Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Urheilu vaarantaa terveyden(?)

Muistu vielä tämmönen mieleen kun kerran varmaan alle kouluikäisenä juoksin mummolan ruokapöytää kohti, hyvän ruuan ystävä kun olen. Siitä sitten vauhdista hyppäsin _vanhaan_ puutuoliin joka otti ja rojahti heittäen minut kaapin kylkeen. Solisluu murtui ja ilmeisesti käsi oli kipsissä jonkun aikaa. Tämän jälkeisistä tapahtumista en kyllä muista mitään, en muista kipsiä, en mitään. Johtuneeko siitä että huusin niin pahasti että mut huumattiin lääkkeillä ihmisystävällisempään tilaan. Pitää itseasiassa kysyä vanhemmilta miten siinä loppujen lopuksi kävi...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Onkos jengille tullu uusia arpia kesäisissä askareissa?
Halkojenkin hakkaamista voi joku pitää urheiluna/työnä.
"Yllättäen" otin palan pois jalastani (vaikka niin varoo) muutaman tunnin pilkkomissession jälkeen. On se kyllä sitten niin s-tanan vaikeeta...oppiminen siis...;).
Ei kannata väsyneenä harrastaa.
 
Tuo halkojenpilkkominen on kyllä vaarallista hommaa. Itsekin olen joskus pienempänä vesurilla silpponut sormeni. Noh, kiitos tikkauksen, on se sentään vielä tossa kämmenen jatkona.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Viron extreme duudsonia ei ainakaan tuon tempun jälkeen naurata...aika harva varmaan tekis perässä? Varmaan jäis Jarnoltakin toi homma väliin?

MPG Viron extrem duudsonin tempusta


Ei hlvetti, mitä enemmän tota kahtoo niin sen enemmän naurattaa. Kimpoo muuten aika hyvin noin isoks mieheks siitä maasta ilmaan.

Uuh-huh, het veet tuli silmistä.
 
Tuon Viron-Duudsonin kohdalla muuten itsestäni näyttää siltä, että tuo jätkä tulee ainakin alamäen lopun jarrut pohjassa. Olisi ajoissa päästänyt jarrut auki ja vetänyt oikealle mihin toinen tyyppi kädellä näytti, niin olisi välttänyt tuonkin tapauksen.

Monilla ei vaan tunnu tuo itsesuojelu toimivan ollenkaan ja tehdään kaikkea mihin omat taidot ei riitä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Tuon Viron-Duudsonin kohdalla muuten itsestäni näyttää siltä, että tuo jätkä tulee ainakin alamäen lopun jarrut pohjassa. Olisi ajoissa päästänyt jarrut auki ja vetänyt oikealle mihin toinen tyyppi kädellä näytti, niin olisi välttänyt tuonkin tapauksen.

Monilla ei vaan tunnu tuo itsesuojelu toimivan ollenkaan ja tehdään kaikkea mihin omat taidot ei riitä.
Kun tuon sanan itsesuojeluvaisto nyt toit esiin niin tuli mieleen vaan kun kerran kavereiden kanssa mopoteltiin ja itse en, myönnetään, uskaltanut, ajaa täysiä yhdestä lähemmäs 90-asteen mutkasta. Mainitsin siinä sanan itsesuojeluvaisto, josta muut eivät koskaan olleet edes kuuleet ja luulivat että keksin koko sanan itse. Siitä sain sitten pari viikkoa kuulla kunnes eräs tyyppi veti mutkan suoraksi kun jarrut eivät yllättäen pysäyttäneet mopoa kun takarengas hyppäsi ilmaan, ja äijä meni mopon kanssa hyvää kyytiä pusikkoon...enpä muuten kuullut ko. sanasta vit****a sen jälkeen.
Urheilujutuista sen verran viel että yks luokkakaveri löi itseään keihäällä päähän koululiikunnassa kun ei ko. lajia oikein hallinnut :D
 
Yllättävän hyvin olen onnistunut säilymään ehjänä, vaikka maastopyöräilyä aktiivisesti harrastan. Kerran tuli 1cm syvä reikä sääreen (luu näkyi), kerran kaaduin niin että kummassakaan poskessa ei pahemmin nahkakerrosta ollut... Lähes joka toisella lenkillä tulee jotenkin kaaduttua, lähinnä teknisesti vaativassa maastossa (kivikossa, juurikossa) mutta näissä vauhdit ovat niin pienet ettei pahemmin ole toistaiseksi sattunut. Kaiken näköisiä naarmuja oksien yms raapaisuista tulee todella usein, mutta nuo ovat pikkujuttuja, joista ei pidä valittaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Yllättävän hyvin olen onnistunut säilymään ehjänä, vaikka maastopyöräilyä aktiivisesti harrastan. Kerran tuli 1cm syvä reikä sääreen (luu näkyi)

Jeh, tuttu tilanne joskaan ei onneksi aivan omalle kohdalleni. Oltiin kaverin kanssa metsään rakennetulla dirttiradalla. No kaveri sitten otti taas yhden hypyn ja kun vauhtia oli vissiin vähän liian vähän niin takarengas otti kanttiin kiinni. Ei siinä muuta näyttänyt käyneen kuin jalat putosi polkimilta, kaveri jopa pysyi pystyssä. Parin hypyn kaveri totesi että jalka tuntuu oudolta, otti lahkeen ylös ja siinä oli monta senttiä korkea haava joka ulottui luuhun asti. Yksi polkimen piikeistä oli repäissyt haavan jalkaan, ja jälki on siinä vieläkin vaikka tapahtumasta on yli vuosi. :)
 
Auts.
Kyllähän minullakin tuo jälki näkyy, vaikka tapahtuneesta on jo viisi vuotta.
Ei tullut silloin heitettyä kuin perhoslaastari ja side siihen, vaikka tikit olisivat olleet varsin hyödylliset. Vieläkin tuntuu, kuin jalassa olisi reikä. Kai siinä sitten jotain hermoja tms tuhoutui lopullisesti. ;)

Polkimen piikit on kyllä petollisia. Pari kertaa on minullekin sattunut niin, että poljin on pamahtanut jalkaan, seurauksena pieniä verta vuotavia reikiä.
Eilen, kun säädin fillaria niin eturatas raapaisi mukavan haavan polveen. Ei tunnu kivalta, ei.

Pitää vissiin käydä heittämässä maantielenkki, kun juuri sain uuden maantiefillarin kasaan. :)
 
Salibandyssä toimin maalivahtina vielä pari vuotta sitten, mutta lopulta toinen polvi hajosi ja pelaaminen loppui siihen. Nyt se kuitenkin on ihan hyvässä kunnossa, mutta pelaaminen on kielletty. Muuten ei sitten mitään pahempia haavereita olekaan sattunut.
 
Oikeassa urheilussa olen aina pysynyt suuremmitta vammoitta.

Tossa pari talvea sitten oltiin kavereiden kanssa vähän viinaksia maistelemassa. Lunta oli maassa ja tiet enimmäkseen jäässä. Sitten jossain vaiheessa iltaa päätettiin lähteä vähän liikkeelle, ja niinpä hyppäsinkin kaverin pyörän tarakalle kun kävellen ei oikein tahtonut enää pysyä pystyssä. Eihän siinä tilassa tunne mitään vauhtia tai liiemmin kipua. Niinpä sitten painateltiin jäistä alamäkeä kunnes kaveri sai suuren neronleimauksen ja pienen asvalttiläikän kohdalla iski takajarrut päälle. Noh, ei tuntunut missään ja matka jatkui ja perillekin päästiin. Sitten sisällä kun näkikin jotain (oli yö) kaverit rupes kyseleen että kuka sua on leiponut turpaan kun naama oli ihan veressä. Mitään pysyvää siitä ei kuitenkaan jäänyt, mutta hauskaa oli. Naama yltäpäältä veressä eikä itse tunne mitään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Auts.
Kyllähän minullakin tuo jälki näkyy, vaikka tapahtuneesta on jo viisi vuotta.
Ei tullut silloin heitettyä kuin perhoslaastari ja side siihen, vaikka tikit olisivat olleet varsin hyödylliset. Vieläkin tuntuu, kuin jalassa olisi reikä. Kai siinä sitten jotain hermoja tms tuhoutui lopullisesti. ;)
Itelläkin vasen sääri muistuttaa lähinnä Bosniaa. Osa haavoista on tikattu, osa jätetty tikkaamatta, mutta kaikkien arpien kohdalla on sellainen "kuoppa". Seurustelin vähän aikaa erään sairaanhoitajan kanssa ja hän valisti minua asiasta tarkemmin: Mikäli vaurioitunut alue ei liiku, se saattaa kasvattaa ns. kiinnikkeitä, jotka ainakin omassa sääressäni ilmenevät "kuoppina" jotka tuntuvat yltävän sääriluuhun asti. Siksi leikkauspotilaatkin patistellaan kuulemma liikkeelle kivuista huolimatta heti kun mahdollista - estetään kiinnikkeiden syntyminen. Kiinnikkeitä ei voi poistaa muuten kuin kirurgisesti. Tough luck :p
 
No joo pahin onnettumuus tai no tätähän nyt sanotaan pahoinpitelyksi tapahtui tossa viimelauantaina paikallisessa baarissa. Yks äijä tuli lässyttää mulle, että pistetään rähinä päälle ja mä tietty vastustin, mutta sitä ei paljon napannu ja tinaskin mua nyrkillä huuleen. No siinä nyt ei vielä sen pahempaa, kunnes aikamme siinä painittua pystyssä toinen äijä vetäs mua baarituolilla ottaan, jolloin siihen tuli ammottava haava. Yltäpäätä veressä pääsin vihdoinkin sairaalan tikattavaksi. Luultavasti siihen jää aikamoinen arpi, jolloin voi olla plastiikkakirurgin paikka. No, voi olla että menee vuosikin, ennenkuin tietää, miten haava on parantanut. Joten eipä tässä auta ku ootella ja toivoa, että äijät saahaan vastuuseen. On se nykyään ku ei saa baarissakaa olla enää rauhassa ku saa tuolista. :mad:
 
Voi hemmetti bryan!! Noille ei mahda mitään. Saamari, vaikka olen itsekin melkoisen kova pala rähinöitsijöille, niin ei koskaan voi tietää milloin joku yllättää selän takaa tai kiskaisee esiin neulan, puukon, ketjun tai sinun tapauksessasi baarijakkaran. Toivottavasti saat tekijät jotenkin vastuuseen!!
 
kerran pikkupoikana koulun hiihroretkellä päätin näyttää kavereille miten hyppyristä hypätään...tipuin suoraan perseelleni ja en pystynyt istumaan loppuviikkona...ja viime talvena kun pelattiin lätkää niin tuli aika kookkaan ukon lämy munille en kuullut mitään ennen seuraavaa päivää...:eek:
 
Urheilussa mulle ei oo sattunu mitään kummempaa :)
Mut sillon ku olin joku 4-5 vuotta ni ajoin kotipihalla pyörällä kivee päin ja pyörryin.
 
Kaverini mursi kätensä joku aika sitten. Käteen laitettiin ne kaikenmaailman kantositeet ja muut, jotta se parantuisi kunnolla. Kun kaverini sitten kävi näyttämässä parantunutta kättään sairaalassa, lääkäri totesi että käsi oli luutunut hiukan vinoon. Käsi piti siis murtaa uudelleen. Auts! Mainittakoon vielä se, että käsi murrettiin ilman puudutusta, koska kaverini on puudutusaineille allerginen. Varmaan mahtava tunne.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Kaverini mursi kätensä joku aika sitten. Käteen laitettiin ne kaikenmaailman kantositeet ja muut, jotta se parantuisi kunnolla. Kun kaverini sitten kävi näyttämässä parantunutta kättään sairaalassa, lääkäri totesi että käsi oli luutunut hiukan vinoon. Käsi piti siis murtaa uudelleen. Auts! Mainittakoon vielä se, että käsi murrettiin ilman puudutusta, koska kaverini on puudutusaineille allerginen. Varmaan mahtava tunne.

huhhuh, lääkärit vauhdissa... kumma kun eivät amputoineet!
 
Mä en ole koskaan urheilusta oikein perustanut eikä noita vahinkoja ole täten päässy syntymään...

Mopolla tosin joskus hölmöyksissäni kaatunut ja ihoa lähtenyt.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Kaverini mursi kätensä joku aika sitten. Käteen laitettiin ne kaikenmaailman kantositeet ja muut, jotta se parantuisi kunnolla. Kun kaverini sitten kävi näyttämässä parantunutta kättään sairaalassa, lääkäri totesi että käsi oli luutunut hiukan vinoon. Käsi piti siis murtaa uudelleen. Auts! Mainittakoon vielä se, että käsi murrettiin ilman puudutusta, koska kaverini on puudutusaineille allerginen. Varmaan mahtava tunne.
Ei perkele!:mad:
Pitää varmaan ite ruveta lääkäriksi kun ei nuo nykyiset osaa oikein mitään.
 
Ylös Bottom