Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Urheilu vaarantaa terveyden(?)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg

Mulla on kanssa käynyt sillee että lätkämatsia kattellessa pyysin vaimoa hakemaan jääkaapista bissee ettei mun tarvi nousta sohvalta ja sitte sattu naamaa ihan yhtäkkiä.
:D
Seuraava on jo vanha juttu, mutta sopinee tähän "kuin nyrkki silmään" ;) :

Mies istui sohvalla ja huusi vaimolleen: "Tuo mulle kalja!"
- Hae itse omat kaljasi, vaimo vastasi.
- Hei läski, nyt saatana tuot saman tien sen kaljan! mies vastaa.
- Hae itse omat kaljasi!
- Jos sä muija et tuo nyt heti mulle yhtä pulloa olutta, niin sä et näe mua kolmeen päivään, mies uhoaa.
Vaimo ei suostu tekemään mitään. Seuraavana päivänä hän ei nähnyt miestään.
Toisenakaan päivänä hän ei nähnyt miestään.
Kolmantena päivänä turvotus alkoi laskemaan ja hän näki vähän vasemmalla silmällä.
 
Ontuota teille kyllä sattunu melkoisesti... Mullaei oo kun
Leuka auennut joskus 7 vanhana ku kävin kusella yöllä ja rupesin ottaan sänkynlaidasta kiinni kun olin tulossa takas nukkuun mutta ei se sängynlaita ollutkaan siinä missä sen olisi pitäny olla ja lenka osui johonki kulmaan...
Leuka aukes toisen kerra joskus 5 vuotta sitten kun kaaduin pyörällä (noloa)
sitte joskus 2 vanhana kiipesin pöydälleja tipuin sieltä pääedellä maahan ja kielimelkeen tippu pois(ei jääny ku 3mm reunasta kiinni)
Sitten on vaa jokunen kiekko tullu päähän ja kasseille ja keski sormesta on jänne poikki...
 
Kai nyt voisin itekin vastata aloittamaani threadiin:

Pahin moka, mitä ollaan kyllä nyt myöhemmin naureskeltu, sattui joskus männävuosina kun pelattiin sulkapalloa kaveriporukalla. Löin pallon rennossa kaaressa verkon yli ja harppasin ihan verkon viereen, että olisin valmiina pistämään armottoman tykin kaverin puolelle. Sillä lailla terävästi suoraan maata kohden verkon yli, tiedättehän. Valitettavasti kaverillani oli samat aikeet: hän ehti verkolle ensin ja **POW** sain kammottavan vastapallon suoraan silmääni.

Tennishallilta mentiin sitten terveyskeskuksen kautta silmäpolille, jossa totesivat että verkkokalvo oli osittain revennyt. En todellakaan nähnyt mitään toisella silmälläni. Koska olin tullut polille ajoissa, saatiin silmä kuitenkin melkei entistä vastaavaan kuntoon. Näkökin palautui parin päivän sisällä (halleluja!).

Jälkeenpäin kateltiin sitä palloa ja huomattiin että koko sulkapallon kärjen kumikappale oli irronnut ja sen tilalla oli vain terävä muovinen piikki. Se kai minun silmääni viilsi.

Pahin onnettomuus oli ehkä kurkkuvaltimon repeäminen pari vuotta sitten. Suusta suihkusi verta kuin Foorumin suihkulähteestä, mutta onneksi oli pää kylmänä - ja sairaala lähellä (halleluja! again..).
 
Minulle ei ole urheilussa (joka on minulle aika tuntematon käsite :p) sattunut paljoa. Muuten on kyllä tullut kaikkea pientä kolhua.

Olin varmaan 5 vuotta vanha, kun keksin pelata "jalkapalloa" tenniskentällä. Potkin tennispalloa pitkin kenttää, kun yhtäkkiä astuin sen päälle ja lensin maahan. Vasen solisuu oli murtunut.

Tämä ei varsinaisesti ole urheilussa tapahtunut, mutta menköön.
Ikää en muista, mutta tämä tapahtui kauan ennen tuota edellistä, ehkä kolmen ikäisenä.

Päätin sulkea vessan oven, ennen sitä laitoin kuitenkin toisen keskisormeni oven saranapuolelle, kunnes vetäsin oven kiinni.
No tietenkin sormi jäi puristuksiin sinne oven ja karmin väliin, murtuma taisi tulla.

Käsi katkesi kerran (molemmat luut, vasen käsi), kun liukastuin ja kaaduin niin, että käsi jäi minun ja kiven väliin. Käden katkeaminen ei muuten satu yhtäpaljoa kuin murtuneella solisluulla varustetun käden (ok, solisluu ei ole kädessä :D) liikuttelu.
 
Ja sitten kun joku tässä maailmassa vielä kertoisi, että mitä hauskaa on siinä kun pallo tulee ns. munille.
On se vaan ketun hauskaa kun joku onnistuu metrin päästä vetämään purkupallon, pallon tavoittelu tilanteessa, suoraan kasseille. Kyllä siinä on nauru herkässä, kun muut nauraa ittensä tärviölle ja ite miettii vain (vesien tirskahdellessa silmistä), että vieläköhän sitä joskus pystyy harrastamaan sitä lisääntymistä...;)
 
Pahin tapahtui viime syksynä. Sulkapallo matsi ja yritin ponnistaa verkolle mutt ponkkarin aikana kuulu BLANGGG ja akillesjänne räpsähti poikki.No 2kk saikkua jne. Ei oo vieläkään kunnolla parantunut.
 
Jokunen vuosi sitten lumilautailussa katkesi oikeasta kädestä sekä värttinä-, että kyynärluu (vai onko se kyynärluu?). Siinä sitten odoteltiin 12h, että pääsis operoitavaks, ja kun viikon päästä piti käydä tarkistamassa oliko käsi lähteny normaalisti korjautumaan, niin luuhan oli tietysti lipsahtanu vähän vinoon, ja eikun uudestaan operoitavaksi.
 
Pari vuotta sitte
Vedin puukolla sormesta mukavan kokosen ihon palasen pois
siihen tarvittiin kuus tikkiä.

Ku pelattiin koulus ennen hiihtolomaa seiskat ja kasit vastaan ysit (oon seiskalla)
kaukalopalloo mä mä menin maalille puolustaan
ja sitte tuli lämäri keskelle nenää ja kyllä tuli verta kentälle.

sitte mulla on tullu kolme kertaa jääkiekkomailan vääräpää
silmäkulmaan. Silmä paisu mukavasti.

Kerran ku pelasin jääkiekkoa kaveri lämäs kiekon jäätä pitkin
ja mä tietenki menin siihen eteen ohjaan kiekkoo ja mun lavasta
se ohjautu mun silmään ja taas paisu silmä.

Ja ku pelattiin syksyllä koulus jalkapalloo nii menin menin vastustajan eteen estään palloo ja sitte ku se potkasi nii
hyppäsin haarat leveelläni ja tietenki se potku osu suoraan kasseille. Siinä makasin maas pari minuuttia. Ja kyllä oli
maha ja kassit sen jälkeen kipeenä ja tuli tuskan hikee siinä maas ku makasin.
 
- Serkku huitas pesismailalla päähän jä lähti taju vähäksi aikaa.
- Putosin kiipeilytelineiltä ala-asteella leuka edellä puolan päälle. Ei ollut kieli hampaiden välissä, mutta arpihan siitä leukaan jäi.
- Noin viiden vanhana juoksin kotona kilpaa veljen kanssa, kompastuin ja lensin suoraan poski edellä lipaston kulmaan. Parilla tikillä kursittiin kokoon.
- Kaatusin luistellessa ja otin käsillä vastaan. Oikean käden ranne murtu, 6kk kipsissä.
- Pari kertaa on tullut pesäpallo suoraan polvee, kyllä tekee eetua.

Siinäpä ne pahimmat. Ei mitään pahoja vaurioita. Kolme arpea naamassa, mutta hyvin ne meikäläisen pärstää kaunistaa. :D
 
Ei näiden vastausten perusteella voi kyllä muuta sanoa, kuin että on se ihminen perkuleen hullu - mutta onneksi kestävää tekoa!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg

Vasen sääriluu, putosin hiihtohissistä.
Vasen polvilumpio, trampoliini A-leirillä.
Vasen käsi, vesisuksilla kallioon (ei saa nauraa, selvinpäin olin)
4kpl aivotärähdyksiä
3xnenä murtunut
Sydänlihaksen tulehduksia 2kpl, -> arpeuma sinushermoon.
Oikea silmä paskana, ammuttu ritsalla.
Lukuisia sormia ja varpaita murtunut, kaikki kuitenkin vielä tallella.
Arpia leuassa ja päässä, tikattuna tsiljardi kertaa.
Vasen peukalo osin tunnoton, ikean veitsellä avattu tuparilahja. (ikean veitsi ei leikkaa edes paperia, mutta peukaloon uppoaa luuhun asti)

Unohdin vielä yhden:
Oikea polvi, nivelsiteet, laskuvarjohypyn alastulo vituralleen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg


Unohdin vielä yhden:
Oikea polvi, nivelsiteet, laskuvarjohypyn alastulo vituralleen.
Noh..liikut vielä kumminkin ...kai.. :D
Jos nämä tulivat peleissä, niin palaa tähän maailmaan.
Nyt ymmärrän miksi Gimble hakkaa sut ja kaverisi.
Yksisilmäinen sydänvikainen ukkeli häviää varmasti kaikki pelit...:D...heh. Tai sitten ei...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

Noh..liikut vielä kumminkin ...kai.. :D
Jos nämä tulivat peleissä, niin palaa tähän maailmaan.
Nyt ymmärrän miksi Gimble hakkaa sut ja kaverisi.
Yksisilmäinen sydänvikainen ukkeli häviää varmasti kaikki pelit...:D...heh. Tai sitten ei...
Tuomari, en minä murhannut vaimoani - se oli yksisilmäinen sydänvikainen mies ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon

Tuomari, en minä murhannut vaimoani - se oli yksisilmäinen sydänvikainen mies ;)
:D
Kyl mun toinen silmä toimii, siitä vaan puuttuu linssi ja lasiainen ja sarveiskalvo on siirränäinen. Tarkennus ei toimi, mustuainen ei supistu eikä laajene. Ja sydän voi ihan hyvin, ne lääkkeetkin on vain "tarvittaessa".
Joo. Parempi vaihtaa harrastukset virtuaalimaailmaan, sieltä ei tule pysyviä vammoja.:D
 
Onkos jengille tullu uusia arpia kesäisissä askareissa? Itse sain pari uutta nyt kesällä. Varsinkin vasen sääri näyttää nykyään siltä, että siihen olisi ammuttu. Urheilu vaarantaa siis terveyden - edelleen!
 
Ala-asteella liikuntatunnin jälkeen yks tyyppi syötti sen kaverille kävyn ja se kaveri sattus olemaan mun vieressä ja yrittäessään lyödä sitä pesismailalla päätti sit kolauttaa mua kalloon! :( Tämän seurauksena kaaduin rappusille, mutta nousin heti ylös ja huomasin, että päästä valuu verta kasvoille. Muut luokkakaverit ihan kauhuissaan kyselivät tyyliin "Sattusko pahasti? Onko sulla kaikki hyvin? Tarttetko apua???" ja mä vaan tokaisin et "ei tässä mitään, ei satu ees paljoa" ja sitten tuli silloinen opettajamme, joka oli vielä enemmän paniikissa kuin koko luokka yhteensä. Vei mut sitten terkkarille eikä tarvinnut ees tikkejä, riitti kun liimas sen haavan kiinni. Vielä otsassa on pieni melko huomaamaton arpi muistuttamassa tapahtuneesta.
Sitten oltiin joskus 10 ikäisinä futisjoukkueen kanssa Enköpingissä pelaamassa muutama ystävyysottelu. Mentiin pelin jälkeen pelaamaan futista yhteen maaliin. Mä puolustin niin innokkaasti, että sain kaksi kertaa peräkkäin kovan laukauksen vatsaan ja toisen jälkeen pyörryin joksikin aikaa, kunnes heräsin. Muita pieniä onnettomuuksia ei tule juuri nyt mieleen. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peepmaster
puolustin niin innokkaasti, että sain kaksi kertaa peräkkäin kovan laukauksen vatsaan ja toisen jälkeen pyörryin joksikin aikaa, kunnes heräsin.
Moni herrasmies muistaa varmaan elävästi myös ne hetket, kun pallo tai mikä tahansa peliväline on tullut niin sanotusti kasseille:
****mmmphhhhhh....!
 
Mutta pallojahan pitää peleissä VÄISTÄÄ, eikö :confused:

...mieleen nousee kauhukuvat koulun liikuntatunneilta kun pelattiin pesäpalloa :eek:
 
Ylös Bottom