Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tomb Raider Saga Remastered

Verkkiksessä ois jo tilattavissa.
Meinasin laittaa deluxe version tilaukseen, mutta siellä onkin nykyään pakko maksaa tilaus heti.
Ihan periaatteesta en ala maksamaan joskus syyskuussa julkaistavaa tuotetta nyt.
No kaipa se tulee vaikka vpd:n tai pkp:n valikoimiin myös niin voi ottaa laskulla ja maksaa vasta kun se peli on omissa käsissä.
 
Nyt oli myös puolenkuunpeleillä tarjolla 46.9e joten tuli tilattua vaikka sitä varmaan kadunkin parin ekan kentän jälkeen kun kaikki on niin sokkeloista ja vaikeaa :D
 
Quick save konsoliversioon on kuin taivaanlahja tähän peliin! Ihan huippua, että tämä ominaisuus lisättiin.
En nyt oikein vieläkään sisäistänyt miten tuo quick save toimii. Yritin katsella ohjain asetuksia tomb raider 1:ssä mut en ainakaan sieltä löytänyt tapaa saada sitä jonkun napin taakse. Itse vasta aloittelin tätä pelaamaan joten voi olla että missaan jotain. Valikoiden kautta kyllä pystyy tallentamaan mutta ei tuo kovin quick ole
 
En nyt oikein vieläkään sisäistänyt miten tuo quick save toimii. Yritin katsella ohjain asetuksia tomb raider 1:ssä mut en ainakaan sieltä löytänyt tapaa saada sitä jonkun napin taakse. Itse vasta aloittelin tätä pelaamaan joten voi olla että missaan jotain. Valikoiden kautta kyllä pystyy tallentamaan mutta ei tuo kovin quick ole
L3 lataa, ja R3 tallentaa. Tässä vain pitää olla tarkkana, ettei niihin nappuloihin ole laitettu muita toimintoja. Modernien kontrollien kanssa joutuu tehdä pientä hienosäätöä.
 
Laitoin moderneissa kontrolleissa sprintin L1 ja kävelyn R1 ja tosiaan pitää mitätöidä L3 ja R3 toiminnot että quick save toimii.
 
Laitoin moderneissa kontrolleissa sprintin L1 ja kävelyn R1 ja tosiaan pitää mitätöidä L3 ja R3 toiminnot että quick save toimii.
Mulla jotenkin vieläkin oli niin selkärangassa classic kontrollit että niillä mennään. Quick save/load oli heti tateissa koska tatit eivät ollut käytössä tuolla asetuksella. Toivoisin että tähän saataisiin paussi/options valikko options napin alle eikä kosketusnäyttöön. Nyt kun haluan vaihtaa grafiikkatilaa niin aina heitän pelin vahingossa kosketusnäytöstä valikoihin
 
Itselle kuulostaa tuo quick save/quick load tatteja painamalla aika hazardilta kun jos ohjaimella pelaa niin klikkauttelen niitä tatteja kokoajan. PC:llä kun pelaan ohjaimella niin käytän F5 ja F8 tallennus/lataus nappeina.
 
Itselle kuulostaa tuo quick save/quick load tatteja painamalla aika hazardilta kun jos ohjaimella pelaa niin klikkauttelen niitä tatteja kokoajan. PC:llä kun pelaan ohjaimella niin käytän F5 ja F8 tallennus/lataus nappeina.
Joo kieltämättä kuulostaa mut itse vedän alkuperäisillä kontrolleilla eli ristiohjaimella. Voisi kuvitella että tuo on rasite jos pelaa tateilla
 
Nyt on kakkonen ja kolmonen pelattu.

Oli se kolmosen lontoo vaan työläs ja heittämällä ankeinta pelaamista koko sarjassa ja mä jopa katsoin tubesta sen videon jonka avulla ekan kentän pääsi minuutissa läpi. Joten jouduin kärsimään vaan kahden kentän ajan.
Mä tiesin videoista jo etukäteen sen metro kentän muutamat typerimmät jutut kuten sen, että se löydettävä kollikko sopii vaan yhteen kahdeksasta identtisestä lippuautomaatista tai kuinka siinä yhdessä huoneessa pitää vaan osata hypätä verhon läpi jotta saa tarvittavan tavaran.
Mitä siitä, että samassa huoneessa on joka nurkassa samanlainen verho, mutta vain tuon läpi voi mennä ja ne loput on kiinteitä seiniä.
Muutenkin siinä on ihme suunnittelua kuten se jättimäinen pora.

Sitten on luds gate tai mikä olikaan ja koko vedenalainen osio jossa pitää jokaisen tehdyn asian jälkeen mennä takaisin samaan paikkaan ottamaan happea.
Kunnes yhdessä vaiheessa sitä ilmapaikkaa ei enää olekaan ja mä olin tietenkin jättänyt sen upv:n sinne kun normaalisti uimalla oli helpompaa liikkua joten mun piti uida ensin hakemaan se upv, palata takaisin sinne mistä just tulin jotta en huku ja sitten mennä taas koko matka takaisin ja kentän loppuun.
Onneksi kaikki muut kentät oli paljon parempia.

Tässä välissä voinkin sanoa, että olen hemmetin tyytyväinen kun päätin pelata nämä käänteisessä järjestyksessä sillä kakkonen oli helvetisti kolmosta parempi.
Jouduin katsomaan netistä apua vain viidesti ja joka kerta olin missannut jonkun vivun tai napin joko kameran tai valaistuksen takia.
Kerrankin yks nappi oli remaster graffoilla sellainen, että sen hädintuskin erotti ja huomasin sen lähinnä tuurilla, mutta orkkis graffoilla se loisti kuin naantalin aurinko.

Kaikki kentät ja pulmat oli niin paljon parempia ja sujuvampia mitä kolmosessa.
Lisäksi pistin merkille kuinka seinässä oli aina avaimelle selkeä paikka jos sellainen tarvittiin.
Last revelationin kohdallahan valitin siitä kuinka välillä siinä on avaimenreikä, mutta välillä ei vaikka edelleen tarvitaan se avain. Tässä homma on aina selvä.
Toisaalta coren tyypit oli last revelationia tehdessään täysin kypsyneitä puskemaan joka vuosi uuden tomb raiderin ulos joten ei ihme ettei niitä ole pahemmin tuollainen kiinnostanut.

Ihmis vihollisia tässä kyllä oli liikaa ja tiibetistä lähtien ne myös kesti liikaa osumaa.
Monet on myös sanoneet kuinka niiden ammuksia ei voi väistää ollenkaan, mutta kyllä se sivuttain loikkiminen oikeasti auttaa ja välillä vihollinen ampui haulikolla jokaisen laukauksen ohi.
Ne lopun henkiin heräävät patsaat keihäineen oli myös perseestä kunnes tajusin, että modernilla ohjauksella sä voit vaan juosta ympyrää ja ampua niitä samalla.
Sama taktiikka teki myös kummankin pelin viimeisestä pomosta erittäin helpon.
Muutenkin joissakin kohdissa tuli vaihdettua moderniin ohjaukseen jos vaikka täytyi nopeasti juosta katkaisijalta toiselle.

Kummankin parissa meni yli 20 tuntia / peli.
Ykkösen jätän odottamaan sitä fyysistä ps5 versiota niin tulee siitäkin jotain pelattua ja kyllä muutenkin alkoi tuo tankki ohjaus jo puuduttaa kakkosen loppumetreillä. Näitä ennen kun tuli pelattua myös last revelation ja chronicles joista voi lukea tuolta retro aiheesta.
 
Pistetääs tänne. Muokkaan ketjua koko sagan kattavaksi kun nyt saatiin varmistus. Tämä on enemmän kuin kova juttu itselle.


Last Revelation ja Chronicles olivat odotettuja ja varsin tervetulleita remastereita, mutta että Angel of Darknessin toinen tuleminen!! :eek: Toivoin, mutta en osannut odottaa. Ottaen huomioon kuinka paljon ensimmäisiä pelejä oli saatu parannettua Remastered-trilogiaan, tämän pitäisi nyt olla vihdoinkin sellainen versio AoD:stä, jota on odotettu 21 vuotta.

Myös Last Revelationin remasteroitu versio tulee kaiken järjen mukaan olemaan mielettömän hyvä klassinen Tomb Raider. Jos jälki on yhtä hyvää kuin ensimmäisessä uusioversiotrilogiassa, niin tämä pääsee välittömästi ohi kaiken muun omassa pelijonossa - paitsi jos Horizonien uusintakierrokset ovat vielä kesken helmikuussa. :) Chronicles ei ollut oma suosikkini pelisarjasta, mutta ei sitä ollut kolmonenkaan ja silti se oli kiva pelata remasterina. Varmasti hyvä lisä sekin.

Mutta silti, jos joku olisi vaikka vuosi sitten kertonut minun pelaavan alkuvuodesta 2025 Angel of Darknessia PS5 Pro:lla, en olisi uskonut edes vähää alusta. :D
 
Last Revelation ja Chronicles olivat odotettuja ja varsin tervetulleita remastereita, mutta että Angel of Darknessin toinen tuleminen!! :eek: Toivoin, mutta en osannut odottaa. Ottaen huomioon kuinka paljon ensimmäisiä pelejä oli saatu parannettua Remastered-trilogiaan, tämän pitäisi nyt olla vihdoinkin sellainen versio AoD:stä, jota on odotettu 21 vuotta.

Myös Last Revelationin remasteroitu versio tulee kaiken järjen mukaan olemaan mielettömän hyvä klassinen Tomb Raider. Jos jälki on yhtä hyvää kuin ensimmäisessä uusioversiotrilogiassa, niin tämä pääsee välittömästi ohi kaiken muun omassa pelijonossa - paitsi jos Horizonien uusintakierrokset ovat vielä kesken helmikuussa. :) Chronicles ei ollut oma suosikkini pelisarjasta, mutta ei sitä ollut kolmonenkaan ja silti se oli kiva pelata remasterina. Varmasti hyvä lisä sekin.

Mutta silti, jos joku olisi vaikka vuosi sitten kertonut minun pelaavan alkuvuodesta 2025 Angel of Darknessia PS5 Pro:lla, en olisi uskonut edes vähää alusta. :D

Toivottavasti Angel of Darkness saa pelattavuuteen parannusta. Yritin tuossa vähän edellisen trilogian ilmestymisen jälkeen pelata sitä PC:llä modien avulla ja se oli aivan hirveää. Joten vähän pelonsekaisin tuntein sitä odotan. Mutta 4 ja 5 en ole koskaan pelannut kun ihan vähän joten ne todellakin on tervetulleita.
 
...Angel of Darknessin toinen tuleminen!! :eek: Toivoin, mutta en osannut odottaa. Ottaen huomioon kuinka paljon ensimmäisiä pelejä oli saatu parannettua Remastered-trilogiaan, tämän pitäisi nyt olla vihdoinkin sellainen versio AoD:stä, jota on odotettu 21 vuotta.
Tuota odotan kyllä itsekin kovasti ja toivottavasti tosiaan pelattavuutta saadaan reilusti parannettua. En tosin ole itse tätä koskaan edes kokeillut, kun lukenut niin paljon kritiikkiä tuosta. Ja en Legendiä edeltäviä osia muutenkaan ole pelannut kuin vähän ykköstä ja kakkosta, niin tämä sarja on kyllä hyvin tervetullut. Pitäisi vaan vielä jostain löytää aikaa tälle kokoelmalle. Mutta jos AoD onnistuu, niin ainakin sille on vain pakko järjestää sitä.
 
Pistetääs tänne. Muokkaan ketjua koko sagan kattavaksi kun nyt saatiin varmistus. Tämä on enemmän kuin kova juttu itselle.


Olipas positiivinen yllätys. Itsehän en ole pelannut kakkosen jälkeen näitä joten ihan uusia seikkailuja luvassa. Hyppäsin takaisin kelkkaan vasta tämän uuden trilogian myötä mikä alkoi PS3 aikana. Remasteroitu trilogia 1-3 tuli hankittua mutta siinä en ole saanut vielä edes ensimmäistä osaa maaliin kun tuli muuta pelattavaa tielle.
 
Itse pidin AoD:sta paljonkin PS2:lla pelin ensimmäisellä puoliskolla, mutta loppua kohden sen pelaaminen muuttui huonon ohjattavuuden ja vaikeampien kenttien yhdistelmänä melkoiseksi hammastenkiristelyksi. Näin pelissä kuitenkin todella paljon realisoimatonta potentiaalia, kun sen väkisin läpi väänsin keväällä 2021.

Erinäisten bugien lisäksi nimenomaan ohjattavuus oli pelin suurin kompastuskivi, ja oletan että uusitun pelin kontrollit tulevat olemaan selvästi paremmat kuin alkuperäisessä versiossa. PS2:llahan ei enää käytetty AoD:ssa tankkiohjausta, mutta vapaa 3D-ohjaus oli niin viimeistelemättömän tuntuinen etten ainakaan itse sitä oppinut millään täysin hallitsemaan. Ilmeisesti AoD:n PC-versio kuitenkin perustui vielä tankkiohjaukseen, mutta sitä en ole koskaan kokeillut. Voihan olla, että remasteroidussa pelissä on taas useampia vaihtoehtoja Laran ohjaamiselle, mikä olisikin tervetullutta.
 
Ylös Bottom