Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Lord of the Rings

Huh huh... pelästyin jo että jää Kahden Tornin ennakko näytös vain haavekksi mutta onnistuin kuitenkin loppujen lopuksi saamaan lipun. Eikä tarvinnut kuin istua 5 tuntia pakkasessa leffateatterin edessä :D

Huomenna 00.01 alkaa näytös ja menen varmaankin 2-3 h ennen sinne että saa hyvät paikat. Eipä ole kyllä ennen tarvinnut Kouvolassa leffalipuista taistella...
 
Broidi yllätti iloisesti tarjoamalla huomenna keskiviikkona elokuva-illan. Eka osa ei niin kamalasti säväyttänyt, toivottavasti tämä toinen...
 
Huomenna 1900 alkavaan näytökseen on liput, vähän aikaisemmin vaan odottamaan, että saa hyvät paikat. Voisi vielä katsoa tuon Fellowship of the Ringin Special Extended Editionin läpi, niin pääsee valmiiksi tunnelmaan. Minulla on hurjat odotukset TTT:tä kohtaan, saa nähdä lunastaako se niitä :).
 
Näen TTT:n torstaina klo 13.00.
Jackson on sanonut että TTT:tä on jouduttu soveltamaan eniten kolmesta osasta. Prkl kun se Arwen pitää työntää kaikkialle.:) Odotukset korkealla joka tapauksessa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Mihin teatteriin olet menossa?
Mä olen menossa kinopalatsiin, muistaakseni 18.30... Kai.

Kinopalatsiin minäkin, tosin Kotkan Kinopalatsiin. Tuo taitaakin olla ainoa teatteri Kotkassa, jossa on jotain muuta kuin stereo-äänet ja yli 30" lakana :p
 
Juuri tullut katsomasta Two Towersia ja nyt pitää vähän vuodattaa.

Kirjoja en ole lukenut ja eka osa oli jotenkin aika laimea. Fellowship of the Ringissä kirjaa mentiin ilmeisesti eteenpäin fastforward-kelauksella, eikä päähahmoihin oikein tullut mitään syvyyttä. Tämän vuoksi Two Towersin kohdalta en odottanutkaan mitään sen parempaa.

Onneksi olin väärässä, Two Towers oli aika mielettömän komeaa katsottavaa. Varsinkin jos vertaa sitä sen kilpailijaan, Star Warsiin ja sen uusiin osiin, huomaa kuinka hyvää työtä on saatu aikaan niin visuaalisesti kuin muiltakin osin (esim. Jar Jar Binks vs Gollum). Ilmeisesti kirjan lukeneet ovat olleet jonkin verran pettyneitä siitä, että elokuva on ottanut vapauksia tarinan yksityiskohtien suhteen, mutta minua se ei luonnollisestikaan häirinnyt. Jatko-osa on kokonaisuudessaan mielestäni selvästi parempi kuin Fellowship of the Ring, vaikka tietty kliseisyys tätä toista osaakin vaivaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Jatko-osa on kokonaisuudessaan mielestäni selvästi parempi kuin Fellowship of the Ring, vaikka tietty kliseisyys tätä toista osaakin vaivaa.
Kliseisyys on elokuvamaailman tuotos.
TSH on oikeastaan se alkuperäinen teos, joka raamatun tapaan kertoo hyvän ja pahan taistelusta. Kirja siis oikeastaan muodosti normit ja samalla kliseet nykytarinoille.
Mutta kun elokuvissa käytetään samaa kliseetä kerrasta toiseen, se rupeaa pikku hiljaa ärsyttämään.

Te jotka ette ole TSH:ta lukeneet (hävetkää!): Keskittykää elokuviin kuten mihin tahansa elokuvaan. Muuta ei teiltä vaadita.

Te jotka olette lukeneet TSH:n tai muuten saaneet vaikutteita/tietoa Tolkienin luomasta maailmasta: Älkää ajatelko että kirja=elokuva. Elokuvista on jouduttu karsimaan pois paljon. Liiankin paljon. En usko että JRR olisi tyytyväinen jos tietäisi miten paljon hänen tarinaansa on muunneltu. Ajatelkaa siis elokuvia eri teoksina kuin kirjaa. Nuo monet muutokset, joita Jackson on tehnyt, ärsyttävät. Mutta yrittäkää tästä huolimatta nähdä elokuvissa ne loistavat elokuvat, joita ne pääasiallisesti ovat.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Kliseisyys on elokuvamaailman tuotos.
TSH on oikeastaan se alkuperäinen teos, joka raamatun tapaan kertoo hyvän ja pahan taistelusta. Kirja siis oikeastaan muodosti normit ja samalla kliseet nykytarinoille.

TSH itsessään jo lainaili paljon vanhemmista tarustoista eri puolilta maailmaa, eli ei se suinkaan ole kaikkien tarujen äiti. Onhan TSH kuitenkin luettavissa sentään nykykirjallisuuteen aikakautensa puolesta.

Samallalailla se on taitava 'kliseekokoelma' kuin Lucasin luoma Star Wars saaga. Teemat joita näissä käsitellään kestää vaan hyvin aikaa ja toistoa.
 
Kirjoitinkin "raamatun tapaan". Tarkoitin juuri tuota hyvän ja pahan taistelua. Varmasti kaikkien aikojen vanhin klisee?
 
TSH lainasi monista tarustoista, eli se ei ole kaikkien tarujen äiti, mutta silti se aloitti koko fantasiakulttuurin. Montako fantasiakirjaa oli ennen Sormusten Herraa? Yksi. (Gormenghast) Montako oli sen jälkeen? Ainakin giljoona. Ennen Sormusten Herraa fantasiakliseet eivät olleet kliseitä, koska niitä ei ollut nähty missään. Kannattaa muistaa se, kun ensimmäisen kerran lukee näitä kirjoja tai katsoo leffoja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Kliseisyys on elokuvamaailman tuotos.
TSH on oikeastaan se alkuperäinen teos, joka raamatun tapaan kertoo hyvän ja pahan taistelusta. Kirja siis oikeastaan muodosti normit ja samalla kliseet nykytarinoille.
Mutta kun elokuvissa käytetään samaa kliseetä kerrasta toiseen, se rupeaa pikku hiljaa ärsyttämään.

Niin, tällä kertaa en haukkunutkaan itse kirjan kliseisyyttä, sillä sehän on päivän selvää, että kirja, jota on tuhat kertaa kopioitu, tuntuu itsekin kliseiltä. Tarkoitin että leffaan on ujutettu hurja määrä kerronnallisia elokuville tyypillisiä kliseitä. Hyvä esimerkki on se kun ----- tippuu kalliolta, sitähän ei kuulemani mukaan ollut edes kirjassa. Myös leffan vitsit on jo moneen kertaan kuultu, mutta se ei sinänsä paljon haitannut, sillä olihan monissa hahmoissa paljon karismaa, toisinkuin vaikka Episodi I:n hahmoilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Uskomatonta mutta ilmeisesti totta, Chritopher Leen kohtaukset Sarumanina on leikattu kokonaan pois Return of the Kingistä. Kuulostaa aivan järjettömältä, toivottavasti Frodon kohtauksia ei leikattaisi myös pois. No, eiköhän ainakin Return of the Kingin extended-versio tule olemaan kumaa kauppatavaraa ensi jouluna.

Jackson defends Saruman cuts

Christopher Lee boycotts Rings premiere

No johan on... Toivottavasti tulee edes dvd:llä tulevaisuudessa myytävään extended editioniin :(

Onko muuten kukaan vielä ostanut tuota kahden tornin extended editionia. Minä saan tod. näköisesti joululahjaksi, joten olis mukava kuulla muiden mielipiteitä asiasta. Ainakaan ykkösen kohdalla ei mielestäni ollut yhtään rahastusta. Ensin katsoin kaverilla VHS:ltä ykkösosan, sitten kun ostin extended editionin, niin eroa oli kuin päivällä ja yöllä. Puoliska tuntia lisää elokuvaa ja niin pirusti kerrankin mukavia extroja. Ainakin jossain lehdessä kehuttiin tuota 42min lisää elokuvaa, että tekee elokuvasta kirjalle uskollisemman sen mäiskeen sijasta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lloope
No johan on... Toivottavasti tulee edes dvd:llä tulevaisuudessa myytävään extended editioniin :(

Onko muuten kukaan vielä ostanut tuota kahden tornin extended editionia. Minä saan tod. näköisesti joululahjaksi, joten olis mukava kuulla muiden mielipiteitä asiasta. Ainakaan ykkösen kohdalla ei mielestäni ollut yhtään rahastusta. Ensin katsoin kaverilla VHS:ltä ykkösosan, sitten kun ostin extended editionin, niin eroa oli kuin päivällä ja yöllä. Puoliska tuntia lisää elokuvaa ja niin pirusti kerrankin mukavia extroja. Ainakin jossain lehdessä kehuttiin tuota 42min lisää elokuvaa, että tekee elokuvasta kirjalle uskollisemman sen mäiskeen sijasta.

Nettikohina on oikeassa. Kuten ensimmäisessä osassakin elokuva paranee huomattavasti lisätyillä kohtauksilla, kun hahmot syvenevät ja homma ei tunnu niin paikasta toiseen hötkyilyltä. Tämä toinen leffa vaan paranee vielä enemmän, kun se teatteriversio oli heikompi kuin FotR:n teatteriversio. Kuten FotR:n EE, on tämäkin julkaisu teknisesti benchmark-tasoa. Ääni ja kuva ovat loistavia ja samoin se hurja määrä lisukkeita.

Jottei mene pelkäksi kehumiseksi, negatiivista on, että kannen tekstit eivät ole enää kohotekstiä. :p

Stockan kanta-asiakashinta on muuten 32 euroa.
 
The Two Towersin Extended Edition on minustakin teatteriversiota parempi. Juuri tuo hyppiminen jää pois, elokuva etenee sulavammin. Mitään lisämateriaalia en ole vielä ehtinyt katsomaan, mutta toivottavasti se on samaa tasoa kuin Fellowship of the Ringissä. Eli jos TTT:n teatteriversiosta piti, niin ehdottomasti kannattaa kokeilla. Pakettikin on taas oikein hieno :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Onkos muita KonsoliFiniläisiä minun lisäkseni menossa Kuninkaan paluun ensi-iltaan?:)

Tottakai, menen katsomaan Felloship of the Ringin ja The Two Towersin ennen Return of the Kingiä, eli elokuvateatterissa meneekin lähes 12 tuntia, jos pienet tauot laskee mukaan :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Onkos muita KonsoliFiniläisiä minun lisäkseni menossa Kuninkaan paluun ensi-iltaan?:)

Eli oon menossa katsomaan 16-17.12 Lotr marotoonin hämeenlinnan maximissa. Eka leffa alkaa 17.00 ja viimenen 00.03 joten samalla on kuninkaan paluun ensi-iltakin. Täytyy varata paljon limua ja karkkia mukaan, sekä tietenkin pari kylmää pizzaa :) Onkos muita lähössä tälläseen koetukseen?

PS: Siitä saa hienon diplomin ;)
 
Täälä puhuttiin niistä fantasia kirjoista aikasemmin, olen lukenut noi Lotr:it joten on pakko sanoa, että ei ne niin hyviä ole kuin R.A Salvatoren forgottem realms kirjat, Drizzt on vaan kova heppu :D Suosittelen noita kirjoja jos tykkää etenkin Baldur's Gate tietokoneroolipelit..
 
Ylös Bottom