Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Lord of the Rings

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leo Stenbuck
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Leffa oli "Ihan kiva".

Luulisin, että se vastaa aika hyvin ihmisten keskimääräisiä mielikuvia kirjasta. Herra Leen mukanaolo oli positiivinen yllätys; en ollut seurannut ensi-iltaa edeltävää hypeä lainkaan, joten en etukäteen tiennyt hänen leffassa esiintyvänkään.

Siisti ja nätisti tehty kokonaisuus siis. En nyt oikein osaa sanoa miten elokuvasta olisi saada sellaisen, että olisin hullaantunut siihen täysin - ehkä reippaasti rosoisempi ja persoonallisempi ote olisi toiminut. Tuntui vähän siltä, että ohjaaja halusi miellyttää mahdollisimman paljon mahdollisimman monia - ja mehän tiedämme, että itse Tolkien nimenomaan ei toiminut näin.

Puhtaasti subjektiivinen mielipide: LotR on erittäin tärkeä teos kirjana, eikä tämä elokuva ei pääse elokuvana läheskään samalle tasolle (senhän pitäisi silloin olla jonkun Chaplin- tai Hitchcock-klassikon tasoa, mitä se ei ole). Siinä mielessä olen eri mieltä useimpien lukemieni kriitikoiden kanssa siitä, että elokuva olisi kirjan veroinen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chemo
Puhtaasti subjektiivinen mielipide: LotR on erittäin tärkeä teos kirjana, eikä tämä elokuva ei pääse elokuvana läheskään samalle tasolle (senhän pitäisi silloin olla jonkun Chaplin- tai Hitchcock-klassikon tasoa, mitä se ei ole). Siinä mielessä olen eri mieltä useimpien lukemieni kriitikoiden kanssa siitä, että elokuva olisi kirjan veroinen.

Joo no yhtä merkittävää teosta kuin kirja ei leffasta olisi saatu millään ilveellä tehtyä, mutta niinhan se on aina elokuvien kanssa...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guido
Joo no yhtä merkittävää teosta kuin kirja ei leffasta olisi saatu millään ilveellä tehtyä, mutta niinhan se on aina elokuvien kanssa...

Ei nyt ihan aina.
Esim. Godfatherit ovat aivan eri luokkaa leffana kuin kirjana.

No nyt on leffa nähty ja ei voi muuta sanoa kuin huh huh:eek: . Leffa oli aivan loistava ja se kiilaskin heti mun top-5 listalle toiseks. Kattoo nyt kun on kaks muutakin osaa nähny, että miten ne vaikuttaa tolla listalla. Leffa oli kerrassaan uskomattoman hieno maisemat ym. olivat aivan upeita. Kirjaa en ole lukenut, mutta tarina avautu ihan hyvin ilmankin. Tekis mieli lukea ne kirjat nyt, mutta musta tuntuu että mä pidän enemmän niista kahesta seuraavasta osasta kun en tiedä mitä niissä tapahtuu. Mutta kyllä tulee oleen vaikeeta venata vuosi että näkee seuraavan osan ja sitten viä yks vuosi että näkeee sen vikan:( . Suosittelen leffaa kaikille!

Yksi asia mikä täytyy mainita elokuvasta on sen näyttelijät. Mun mielestä kaikki, jotka on valittu, eivät voisi sopia rooleihinsa yhtään paremmin. Elijah Wood - Frodo - esimerkiksi, oli juuri, JUURI, sen näköinen, miksi minä itse olin sen kuvitellut. Ja jos jotkut väittivät elokuvaa liian pitkäksi, niin minä sanon siihen, että se olisi saanut olla hieman pidempi. Se ei tuntunut ollenkaan 3h elokuvalta. Ja hemmetti, nyt pitääkin sitten vuosi odotella. :(

Jep. Eilen tuli katsottua spektaakkeli.

Aika mahtipontinen tekele. Ja pitkä kuin nälkävuosi. Tosin hienot näyttelijäsuoritukset ja komeat maisemat viihdyttivät.

Olisin kaivannut elokuvaan kuitenkin (edes) hieman seesteisyyttä toisiaan seuraavien taistelukohtauksien sijaan. Ylenmääräinen toiminnallisuus vei tilaa kirjan tarjoamasta syvällisyydestä. Rytinästä tinkimällä olisi saattanut saada elokuvan kestostakin inhimillisemmän.

Elokuvan alhainen ikäraja (11) herätti kummmastusta. Elokuva oli erittäin väkivaltainen sekä tunnelmaltaan ahdistava. En päästäisi yhdeksänvuotiasta edes vanhempiensa kanssa tällaista seuraamaan.

Erityisesti kiinnittäisin huomiota siihen, että versio muistutti kuvakulmiltaan ja kohtausvalinnoiltaan hyvin paljon 70-luvun piirrettyä versiota. Antaisin siis lievää moitetta omaperäisyyden puutteesta.

Ja koska tyyliljina on pömpöösifantasia, olisin vielä toivonut, että Gandalfin kehotus "Run, you fools!" olisi käännetty "Paetkaa, houkat" eikä varmanpäälle "Juoskaa, typerykset".

Sanoisin, että 3/5 molluskaa, eli osastoa "kelpaa kyllä".

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Yksi asia mikä täytyy mainita elokuvasta on sen näyttelijät. Mun mielestä kaikki, jotka on valittu, eivät voisi sopia rooleihinsa yhtään paremmin. Elijah Wood - Frodo - esimerkiksi, oli juuri, JUURI, sen näköinen, miksi minä itse olin sen kuvitellut. Ja jos jotkut väittivät elokuvaa liian pitkäksi, niin minä sanon siihen, että se olisi saanut olla hieman pidempi. Se ei tuntunut ollenkaan 3h elokuvalta. Ja hemmetti, nyt pitääkin sitten vuosi odotella. :(

Joo, se kyllä hurahti pirun äkkiä se kolmetuntinen. Eilen katoin sen 19.30 alkavassa näytöksessä ja yhesssä vaiheessa ajatelin, että on reilu tunti kulunut ja katoin kelloa, niin se oli 21.50. Olin hieman ihmeissäni kun ajantaju pääsi noin pahasti katoamaan, mutta ei siinä muu auttanut kuin jatkaa katselua.:)

Eilen kävin vihdoin katsomassa sen yönäytöksessä.
Ja olihan se loistava.

Tom Bombadilia jäi kaipaamaan, mutta kolmituntinen tuntui liikkuvan jo niin nopeatempoisesti että karsiminen on pakko antaa anteeksi: leffa olisi kyllä (merkillistä kuin se onkin) voinut olla vielä pidempikin, ei se minua haittaisi :). Kirjassa on tietenkin pystytty kertomaan niin paljon enemmän.

Eniveis,
kun tätä vertaa kirjaan, on pakko antaa tunnustusta hyvästä työstä. On aikamoinen taakka lähteä työstämään yhtä maailman suosituimmista kirjoista elokuvaksi niin että se olisi näin monelle mieleen. Luojan kiitos, kyseessä ei ollut mikään muumipeikko-juttu :p

No joo, ja ainahan noi Jyväskylän Fantasia uno-äänitehosteet jyrää tunnelman kattoon.

Re: LOTR-DVD

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Play.comista voi jo ennakkotilata marraskuussa ilmestyvän neljän levyn paketin (R2): http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=101939

Sitten vain pitää malttaa olla hankkimatta jo elokuussa tulevaa kahden levyn settiä: http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=101915

Tai sitten ostaa molemmat :)
Joo, eikös tuossa neljän DVD:n paketissa tule mahdollisesti olemaan Peter Jacksonin Director's Cut Lord of the Ringistä ja siinä olisi peräti tunti lisää materiaalia. Ainakin jotain huhuja oli liikkeellä ja asiasta uutisoitiin joskus taannoin Pelitin sivuilla..

Täältä sais ton imastua TTT:n trailerin siis LordOfTheRings:TheTwoTowers, ton trailerin perusteella tulee olee aika upee leffa!
(tarvii DivX:Playerin)
siis täältä

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kibe
Täältä sais ton imastua TTT:n trailerin siis LordOfTheRings:TheTwoTowers, ton trailerin perusteella tulee olee aika upee leffa!
(tarvii DivX:Playerin)
siis täältä
Aika uskomattoman siistin näköinen!:eek: Ja nyt kun on lukenut kirjan jo melkein kokonaan ja tietää mistä noi kaikki kohtaukset on otettu. Toi ensimmäinenkin leffa parani huimasti jo ihan mielessä kirjan lukemisen jälkeen, vaikka en ole sitä toista kertaa nähnyt, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Siis luin kirjan sen jälkeen kun näin leffan. Suosittelen kaikille jotka ovat nähneet elokuvan mutta eivät ole lukeneet kirjaa ja kaikille muillekin jotka eivät ole kirjaa lukeneet, kannattaa todellakin lukea, nimittäin se on mielestäni paras kirja mitä on ikinä kirjoitettu.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

Suosittelen kaikille jotka ovat nähneet elokuvan mutta eivät ole lukeneet kirjaa ja kaikille muillekin jotka eivät ole kirjaa lukeneet, kannattaa todellakin lukea, nimittäin se on mielestäni paras kirja mitä on ikinä kirjoitettu.

Jep, kirja on todella hyvä. Pettymys olikin suuri, kun sen jälkeen aloitin lukemaan Tolkienin Silmarillionia, eikä se ollult samaa tasoa.
Itseasiassa Silmarillionin lukeminen jäi kesken siinä 250 sivun kohdalla.

Mutta... Kyllä tuo leffa on pakko käydä katsomassa ja Fellowship of the Ringin DVD-versio on pakko ostaa, se kuuluu yleissivistykseen ;)

Konsolinetissä ainakin kyseisen DVD:n ennakkomyynti ja hinta on DVD:lle sopivat 30. Löysin myös R-Kioskilta kiintoistan ennakkotilaus systeemin. Sulle annetaan lappu, johon raksittu kummassa muodossa on elokuvan tilannut (VHS, DVD) sekä kyseisen R-Kioskin leima. Postikuluja ei tule, sillä tuote noudetaan R-Kioskilta, mistä ennakkotilauksen on suorittanut. Ja ennakkotilaajalle mukaan myös mahtisormus nahkanauhassa. :D

Minä ajattelin odotella sitä spesu versioo missä on kaik maholliset extrat. Maksaa kyllä varmaan pirusti, mut kyl tosta leffasta voii vähän maksaakin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tyler
Minä ajattelin odotella sitä spesu versioo missä on kaik maholliset extrat. Maksaa kyllä varmaan pirusti, mut kyl tosta leffasta voii vähän maksaakin.
Joo, niin mäkin, kun siihen on kuulemma tulossa vielä se puolituntia lisää matskua leffaan.

mä ostan ton 3 kertaa.

1 normaali dvd
1 Extra dvd
1 Sellanen paketti missä on sit ne kaikki kolme + hirveesti extraa, koska sellainen tulee aivan varmasti =)

tuleeko jollekkin muulle kylmiäväreitä aina kun näkee tv:ssä tai jossain trailerin yms? =)

T:Wombut

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
mä ostan ton 3 kertaa.

1 normaali dvd
1 Extra dvd
1 Sellanen paketti missä on sit ne kaikki kolme + hirveesti extraa, koska sellainen tulee aivan varmasti =)

tuleeko jollekkin muulle kylmiäväreitä aina kun näkee tv:ssä tai jossain trailerin yms? =)

T:Wombut

Aina :). Varsinkin siitä musiikista mikä oli siinä ensimmäisessä trailerissa...

Jee..TSH kommuuni löytyi. Mä oon lukenu Hobitin, ja elokuvankin oon tsiigannu, ja tilannu DVD:N :D Elokuvan katsoin ensin, ja sitten luin hobitin. Täytyy sanoa että ei svahili..oli se semmosta tykitystä. Ainut elokuva(sarja) joka pystyy TSH:n kanssa kilpaileen on Matrix.

Ylös Bottom