Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's: The Division 2

Tällähetkellä mikä mua tympii eniten on tuo 8 miehen raidi. Se että pitää saada 8 äijjää linjoille samaa aikaa ja vielä semmosia jotka osaa jotenki kommunikoida keskenään ilman hölömölöä on jo suuren työn takana, sitä se oli jo destinyssä. Division ykkösessä pystyi vetää kahestaa kaiken, jopa ne vaikeimmat incursionit ym. Enkä muutenkaa ole mitenkää kauhee suuri fani näistä "1000 pelaajan yhteistyö lässynlässyn", 2, max 4 pelaajaa niin pysyy homma tiivimpänä ja järkevämpänä.

Nää on sit just näitä ku yks haluu lähtee syömää ja toinen saunaan ja kolmas nukkumaa ja neljäs baariin ja viides sammui.

Kokemukseni mukaan jo kolmen pelaajan tiimin pitäminen aisoissa alkaa olla saavutus varsinkin, jos pelataan pienessä maistissa perjantai-iltana vapaaehtoisesti. Sen vuoksi pidän hyvin todennäköisenä, etten saa mitään 8 hengen raidia koskaan suoritetuksi.

Oman klaanin nimen olen jo keksinyt kyllä. Jokunen ilta siinä meni. Toivottavasti sen oman klaanin pääsee tekemään heti kun peli on ulkona, ettei joku myy hyväkäs vie mahtavaa nimi-ideaani.
 
Viimeksi muokattu:
Open beta on mahdollista ladata nyt, tai päivittää edellinen beta jos oli siinä mukana.

Edit: jos PCllä ei lähde open beta lataamaan päivitystä ja on harmaana, menkää siihen open beta tabiin ja hyväksykää sen lataus, sit lähti päivittää.
 
Viimeksi muokattu:
Looter shooter ominaisuudet ja pelattavuus parempi kuin edeltäjässä. Peliä viety enemmän siihen suuntaan mitä pelisarjan fanit haluaa. Tälläinen pelaaja joka sai paljon immersiota ekasta osasta sekä suurimmaksi osaksi pelasin yksin niin sitä osuutta on pelissä vähennetty.

Ihan alku ei vakuuttanut, mutta hetken pelaamisen jälkeen alkoi taas tuntua ihan hauskalta. Toistaiseksi on ollut todella helppoa ja ei ole myöskään oikein loottia tullut samaan tahtiin kuin Division 1:ssä. Ne varmaan muuttuu kyllä aika nopeasti, kun pelaa enemmän.

Tekstuuri ongelmia paljon PS4 Prolla ja AI:n hahmot välillä bugittaa. Ei tuntunut kuitenkaan siltä servulagilta mitä oli ykkösessä ruuhkatilanteissa.
 
Pääseekö tässä betassa muokkaamaan jo kunnolla oman hahmon, jolla sitten voi jatkaa suoraan julkaisussa?
 
Tämä pääsi yllättämään. En tältä kauheasti odottanut, sillä ykkösosa ei sytyttänyt sen kummemmin. Jotenkin sen harmaa miljöö ei koskaan miellyttänyt silmää ja muutenkin tuntui jollain tapaa jäykemmältä kuin tämä.

Ei meinannut myöhäisillan kokeilulle tulla loppua kun tempaisi mukaansa ja "jos vielä yksi tehtävä" moodi löi päälle.

Nyt tuli yksin pelattua, varmasti vielä hauskempaa kaverin kanssa.
 
Open betaan oli nyt ainaki korjattu se aivan törkee textuurien lataus mikä oli closet betassa, toki vielä jotain pientä mutta ei läheskää niin paha mitä se oli closed betassa. Ääniongelmia edelleen esiintyy ja jo division ykkösestä tuttu lagiongelmia kun peli on liian kauan päällä, joutuu käynistää pelin uudestaan.

Muuten taattua divisionia, ampuminen hauskaa, tehtävät monipuolisia, AI:t osaa muutakin kun seisoa paikallaa. Tänään jos vetäis level 8 ja kävis darkzonessa.
 
Itekin illalla testailin Betaa parin päätehtävän verran. Ekasta osasta tykkäsin ja sitä tuli kyllä tahkottua aika paljon. Aurinkoinen Washington ei ihan niin tunnelmallinen ole kuin ykkösen luminen New York, tykkäsin kyllä siitä tummemmasta fiiliksestä enemmän. En tiiä johtuuko sit siitä että gameplay-mekaniikka oli jo valmiiksi hallussa niin hyvin ykkösen jäljiltä mutta tuntui tosi helpolta vaikka aim assistant oli pois päältä. Plussaa muuten siitä että sen saa pois päältä koska ykkösessä sitä ei saanut pois päältä. Kirjoitin siitä jopa Ubisoftille silloin ja en ole ilmeisesti ainoa koska ovat tuon onneksi laittaneet kakkoseen vaihtoehdoksi. Tuntuu että viholliset kaatuu nopeemmin ja päätehtävän bossikin kaatui tosi nopeesti. En tarvinnut noita skillsejä oikeastaan ollenkaan, yhden kerran kokeilin turrettia ja sitäkin vaan testiksi. Kertaakaan en ollut edes lähellä kuolla. Toi armorin korjaus helpottaa aika paljon, tuota on vähän muutettu ykkösestä. Ite tykkäsin siitä ykkösen medkitistä minkä pystyi heittämään vaikka kaverille tien toiselle puolelle jne. Se on vissiin tästä jätetty pois...? Jotenkin tuntuu et hahmo pystyy ottamaan myös enemmän iskua.

Mut joo, kyllähän tuo oli vähän liiankin tuttua menoa ehkä. Jotain muutosta olis ehkä kaivannut lisää, kyllähän tuo ammunta on todella smoothia ja tatilla osuu hyvin ilman apujakin ja hahmo liikkuu sulavasti eli kaikki kohdallaan mutta kun ympäristö ei ihan niin tunnelmallinen ole ja tuo päätehtäväkin toisti ihan samaa kaavaa ykkösestä samantyyppisissä sisätiloissa niin ei mitään suuria fiiliksiä herättänyt. Kattellaan jaksaako tätä alkaa tahkomaan... Ensin oli ihan fiiliksissä et kakkos-osa tulee kun ykköstä oli niin kiva pelaa mut nyt eilisen jälkeen tulikin vähän fiilis että njäähn, jaksaaks tätä samaa enää enempää. Mut täytyypä vielä fiilistellä jos se siitä, tai sitten ei.
 
Itekin illalla testailin Betaa parin päätehtävän verran. Ekasta osasta tykkäsin ja sitä tuli kyllä tahkottua aika paljon. Aurinkoinen Washington ei ihan niin tunnelmallinen ole kuin ykkösen luminen New York, tykkäsin kyllä siitä tummemmasta fiiliksestä enemmän. En tiiä johtuuko sit siitä että gameplay-mekaniikka oli jo valmiiksi hallussa niin hyvin ykkösen jäljiltä mutta tuntui tosi helpolta vaikka aim assistant oli pois päältä. Plussaa muuten siitä että sen saa pois päältä koska ykkösessä sitä ei saanut pois päältä. Kirjoitin siitä jopa Ubisoftille silloin ja en ole ilmeisesti ainoa koska ovat tuon onneksi laittaneet kakkoseen vaihtoehdoksi. Tuntuu että viholliset kaatuu nopeemmin ja päätehtävän bossikin kaatui tosi nopeesti. En tarvinnut noita skillsejä oikeastaan ollenkaan, yhden kerran kokeilin turrettia ja sitäkin vaan testiksi. Kertaakaan en ollut edes lähellä kuolla. Toi armorin korjaus helpottaa aika paljon, tuota on vähän muutettu ykkösestä. Ite tykkäsin siitä ykkösen medkitistä minkä pystyi heittämään vaikka kaverille tien toiselle puolelle jne. Se on vissiin tästä jätetty pois...? Jotenkin tuntuu et hahmo pystyy ottamaan myös enemmän iskua.

Mut joo, kyllähän tuo oli vähän liiankin tuttua menoa ehkä. Jotain muutosta olis ehkä kaivannut lisää, kyllähän tuo ammunta on todella smoothia ja tatilla osuu hyvin ilman apujakin ja hahmo liikkuu sulavasti eli kaikki kohdallaan mutta kun ympäristö ei ihan niin tunnelmallinen ole ja tuo päätehtäväkin toisti ihan samaa kaavaa ykkösestä samantyyppisissä sisätiloissa niin ei mitään suuria fiiliksiä herättänyt. Kattellaan jaksaako tätä alkaa tahkomaan... Ensin oli ihan fiiliksissä et kakkos-osa tulee kun ykköstä oli niin kiva pelaa mut nyt eilisen jälkeen tulikin vähän fiilis että njäähn, jaksaaks tätä samaa enää enempää. Mut täytyypä vielä fiilistellä jos se siitä, tai sitten ei.

Saman huomasin itse että skillejä ei tarvi kun vihut kaatuu hetkessä ja ite voi ottaa paljon damagee, näin ei ollut closed betassa. Perus vihut kaatui silloinkin aika nopeasti mutta jos seisoit näkyvillä hetken niin johan hävis armor palaset sekunnissa pois, eli vihujen damagea on nerffattu paljon. Myöskin tuo ekan tehtävä bossi (ainut jonka ehtinyt pelata) kaatui ennenko se edes ehti minun luokse, closed betassa sitä sai juosta karkuun minuutti kaupalla kun ukko ei kaatunut millään, joten kultaisten vihujen healthia on myös nerffattu todella paljon. Tiedä sitten miten paljon asiat muuttuu lvl 30 mutta mielestäni ei ihan noin paljon olisi tarvinnu nerffata kaikkea, toki varmaan balanssia etsitään julkaisuun asti mutta saisi vähän enemmän bosseilla olla edes helaa.
 
Ite en private betaa pelannut kun en oo peliä tilannut mutta tosi harmi jos ovat noin paljon helpottaneet. Saas nähdä mikä sit lopullisessa pelissä on ja tosiaan miten vaikuttaa kun levelit kasvaa mutta ihmettelen miksi ovat noin paljon helpottaneet. Ekassa osassa tykkäsin just kun se ei kuitenkaan ollut ihan helppo peli ja esim. jotain sivutehtäviä jos teki yksin niin sai niissä ihan välillä yrittää koska hahmo kuoli aika nopeesti jos joutui ristituleen tms. Ite kyl tykkään et on vähän haastetta peleissä yleensä, jos toi lopullinen peli on tuollaista läpijuoksua niin sit jää kyllä varmasti pelaamatta. Tai sit jos pystyy pelaa jotenkin vaikeemmalla vaikeustasolla tai jotain. Päätehtäviähän pystyi ekassa osassa valitsemaan normal tai hard ja sit hardilla tuli parempaa loottia. Onks tässä se systeemi kans? En tuota huomannut tsekata, täytyy vielä varmaan vähän testata lisää.
 
Ite en private betaa pelannut kun en oo peliä tilannut mutta tosi harmi jos ovat noin paljon helpottaneet. Saas nähdä mikä sit lopullisessa pelissä on ja tosiaan miten vaikuttaa kun levelit kasvaa mutta ihmettelen miksi ovat noin paljon helpottaneet. Ekassa osassa tykkäsin just kun se ei kuitenkaan ollut ihan helppo peli ja esim. jotain sivutehtäviä jos teki yksin niin sai niissä ihan välillä yrittää koska hahmo kuoli aika nopeesti jos joutui ristituleen tms. Ite kyl tykkään et on vähän haastetta peleissä yleensä, jos toi lopullinen peli on tuollaista läpijuoksua niin sit jää kyllä varmasti pelaamatta. Tai sit jos pystyy pelaa jotenkin vaikeemmalla vaikeustasolla tai jotain. Päätehtäviähän pystyi ekassa osassa valitsemaan normal tai hard ja sit hardilla tuli parempaa loottia. Onks tässä se systeemi kans? En tuota huomannut tsekata, täytyy vielä varmaan vähän testata lisää.

Ei ollut ainakaan betassa kun story vaikeustaso, en tiedä onko sitä mahdollista vaihtaa ennen kuin tarinan on pelannut läpi. Mutta tarinan jälkeen ne voi vetää uudestaan random vihuilla jotka on erittäin vaikeita, tulee neljäs vihuryhmä joka ottaa haltuun kaikki tehtävä paikat ja tekee niistä paljon haastavempia. Tietenkään se ei paljon auta siinä vaiheessa jos haluaa ekalla kerralla jo haastetta.
 
Tässä tuli pari tuntia hakattua ja ei kyllä oikeen vakuuta. Lähinnä mietin koko ajan, että oliko alkuperäinen peli tällainen? Tuntuu että liikkuvuus, tähtäys ja ylipäätään ampuminen on kovin heppoista, ja kuitenkin käytin 150h ensimmäisen pelin jyystöön, enkä muista moista. :rolleyes: Toki ensimmäinen osa sai paljon (siis TODELLA PALJON) anteeksi uniikin miljöön takia ja DC ei kyllä hirveästi erotu muista post apocalypse peleistä. Sinällään harmi, koska olin valmis yllättymään. Katsellaan sitten tulevaisuudessa uudestaan. :)
 
Joo, ekassa osassa oli vähän ainutlaatuisempi miljöö. Ja maailman tilannekin vähän eri, kun oli vielä siviilejä kaupungilla ja vihollisjoukot olivat vasta juuri perustettu. Tässä uudessa ei oikein enää myöskään kiinnosta nuo taustatarina, puhelinkeskustelut ja kerättävät. Division 1 yhdisti mielenkiintoisesti ja kohtalaisen realistisesti yhteiskunnan tuhoutumisen aloitusta ja realistista arkea (ihmiset yrittivät elää vielä normaalisti). Nyt on sitten jo rakennettuja kyliä, siviilit rynkyt kädessä ja kaikki paikat kaupungilla aika hyvin tuhottu. Tämä on sitten vähän jo turhan tuttu asetelma muista peleistä, leffoista ja sarjoista.

Tuota hahmon liikkumista itsekin miettisi, tuntui nopeammalta ja kevyemmältä. Olisikohan massaa vähennetty ja hahmo reagoi nopeammin suunnan muutoksiin. Tai sitten kaikki on vaan kuvitelmaa omassa päässä.
 
Joo kyllä se luminen NYC, joulu, se tunnelma! Ihan eri luokkaa kun tämä kesäinen DC, vähä tulee jotenki semmonen Merica FUCK yea meininki. Ohan tää nätti ei siin mitään, värikkäämpi jne. Mut jotenki se luminen kylmä jouluinen NYC, siinä oli sitä jotain. Varsinkin survival lumimyrsky oli jotain törkeen hienoa, lumi muutenki hieman erikoisempi ja sil pystyy kikkailee enemmän. Lumimyrksyjä jne, mitä täs kesäl sitten? Eipä oikee mitään, muutenki sääefektit täs division kakkoses jotain aivan olemattomia, kökön näköinen sade, yö ja päivä. Siinäpä ne.

Se hahmon liikkuvuus, se pisti jo silmään ku näki ekan kerran oikeeta pelikuvaa, jotenki tuntuu et sen hahmon jalat liikkuu mut se ihan kun juoksis ilmassa, jotenki se massa puuttuu mitä oli ykköses.
 
Open betaan oli nyt ainaki korjattu se aivan törkee textuurien lataus mikä oli closet betassa, toki vielä jotain pientä mutta ei läheskää niin paha mitä se oli closed betassa. Ääniongelmia edelleen esiintyy ja jo division ykkösestä tuttu lagiongelmia kun peli on liian kauan päällä, joutuu käynistää pelin uudestaan.

Muuten taattua divisionia, ampuminen hauskaa, tehtävät monipuolisia, AI:t osaa muutakin kun seisoa paikallaa. Tänään jos vetäis level 8 ja kävis darkzonessa.

En tiedä, miten kamalaa tekstuurien latautuminen on ollut suljetussa betassa, mutta edelleen melko järkyttävää PS4 Prolla. Muuten kyllä maistuu, kuten ensimmäinenkin. Toivottavasti saavat paranettua ongelmaa ennen julkaisua.
 
En tiedä, miten kamalaa tekstuurien latautuminen on ollut suljetussa betassa, mutta edelleen melko järkyttävää PS4 Prolla. Muuten kyllä maistuu, kuten ensimmäinenkin. Toivottavasti saavat paranettua ongelmaa ennen julkaisua.

Esintyy sitä vieläki toki, mutta suljetussa betassa se oli kirjaimellisesti PS1/minecraft, sai seisoa paikallaa tyylii 30 sekunttia ennen ku ne PS1 tekstuurit latautui.
 
Beta näyttää ja tuntuu tosi hyvältä. Viholliset kestävät turhan paljon rankaisua ja taisteluissa on paljon suojan takaa kyykkimistä. Varmaan tuota ihan huvikseen pelaisi joskus, mutta ei tule tilattua ennakkoon.
 
Tämän viikonlopun betaa enemmän pelannet.. onko tässä mitään käytännön eroa Div1:een?? (muuta kuin ympäristö, grafiikka). Se aiempi kokeilu yhdellä tehtävällä oli jotenkin vaan sitä ja samaa..
 
Ylös Bottom