissä Zeldoissa ja vaikka niistä ei tähän mennessä kovinkaan jylhää tunnelmaa ole huokunut, ovat jo nämä kolme luolastoa olleet parhaat pelaamani luolastot Zeldoissa koskaan.
Itse olen löytänyt ainakin nämä 2 ekaa luolastoa vähän tylsinä. Kaipaisin enmmän sellasia ku Ocarina of Timessä oli, oikein temppeleitä. Nämä 2 on ollu vähä vaan tälläsiä [pientä spoileria] et juostaan mettäs ja jossain vuoren sisällä... Sellaset oikein rakennukset olis vähä parempia omasta mielestäni. Mutta onhan noita luolastoja vielä monta edessä niin en vielä tuomitse täysin.
toivottavasti Sky Tempele on on nimensä mukaan oikein temppeli
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Ensimmäinen luola oli ainakin pettymys itselleni.
Siltojen kääntely bumerangilla ei ollut mitään puzzlepelailun virstanpylväitä ja muutenkin "Temppeli" tuntui olevan vain kaikin puolin tylsää edestakaisin ramppaamista metsässä apinoiden perässä. Kolmannen apinan jälkeen alkoi jo riittää.

Ensimmäiset ärsyttävyydet tuli seinäkiipeilyssä vastaan: kiipeäminen ylöspäin kestää vuoden ja hämähäkit seinillä on turhimmat viholliset koskaan, koska ne eivät hyökkää (ellet kiipeä päin) ja jos huomaat myöhään että siellä onkin hämis niin joutuu vaan tiputtautumaan, ampumaan sen alas ja lähtemään taas kiipeämään alusta.

Perus Zelda laatuahan tämä on, ei mikään kelvoton tekele missään nimessä. Toivon vaan todella hartaasti että Dungeonit ja muutenkin koko maailma paranee huomattavasti jatkossa.

Luolastot ovat paljon laajempia mitä edellisissä Zeldoissa ja vaikka niistä ei tähän mennessä kovinkaan jylhää tunnelmaa ole huokunut, ovat jo nämä kolme luolastoa olleet parhaat pelaamani luolastot Zeldoissa koskaan.

Tätä en vain voi yksinkertaisesti käsittää. En millään vääntelyllä tai kääntelyllä saa ensimmäistä luolastoa edes lähelle parhaita luolastoja Zeldoissa. Itseasiassa ensimmäinen luolasto on, kuten sanottua, keskivertoa heikompi esitys.

Pahoittelen - en vain ymmärrä kuinka kukaan voisi olla kyseistä mieltä, kun ottaa huomioon aikaisempien Zeldojen - sekä 2D että 3D, useat nerokkaat luolastot.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Linkitys sanoi:
Perus Zelda laatuahan tämä on, ei mikään kelvoton tekele missään nimessä. Toivon vaan todella hartaasti että Dungeonit ja muutenkin koko maailma paranee huomattavasti jatkossa.

Tätä en vain voi yksinkertaisesti käsittää. En millään vääntelyllä tai kääntelyllä saa ensimmäistä luolastoa edes lähelle parhaita luolastoja Zeldoissa. Itseasiassa ensimmäinen luolasto on, kuten sanottua, keskivertoa heikompi esitys..
Älä murehdi. Toka luolasto on jo edes sitä keskitasoa... Tai ainakin melkein. Toivotaan, että 3 olis jo vähintään sitä keskitasoa...

Omasta mielestäni jokainen Ocarina of Timen temppeli menee ainakin näiden kahden ekan luolaston ''edelle''.:

Mutta nyt etsimään sitä 3 luolastoa ja toivomaan, että ei ole kovin heikko esitys.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

hmm, teinköhän mokan? ton ekan luolaston jälkeen neuvottiin hartaasti menemään itään, mutta lähdin heti pohjoiseen sen "jimi hendrixin" ohi ja oon ny jossain villin lännen maisemissa sutena :(
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Eternal sanoi:
hmm, teinköhän mokan? ton ekan luolaston jälkeen neuvottiin hartaasti menemään itään, mutta lähdin heti pohjoiseen sen "jimi hendrixin" ohi ja oon ny jossain villin lännen maisemissa sutena :(
Et tehny, jos nyt tajusin ihan oikein...
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

en oo kyllä koskaan ennen pelannut zeldaa kun en tämmösistä peleistä tykkää, ja alun perusteella en pitänyt tästäkään, sitten kun päästiin niistä harjotus tehtävistä ohi niin jäin koukkuun, nyt vasta tosin 3h pelattuna, mutta koukussa ollaan :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Mäksä sanoi:
en oo kyllä koskaan ennen pelannut zeldaa kun en tämmösistä peleistä tykkää, ja alun perusteella en pitänyt tästäkään, sitten kun päästiin niistä harjotus tehtävistä ohi niin jäin koukkuun, nyt vasta tosin 3h pelattuna, mutta koukussa ollaan :)
3 tuntia takana ja koukussa...
Itse olen kolmannessa ''temppelissä'' ja ei ole kyllä vieläkään oikein vakuuttanut. Taidan ymmärtää GameSpotin 8.8 pisteet ihan taysin... No toivotaan, että tää tästä vielä paranee.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

FindRb sanoi:
3 tuntia takana ja koukussa...
Itse olen kolmannessa ''temppelissä'' ja ei ole kyllä vieläkään oikein vakuuttanut. Taidan ymmärtää GameSpotin 8.8 pisteet ihan taysin... No toivotaan, että tää tästä vielä paranee.

no ite en oo kahteen vuoteen pelannut mitään, enkä tosiaan tämän tyyppisiä pelejä muutenkaan, on vaan tuo ohjaustyyli niin kuin minulle tehty :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

15h pelattu ja olen kyllä aika pettynyt. Kaikki pelisuunnittelu on tuttuja jo Ratchet & Clankeista / Jak & Daxtereista vuosien takaa. Eikä ohjaimia ole käytetty mitenkään erityisen luovasti. Sitten kun en oikein diggaa tästä suippokorvameiningistä niin kannattanee olla ihan hiljaa ettei aloita kauheaa flamesotaa. :eek:
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Jore sanoi:
15h pelattu ja olen kyllä aika pettynyt. Kaikki pelisuunnittelu on tuttuja jo Ratchet & Clankeista / Jak & Daxtereista vuosien takaa. Eikä ohjaimia ole käytetty mitenkään erityisen luovasti. Sitten kun en oikein diggaa tästä suippokorvameiningistä niin kannattanee olla ihan hiljaa ettei aloita kauheaa flamesotaa. :eek:
No eivät Ratchetit ja Jakit kyllä tuolla logiikalla kauhean omaperäisiä olleet.

Minäkin olen viitisentoista tuntia pelannut, ja nyt vasta tuntuu siltä, että peliin pääsee paremmin sisään. Alussa pelitasapaino on minusta ehkä vähän sössitty, mutta näyttäisi siltä, että tästä etiäppäin homma luonaa paremmin.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Knight sanoi:
No eivät Ratchetit ja Jakit kyllä tuolla logiikalla kauhean omaperäisiä olleet.

Minäkin olen viitisentoista tuntia pelannut, ja nyt vasta tuntuu siltä, että peliin pääsee paremmin sisään. Alussa pelitasapaino on minusta ehkä vähän sössitty, mutta näyttäisi siltä, että tästä etiäppäin homma luonaa paremmin.
Itselläni sellanen vajaa 14 tuntia pelattu (tai jotain sitä luokkaa) ja tää kolmas temppeli loppuvastusta vaille läpi. Tämä 3 luolasto osoittautui näin lopuksi melko kiinnostavalle ja rupeaa vihdoin tuntumaan, että ehkä tää ei ookkaa niin huono peli mitä aluks ajattelin.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Kahdeksan tuntia takana ja täytyy kyllä sanoa, että tähän mennessä olen pitänyt enemmän tästä kuin WIndwakerista. Minulle iskee paremmin pelin realistinen tyyli ja tarinavetoisuus. Muuten kyllä tuntuu "zeldamaiselta". Sutena pelaaminen on mahtavaa! :D
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Varokaa spoilereita. Tagin käyttö olisi liioiteltua.

Nyt olen rauhallisesti ottanut parikymmentä tuntia. Kolmannen luolaston jälkeen meno muuttui todella, nyt laajasta maailmasta saa jotain irtikin. Alussa pelaajaa juoksutettiin minusta vähän hölmösti, Link oli alusta lähtien aika kova jantteri (mm. kolmensadan rupian rahapussi), ja tekemisen puute vähän vaivasi todella laajalta tuntuvalla pelialueella. Kaksi ekaa luolastoa olivat aika köykäisiä. Kolmannen temppelin suunnittelu nosti hiukkasen rimaa ja oli Water Templeksi ihan siedettävä (ei oikeastaan vituttanut ollenkaan). Nyt uusien taitojen ansiosta maailmasta saa enemmän irti, ja Zelda-peli palautuu uomiinsa. Tuntuu siltä, että alussa olisi vähän kiirehditty pelipeliin: väittäkää, mitä väitätte, mutta minusta peli lähti suhteessa liian nopeasti liikkeelle. Olisin kaivannut kunnon opetteluvaihetta. Nyt ei nähty miekkataiturin oppitunteja, ja puumiekkavaihe jäi lyhyeksi. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että peli olisi kaivannut vieläkin lisää kehitysaikaa, sillä ekstratauhkaa tuntuu olevan vähän. Taitaa kuitenkin olla myös niin, että sitä tauhkaa paljastuu lisää pelin edetessä.

Melontakohtaus oli räjäyttää pääni. En tiedä, miksi, olen minä upeampaa grafiikkaa nähnyt, mutta ehkä messevät vesimassat jotenkin vain saivat tehtyä vaikutuksen.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Ok, täytyy tulla kertomaan omakin mielipide - eli tosiaan olivat oikeassa ne jotka sanoivat, että luolastot paranee. Kakkosluola oli parannusta ykköseen ja kolmonen oli sitäkin hitusen parempi. Kyllä tämä ihan hyvä on tähän mennessä ollut, mutta ei mikään 9.8/10 peli. Nyt on sentään pikkasen kaikkea keräiltävää sun muuta avattavaa, joka minut saa aina koukuttumaan.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Ihan koukuttunut zeldaan 43h takana.Peli vain paranee tunti tunnilta ja jopa ärsyttävään luolastoonki löytänyt :mad:
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

25 tuntia ja 7 (vai 6, mun mielestä 7)luolastoa takanapäin ja kyllä on jo vakuuttanut. Eihän tämä sillai iske ku Ocarina silloin aikanaan, mutta on tämäkin mahtava. Vähän vain tuntuu, että meen aika reilusti alle sen 70 tuntia mitä Nintenndo on väittänyt pelin pituudeksi...

Suurin pettymys on ollu nuo luolasot kyllä...
...no Temple of Time oli aika siisti, mutta ei se noita muita pelasta.
 
Ylös Bottom