Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tupakoitko?

Vastaus: Tupakoitko?

No en polta, en ole edes vielä täysi-ikäinen. Joskus ehkä muutaman ottanu mut eipä muuta.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Tupakoin kyllä, mutta nykyään löytyy oma aski turhan harvoin. Ryypätessä kuuluu aina muutama poltella ja tälläkertaa kenelläkään ei ollut edes tarjota. Pisti vituttamaan.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Tupakkia jo vuodesta -93...

Sikarikin maistuu silloin tällöin,ei kuitenkaan kovin usein.
 
Vastaus: Tupakoitko?

kessua vedelty vuodesta 87 lähtien... tosin ei enää pariin vuoteen. seuraan mielummin vanhojen ja viisaiden lauseita "hey, hey, hey- eiiii, smoke weed everyday" :p
 
Vastaus: Tupakoitko?

Eipä ole tullut vielä tähään ikään poltettua yhtään norttia ja ikää tänään tuli 25v. Muijakin lopetti polttamisen ihan vapaa ehtoisesti ku alettiin seurusteleen n. 6v sitten koska minä en polttanut, niin ei sekään sitten halunnut polttaa.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Nyt kun on tullut seurattua Snake-papan sauhuttelua pari viikkoa säännöllisesti niin piti itselläkin päästä testaamaan 5 vuoden jälkeen että miten se polttaminen vaikuttaa omaan Psyche/Life Gaugeen. Tulos oli aikalailla pelin mukainen. Kaipa tässä vielä parit pöllit pitää polttaa mutta sitten pitää pitää taas seuraavaan kertaan taukoa vähintään se 5 vuotta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tupakoitko?

4 vuotta on tullut käryteltyä tätä turhanpäiväistä tavaraa. Pisimmillään olen ollut kuukauden ilman syöpäkäärylettä, mutta siitä se taas sitten lähti. Jossain vaiheessa olis tarkotus kasvaa aikuiseks ja lopettaa polttaminen, mutta aika näyttää.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Itse on ole koskaan polttanut, enkä tule polttamaan.
Ihan vaan vinkkinä mitä parannuksia tapahtuu, kun lopettaa tupakoinnin.

Tupakoinnin lopettamisen jälkeen verenpaine laskee ja syke hidastuu tupakointia edeltäneelle tasolla 20 minuutissa.
Hiilimonoksidi on hävinnyt elimistöstä vuorokauden kuluttua ja nikotiini kahden vuorokauden kuluttua.

Haju- ja makuaisti alkavat korjautua muutamassa päivässä.
Yskä ja limannousu lievittyvät yhden- kahden kuukauden kuluessa.
Keuhkojen toiminta paranee merkittävästi kahden- kolmen kuukauden kuluessa.
Tupakoinnin lopettaminen vähentää koettua stressiä ja lopettamisen jälkeen unen laatu paranee ja määrä kasvaa.

Sydäninfraktiin sairastumisen riski puolittuu vuodessa.
Aivoinfraktin riski vähenee tupakoimattomien tasolle 5-15 vuodessa.
Keuhkosyövän vaara puolittuu kymmenessä vuodessa lopettamisen jälkeen.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Tupakan tupruttelun lopetin yhdeksän vuotta siiten.
Nykyään tulee silloin tällöin sikari tai pari polteltua.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Paheita on jokaisella, mutta tässäpä sellainen jota en ole koskaan sietänyt. Voisin kertoa montakin tarinaa , mutta se yksi riittänee...oikeassa kädessäni on arpi, joka on säilynyt lähes 30 vuotta. Istuin isukin polvella muutaman vuoden ikäisenä ja tupakki sattui vahingossa polttamaan käteeni. siitä pitäen olen vihannut tupakointia joka tilanteessa. Osansa ovat saaneet naapuritkin, jotka ovat uskaltautuneet polttamaan asuntoni alapuolella silloin kun olen parvekkeellisessa kämpässä asunut. Muistanpa joskus omistaneeni vale-tupakkiaskin, jossa hiirenloukkumainen metallipala löi näpeille jos veti valeröökin askista. Siitä sai paljon kivemman kun kiinnitti vielä nastan siihen.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Nortti palaa jo kuudetta vuotta. Muutama tonni on siihenkin hupiin menny.
Työpäivän aloitus tupakilla ja kupillisella kahvia on jokapäiväinen harras hetki.

Suurin osa sikareista ainakin tuoksuu maukkaalle, mutta itse en niitä kärytä. Ei maistu.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Polttanu 14vuotiaasta -> 19vuotiaaseen, koittanu nyt lopetella/vähentää koska huomannu mukavan tupakkayskän merkit :) ja inttiinkin pitäisi 3kk päästä mennä ja olisi hyvä jos sielä ei enään tupakkaa tarvisi ajatella.

Alkoholia nautin sitten tupakan myrkkyjenkin edestä <3 :p
 
Vastaus: Tupakoitko?

Tutkimusten mukaan, 100% tupakoitsijoista kuolee!

Tutkimusten mukaan 100% ihmisistä kuolee.

Vielä poltan reilustikkin, mutta vieroituslääke resepti on jo. Aloitan kuurin maaliskuussa kun on talviloma. Lääke aiheuttaa mm. väsymystä, jota löytyy muutenkin.. Lykkyä mulle!! :)
 
Vastaus: Tupakoitko?

Tutkimusten mukaan 100% ihmisistä kuolee.


I know :)

Itse tajusin juuri, että oon sauhutellut 10 vuotta.. tosin ne pari ekaa vuotta oli sellasta satunnaista teiniuhoa, mutta aktiivisesti oon polttanu 7 v. Ois ehkä joskus tarpeellista lopettaa..
 
Vastaus: Tupakoitko?

Tutkimusten mukaan, 100% tupakoitsijoista kuolee!

Itteasiassa muistan kuin eilisenpäivän, kun joskus ala-asteella huomattiin kavereitten kanssa RUOTSALAINEN tutkimus, jonka mukaan 99 % tupakoitsijoista kuolee, mietittiin siinä sitten että mitä sille 1 yhdelle prosentille käy, mut ei olla vielä tähänkään päivään mennessä sitä keksitty. Kai ne sitten elää ikuisesti :D
 
Vastaus: Tupakoitko?

Kolmisen vuotta on siitä kun lopetin tupakan polton n. 10 vuoden savuttelun jälkeen. Lopettaminen oli yllättävän helppoa vaikka olin varautunut pahoihin vierotusoireisiin tyhjentämällä (ostin, en varastanut) lähiapteekin kaikista mahdollisista nikotiinituotteista. Niinhän siinä kävi että vierotusoireita ei ollut juuri nimeksikään ja kaikki sujui ihan ok.

Elämänlaatu on parantunut huomattavasti siitä mitä se oli kun poltin: henki kulkee, vaatteet ei haise, ei ole veemäistä yskää ja kaikki fyysinen toiminta on vain paljon helpompaa. Ja rahaa säästyy ;) Suosittelen kaikille tupakoitsijoille samaa.
 
Vastaus: Tupakoitko?

14 vuotta olen polttanut, ja nyt 3kk polttamatta (ei savun savua) lopetin ilman mitään apukeinoja.
Nyt ei haluta enään, ei edes oluen kanssa.
(Ylpeä itsestään)
 
Ylös Bottom