Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Thief

Routa

Well-Known Member
Thief_box_art.jpg


Peli: Thief
Julkaisija: Square Enix
Kehittäjä: Eidos Montreal
Tyyppi: First Person Stealth
Moninpeli: -
Alustat: PS3, Xbox 360, PS4, Xbox One, PC
Julkaisu: 28.2.2014
Kotisivu: www.thiefgame.com

Mestarivaras Garrett astuu varjoista kaupunkiin. Paronin vartijajoukko kylvää ympärilleen yhä enemmän pelkoa ja sortoa, ja omituinen sairaus leviää kaduilla. Kaupunki huojuu vallankumouksen partaalla. Kuilu rikkaiden ja köyhien välillä kasvaa, ja viha ja halveksunta myrkyttävät ilman.

Orionin, kansan äänen, johtamina kansalaiset nousevat veriseen kapinaan.

Ensin hän varasti selviytyäkseen. Sitten hän selviytyi varastaakseen. Legendaarinen mestarivaras Garrett tasapainoilee politiikan ja kansalaisten välillä keskellä juonittelun verkostoa, jossa hän voi luottaa vain omiin varkaan taitoihinsa. Ajan käydessä vähiin mestarivarkaan menneisyydestä paljastuu kammottava salaisuus, joka uhkaa repiä hänen maailmansa kappaleiksi.

Garrett ei ole koskaan joutunut maksamaan mistään. Paitsi nyt.

[video=youtube;OELJ8qZ8Fe8]http://www.youtube.com/watch?v=OELJ8qZ8Fe8[/video]

PS4 version pelikuvaa.

[video=youtube;wATczNszWu8]http://www.youtube.com/watch?v=wATczNszWu8[/video]

[video=youtube;eQIuvs0uWjM]http://www.youtube.com/watch?v=eQIuvs0uWjM[/video]
 
Vastaus: Thief [Hype]

Ensimmäistä Thiefiä tuli pelattua, olin tosin silloin ala-asteella, joten muistikuvat on vähän hatarat. Seuraavia en sitten koskaan kokeillutkaan. Dishonored tästä nyt mieleen tulee ilman taikavoimia, mutta mitäpä siitä, ei se huono juttu välttämättä ole.

Kyllä tämä tiensä hyllyyn löytää.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Ei tää kyllä itelle näytä enää Thieffiltä muutenkuin tavaroiltaan ja perusidealtaan, tähänkin pitänyt nykypelien tapaan laittaa kaikkea ylimääräistä apua pelaajille. Esimerkiksi nuo toisesssa videossa näkyvät yhtäkkiset salamanopeudet taaksepäin ja tuo näköjuttu. Minusta tuo peli näyttää tällä hetkeltä vain joltain adhd parkourilta, ei videoille ainakaan ole saatu samaa tunnelmaa edellisistä thief sarjan peleistä.

Itse ainakin tulee odotettua että peli on julkaistu ja siitä kuulee arvosteluiden/pelaajien mielipiteet ennenkuin asettaa pelille mitään toiveita.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Ei tää kyllä itelle näytä enää Thieffiltä muutenkuin tavaroiltaan ja perusidealtaan, tähänkin pitänyt nykypelien tapaan laittaa kaikkea ylimääräistä apua pelaajille. Esimerkiksi nuo toisesssa videossa näkyvät yhtäkkiset salamanopeudet taaksepäin ja tuo näköjuttu. Minusta tuo peli näyttää tällä hetkeltä vain joltain adhd parkourilta, ei videoille ainakaan ole saatu samaa tunnelmaa edellisistä thief sarjan peleistä.

Itse ainakin tulee odotettua että peli on julkaistu ja siitä kuulee arvosteluiden/pelaajien mielipiteet ennenkuin asettaa pelille mitään toiveita.

Sama vika. Pelaajacastissa Janne Pyykkönen on pariin otteeseen puhunut varsin nuivaan sävyyn Thief -sarjan uudelleen julkaisusta. Parempi vain odotella viikko-pari julkaisun jälkeen ja katsoa minkälaisen vastaanoton peli saa pelaajien osalta.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Ei tää kyllä itelle näytä enää Thieffiltä muutenkuin tavaroiltaan ja perusidealtaan, tähänkin pitänyt nykypelien tapaan laittaa kaikkea ylimääräistä apua pelaajille. Esimerkiksi nuo toisesssa videossa näkyvät yhtäkkiset salamanopeudet taaksepäin ja tuo näköjuttu. Minusta tuo peli näyttää tällä hetkeltä vain joltain adhd parkourilta, ei videoille ainakaan ole saatu samaa tunnelmaa edellisistä thief sarjan peleistä.

Itse ainakin tulee odotettua että peli on julkaistu ja siitä kuulee arvosteluiden/pelaajien mielipiteet ennenkuin asettaa pelille mitään toiveita.

Luin jostain, että pelaaja saa itse valittua minkälaisia "apuja" hän haluaa pelissä käyttää ja tämä vaikutti myös johonkin pisteytykseen tms. Huhuilevat myös, että PS4:n peli on konsoliversioista se ainoa, joka tulee pyörimään fullhd-resolla.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Jopas näyttää hyvältä. En ole aikaisemmin tähän sarjaan tutustunut, mutta hankintaan menee!
 
Vastaus: Thief [Hype]

Luin jostain, että pelaaja saa itse valittua minkälaisia "apuja" hän haluaa pelissä käyttää ja tämä vaikutti myös johonkin pisteytykseen tms.

Pelissä voi valita perusvaikeustason, ja lisäksi eri apuja voi poistaa käytöstä. Saa nähdä vaikuttaako pisteytys jotenkin pelissä vai onko se tehty vain Leaderboardseja varten.

Thief-Gets-New-Details-about-Difficulty-Options-UI-Customization-406232-2.jpg


Pelissä saa pois päältä muitakin helpotuksia, jos haluaa.

Thief-UI-2.jpg
 
Vastaus: Thief [Hype]

Julkaisu lähenee. Kaikki vähänkään mielenkiintoiset PS4-uutuudet olisi mukava tsekata ja vähän tuntuu siltä, että hankintaan menee. Varsinkin kun inFamous ilmestyy vasta maaliskuun lopussa ja uutta pelattavaa kaipaisi. Sitä paitsi, kaikki pelikuvat Thieffistä näyttävät todella hyvältä.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Muistan vanhat Thief pelit, mitä aikoinaan tuli pc:llä pelattua. Hiippailu ja varastaminen ja erilaiset puzzlet, kiipeily ym olivat todella viihdyttäviä hetkiä. Tämä uusin Thief näyttää yhtä hyvältä, nykysukupolven graffoilla. Eiköhän tämä hankintaan mene!
 
Vastaus: Thief [Hype]

Muistan vanhat Thief pelit, mitä aikoinaan tuli pc:llä pelattua. Hiippailu ja varastaminen ja erilaiset puzzlet, kiipeily ym olivat todella viihdyttäviä hetkiä. Tämä uusin Thief näyttää yhtä hyvältä, nykysukupolven graffoilla. Eiköhän tämä hankintaan mene! Toivotaan yhtä hienoja tai toivottavasti vielä hienompia hiippailua/varastelua, sitä en kyllä toivo mitä oli kahessa ensimäisessä Thief pelissä, jossa joka toinen mappi sisälsi jotain ihme mörököllejä. Jotka mielestäni pilasivat pelistä fiilikset, tässä saisi olla sitten pelkkiä ihmisiä.
 
Vastaus: Thief [Hype]

sitä en kyllä toivo mitä oli kahessa ensimäisessä Thief pelissä, jossa joka toinen mappi sisälsi jotain ihme mörököllejä. Jotka mielestäni pilasivat pelistä fiilikset, tässä saisi olla sitten pelkkiä ihmisiä.

Valitettavasti niitä mörököllejä löytyy tästäkin. Tosin eivät itseäni haittaa, kunhan eivät ole liian toistuva elementti pelissä. Itse tuppaan kyllästymään yksinpeleissä äärimmäisen helposti toistoon, ellei pelin juoni ole täyttä rautaa, tai ellei peli sisällä unchartedin tyyliin lukuisia eeppisiä kohtauksia. Hyvin implementoidut möröt voivat siis nähdäkseni tuoda jännittävää vaihtelua pelin kulkuun. Saa nähdä.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Valitettavasti niitä mörököllejä löytyy tästäkin.

Voihan pylperö. Itse lähinnä vihasin niitä zombikenttiä, kummituksia ja ikiaikaisten örrimörrien ja tulielementaalien asuttamien luolien tutkimista. Tämä on todella huono uutinen, sillä kieli pitkällä olen tätä Rosmoa odotellut. Noh, ehkä kuitenkin tulee hankittua peluutukseen, koska niistä kunnon kaupunkihiippailuosioista, joissa sitä oikeata varastelua tapahtui, pidin paljon.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Valitettavasti niitä mörököllejä löytyy tästäkin.

Ei helvetti tämä pudotti kyllä odotuksia roimasti ja saa harkitsemaan ennakkotilauksen perumista. Jotenkin vähäisesti (jos ollenkaan) nämä monsterit olleet esillä peliä koskevissa jutuissa vissiin. Mutta siis, haluan hiippailla ja listiä vartijoita äänettömästi, en paeta kauhupeli-elementein mörköjä tai listiä nykyviihteen vitsaukseksi muodostuneita zombeja jollain erikoiskeinoilla, kun eivät muuten kuole. Äh. Äh. Ja äh.
 
Vastaus: Thief [Hype]

http://www.gametrailers.com/videos/9kzmvo/thief-thief-101-trailer

Sisältää jonkinasteisia juonipaljastuksia. Kohdasta 05:30 eteenpäin näytetään noita yliluonnolisia mörköjä ja alussa myös nähtävissä vilaukselta joku rituaali/manaus. Kyllä tuo pätkä saa ainakin minut odottamaan peliä kovasti:)

Pidän myös erityisesti siitä, että pelaaja voi itse laittaa kaikenmaailman niksipirkkaavut pois päältä niin halutessaan. Dark Soulsin jälkeen ei ole kunnollisen haasteen antavaa peliä tullut pelattua.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Eka Thief oli uskomattoman loistelias peli aikoinaan. Ainoa vika oli ne typerät zombie-kentät, jotka olivat kuin ihan jostain muusta huomattavasti kehnommasta pelistä. Ja taasko ne on tehny saman mokan? Pitänee tarkasti lukea arvostelut ennen kuin latoo rahaa tiskiin.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Kieltämättä ei mitenkää kauheen riemastuttava uutinen mörökölleistä tässä uusimmassa thief pelissä. En ihan heti luovuta tämän suhteen kuitenkaan, ei ne välttämättä peliä pilaa mutta ainakin aikaisemmissa thief peleissä muistan kuinka hampaat irvessä kiroilin aina kun se mörökölli mappi sieltä tuli. Jotenkin eivät sopineet yhtään siihen peliin ja tuntui että, kuten joku jo mainitsikin ihan erilaiselta huonommalta peliltä.

Thief 2 jäi aikoinaan kesken kun ei vaan enää jaksanut häröillä siel yliluonnollisten luurankojen kanssa. Oisin vaan toivonut että tässä pelissä olisi jätetty mun mielestä ne huonommat jutut pois kuten möröt ym ja aloittaneet koko homman puhtaalta pöydältä ja tehnyt tästä puhtaasti hiippailu/varkaus pelin, jossa on vaan niitä ihmisiä ja kerjäläisiä ym.

Saahan niitä toki pelissä olla, mutta todella toivon että tässä niitä ei esiintyis niin usein kuten joka toisessa mapissa. Tai jos on niin toivottavasti eivät ole niin rasittavia mitä aikaisemmissa osissa.

Edit: Se mitä tossa gameplay trailerissa oli niin ei vaikuta yhtää huonolta, mitä nyt arvuuttelen niin kyseisiä mörököllei esiintyisi kyseisen videon mukaan vain maan alla tai jossain viemäreissä, mikä on vielä ok. Kunhan eivät olisi kauheen yleisiä. Peli tulee joka tapauksessa hommattua ja onhan kyseinen lafka tehnyt kuitenkin Deus Ex: Human Revolutionin, joka oli/on yks parhaimpii hiippailupelejä mitä olen pelannut.
 
Thief [Hype]

Mahtaako olla mitään ideaa tilata tuota nordic limited editionia, kun samaan hintaan saa Amazonista metallikuorilla? Molempiin ilmeisesti kuuluu tuo bonaritehtävä, mutta onko tässä nyt jotain kummempaa lokalisointia, kun erikseen nordic edition kuitenkin myynnissä?

E: ja siis ps4-versio kyseessä.
 
Ylös Bottom