Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Koodi on koodia, oli se kieli mikä hyvänsä. Toki C# ja C++ on erilaisia kieliä mutta kerran kun opit jollain kielellä koodaamaan niin sen seuraavan kielen opettelu on huomattavasti helpompaa.
Tosin näissä pelimoottoreissa on paljon muutakin, kuin pelkkää koodia. Suuri osa pelistä tehdään näissä erilaisilla GUI-työkaluilla raahaamalla valintoja eri paikkoihin. Tietysti myös "3d-mallit" ovat erilaisia molemmissa, eli käyttävät omia shadereita ja tekstuurien sijaan näissä on nykyään ihan omat materiaalit (jotka sisältävät mm. tekstuurit) yms. yms.

Eli melkeinpä pelimoottorin vaihtaminen tarkoittaa kaiken pelilogiikan aloittamista nollista.
 
Tosin näissä pelimoottoreissa on paljon muutakin, kuin pelkkää koodia. Suuri osa pelistä tehdään näissä erilaisilla GUI-työkaluilla raahaamalla valintoja eri paikkoihin. Tietysti myös "3d-mallit" ovat erilaisia molemmissa, eli käyttävät omia shadereita ja tekstuurien sijaan näissä on nykyään ihan omat materiaalit (jotka sisältävät mm. tekstuurit) yms. yms.

Eli melkeinpä pelimoottorin vaihtaminen tarkoittaa kaiken pelilogiikan aloittamista nollista.
Jep, kuten sanoin niin jos on keskeneräinen projekti niin voi olla turhan työläs ja kallis vaihtaa mutta uutta projektia aloittaessa varmasti onnistuu jos tahtoa riittää.
 
Don't Nodin uudesta pelistä pelikuvaa, julkaisu 7.11


Ja tämä lykättiin helmikuulle 2024.

We have decided to postpone the release of this new franchise by three months, as the market is experiencing an intense release cycle for AAA titles on PC and consoles at the end of the year. We are convinced that a commercial release of Banishers: Ghosts of New Eden during a less saturated period will give it the attention it deserves.

 
Huhuja Far Cry 7. Jos pitävät paikkansa niin jää samantein kauppaan. Ainuttakaan peliä en osta missä pelaaja pakotetaan aikarajan sisällä läpäisemään peli.


Edit: Muutin linkin suoraan uutiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Aika käsittämätön juttu jos näin olisi, tai sit sitä on vähän väritetty JOS oletetaan että huhussa on mitään perää.
 
Mitä tuossa huhussa oli? On jo poistunut Redditistä niin ei pääse enää lukemaan.

Kyllä se itsellä näkyy. Mutta siis sinulla on 24h aikaa pelastaa perheesi. Muutin linkin.

Currently, the current in-game timer stands at 72 hours, or 24 hours in real-time, but the timer can be paused when the player enters one of their safehouses, it was said.
 
Kyllä se itsellä näkyy. Mutta siis sinulla on 24h aikaa pelastaa perheesi. Muutin linkin.

Currently, the current in-game timer stands at 72 hours, or 24 hours in real-time, but the timer can be paused when the player enters one of their safehouses, it was said.
Mitä hemmetin järkeä laittaa avoimen maailman? peliin joku saakelin ajastin :confused:

Ubisoftilla taas yrittäneet keksiä jonkun hienon uuden jutun, jo ainakin itselle tylsäksi muuttuneeseen pelisarjaan ja metsään mennään..
 
Mitä hemmetin järkeä laittaa avoimen maailman? peliin joku saakelin ajastin :confused:

Ubisoftilla taas yrittäneet keksiä jonkun hienon uuden jutun, jo ainakin itselle tylsäksi muuttuneeseen pelisarjaan ja metsään mennään..

Voisin kuvitella että sillä haetaan siihen pelastukseen sellaista aitoa kiireen ja paineen tunnetta. Toki kaikki tämä on puhdasta arvailua kun eihän edes voida olla varmoja että huhut ovat totta.
 
Voisin kuvitella että sillä haetaan siihen pelastukseen sellaista aitoa kiireen ja paineen tunnetta. Toki kaikki tämä on puhdasta arvailua kun eihän edes voida olla varmoja että huhut ovat totta.
Joissain hetkissä pelejä tuollainen asetelma voi toimiakin, mutta mielestäni silloin mennään pahasti metsään, jos koko pelin kantava teema on tuollaisen asetelman ympärillä, ja se tekee pelaamisesta jatkuvasti pakotettua ja ahdistavaa. Sopivina annoksina nuo tuntemukset toki peleissä ovat ok, mutta ei tuollaista ainakaan meikäläinen jaksa koko peliä.
 
Ehkä ajastimella halutaan päästä pois sellaisesta tyhjänpäisestä haahuilusta ja panostaa ennemminkin useisiin erilaisiin läpipeluukertoihin.
Jos avoimen maailman peli tehdään, niin miksi tuollaiseen pitäisi pyrkiä? Todella ristiriitaista, että annetaan näennäinen vapaus, mutta sitten kuitenkin sidotaan johonkin tiettyyn aikarajaan. Itselleni se avoimen maailman pelien suola on juuri paineeton tutkiminen ja sellaisen reitin ja etenemisen valitseminen, mikä itseä eniten kiinnostaa.

Jos tuo aikaraja tulee todella pitämään paikkansa, niin on kyllä todettava, että Ubisoftin viimeaikaiset yritelmät ovat ainakin itselleni menneet melkein järjestään huonoon suuntaan. Far Cry 6 ja vihollisen mukaan jatkuvasti vaihdettavat ammukset - täysin idiottimainen peli-iloa ja pelaamisen sujuvuutta syövä ratkaisu. Muutenkin FC 6 oli vaan jotenkin vaisu, ja itselleni selvästi heikoin Far Cry-peli yhdessä FC2:n kanssa. Toki FC6 on jäänyt kesken jossain 30 tunnin paikkeilla, mutta noiden ärsyttävien pelimekaniikkauudistusten takia ei ole juuri kiinnostanut loppuun tuota pelatakaan. Enkä oikein jaksa uskoa, että peli loppua kohden enää merkittävästi paraneekaan.

Ja vaikka The Crew Motorfest on ihan ok Forza Horizon-klooni, on siinä valitettavasti kadotettu se todella mielenkiintoinen fiilis, joka The Crew ykkösessä hienosti tavoitettiin miniatyyri-USA:ssa seikkailemisella poliisi-rosvo-kosto-tarinassa ympäri tuota mini-Amerikkaa. Olisi vaikka vaihdettu mannerta ja uudistettu tarinaa sekä paranneltu teknistä tasoa tuosta ykkösen heikohkosta teknisestä tasosta, niin olisi ollut paljon mielenkiintoisempi ja paremmin kilpailijoistaan edukseen erottuva autopeli.

Ja sitten vielä kun se seuraava ”askel” Asassin’s Creed-pelisarjassa on paluu taka-askeleella ”juurille”, tekemällä teknisesti parempi Asassin’s Creed ykkönen lähes samanlaiseen savimajojen tylsään ja geneeriseen klooniympäristöön, kuin alkuperäinenkin oli tehty, niin kyllä tässä on itselläni alkanut vähitellen usko Ubisoftiin heikentyä. Tähän mennessä olen ollut aika suurikin Ubin pelien fani, mutta juuri nykyisestä suuntauksesta en kyllä valitettavasti pidä. Toivottavasti eivät sentään tuota Avataria ryssi. Siinä ainakin pitää olla mahdollisimman vapaaseen maailman tutkimiseen mahdollisuus ilman pakotettuja aikarajoja.
 
Viimeksi muokattu:
Ja sitten vielä kun se seuraava ”askel” Asassin’s Creed-pelisarjassa on paluu taka-askeleella ”juurille”, tekemällä teknisesti parempi Asassin’s Creed ykkönen lähes samanlaiseen savimajojen tylsään ja geneeriseen klooniympäristöön, kuin alkuperäinenkin oli tehty, niin kyllä tässä on itselläni alkanut vähitellen usko Ubisoftiin heikentyä. Tähän mennessä olen ollut aika suurikin Ubin pelien fani, mutta juuri nykyisestä suuntauksesta en kyllä valitettavasti pidä. Toivottavasti eivät sentään tuota Avataria ryssi. Siinä ainakin pitää olla mahdollisimman vapaaseen maailman tutkimiseen mahdollisuus ilman pakotettuja aikarajoja.
Kuinka monesti meinaat jaksaa tuoda esille tämän saman asian, että mielestäsi Mirage on tylsä paluu juurille, tylsässä miljöössä, tylsillä hiippailumekaniikoilla? Sitä paitsi, mitä pahaa on siinä, että tarjotaan tällaista kompaktimpaa AC:ta ja paluuta juurille niitä haluaville? Esim minä en koe, että tuo on tylsää millään muotoa. Tylsää on mielestäni Odysseyn ja Valhalla geneerinen open world, surkean tunnottomalla taistelulla ja puuduttavalla, itseään toistavalla 200h kestolla, joka ei ensimmäisen 10h jälkeen tuo mitään uutta peliin mutta kestää silti sen 200h pelata. Minusta nuo pelit ovat jo hyvin kaukana siitä miksi esim minä aikanaan tykästyin sarjaan. Mutta pointti on se, ja minkä myös Ubisoft on sanonut, että tarjotaan jokaiselle jotain. Klassisen AC:n ystäville on Mirage ja tulossa on myös uusi massiivinen rpg AC niistä pitäville. Jokaiselle jotakin siten että minä voin ostaa Miragen ja sinä sen seuraavan massiivisen AC:n. Sinun viestisi tuntuu olevan joka kerta, ettei Miragen kaltaista peliä saisi edes tehdä vaikka se ei selvästikkään vain ole sinua varten.
 
Kuinka monesti meinaat jaksaa tuoda esille tämän saman asian, että mielestäsi Mirage on tylsä paluu juurille, tylsässä miljöössä, tylsillä hiippailumekaniikoilla? Sitä paitsi, mitä pahaa on siinä, että tarjotaan tällaista kompaktimpaa AC:ta ja paluuta juurille niitä haluaville? Esim minä en koe, että tuo on tylsää millään muotoa. Tylsää on mielestäni Odysseyn ja Valhalla geneerinen open world, surkean tunnottomalla taistelulla ja puuduttavalla, itseään toistavalla 200h kestolla, joka ei ensimmäisen 10h jälkeen tuo mitään uutta peliin mutta kestää silti sen 200h pelata. Minusta nuo pelit ovat jo hyvin kaukana siitä miksi esim minä aikanaan tykästyin sarjaan. Mutta pointti on se, ja minkä myös Ubisoft on sanonut, että tarjotaan jokaiselle jotain. Klassisen AC:n ystäville on Mirage ja tulossa on myös uusi massiivinen rpg AC niistä pitäville. Jokaiselle jotakin siten että minä voin ostaa Miragen ja sinä sen seuraavan massiivisen AC:n. Sinun viestisi tuntuu olevan joka kerta, ettei Miragen kaltaista peliä saisi edes tehdä vaikka se ei selvästikkään vain ole sinua varten.
Saa sen toki tehdä. En vain itse pidä sinänsä suuntauksesta. Toki jos edelleen on tulossa myös isompaa RPG-tyyppistä AC-peliä, niin sitten en valita tästä Miragestakaan.

Toistaiseksi on kuitenkin luottoni Ubin tekemisiin kärsinyt kolauksen, ja sen totesin tuossa vain usein eri esimerkein, joista Mirage on se viimeisin. Sinänsä Mirage on vain yksi esimerkkitapaus, jonka merkitys vähenee itselleni, jos se mielestäni hyvå avoimen maailman vapaa historiallinen RPG-seikkailu saa myös jatkoa, vaikka se ei toki sinua ja joitakin muita ole sitten miellyttänyt. Myyntejä sillä suuntauksella on kuitenkin tehty todella hyvin, joten sille löytyy kyllä suuret määrät muitakin kannattajia kuin minä. Eivätkä noiden pelien arvostelutkaan ole huonoja olleet.

Mutta tosiaan en pidä Ubin tämän hetken suuntauksesta, ja se oli se varsinainen pointtini. Mirage on vain rikkana rokassa tässä asiassa. Ja sekään ei sitten tosiaan minua häiritse, jos todellakin sellainen viimeisimpienkin AC-pelien tyyppinen tarjonta jatkuu. Tästä en kuitenkaan ole siis vielä vakuuttunut, koska luottamukseni Ubiin ja heidän päätöksiinsä on merkittävästi alkanut horjumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Saa sen toki tehdä. En vain itse pidä sinänsä suuntauksesta. Toki jos edelleen on tulossa myös isompaa RPG-tyyppistä AC-peliä, niin sitten en valita tästä Miragestakaan.

Toistaiseksi on kuitenkin luottoni Ubin tekemisiin kärsinyt kolauksen, ja sen totesin tuossa vain usein eri esimerkein, joista Mirage on se viimeisin. Sinänsä vain yksi esimerkkitapaus, jonka merkitys vähenee itselleni, jos se mielestäni juuri oikea avoimen maailman vapaa historiallinen RPG-seikkailu oli juuriin oikea, vaikka se ei toki sinua ja joitakin muita ole sitten miellyttänyt. Myyntejä sillä suuntauksella on kuitenkin tehty todella hyvin, joten sille löytyy kyllä suuret määrät muitakin kannattajia kuin minä. Eivätkä noiden pelien arvostelutkaan ole huonoja olleet.

Mutta tosiaaan en pidä Ubin tämän hetken suuntauksesta, ja se oli se varsinainen pointtini. Mirage on vain rikkana tokassa tässä asiassa. Ja sekään ei sitten tosiaan minua häiritse, jos todellakin sellainen viimeisimpienkin AC-pelien tyyppinen tarjonta jatkuu. Tästä en kuitenkaan ole siis vielä vakuuttunut, koska luottamukseni Ubiin ja heidän päätöksiinsä on merkittävästi alkanut horjumaan.
Myyntejä ovat tehneet myös klassisemmat AC:t. Ovat myös niitä minkä takia koko sarja on olemassa. Mutta se siitä, jokaiselle on tulossa jotakin ja hyvä niin.
 
Tuosta seuraavasta Far Crysta olen enemmän innoissani jos tuo huhu pitää paikkansa. Olen alkanut arvostamaan pelejä jotka arvostavat pelaajien aikaa. Tuo aikaraja kyllä vaikuttaa raikkaalta. Tulee mieleen ekat Dead Risingit hyvällä tavalla. Toki on siinä paineen ja kiireen tuntua, mutta jos se sopii tarinaan niin se on hyvä asia.

Pelejä joissa on vapaata haahuilua on omaan tarpeeseeni riittävästi. Eli Mirage ja tuo seuraava Far Cry taitavat olla itselleni odotetuimpia pelejä tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse en nimenomaan kannata noissa ns. vanhojen ja menestyneiden pelisarjojen uusissa osissa juurikaan pelimekaniikkoihin kajoamista. Ei toimivaa kannata hajottaa ja väkisin yrittää uudelleen keksiä. Jos halutaan tehdä sitten jotain uutta ja freshiä, niin sitten mieluummin voisi tehdä niitä uusia IP:eitä. Tämä on toki nimenomaan minun mielipiteeni asiaan. Turha jakaa sitä tiettyjen IP:eiden fanikuntaa nykyisen kaltaisella meiningillä.
 
Ylös Bottom