Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Order: 1886 - Vanhoja poikia viiksekkäitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: The Order: 1886

Tunnin pelanneena pitää todeta, että huh mitkä grafiikat! Pyörii sulavasti ja teknisesti todella laadukasta jälkeä. Saan tähän upeaan ja mielenkiintoiseen maailmaan aivan varmasti upotettua yli 10 tuntia. Luultavasti kuitenkin tuntimäärä kasvaa jo senkin myötä, että tykkään sommitella kuvakulmia ja napsia ruutukaappauksia :)

Kaikille tästä pelistä kiinnostuneille, älkää antako arvosteluille liikaa sijaa. Menkää fiiliksellä ja katselkaa vaikka gameplay videoita. Itse olen tästä pelistä vakuuttunut ja vaikuttunut.

Tällä hetkellä käyn Jaakobinpainia sen suhteen, palautanko omani korkkaamatta huomenna, vai nielenkö sisun ja annan mahdollisuuden.

Tällä hetkellä käyn Jaakobinpainia sen suhteen, palautanko omani korkkaamatta huomenna, vai nielenkö sisun ja annan mahdollisuuden.

Kyllähän se nyt kokeilla kannattaa jos se on jo tulossa sulle. Eiköhän sen pelin saa myytyä eteenpäin sitten. Tälläkin foorumilla noin puolet odottaa peliä käytettynä. :p
Itse odotan innolla, että pääsee koittamaan. Toivottavasti posti toisi tänään sitten pelin.

Toivottavasti oma peli olis kotona kun töistä pääsee, vähän kuumottaa jo päästä kokeilee [emoji4] Tuntuu et omat odotukset vaan kasvaa mitä enemmän porukka marisee pelistä.

Pakkohankintahan tämä peli on, mutta vasta sitten kun peli on tosiaan 20€ alelaareissa.

Jos juonta olisi saatu venytettyä sinne 10-15h luokkaan, niin olisin varmaan pelin hakenut kaupasta jo tänään.

Pakkohankintahan tämä peli on, mutta vasta sitten kun peli on tosiaan 20€ alelaareissa.

Jos juonta olisi saatu venytettyä sinne 10-15h luokkaan, niin olisin varmaan pelin hakenut kaupasta jo tänään.
Vai että juonen venytystä. Usein se ei ole kovin hyvä juttu jos pitää venyttää mitään. En edelleenkään ole pelannut tai katsonut tarinaa, joten en tiedä miten kompakti se tarina nyt on, mutta se että joku juoksee pelin läpi viiteen tuntiin ei kerro minulle onko peli ostamisen arvoinen vai ei. Hämmästyttää kummastuttaa miten tärkeä osto kriteeri pelin läpijuoksun pituus on nykyään.

Hämmästyttää kummastuttaa miten tärkeä osto kriteeri pelin läpijuoksun pituus on nykyään.

Itse ymmärrän tuollaisen kriteerin hyvin. Kun pelit kuitenkin nykyään maksavat uutena sen 60-70 euroa, niin ihan ymmärrettävää, että ihmiset laskevat, paljonko pelitunnille tulee hintaa ja käyttävät sitä kriteerinä ostopäätöksessään. Itseäkin tämä peli etäisesti kiinnostaa, mutta ostan vasta sitten jossain vaiheessa korkeintaan 30 eurolla, kun kerran yhden viikonlopun pläjäys on kyseessä.

Hämmästyttää kummastuttaa miten tärkeä osto kriteeri pelin läpijuoksun pituus on nykyään.

Ei kannata lukea kuin piru raamattua, venytyksellä varmaan viitattiin siihen että aika monet arvostelut ovat maininneet tarinan töksähtävän kuin seinään, sehän kuulemma vasta alkaa pelin loppupuolella ja sitten se jo loppuukin, jättäen monia asioita sumun peittoon, tarinaa siis olisi voitu helpolla jatkaa mutta selkeästi on jatko-osille jätetty tilaa, valitettavasti jatko-osaa tuskin koskaan tulee.

Ja mikä siinä on nyt niin hämmästystä aiheuttavaa jos pelaajat haluavat rahoillensa vastinetta nykypäivänä? Ei porukka vain halua maksaa 70 euroa siitä että pelaa pelin läpi yhdessä illassa, eikä siihen tarvita edes mitään speedrunia vaan nyt Orderinkin tapauksessa ihan normaalia pelaamista se on ollut. Peli kun on niin rajattu putki, ja pitää sua kädestä jatkuvasti, niin sulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin mennä eteenpäin ja läpäistä peli siinä viiden kuuden tunnin tietämillä, toki peliä voi pidentää keinotekoisesti kävelemällä niin hitaasti kuin mahdollista, tutkimalla joka hemmetin tiilenpalan, tai painaa peli pauselle, tai pysähtyä joka nurkkaan ottamaan "valokuvia".

Itselle tälläiset pelit nyt vaan valitettavasti ovat alelaarikamaa, ja en näköjään ole yksin. Ei peli varmaan huono ole, mutta väittäisin saavani paremman viihdepläjäyksen ja rahoilleni vastinetta jos vaikka vien emännän leffaan katsomaan Kingsmeniä.

Voi voi niitä jotka tämän menivät diginä ostamaan..

Vastaus: The Order: 1886 - Vanhoja poikia viiksekkäitä

Jaa... Sanokaa vain naavaparraksi, "mutta silloin kun minä olin nuori", niin Commodore/NESsillä nykyisen mobiilipelien kaltaiset speedrunit ja yhden pelinekaanikan ihmeet jotka oli nähty noin minuutissa läpi, maksoivat helposti sen 150-400 mk, eli nykyeuroissa about 40-70€. Toki tarjonta ja kilpailu on kovempaa nykyisin ja hyvä niin, mutta ehkä asioita olisi hyvä edes hieman suhteuttaa, ennen kuin lyödään Metacriticiin arvosanaksi 4/10.

Tämä peli tuskin nostattaa aitoa vihantunnetta peliä kohtaan kun sitä pelaa (että miksi se on niin v*tun pa**a!). Juu, ei ole korkea vaatimustaso :)

Jaa... Sanokaa vain naavaparraksi, "mutta silloin kun minä olin nuori", niin Commodore/NESsillä nykyisen mobiilipelien kaltaiset speedrunit ja yhden pelinekaanikan ihmeet jotka oli nähty noin minuutissa läpi, maksoivat helposti sen 150-400 mk, eli nykyeuroissa about 40-70€. Toki tarjonta ja kilpailu on kovempaa nykyisin ja hyvä niin, mutta ehkä asioita olisi hyvä edes hieman suhteuttaa, ennen kuin lyödään Metacriticiin arvosanaksi 4/10.

Tämä peli tuskin nostattaa aitoa vihantunnetta peliä kohtaan kun sitä pelaa (että miksi se on niin v*tun pa**a!). Juu, ei ole korkea vaatimustaso :)

Niinhän niitä onkin suhteutettu, silloin meidän nuoruudessa nuo tuollaiset olivat sen hetken tekniikan huippuja ja jotain niin hemmetin hienoa. Nykyään tekniikassa ollaan tietty menty eteenpäin ja pelejä kyllä arvostellaan myös nykystandardien mukaan, ei voi katsoa että noo silloin super mario bros sai meiltä ysin, joten tää on huikeesti parempi annetaan tälle 15/10.

Jos peli ei loista muulla kuin ylivertaisella grafiikalla, mutta kaikista muista osa-alueista, kuten pelimekaniikan suhteen, se on pahasti jälkeenjäänyt, niin ei silloin voi valitettavasti antaa kuin sitä 4/10 - 6/10, näin se vaan menee.

Ei kannata lukea kuin piru raamattua, venytyksellä varmaan viitattiin siihen että aika monet arvostelut ovat maininneet tarinan töksähtävän kuin seinään, sehän kuulemma vasta alkaa pelin loppupuolella ja sitten se jo loppuukin, jättäen monia asioita sumun peittoon, tarinaa siis olisi voitu helpolla jatkaa mutta selkeästi on jatko-osille jätetty tilaa, valitettavasti jatko-osaa tuskin koskaan tulee.

Ja mikä siinä on nyt niin hämmästystä aiheuttavaa jos pelaajat haluavat rahoillensa vastinetta nykypäivänä? Ei porukka vain halua maksaa 70 euroa siitä että pelaa pelin läpi yhdessä illassa, eikä siihen tarvita edes mitään speedrunia vaan nyt Orderinkin tapauksessa ihan normaalia pelaamista se on ollut. Peli kun on niin rajattu putki, ja pitää sua kädestä jatkuvasti, niin sulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin mennä eteenpäin ja läpäistä peli siinä viiden kuuden tunnin tietämillä, toki peliä voi pidentää keinotekoisesti kävelemällä niin hitaasti kuin mahdollista, tutkimalla joka hemmetin tiilenpalan, tai painaa peli pauselle, tai pysähtyä joka nurkkaan ottamaan "valokuvia".

Itselle tälläiset pelit nyt vaan valitettavasti ovat alelaarikamaa, ja en näköjään ole yksin. Ei peli varmaan huono ole, mutta väittäisin saavani paremman viihdepläjäyksen ja rahoilleni vastinetta jos vaikka vien emännän leffaan katsomaan Kingsmeniä.

Voi voi niitä jotka tämän menivät diginä ostamaan..

Tämä tarinan töksähtely ja pelin oikea alku argumentit on minulle paljon tärkeimpiä kriteereitä kuin kesto hintaan nähden ja nähtävästi olen ajatusmaailman suhteen vähemmistössä, kun minulle ei tuota ongelmaa maksaa täyttä hintaa 5tunnin pelistä jos se muutoin on hyvä kokemus. Jatkan hämmästymistä jatkossakin kunnes totun tähän [emoji1] ajatukseen, missä kestolla on suurempi merkitys kuin tarinan laadulla.

Edit..

Arvostelujen perusteella tarina on siis kohtalaista ja mieluummin kuulisin marmatusta siitä.

Jaa... Sanokaa vain naavaparraksi, "mutta silloin kun minä olin nuori", niin Commodore/NESsillä nykyisen mobiilipelien kaltaiset speedrunit ja yhden pelinekaanikan ihmeet jotka oli nähty noin minuutissa läpi, maksoivat helposti sen 150-400 mk, eli nykyeuroissa about 40-70€.

OT: Itsellä tossa vielä tallessa SNES pelejä missä komeilee yli 800mk:n hintalappuja. Jostain syystä noita ei uutena koskaan saanut vaikka miten ronkui :p Alkaa tulla jo tunnille hintaa, riippuen pelistä toki :)

Tämä tarinan töksähtely ja pelin oikea alku argumentit on minulle paljon tärkeimpiä kriteereitä kuin kesto hintaan nähden ja nähtävästi olen ajatusmaailman suhteen vähemmistössä, kun minulle ei tuota ongelmaa maksaa täyttä hintaa 5tunnin pelistä jos se muutoin on hyvä kokemus. Jatkan hämmästymistä jatkossakin kunnes totun tähän [emoji1] ajatukseen, missä kestolla on suurempi merkitys kuin tarinan laadulla.

Edit..

Arvostelujen perusteella tarina on siis kohtalaista ja mieluummin kuulisin marmatusta siitä.

Streameja katsoessa se peli vaan näytti jumalattoman tylsältä. Se oli sitä että ollaan yhden kahden laatikon takana piilossa ja ammutaan aaltoina eteen tulevia ukkoja. Striimaajan ilme oli kyllä sellainen että nyt ollaan jännän äärellä ja oikein pystyi aistimaan sen ketutuksen määrän, se oli yli 9000 voin sanoa :)

Streameja katsoessa se peli vaan näytti jumalattoman tylsältä. Se oli sitä että ollaan yhden kahden laatikon takana piilossa ja ammutaan aaltoina eteen tulevia ukkoja. Striimaajan ilme oli kyllä sellainen että nyt ollaan jännän äärellä ja oikein pystyi aistimaan sen ketutuksen määrän, se oli yli 9000 voin sanoa :)

Katselin tänään moontv:n previkkaa ja ei jaksanu sitä edes katsoa, vaikka jätkät heitti peliin liittymätöntä läppää. Oli meinaan niin tylsää.
90% videota 5% liikkumista ja 5% kolmion tms painamista. Liikkumisetkin oli todella turhia, kun ois voinu video vain pyöriä. Oven taakse jäi odottamaan et painaa kolmiota..väkisin yritetty leffasta saada peliä siinäkin.

Toisaalta kun pääsivät ampumaan, se oli juuri kuten Huttu sanoi.

Näyttää pirun hyvältä graafisesti, mutta kyllä nyt ollaan niin "cinemaattisen" pelin äärellä, että en taida kyllä napata edes alennuksesta kuten aluksi kuvittelin.

Onko netanttilalla tuotteen kuvaus väärin kun siellä sanotaan, että steelbook versiossa tulee knights arsenal dlc, soundtrack ja video materiaalia ja äsken katsoin tubesta pari videota ja niissä tuli vain tuo knights arsenal dlc koodi mukana ja myös game mainitsee vain tuon kuvauksessaan.

Onko täällä joku ostanut tuon version ja osaa sanoa varmasti?

Ja mikä siinä on nyt niin hämmästystä aiheuttavaa jos pelaajat haluavat rahoillensa vastinetta nykypäivänä? Ei porukka vain halua maksaa 70 euroa siitä että pelaa pelin läpi yhdessä illassa...

...mutta väittäisin saavani paremman viihdepläjäyksen ja rahoilleni vastinetta jos vaikka vien emännän leffaan katsomaan Kingsmeniä.

Hintaseurannan mukaan pelin näyttäisi saavan noin ~60 euroon. Ostat pelin kaverin kanssa puoliksi, hörpitte vähän olusta siinä samassa ja vietätte vkloppua. Myy peli tämän jälkeen vaikka tällä sivustolla ja saat siitä helposti 30e nyt vielä kun peli on uudehko. Pelille jäi hintaa 30e/2 eli 15e. Tuntihinnaksi 15e/6 = 2,5e per tunti (5e teiltä yhteensä).

Viet emännän katsomaan Kingsmeniä, se maksaa teiltä pariskuntana 20-25e riippuen missäpäin asustatte. Leffa kestää vaikkapa 2h eli tuntihinnaksi tulee 20/2 - 25/2 = 10 - 12.5 tuntua kohden. (5-6.25 sinulta itseltäsi)

Yhtäkkiä Order onkin viisi kertaa halvempaa hupia teidän perheen talouden kannalta ja 2 kertaa halvempaa pelkästään sinulle kuin se leffassa käynti.

Välillä tuntuu, että pelaajat ovat valmiita laittamaan kaikkeen muuhun harrastamiseen rahaa, paitsi itse pelaamiseen.

Valitettavasti en aio marmattaa tarinasta, negaaminen täytyy käydä hakemassa muualta, esim. Polygonista. (Jonka arvostelun kanssa olen eri mieltä.)

Hintaseurannan mukaan pelin näyttäisi saavan noin ~60 euroon. Ostat pelin kaverin kanssa puoliksi, hörpitte vähän olusta siinä samassa ja vietätte vkloppua. Myy peli tämän jälkeen vaikka tällä sivustolla ja saat siitä helposti 30e nyt vielä kun peli on uudehko. Pelille jäi hintaa 30e/2 eli 15e. Tuntihinnaksi 15e/6 = 2,5e per tunti (5e teiltä yhteensä).

Viet emännän katsomaan Kingsmeniä, se maksaa teiltä pariskuntana 20-25e riippuen missäpäin asustatte. Leffa kestää vaikkapa 2h eli tuntihinnaksi tulee 20/2 - 25/2 = 10 - 12.5 tuntua kohden. (5-6.25 sinulta itseltäsi)

Yhtäkkiä Order onkin viisi kertaa halvempaa hupia teidän perheen talouden kannalta ja 2 kertaa halvempaa pelkästään sinulle kuin se leffassa käynti.

Välillä tuntuu, että pelaajat ovat valmiita laittamaan kaikkeen muuhun harrastamiseen rahaa, paitsi itse pelaamiseen.

Tässä nyt käytetään sitä kuluttajan oikeutta olla ostamatta "huonoja" pelejä.

Edit.
Itse en halua nähdä enää 5-6 tunnin yksinpelejä 60-70€:lla. Varsinkaan pelissä, jossa ei ole muuta sisältöä kuin yksinpeli.
Vuoden alusta pelialan mediat ovat korostaneet ennakkovaraamisen vaaroja ja Eurogamerkin muutti omia arvostelujaan, jotta vääristynyttä järjestelmää saataisiin korjattua.
Jos nyt ostaisin kaikista arvoisteluista, ennakkovaroituksista ja pelaajien kokemuksista huolimatta pelin täydellä hinnalla toimisin vastoin heidän tavoitettaan.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Voisin itekki alkaa selittää: Mutta sillo ku minäääääääääää olin nuaaaaaaaaaari! Mut joku ylempänä selitti asian sen verran hyvin et jätetään mun osalta tämä kun minä olin nuaaari tarina väliin.

Olen huomannut että aina välillä, jos joku peli joutuu ns. "koulukiusatuksi" niin massat seuraa perässä ja toteaa että joo näin on, ihan pska peli! Kuvitellaan nyt ihan semmonen tilanne, vaikka ehkä turha onkin. Jos jostain syystä olisikin käynyt niin että metascore olisi ollut siinä 92, mutta kyseessä ihan tismalleen sama peli kun nyt. Olisko silloin porukka vaan ollut et, joo on tää muuten aivan loistava peli? Voi olla, tai sit ei. Kyl noi nyt jonkun verran paikkansa pitää noi metascoret ym, mut mun kohdalla on käynyt muutamien pelien kohdalla, yksi niistä mass efect 2, loistava metascore ja kehuttu peli.

Pelasin sitä ehkä pari kertaa ja totesin et, mitä tässä nyt on niin hienoa? Vaihtoon meni parin päivän päästä. En väitä, niiku oon jo varmaa sanonutki että kyseessä olisi joku mestariteos, mutta varmasti peli jonka parissa viihtyy sen pari päivää tai jotain. Jonka jälkeen vaihtoon, sekä ootellaan sitä maailman parasta peliä joka sieltä joskus ehkä tulee.

Itselläni on tarkotus tänää hakea se, en kyllä uskalla enkä suosittele tätä digiversiona. Sen verran kertakäyttökama kuitenkin että hyvä jos siitä saa jotain hyvitystä ja joku uus tekele tilalle. Vaikka jotkut onkin niin nykyaikaistunut että digipelit on pop ja paras, ei ne levyversiot ole kuitenkaa poistunut kokonaan, joten turhaa niitä digipelejä ostaa ihan sen takia kun ei nyt vaa jaksa persettä nostaa soffalta ja on niin "kätevä" vaa istua ja möllöttää ku valuu kovalevylle. Jotkut pelit on hyvä pelata läpi ja pistää kiertoon.

Diginä sit semmoset joita kokee semmosena et niitä tulee pelattua vielä pitkään myöhemminkin. Mut se siitä saarnasta.

Tässä nyt käytetään sitä kuluttajan oikeutta olla ostamatta "huonoja" pelejä.

Se onkin ihan eri asia. Mutta argumentti "se kestää vain 6h" on vähintäänkin kyseenalainen määrittämään peli huonoksi. Viimeksi Evil Withiniä pelatessa olisin toivonut pelin olevan lyhyempi.

Itse odotan sopivan vklopun ja pelaan kaverin kanssa tämän lävitse. Yllätyn, jos allekirjoitan 60-70 arvosanat.

Ylös Bottom