Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Lord of the Rings

Mun mielestä THS:aa on vaikea verrata mihinkään just siksi, kun se on kuitenkin niitä ensimmäisiä tämän mittakaavan fantasiaeepoksia. Eikös Tolkien aloittanut Tarun kirjoittamisen joskus 30-luvulla (korjatkaa jos olen aivan väärässä).

Mä en saanut itseäni mahtumaan ihan ensimmäisiin Kuninkaan Paluun näytöksiin, toivottavasti heti joulun jälkeen pääsen näkemään sen. Sitä ennen pitää tuijottaa jouluna edelliset osat että pääsee fiilikseen :)

Mun avomies ei ole muuten lukenut ikinä THS:ää, eikä se tosta juonestakaan tiennyt juuri mitään etukäteen. Hyvin se on silti jaksanut molemmat leffat katsoa ja kestää meikäläisen hehkutuksetkin.. Onhan se jo ihan (fantasia)yleissivistyksen kannalta parempi että on nähnyt edes leffat kun ei mitään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan camisah

Mä en saanut itseäni mahtumaan ihan ensimmäisiin Kuninkaan Paluun näytöksiin, toivottavasti heti joulun jälkeen pääsen näkemään sen. Sitä ennen pitää tuijottaa jouluna edelliset osat että pääsee fiilikseen :)
Itse sain varattua liput Bristoliin 21.12. ja joululahjaksi tuleekin sitten Kahden tornin Extended-versio. :)
 
Itse en ajatellut vielä joululahjaksi hankkia tota Extendediä, koska jouluna tulee niin paljon muutakin. Ensimmäinen extended löytyy kyllä, perskule kyllähän tonkin vois sittenkin hankkia jouluks :)
 
No huhu nyt tuli viime yö istutta teatterissa seuraten sormuksen kulkuetta aina kello 17.00 - 03.40 asti, kyllä toi vika leffa on sellanen tajunnan räjäyttäjä että, tämän vuoden ehkä paras leffa! Ainoa asia mikä rupesi vituttaan vikassa leffassa, oli juuri kuin olifantti armeija on hyökkäämässä niin ruutuun tulee 'väliaika 10 minuuttia' silloin rupesi kuulumaan kirosanoja teatterissa, piti leffa kuulemma laittaa kahdelle kelalle.. Mut loisto leffa!!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarine
No huhu nyt tuli viime yö istutta teatterissa seuraten sormuksen kulkuetta aina kello 17.00 - 03.40 asti, kyllä toi vika leffa on sellanen tajunnan räjäyttäjä että, tämän vuoden ehkä paras leffa! Ainoa asia mikä rupesi vituttaan vikassa leffassa, oli juuri kuin olifantti armeija on hyökkäämässä niin ruutuun tulee 'väliaika 10 minuuttia' silloin rupesi kuulumaan kirosanoja teatterissa, piti leffa kuulemma laittaa kahdelle kelalle.. Mut loisto leffa!!
Jepjep, erittäin hyvältä kuulostaa. Sunnuntaina pitää lähteä katsastamaan tuo elokuvan pidennetty traileri. ;) Mutta vasta vuoden kuluttua julkaistava extended-versio paljastaa taas elokuvan todellisen loiston. Joidenkin huhujen mukaan sillä pitäisi olla tällä kertaa pituutta 4h 15 minuuttia. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gangster75
Miksi ne Critopher Leen Saruman kohtaukset on leikattu?
Eivät kai mahtuneet mukaan, sopineet elokuvan rytmiin tai niitä ei koettu elokuvassa tarpeellisiksi. Mutta uskon, että tulemme näkemään ne juuri siinä tulevassa ROTK:n extended-versiossa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
Eivät kai mahtuneet mukaan, sopineet elokuvan rytmiin tai niitä ei koettu elokuvassa tarpeellisiksi. Mutta uskon, että tulemme näkemään ne siinä tulevassa ROTK:n extended-versiossa.

Ihme perseaivoja sitäkin ollu leikkailemassa! :mad:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gangster75
Ihme perseaivoja sitäkin ollu leikkailemassa! :mad:

Minun mielestäni niitä ei paljoa kaivattukaan, se vaan jää sinne torniin "idlaan" :) kun ne sen voimat ovat kadonneet melkein kokonaan. Ei se pässi mitään edes osaa.

Ainoa asia mikä minua rupes kyrsimään trilogian aikana on Gandald, ei se saatana tee koskaan mitään taikoja, kyllä se sitä miekkaa ja sauvaa osaa huitoa. Eihän maagit mitään miekkaa osaa edes käyttää, paitsi Tolkienin maailmassa. :(
 
Kaikki varmasti muistavat jättää spoilerit kertomatta? Kukaan ei halua etukäteen tietää, että Sam on Frodon isän ainoa lapsi ;)


Ja mitä Return of the Kingiin tulee, niin todella loistava leffa pikkuvikoineenkin. Mielestäni jopa parempi kuin Fellowship of the Ring. Nuo pikkuviat tuskin ketään paljoa haittaavat, lähinnä lopussa luulin kolme kertaa leffan loppuvan, mutta jatkui vain. Tulisi vielä se pidennetty versio. FotRissa ja TTT:ssä huomasi hyvin, että pidennetyt ovat orginaaleja ja leffaversiot ovat leikattuja.

Suosittelen kyllä katsomaan tuon, jos edelliset osat kiinnosti edes vähän.

Niin ja suuri kiitos leffateatterille siitä, että mitään väliaikaa ei ollut. Ei taida kelojen vaihto olla väliajan oikea syy?
 
Kyllä, RotK on erinomainen elokuva. Huonoja puolia ei niinkään löydy, toki joissain kohdissa olisi kirjalle voitu olla uskollisempia. Huomautettavaa on myös, että elokuva oli todellakin selvästi liian lyhyt. Ilmeisesti Extended Versionissa näemme kiinnostavia, nyt pois jätettyjä kohtauksia. Viat olivat kuitenkin pieniä, eikä elokuvasta voinut olla nauttimatta.
 
Itse en kauheasti pitänyt. Melkein kolmen tunnin toiminta-rytinä oli liikaa ja lopun puolen tunnin älytön fiilistelyloppu ei lähtenyt yhtään. Elokuvassa oli tehty valtavia kompromisseja liian suuren hahmokatraan takia, jonka vuoksi ankaraa leikkelyä oli huomattavissa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Elokuvassa oli tehty valtavia kompromisseja liian suuren hahmokatraan takia, jonka vuoksi ankaraa leikkelyä oli huomattavissa.
No tämän takia juuri on olemassa extended-versiot. Niin kuin jo mainitsinkin, itse pidän teatteriversioita enemmänkin elokuvien pidennettyinä trailereina.
 
Leo:

Kolmen ja puolen tunnin aika pitäisi jo elokuvalle riittää ja sekin on yleensä aivan liikaa.
Rotk yritti haukata vain liian suuren palan kerralla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Leo:

Kolmen ja puolen tunnin aika pitäisi jo elokuvalle riittää ja sekin on yleensä aivan liikaa.
Rotk yritti haukata vain liian suuren palan kerralla.
Sormusten herra -leffat ovat poikkeustapauksia. Vaikka pääasiana on hyvä elokuva, on ne silti tehty pääosin kirjan ja kirjan lukeneiden ehdoilla.
 
Hex:
Poikkeustapaus? Siitä voi olla montaa mieltä. Jokatapauksessa kolme ja puoli pitäisi jo riittää, ettei leffa tuntuisi leikellyltä. Edellisten osien kohdallakaan extended ei tuonut kuitenkaan niin suurta eroa alkuperäiseen versioon, jotta teatterialkuperäistä voisi kutsua "pidennetyksi traileriksi". Lopputeksteihin oli laitettu extendedeissä varmaankin 20min kestävä fanclubin- jätkien nimiluettelo ja, tottakai, kaikki aika sisällytetään kokonaiskestoon.
 
Eilen kävin kattomassa ja tuo vika on kyllä paras näistä kolmesta. Vähän oli kyllä liikaa väkivaltaa ja taisteluja :( muuten ihan mukavaa viihdettä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Hex:
Poikkeustapaus? Siitä voi olla montaa mieltä. Jokatapauksessa kolme ja puoli pitäisi jo riittää, ettei leffa tuntuisi leikellyltä. Edellisten osien kohdallakaan extended ei tuonut kuitenkaan niin suurta eroa alkuperäiseen versioon, jotta teatterialkuperäistä voisi kutsua "pidennetyksi traileriksi". Lopputeksteihin oli laitettu extendedeissä varmaankin 20min kestävä fanclubin- jätkien nimiluettelo ja, tottakai, kaikki aika sisällytetään kokonaiskestoon.
Montaa mieltä voi olla joo, mutta jos LotR-trilogia ei mielestäsi ole poikkeustapaus, mistä vastaavista kirja->leffa projekteista olisi pitänyt ottaa mallia?

En minä välitä, minkä kestoajan pitäisi riittää. Jos pidempää versiota katsoessa on kivaa alusta loppuun ja versio on parempi, ei minua juurikaan kiinnosta minkä ajan "pitäisi riittää". Minusta pidennetyt versiot ovat parantaneet teatteriversioita melkoisesti. Fellowshipin jatkuva paikoista toiseen rientäminen rauhoittui mukavasti pidennetyssä versiossa. Samalla hahmot saivat lisää syvyyttä. Two Towersissa ero oli vielä paljon suurempi. Keskinkertaisuudesta tuli hyvä.

Silti teatteriversiota ei voi tosissaan kutsua pidennetyksi traileriksi.
 
Ylös Bottom