Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Lord of the Rings

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
Oon, mutten kokonaan. Olen parhaillaan siinä kaksi tornia osassa menossa...

EDIT: ja ne jotka on siihen alkuun lannistunu, niin voin sanoa, että kirja paranee monin verroin loppua kohden (tai ainaki sitä kohtaa missä oon menossa). Alku tosiaankin oli vähän tylsä.
Ei missään nimessä. Sormuksen ritarit on trilogian paras osa. Tämä ei ole mielipide, tämä on tieteellisesti todistettavissa.;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
ja ne jotka on siihen alkuun lannistunu, niin voin sanoa, että kirja paranee monin verroin loppua kohden (tai ainaki sitä kohtaa missä oon menossa). Alku tosiaankin oli vähän tylsä.
No paraneehan se, mutta kun kahdessa viimeisessä kirja jakautuu kahdeksi osaksi. Ensiksi luetaan muun saattueen seikkailuista, ja myöhemmin Sampasta ja Fritsusta. Toinen osa on kuolettavan tylsää luettavaa, kun on noin parisataa sivua siitä, kuinka herra Fritsu Ripuli ja Sam mikälie vaeltaa jollain helevetin suolla!:mad: :p
No ei, aivan mahtava eepos, mutta välillä käy kyllä tosi tylsäksi.
Silti ehdottomasti paras lukemani kirja, ja varmasti muut ovat pitkälti samaa mieltä.:)
 
Joo, kyllä LOTR-trilogia on ehdottomasti paras koskaan lukemani kirja ja luulenpa, että paras kirja mitä tulen koskaan lukemaankaan. Yhtään tylsää hetkeä ei kirjan parissa ollut. Aivan mahtava eepos.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan masaf1

Ja btw. mitä Matrixiin tulee, niin se nyt on vielä paskempi ku LOTR. Matrix on mielestäni uskomattoman huono elokuva.

No tästä olen samaa mieltä. Matrix on mielestäni yksi huonoimmista elokuvista koskaaan. Paska juoni, huonot näyttelijät eritoten ja ihan kalkkuna muutenkin. Ainoa hyvä juttu siinä oli efektit mutta mielestäni ne eivät tee elokuvaa. Sitäpaitsi nythän ne näyttää jo ihan vanhentuneelta!

Itseänikään ei kiinnosta tällainen perinteinen fantasiakirjallisuus ei sitten yhtään mutta kun näin LOTR elokuvan niin päätin lukea kirjan. Hyydyin siinä sivulle 100 :) mutta nyt aloitin uudestaan, tosin tällä kertaa englanniksi. Olen nyt sivulla 150 ja kirjahan on aivan loistava!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez No tästä olen samaa mieltä. Matrix on mielestäni yksi huonoimmista elokuvista koskaaan. Paska juoni, huonot näyttelijät eritoten ja ihan kalkkuna muutenkin. Ainoa hyvä juttu siinä oli efektit mutta mielestäni ne eivät tee elokuvaa. Sitäpaitsi nythän ne näyttää jo ihan vanhentuneelta!

Matrix=Loistava
TSH=Mahtava
Mitä Matrixiin tulee, ne jotka haukkuu, ei ymmärrä;)
 
Kaksi Tornia on varmasti loistava elokuva.
Harmi vain että elokuvat eivät ole aivan uskollisia Tolkienin teokselle. Eniten minua rasittaa Arwenin mega-rooli.
Jackson ilmeisesti on sitä mieltä, että elokuva ei voi olla hyvä ilman elämää suurempaa rakkaustarinaa. Onhan "Aragornin ja Arwenin tarina" Tolkieninkin versiona suuri romanssi, mutta TSH:n osana se on silti häviävän pieni. Kirjassa Arwen esiintyy oikeastaan vain Kuninkaan paluun lopussa, mutta elokuvissa hänen täytyy tietysti olla mukana kaikkialla. Itse ainakin olisin mieluummin nähnyt Glorfindelin kuin Arwenin Bruinenilla.
Jackson käyttää kliseitä teoksessa jossa niitä ei ole. Tässä tapauksessa kyseessä on ns. Hollywood-romanssi (vaikkei LOTR-trilogialla olekaan mitään tekemistä Hollywoodin kanssa).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Kaksi Tornia on varmasti loistava elokuva.
Harmi vain että elokuvat eivät ole aivan uskollisia Tolkienin teokselle. Eniten minua rasittaa Arwenin mega-rooli.
Jackson ilmeisesti on sitä mieltä, että elokuva ei voi olla hyvä ilman elämää suurempaa rakkaustarinaa. Onhan "Aragornin ja Arwenin tarina" Tolkieninkin versiona suuri romanssi, mutta TSH:n osana se on silti häviävän pieni. Kirjassa Arwen esiintyy oikeastaan vain Kuninkaan paluun lopussa, mutta elokuvissa hänen täytyy tietysti olla mukana kaikkialla. Itse ainakin olisin mieluummin nähnyt Glorfindelin kuin Arwenin Bruinenilla.
Jackson käyttää kliseitä teoksessa jossa niitä ei ole. Tässä tapauksessa kyseessä on ns. Hollywood-romanssi (vaikkei LOTR-trilogialla olekaan mitään tekemistä Hollywoodin kanssa).


Mutta täytyy Peterille antaa täydet pisteet. Mies on hoitanut homman kotiin paremmin kuin kukaan osasi odottaa, ja useimmat kohdat mitä mies on muuttanut ovat tarinan kerronnan kannalta hyviä.
 
http://www.finnkino.fi/uutiset/default.asp?id=249

Elokuvan ensi-ilta koittaa keskiviikkona 18.12.2002. Useilla Finnkino-paikkakunnilla on ensimmäinen Kaksi tornia -näytös heti vuorokauden vaihduttua keskiviikoksi eli klo 00.02 ti-ke välisenä yönä. Samoilla paikkakunnilla on myös mahdollisuus nähdä edeltävänä iltana (ti 17.12.) Taru Sormusten herrasta: Sormuksen ritarit juuri ennen kakkos-osan yöensi-iltaa! Katso Sormuksen ritarit -näytösajat sivun alalaidasta.

Lesottelu on yleensä aika aivotonta, mutta pakkohan se on kertoa: meikäpoika pääsee tohon 00.02 näytökseen ti-ke- yönä! Aika mukavaa silleen että se on keskellä koeviikkoa...Voisin muuten mainita vanhemmille ihan ajoissa, muuten voi tulla hieman whinetystä ;)

Kaikki creditsit tuosta lipusta menee kyllä parille frendille, en ollut itse siellä hankkimassa lippuja. Siellä oli kuulemma ihan hyvin järjestetty se odotusyö, eivät ainakaan palelleet (=siellä pyöri näytökset koko yön, ja lotr- lippuihin saatiin *gasp* jonotusnumerot. Hyvin hoidettu.)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan masaf1
Mua ei ainakaan yhtään nappaa mikään LOTR, vaikka fantasia muuten kyllä... Joskus oon koittanut lukea sitä kirjaa, mutta sitten on jäänyt kesken, koska eihän niin tylsää tekstiä kukaan täysjärkinen jaksa lukea.

Onpa maailmassa sitten todella paljon vähäjärkisiä.
 
Pakollinen leveily: Kävinpä kattomassa ton Two Towerssin (änkesin pressinäytökseen :) ), ja olihan se aika huikea. Klonkun hahmo on kyllä hypen arvoinen, jos joku on kattonut sitä ennakkopuffia ykkösosan DVD-extroista. Nyt odottaa todella sitä kolmatta osaa, aika huikean leffatrilogian tuosta saa joskus dvd:llä. Varmaan 12 tuntia :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Pakollinen leveily: Kävinpä kattomassa ton Two Towerssin (änkesin pressinäytökseen :) ), ja olihan se aika huikea. Klonkun hahmo on kyllä hypen arvoinen, jos joku on kattonut sitä ennakkopuffia ykkösosan DVD-extroista. Nyt odottaa todella sitä kolmatta osaa, aika huikean leffatrilogian tuosta saa joskus dvd:llä. Varmaan 12 tuntia :D
Kuinka pitkä tuo Kaksi Tornia on?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Kolmisen tuntia.
Eli yhtä pitkä kuin ensimmäinenkin. No, odotellaan TTT: Special Extended Versiota, jossa noin puoli tuntia enemmän kuvamateriaalia kuin teatteriversiossa.
 
Tänään oli päivän Keksisuomalaisessa arvostelu T2T:sta. Ilmeisesti taistelukohtaukset elokuvahistorian näyttävimpiä, mutta Tolkienin maailmaa ei ole saavutettu yhtä hyvin kuin ykkösessä. Ja saattue tosiaan on hajalla, ja niin myös tarinakin sen myötä jonkin verran.
 
Huoh, en päässyt läpi puhelimella silloin lauantaina, kun lippuja alettiin myymään. Varasin kuitenkin liput Kinopalatsista 21. päiväksi. Odotus ei kuitenkaan ole pitkä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Huoh, en päässyt läpi puhelimella silloin lauantaina, kun lippuja alettiin myymään. Varasin kuitenkin liput Kinopalatsista 21. päiväksi. Odotus ei kuitenkaan ole pitkä.

Sama juttu ei päässyt puhelimella mitenkään linjoille vasta ku klo.17 aikaan silloin sain 20.päivä liput varattua.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Huoh, en päässyt läpi puhelimella silloin lauantaina, kun lippuja alettiin myymään. Varasin kuitenkin liput Kinopalatsista 21. päiväksi. Odotus ei kuitenkaan ole pitkä.

Melko kummallista tosiaan, että aamulla/päivällä ei ole edes jonotusmahdollisuutta. :rolleyes: Pääsin läpi vasta illalla, ja varasin liput toiseen näytökseen, eli 19.12. Noh, eipä tuo kovin iso menetys ollut.
 
22. päivä suunnistetaan kaverin kanssa Kinopalatsiin... juuri sopiva joulun aloitus. Pitänee vielä kerran katsoa tuo Fellowship of the Ring, jotta pääsee leffafiilikseen. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
No, odotellaan TTT: Special Extended Versiota, jossa noin puoli tuntia enemmän kuvamateriaalia kuin teatteriversiossa.

Huhut kertovat, että Herra Jackson olisi halunnut elokuvan olevan nelituntinen, mutta ilmeisesti levittäjät tai tuotantoyhtiö eivät suostuneet. Ehkä näemme DVD:llä nelituntisen Kahden Tornin??
 
Ylös Bottom