Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Order: 1886 - Vanhoja poikia viiksekkäitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: The Order: 1886 [Hype]

Mitä ihmettä :D Nyt on pakko kysyä. Mistä olet saanut käsityksen, että The Order: 1886 olisi ME tyylinen avaruusroolipeli?

Heh ei ehkä ihan siinä mielessä Mass Effectien tyylinen että kyseessä olisi avaruusroolipeli, vaan siis lähinnä sen pelimekanillisen puolen suhteen. Jotenkin sain vain niistä aikaisemmista videoista sellaisen käsityksen että tässäkin liikuttaisiin ryhmässä, ja olisi jotain dialogia ja sen sellaista valittavana. Ja kun tuo pelaaminenkin videoissa näytti samalta, olan takaa kuvattu, sujahdetaan Mass Effecteista tuttujen sopivan käytännöllisesti sijoitettujen vyötärönkorkuisten suojien taakse piloon keskellä katua yms :D

Tässähän teema taitaa olla jokin hämärä viktoriaanisen Lontoon ja Steampunkin sekoitus, mikä kyllä osuu omaan hermoon asetelmansa puolesta täysillä :) Mutta tuo pelattavauus, runsas QTE näppäileminen ja melko runsaat Cut Scenet ja nyt raportit pelin kestosta (joku sanoi jopa 5 tuntia) laittaa epäilyttämään.

Jos kerta toisensa jälkeen, tarjolla sekä tulevat pelit ei innosta yhtää ja muutenkin maistuvat pakkopullalta niin kannattaisko vaikka vaihtaa videopeliharrastus johonkin muuhun?

Eikä tämä ole vain tämän The Order 1886 syytä, vaan samanlainen, "yyh ääh tylsä ei oo muutakaa pska peli pelataan nyt kun on pakko" sävy on ollut jo useammassa muussakin peliketjussa havaittavissa. Vai ootatko semmosta peliä mitä koko maailma pelaa, 30 vuotta putkeen tauotta jossa on kaikki mitä videopeliltä vaaditaan? Sori offtopic!

Heh en odota, mutta Destinyn piti olla sellainen ;) Ehkä tässä uuden sukupolven hype-pelleilyjen myötä on tullut hivenen katkeroitua, sen verran pettymyksiä tullut vastaan, ja nyt jostain syystä ei ole tullut pitkään aikaan sellaista peliä josta olisin innostunut, muhun uppoaa eniten sellaiset Skyrimin tyyliset seikkailut joissa saa tutkia ja hutkia vapaasti, fantasiamiljöössä. Sellaisia on onneksi kohta tulossa ja Dragon Age Inquisition oli jo hyvä alku. Ja tässähän on tultu tahkottua FF14 oikeastaan siitä asti kun se PS4:lle julkaistiin.

Bethesda on vihdoinkin mukana seuraavassa E3:ssa joten sieltä tulee Fallouttia ja ehkä jopa uutta Elderiä, niitä mä odotan. Kesäkuussa tulee Elder Scrolls Online konsoleille, jota aion kyllä kokeilla nyt kun sen kk-maksu poistuu.

Muhun ei vaan uppoa sellaiset pelit joissa sisältöä riittää muutamiksi tunneiksi, tai joiden sisältö on nähty niin moneen kertaan (Techlandin pelit), ja niistä pitäisi vielä maksaa se 70 euroa, vielä jos ne erehtyy ostamaan diginä niin jölli otsassa on melkoinen kun sillä datalla ei tee mitään sen muutaman tunnin pelailun jälkeen. Jos peli mielestäni huono, niin kyllä minä sen sanon enkä ala kaunistelemaan ja kehumaan peliä turhasta, tai keksi sille jotain syytä miksi se on juuri sillä hetkellä sykähdyttävin peli mies muistiin.

Eikös se the last of us ollut myös joku 6-10h peli? En mene repimään pelihousujani jos tämä loksahtaa sinne samoille tietämille. Toivon vain että tässä olisi hyvä tarina ja minulla aikaa pelata se ☺.

Eikös se the last of us ollut myös joku 6-10h peli? En mene repimään pelihousujani jos tämä loksahtaa sinne samoille tietämille. Toivon vain että tässä olisi hyvä tarina ja minulla aikaa pelata se ☺.

Kyllä TLoU oli pidempi. Perstuntumalla ensimmäiseen läpipeluuseen meni joku 15+ tuntia.

Heh en odota, mutta Destinyn piti olla sellainen ;) Ehkä tässä uuden sukupolven hype-pelleilyjen myötä on tullut hivenen katkeroitua, sen verran pettymyksiä tullut vastaan, ja nyt jostain syystä ei ole tullut pitkään aikaan sellaista peliä josta olisin innostunut, muhun uppoaa eniten sellaiset Skyrimin tyyliset seikkailut joissa saa tutkia ja hutkia vapaasti, fantasiamiljöössä. Sellaisia on onneksi kohta tulossa ja Dragon Age Inquisition oli jo hyvä alku. Ja tässähän on tultu tahkottua FF14 oikeastaan siitä asti kun se PS4:lle julkaistiin.

Bethesda on vihdoinkin mukana seuraavassa E3:ssa joten sieltä tulee Fallouttia ja ehkä jopa uutta Elderiä, niitä mä odotan. Kesäkuussa tulee Elder Scrolls Online konsoleille, jota aion kyllä kokeilla nyt kun sen kk-maksu poistuu.

Muhun ei vaan uppoa sellaiset pelit joissa sisältöä riittää muutamiksi tunneiksi, tai joiden sisältö on nähty niin moneen kertaan (Techlandin pelit), ja niistä pitäisi vielä maksaa se 70 euroa, vielä jos ne erehtyy ostamaan diginä niin jölli otsassa on melkoinen kun sillä datalla ei tee mitään sen muutaman tunnin pelailun jälkeen. Jos peli mielestäni huono, niin kyllä minä sen sanon enkä ala kaunistelemaan ja kehumaan peliä turhasta, tai keksi sille jotain syytä miksi se on juuri sillä hetkellä sykähdyttävin peli mies muistiin.

No toi oli kyl hyvä vastaus, kieltämättä tykkään itsekin tosi paljon skyrim tyylisistä peleistä, jossa tekemistä ja tutkittavaa riittää niin paljon että pelin päätarina jopa jää kesken (näin kävi skyrimin kanssa) Tottakai open world pelit/suuret avoimen maailman roolipelit on parhaita ja näitä on onneksi tulossa, keväällä The Witcher 3!

Mutta itselläni ei ole mitää painetaan nappeja pelejä vastaan. Esim Beyond: Two Souls, jossa käytännössä et itse pelannut lähes lainkaan, mutta nautin tarinasta ja pienestä osallistumisesta peliin, samoin Heavy Rain, vaikka siinä olikin se näyttelijän kaarti lähinnä salkkarien tasoa. Mut kuitenkin.

Tottakai kun maksaa se 60-70 euroa pelistä, sitä haluaa rahoille enemmän vastinetta kun pariks illaks, varsinkin ku minäkin olen nyt 3 peliä ostanut diginä niin sielä ne möllöttää kovolla ikuisesti, tätä en kuitenkaan tule ainakaan diginä ostamaan se on varma! Menee ehkä överivertailuks, mut mielummin mä maksan 60 euroa parin kolmen illan pelistä, kun että esim käyn leffassa ja ostan siihen popcornit ja maksan vaikka kaverin lipun vielä. Siinä on viihdettä tasan sen leffan verran ja ne popcornit.

The Orderin kohdalla, toivon että ainakin tarina olisi mielenkiintoinen. Koska tällähetkellä en näe että pelillä olisi muita saumoja, graaffinen ulkoasu ei pelkästään riitä. Mutta jos tästä saataisi edes melkein yhtä hyvä tarina kun mitä The Last Of Us oli, niin ollaan jo voiton puolella. Tai edes yhtä viihdyttävä kun mitä Beyond: Two Souls oli.

Itselläni tällähetkellä odotetuin peli on ehkä The Division, mutta en laske kauheesti pelkästään sen varaan. Koska ubisoft, pahoin pelkään että siitä tulee seuraava ylihypetetty peli. Mun puolesta saisivat hioa sitä ja julkasu mun puolesta vaikka vuonna 2016, kunhan saadaan kunnollinen CO-OP Open World RPG peli niiku tekijät uhkailevat.

Mutta siihen asti kunnes se ns. täydellinen peli ja oikea next gen exprience sieltä joskus on tulossa. Voin ihan hyvin viihtyä tämmösissä The Order 1886 ym pelien parissa.

PS4 on ollut markkinoilla kuitenkin vähää päälle vuoden, eli on tässä vielä aikaa ja tullaan varmasti saamaan jotain todella suurta ja hienoa, näin ainakin toivon/uskon! Mut sen verran on kuitenkin vielä uus vehe, että ei vielä olla ehitty saamaan sitä parasta "next gen" kokemusta, nykyään oikeestaa ei tarvii enää puhua next genistä, tämä on current gen ja next gen sit tulee olee se PS5 ja XBOX ZERO.

Kyllä TLoU oli pidempi. Perstuntumalla ensimmäiseen läpipeluuseen meni joku 15+ tuntia.
Kuten tässä nähdään, niin minä vedin pelin paljon nopeammin kuin sinä. Ei minulla muistaakseni mennyt noin kauaa millään läpäisy kerralla. Hassua kun tämän pelin pituutta kritisoidaan jo nyt liian lyhyeksi, vaikka peli ei edes ole kaupoissa tai tarinasta itsestään ei tiedetä oikein mitään.

Hassua kun tämän pelin pituutta kritisoidaan jo nyt liian lyhyeksi
Yleinen suhtautuminen on muutoinkin ollut siellä pakkasen puolella. Aluksi mielipahaa aiheutti kuvasuhde kunnes tämä jäi QTE -gaten varjoon. Tämän jälkeen nostettiin älämölöä liian pitkistä välipätkistä/pelaamisen vähyydestä - ja sitten pari kk myöhemmin valitettiin miten pelaaminen ei ole hauskaa. Eipä tule toista korkean profiilin peliä mieleen, joka on samalla tavalla revitty kappaleiksi hyvissä ajoin ennen julkaisua.

Yleinen suhtautuminen on muutoinkin ollut siellä pakkasen puolella. Aluksi mielipahaa aiheutti kuvasuhde kunnes tämä jäi QTE -gaten varjoon. Tämän jälkeen nostettiin älämölöä liian pitkistä välipätkistä/pelaamisen vähyydestä - ja sitten pari kk myöhemmin valitettiin miten pelaaminen ei ole hauskaa. Eipä tule toista korkean profiilin peliä mieleen, joka on samalla tavalla revitty kappaleiksi hyvissä ajoin ennen julkaisua.

Toisaalta, on huvittava nähdä miten tämä konkretisoituu. Voihan se olla, että jokainen kohta on oikeassa, ja peli ei ole ollenkaan onnistunut tai vastaavasti, peli onkin selkeästi yksi vuoden parhaimmistoa.

Tällä hetkellä itse painin otanko karvalakki mallin, CE painoksen vai varaanko suosiolla mortal kombat x pelin. Aiemin tämä ei kiinostanut yhtään mutta tälläiset kerta rymistelyt aina maistuneet itselle ja toisaalta välillä mukava pelata pelejä joissa pidetään kädestä ja se pieni rypistys iltasella riittää viemään tarinaa eteenpäin.

Trailereita en ole katsonut loppuun, pientä pätkää nähnyt ja kuvia, tarinasta ei oikeastaa mitään tietoa. Eiköhän tälle ostajia löydy jos tuon karvalakin kertaalleen pelailee :)

Sääli ettei CEssä suomessa tullut amerikan mantereen veroista patsas variaatiota, kurppanen Blackwater edition ei oikein iske kirjeineen ja olka patcheineen.

Eipä tule toista korkean profiilin peliä mieleen, joka on samalla tavalla revitty kappaleiksi hyvissä ajoin ennen julkaisua.

Watch Dogs :D Oli samanlaisen kurimuksen keskellä ennen julkaisua ja valitettavasti oli sen kaiken skeidan arvoinen tekele.

Watch Dogs :D Oli samanlaisen kurimuksen keskellä ennen julkaisua ja valitettavasti oli sen kaiken skeidan arvoinen tekele.
Jokseenkin erilainen tapaus. Watch Dogs nostatti melua ulkoasun huononemisen myötä, jota koitettiin vielä jopa kaiken lisäksi kiistää. Orderin QTE:t, pitkät välivideot ja kankea pelattavuus on ollut arkipäivää muissa peleissä (esimerkiksi David Cagen) eikä näistä ole koskaan noussut yhtä kova haloo pelaajien keskuudessa. Heavy Rainin kohdalla löytyi muutama vakionarisija, mutta muutoin ennakkofiilikset oli hyvinkin positiiviset.

Niinkuin Conankin sanoit yhdessä Clueless Gamer jutussa että jokainen peli alkaa jollain 45 minuuttia kestävällä videolla. Ja näinhän se vähän nykyään on, usein kestää se tunti ennenkuin peliä pääsee oikeasti rauhassa pelaamaan.

pitkät välivideot ja kankea pelattavuus on ollut arkipäivää muissa peleissä (esimerkiksi David Cagen) eikä näistä ole koskaan noussut yhtä kova haloo pelaajien keskuudessa. Heavy Rainin kohdalla löytyi muutama vakionarisija, mutta muutoin ennakkofiilikset oli hyvinkin positiiviset.

Mun mielestä tämä vertaus ontuu. Heavy Rain oli kuitenkin aika games are art -kamaa, ja sinänsä jotain hyvin ainutlaatuista. Pelimekaniikaltaan ei mitään parasta ikinä, mutta ainakin erilaista.
Tämä peli taas vaikuttaa mekaniikaltaan vanhalta, kuluneelta ja tuhanteen kertaan tehdyltä.
Eli meikäläisen kirjoissa ihan erilaisista peleistä kyse, toinen kiinnosti ainutlaatuisuudessaan kovasti (ja olikin tiettyjä ärsyttävyyksiä lukuunottamatta oikein kiva), toinen taas vaikuttaa todella pureskellulta. MUTTA tosiaan en ole pelistä nähnyt kuin yhteensä 10min materiaalia, joten mistä minä tiedän millainen taidepläjäys sieltä vielä paljastuu, varaan oikeuden kehua tätä vuoden parhaaksi peliksi jos tämä yllättää meidät kaikki housut kintuissa :p

Order kyllä meikäläiselle yksi vuoden odotetuimpia teoksia. Tässä viime aikoina pelaillut lähinnä molemmat Metroid Primet läpi, niin mielellään sitä pelaa tähän väliin Orderin tyylistä putkijuoksua. Muutenkin tuli viime vuoden lopussa pelailtua aika paljon avoimen maailman -pelejä, että jäi pieni ähky. Mukavasti myös ennen uutta Witcheriä. Pelivideoiden osalta Orderi on kyllä jättänyt positiivisen maun pelistä.

Heitetään nyt piruuttaan vettä myllyyn. Aluksi huhuiltiin tarinan kestävän ~ viisi tuntia. Nyt Gamereactor uutisoi kampanjan keston olevan kolmen tunnin paikkeilla.

"I talked to a competitor for a couple of weeks ago, a Dutch gaming magazine whose editor in chief I have been on the move along with a couple of times (very nice guy). We talked a bit of everything when he suddenly poured out that he just played through The Order 1886 and in detail knew why the review version will be sent out late to the overall world press (we still have not seen any sign of it). "The Order 1886 is approximately three hours long". I almost lost my breath. Shorter than the shortest of the Call of Duty single-player campaigns? Of course it would really not good, at all. Of course, this is not confirmed, may well only prove to be an evil reputation, but that's what we've heard from insiders people."

Heitetään nyt piruuttaan vettä myllyyn. Aluksi huhuiltiin tarinan kestävän ~ viisi tuntia. Nyt Gamereactor uutisoi kampanjan keston olevan kolmen tunnin paikkeilla.

Kyllähän speedrunneilla pääsee Zeldankin vartissa. Kannattaa suhtautua näihin nyt varauksella. Tällä hetkellä pelimaailma tuntuu etsivän kaiken mahdollisen peliä kyseenalaistavan seikan esiin ennen julkaisua. Ei minukaan tämä peli ole kiinnostanut, paitsi nyt kun tämän ympärille on alkanut muodostumaan pääsääntöisesti negatiivista kohua :)

Itselle tämä ei ole day1 hankinta, joten odottelen muutaman revikan ja etenkin kuuntelen foorumilaisten mielipiteitä valmiista versiosta. Niin ja ainakin pari frendilistallani olevaa pelaajaa promoa jo pelaavat, joten oletettavasti kuulen myös heidän mielipiteet kun embargo päättyy.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mun kaveri, kuka on kaverin kaveri, jolla on kaveri, tuntee tämän kaverin joka on sen kaveri, joka työskentelee tämän kaverin kanssa, joka on kaveri sen kaverin kanssa, joka pelas tätä peliä. Hän sanoi että tämä peli on vain 3minuuttia pitkä. Tämä on totta, sanoo Shuppashappa.com päätoimittajan kaveri mun yhdelle kaverille eilen. Harmi, luulimme että tämä olisi edes 20min pitkä peli :eek: Kyllä fanit on nyt pettyneitä, mitä sinä meinaat tehää? Ostatko pelin julkaisussa, vai ootatko kaverin kommenttia? Kerro meille mielipiteesi!

Kerro mielummin ensin sun kaverille, joka tuntee toisen kaverin, joka sit kertoo sille kaverille joka työskentelee sen kaverin kanssa, sen jälkeen hän kertoo sulle, kerro sinä sitten meille!

Tämän pelin ympärillä tässä viikon aikana pyörivät huhut alkaa olee jo täysin naurettavia, kyllä voihan se olla että joku laput silmillä voikin speedrunilla juosta pelin illas läpi, ihan kun tämä olisi jotain uutta. Ihan kun mitään muuta peliä ei olisi pelattu illas läpi.

Olen melko varma että tyypit jotka fiilsitelee ja tuktii kaikki kolot, saavat tähää upotettua nyt ehkä hieman enemmän aikaa. Tuntuu että tässä on jotkut tahot jotka oikee väkisin haluavat pelin floppaavan ja et julkasupäivänä myynnit olisi mahdollisimman pienet.

Mun kaveri, kuka on kaverin kaveri, jolla on kaveri, tuntee tämän kaverin joka on sen kaveri, joka työskentelee tämän kaverin kanssa, joka on kaveri sen kaverin kanssa, joka pelas tätä peliä. Hän sanoi että tämä peli on vain 3minuuttia pitkä. Tämä on totta, sanoo Shuppashappa.com päätoimittajan kaveri mun yhdelle kaverille eilen. Harmi, luulimme että tämä olisi edes 20min pitkä peli :eek: Kyllä fanit on nyt pettyneitä, mitä sinä meinaat tehää? Ostatko pelin julkaisussa, vai ootatko kaverin kommenttia? Kerro meille mielipiteesi!

Kerro mielummin ensin sun kaverille, joka tuntee toisen kaverin, joka sit kertoo sille kaverille joka työskentelee sen kaverin kanssa, sen jälkeen hän kertoo sulle, kerro sinä sitten meille!

Tämän pelin ympärillä tässä viikon aikana pyörivät huhut alkaa olee jo täysin naurettavia, kyllä voihan se olla että joku laput silmillä voikin speedrunilla juosta pelin illas läpi, ihan kun tämä olisi jotain uutta. Ihan kun mitään muuta peliä ei olisi pelattu illas läpi.

Olen melko varma että tyypit jotka fiilsitelee ja tuktii kaikki kolot, saavat tähää upotettua nyt ehkä hieman enemmän aikaa. Tuntuu että tässä on jotkut tahot jotka oikee väkisin haluavat pelin floppaavan ja et julkasupäivänä myynnit olisi mahdollisimman pienet.

Olen samaa mieltä. Naurettavia takapuolesta revittyjä väitteitä pelin pituudesta yms. Olen seurannut paljon keskustelua ja tätä "30fps 800p cinematic experience!" ja "3 tunnin kesto" huutelua tulee Xboxin ja PC:n pelaajilta. Ehkä vielä enemmän PC:n pelaajilta. Onko kyseessä kateus vai mikä? PS4 on kuitenkin tällä hetkellä menestynein konsoli tällä uudella sukupolvella, joten en ihmettelisi, jos kilpailijan leiristä tulee vähän kovempaa ääntä. Pahoittelen, jos tämä vaikuttaa konsolisotimiselta, mutta sitä en tällä viestillä tarkoittanut aiheuttaa.

Kuitenkin olen sitä mieltä, että 70 euroa 8-10 tunnin yksinpelistä on liikaa pyydetty. Tarina ja ympäristö vaikuttaa todella lupaavalta, eikä gameplay näytä myöskään miltään huonolta suinkaan. Silti 70 euroa on paljon pyydetty.

Ohan sen nykypäivänä ehkä liikka pyydetty, joskus PS2 aikoina tämä olisi normaalia. Mutta jos nykyään lykätään peli jossa ei ole cooppia eikä multiplayeriä eikä mitään muuta kun se tarina, jonka pituus on siinä 5-10h paikkeilla, tuntuu se 70e kieltämättä liian suurelta. Ei sitä, että jos tähään olisi kyhätty joku kämänen multiplayer, tekisi tästä yhtää sen hienompaa peliä. Ei mulla ole mitää hyvää tarinaa vastaan, raffatki jos on hyvät ja peli edes hieman hauskaa. Mutta jos pistät siihen se 70e, pelaat illas läpi ja se on siinä. Noh saapahan ainaki palautuksessa sit vielä ihan hyvän summan jos nyt jotain hyvää pitää tähään keksiä.

Kuitenkin olen sitä mieltä, että 70 euroa 8-10 tunnin yksinpelistä on liikaa pyydetty. Tarina ja ympäristö vaikuttaa todella lupaavalta, eikä gameplay näytä myöskään miltään huonolta suinkaan. Silti 70 euroa on paljon pyydetty.

Pakkoko nämä on aina uutena ostaa? Odottaa muutaman viikon ja ostaa 30-40 eurolla Huutiksesta tai foorumilta. Itse vielä myyn pelit aina läpipeluun jälkeen eteenpäin joitain harvoja poikkuksia lukuunottamatta (esim. BF4) ja saan yleensä omat pois tai jopa jonkun euron plussaa.

Tällä yritän sanoa siis sitäkin että hyvä jos peli on napakka ja tiivis paketti, eikä turhalla venyttämisellä pilattu kuten niin moni muu että on saatu lisää kestoa. Ainoa mikä todella tympäsee, on jos tässä on todellakin samanlaiset mustat palkit kuin Evil Withinissä.

Ainoa mikä todella tympäsee, on jos tässä on todellakin samanlaiset mustat palkit kuin Evil Withinissä.
Palkit on ja pakollinen film grain -filtteri myös. Itseäni eivät haittaa pätkääkään.

Ylös Bottom