Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

TOCA Race Driver

Kyllähän toi toka hyvältä näyttää... Mutta kun pikkumainen ihminen olen mä, niin noi puut näyttää ihan v*tun hirveiltä ;-)
 
Pelasin PC-version demoa juuri. Ja aika pahasti petyin, aivan liian arcade-henkinen ohjaus, auto kulkee kuin kiskoilla. Vanhoissa TOCA:ssa oli sentään realistinen ja simulaatiomaisempi ajomallinnus, olisivat vaan jatkaneet samalla linjalla. Jos arcadea haluaisin niin ostaisin Ridge Racerin, mutta tämän tyyppiseen autopeliin sopisi juuri simulaatiomainen ajomallinnus, IHMO. Pitäisiköhän vielä yrittää vaikuttaa tekijöihin jotta vääntäisivät ajomallinnusta simulaation suuntaan, kun demon mukaan peli on vasta 60% valmis.

Vaurionmallinnus kyllä oli todella hieno. Graffat ihan hienot. Niin ja demo löytyy osoitteesta:

www.bhmotorsports.com

Millekään nuha-pumppu koneelle tuota ei kannata imuttaa, sen verran tehoja vaatii pyöriäkseen edes jotenkuten (arvioisin että vaatii enemmän tehoja kuin Rally Trophy).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Commando
Millekään nuha-pumppu koneelle tuota ei kannata imuttaa, sen verran tehoja vaatii pyöriäkseen edes jotenkuten (arvioisin että vaatii enemmän tehoja kuin Rally Trophy).

Juu niin vaatii, taitaa olla optimointi vielä pahasti kesken...
Saapas nährä miltä ps2-versio näyttää, taitaa jäädä jonkin verran PC/X-boxin grafiikoista.
 
No eipä ollu demo niin namu kun saattoi olettaa. Grafiikka on itseasiassa melko rujoa ja tökkivää. Vaurionmallinnus sentään näyttää toimivan suhteellisen hyvin. Tässä muutama kuva pelistä:

http://laguuni.sigmatic.fi/~luckyman/toca/

Ajotuntuma on arcademainen, joten toivottavasti lopullisessa versiossa realistisuutta on lisätty huomattavasti verrattuna demoon.

Testikoneessa oli Geforce 3, TB 1,4 Ghz ja 512mt muistia.

Kaukana ollaan vielä näistä, elleivät ole prerenderoituja:

http://www.sportplanet.com/hg/screenshots.php?id=36
 
Samaa mieltä Luckymanin kanssa olen. Grafiikka ei ollut lähelläkään lupauksia, tässä kuitenkin muutama screenshotti.
http://80.248.102.250/muut/toca/

Tuo URL ei sitten toimi aina, päivällä kyllä pitäsi toimia.
Testikoneena oli AMD Athlon XP 1900+, GF4 Ti4400 ja 512 Mt DDR.
Siitä huolimatta pientä tökkimistä oli myös minun koneella, outoa oli kyllä se, että resoluutio tai anti-aliasoinnin päällä olo ei oikeastaan vaikuttanut ruudunpäivitykseen.

Suurin osa kuvista on otettu 1600x1200 resoluutiolla ja 2xAA:lla.
 
Demo oli vuotanut jonkun jenkkilehden testistä, kuten olettaa saattoi..

TOCA Race Driver unofficial demo code being circulated online - 2nd May 2002

The demo that is being circulated online for Codemasters TOCA Race Driver* should be taken as unofficial.

Very early demo code produced several months ago for US long lead-time magazine usage, the code was not intended for distribution online.

The code is not representative of the current status of the game, nor should be taken as an example of the finished title, which will be released in September. It has only experimental car physics, basic AI, the car damage is an early test model and it will not run on a wide range of machines, as it is not optimised code.

Codemasters advises all gamers to await the true playable demo. Due this summer for PC, the official demo will enable players to experience the games dramatic narrative and superlative racing action in a demo that promises to be an excellent sampler-game complete with a cliff-hanger ending.

Keep up to date with the latest in the world of TOCA Race Driver on the games web site at: www.codemasters.com/tocaracedriver
 
Joo tota uutta "demoo" ei kannata kokeilla. Mulla se ei ees lähteny käyntiin ja sekoitti OpenGL:n. :(
 
Näyttää julkaisu lipsuneen elokuun puolelle. Uusi julkaisupäivä on Codemastersien sivujen mukaan 23.8.2002
Seuraavaan OPM2:seen lupailtiin jo kyllä demoa ja arvostelua.
 
Joko olette nähneet Codemastersin sivuilla olevan uuden videonpätkän. Näyttää ERITTÄIN hyvältä, varsinkin in-car kamerakulma.
Tätä minä odotan kuin kuuta nousevaa varsinkin kun Toca1,Toca2 ja TocaWTC tuli läpi muutaman kerran tahkottua.
 
in-car kuvakulma kohtaa olen katsonu monta kertaa.
näyttää hienolta, ja tuo oli vissiin vielä PS2 versiosta.
ainaki Playstation2 logo oli ruudussa koko videon ajan.
ja PS2:llehan tuo julkaistaan ensin.
 
Kyllä joutuu varmaan tähänkin peliin rahaa sijottamaan... Näyttää ainakin hyvältä, mainioita ratoja ja asiallisia menopelejä.. Jos tossa vaan ajotuntuma on ees suurinpiirtein kohdallaan, taitaa tulla melkoinen peli! :)
 
In car -kuvakulmia löytyy pelistä yhteensä kolme, tai ainakin PC-version vuotaneessa demossa oli.. yks "ala GT", yks "konepelti näkyy" ja yks missä näkyy auto sisältä 3D:nä..

Demon perusteella ei voi mitään varmaa sanoa koska se oli "60% done", mutta sen verran voin kertoa että autot oli hienoja ja hajos vielä hienommin.. :) Ohjaus tuntu hieman arcademaiselta vaikkakaan sitä ratilla ei pystynyt testaamaan.

Odotan kyllä innolla tuota PS2:lle jos ei tee samaa mokaa kuin V-Rally 3 ettei toimi tolla GT3-ratilla.. :/
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rambo-Jorgen
Elikkä mikäs tämmönen OPM2 lehti on ja mistä niitä saa ja paljo maksaa?

Eli Official Playstation Magazine 2. Sisältää mm. pelattavia demoja, niitä löytyy suurimmista tavarataloista tai R-kioskeista ja hinta reilut 10.
 
Uusin OPM2 sisältää TOCA pelattavan demon.
Testasin sitä juuri Dual Shockilla ja ensivaikutelma oli melkoinen pettymys.

Demo on 80% valmis, joten jotain muutoksia/parannuksia on varmaan vielä odotettavissa mutta ei lupaa kovin hyvää.

Peli tuntuu melko viimeistelemättömältä.
Silloin kun ajelee yksikseen, ruudunpäivitys on tasaista, mutta useamman auton kisassa grafiikka on välillä melkoisen nykivää.

Videoitten perusteella peli näytti huomattavasti hienommalta kuin mitä tämä demo, olikohan ne videot korkearesoluutioisemmasta PC versiosta. Ainakin tässä demossa autot ovat melkoisen karkeasti mallinnettuja, eivätkä läheskään esim GT3 tasoa, ympäsristöt ovat myös karut. Hahmot ja animaatiot välivideoissa ovat myöskin keskinkertaista luokkaa.
Replay toimintoa ei demossa ole.

Ajettavuus tuntuu arcademaiselta, ja ainakin yksi moka on vielä demoversiossa: jarruttaessa autoa ei voi ohjata samalla ollenkaan! Autot kyllä vahingoittuvat, mutta kun autot on muutenkin mallinnettu huonosti käyttäen liian vähän polygoneja, ei vahinkomallinnus tunnu oikein onnistuneelta.

Kokonaisuudessaan demosta jäi kuva että peli on PS2:n ensimmäisen sukupolven huonosti ohjelmoitu peli, grafiikka ja pelattavuus ovat pahimmillaan miltei PSOne tasoista.
Kaikenkaikkiaan yllättävän ala-arvoinen demo Codemastersilta.
Nyt alkaa jo pelottamaan että ovatkohan ne saaneet ryssittyä CMR3:nkin :(

Toivottavasti myyntiversiota saadaan parannettua ainakin 100%

Tämä viesti ei ole provosointitarkoituksessa laitettu, vaan suosittelen todella kokeilemaan peliä jossakin ennenkuin hankitte sen, jotta näkee onko se parantunut demosta. Tällaisenaan sitä ei mielestäni kannata hankkia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Uusin OPM2 sisältää TOCA pelattavan demon.
Testasin sitä juuri Dual Shockilla ja ensivaikutelma oli melkoinen pettymys.

Toivottavasti tämä johtuisi siitä että peliä olisi kehitetty ensisijaisesti Force Feedback -rateille.



Ajettavuus tuntuu arcademaiselta, ja ainakin yksi moka on vielä demoversiossa: jarruttaessa autoa ei voi ohjata samalla ollenkaan!

Voitko hiukan tarkentaa? Eikö auton renkaat edes käänny jarrutettaessa, vai eikö auto ohjaudu renkaiden kokonaan lukkiutuessa, mikä olisi vihdoinkin tervetullutta realismia (jota ei PS2:lla vielä ole nähty).



...grafiikka ja pelattavuus ovat pahimmillaan miltei PSOne tasoista.

Olihan PSONE pelitkin nyt sentään pelattavia :)



Toivottavasti myyntiversiota saadaan parannettua ainakin 100%

Valitettavasti käytäntö on usein osoittanut että ainakaan ruudunpäivitykseen ei demojen jälkeen ole enää paljoa voitu tehdä. Lähinnä fysiikkamoottorien parametreja viilataan joko todenmukaisemmaksi tai arcademaisemmaksi riippuen yleisön vastaanotosta. Tämän takia kannattaa olla palautteenannossaan aktiivinen myös TOCAn virallisten kotisivujen forumeilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom