Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Urheilu vaarantaa terveyden(?)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Kaverini mursi kätensä joku aika sitten. Käteen laitettiin ne kaikenmaailman kantositeet ja muut, jotta se parantuisi kunnolla. Kun kaverini sitten kävi näyttämässä parantunutta kättään sairaalassa, lääkäri totesi että käsi oli luutunut hiukan vinoon. Käsi piti siis murtaa uudelleen. Auts! Mainittakoon vielä se, että käsi murrettiin ilman puudutusta, koska kaverini on puudutusaineille allerginen. Varmaan mahtava tunne.

Toi juttu vois hyvinkin pästä siihen Nelosn uuteen "Tuho-osasto"-sarjaan. Ei kauheen inhimillistä tollanen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
käsi murrettiin ilman puudutusta

No eikö ne lääkärit ois voinut jotain morfiinia antaa?
Hullut kipulääkkeet suoraan suoneen, että kaveris ois vain naureskellut että "Hih hii, mitäs te valkotakkiset meinaatte, hehehee valkonen" :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz
No eikö ne lääkärit ois voinut jotain morfiinia antaa?
Hullut kipulääkkeet suoraan suoneen, että kaveris ois vain naureskellut että "Hih hii, mitäs te valkotakkiset meinaatte, hehehee valkonen" :)

Parasta kipulääkenäyttelyä oli kyllä sarjassa Operation Good Guys. Eliittipoliisiryhmän johtaja sanoo otettuaan muutaman kappaleen armeijan kipulääkkeitä:"Kun nämä lääkkeet kohta rupeavat tehoamaan, niin mä olen pari tuntia aika pihalla. Mitään käskyjä mitä annan ei saa totella. Siispä siirrän komennon Raylle ja tolle vaaleanpunaiselle jänikselle nahkahousuissa."
 
Olen mielestäni harrastanut paljon urheilua elämäni aikana
eikä mitään ole koskaan tapahtunut,ei sitten mitään.:cool:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan laatikko
Olen mielestäni harrastanut paljon urheilua elämäni aikana
eikä mitään ole koskaan tapahtunut,ei sitten mitään.:cool:
Huh huh... taidat olla todellinen "lyckans ost" :rolleyes:
 
En ole vissiin tähänkään ikinä kirjoittanut mitään, joten nyt on kai aika korjata suuri vääryys ja tarttua näppäimistöön.
Ensimmäisen kerran käsi murtui kun skeittilautaa kokeilin. Ikinä en ole skeittannut, mutta pitihän sitäkin sitten kokeilla. Käsi murtui kun kaaduin jossain ihme tempussa mitä yritin. Toisen kerran mursin toisen käteni pyöräilyssä. Sormeni murtui kun yritin lumilaudalla 360 tailgrabbia. Hyvin onnistui, mutta laudasta kiinnipidellessäni lauta heilahti ylöspäin ja taittoi sormen johonkin ihme asentoon. Polveni meni rikki kun elokuvaa kuvattiin (pienellä budjetilla) ja ambulanssilla sairaalaan. Ei siinä mitään sitten kai ollut kun en jaksanut sinne jäädä odottamaan vaan nappasin kepit mukaan ja lähdin kotiin. No se nyt ei ollut ehkä ihan urheilua, mutta kuitenkin.
Nivelsiteet on mennyt paskaks monia kertoja kaikista mahdollisista paikoista painiessani tosi isoa (yli 100kg) kaveriani vastaan. Hammas on mennyt poikki koripalloa pelatessa. Kaveri juoksi pää edellä minua kohti ja tajuhan siinä meni kolmasluokkalaiselta. Viimeksi sain kyynärpäätä leukaan juoksiessani pallon perässä ja vastapeluri tavoitteli palloa ja kyynärpää tuli leukaan. Kaaduin lattiaan ja taju pihalle pariksi sekunniksi. Käyhän sitä kaikkea kun vaan harrastaa ja aina niistä on hyvin selvitty, eikä ikinä mitään vakavampaa ole sattunut.
 
Ei sinänsä liity urheiluun, mutta olkaa varovaisia ajaessanne partaanne parin kruunun höylällä. Siinä lähtee nahkatkin naamasta. Tuli ihan Uhrilampaat mieleen, kun katselin leukaani peilistä.
 
Mistälähtien parranajo ei ole kuulunut urheiluun:confused: Mulla tulee ainakin aina kauhee hiki ja lopussa on mahtava voittaja- fiilis ja naama ruvella.
 
En muista olenko jo vastannut tähän, mutta tulkoon uudestaan.

Omista "onnettomuuksista" (pienenpiä ja isompia) saisi pienen kirjan kasaan.

Salibandyssa olen saanut pallon pahasti naamaan kolme kertaa tai enemmänkin. Joku vetäisi kerran todella lujaa ja suoraan ylähuuleen pallon. Noh, tietysti minulla sattui olemaan tuolloin muinoin hammasraudat, eihän siinä muuten mitään, mutta "kivasti" tuli verta kun huuli pallon voimasta iskeytyi rautoja vasten. Siinä sitten seuraavana päivänä koulussa ihan pokkana turvonneen ylähuulen kanssa...

Siinä yksi sattuneista tapahtumista. Ei mikään varsinainen onnettomuus, mutta tuossa se on nyt kumminkin.
 
pahin urheilu vamma...
kotipihalle kasatussa rattikelkka mäessä (about 6-7m korkee) kokeilin juosta sen varpasillaan alas mut kaaduin ja löin pääni jäähän, (muutama tikki tuli) sitten kaveri laski vielä päälle ja siin meni oikee käsi paskaks. (olin vähän mustelmilla, mut ainaski mua palveltiin jonku aikaa kuin kuningasta.)
 
Urheilu vaarantaa terveyden: sanoo laiska nörtti joka säätää konetta eikä jaksa nousta penkiltä edes ruokaa ja karkkia hakemaan.
 
Itselläni myös lukuisia kolhuja ja murtumia ollut sielä täälä. Jääkiekkoa pelatessa saanut 2 aivotärähdystä ja jotain muuta pientä. Toisessa rakkaassa harrastuksessani, Taekwondossa, sattunut ja tapahtunut myös kaikenlaista. Tähän mennessä ehkä "paras" kolhu tullut kuitenkin viime juhannuksena, joka ei varsinaisesti urheilua ole: Oltiin Taekwondossa treenattu näyttävää hyppypotkua jo usean viikon ajan. Noh, minäpä päätin, kuningasalkoholin vaikutuksen rohkaisemana, näyttää kavereille kuinka potku lähtee. Otin suht reilut vauhdit ja ponkaisin ilmaan, vaaka-asentoon (kylki siis maatakohti), ja suoritin teloituspotkuni loivassa alamäessä olleeseen katajaan. Alastulemiseen en kauheasti "muistanut" panostaa, enkä tietenkään ollut tarkastellut katajan läheistä nurmikkoa etukäteen, vaan tipahdin kyljelleni kaarevan kiven päälle reilun 1 1/2 metrin korkeudelta. Auts! Kylkiluuthan siinä sanoivat poks (2 vasemman puoleista kylkiluuta murtui, 4vkon sairasloma), leukaan ja silmäkulmaan parit tikit terävistä oksista. Teki suht vaikeaa päästä ylös... Oli siinä hauska tulla kotiin sitten sunnuntaina (tämä tapahtui siis lauantain ja sunnuntain välisenä yönä): "Mutsi hei, et viittis lähtee heittää mua Jorviin?" Kaveri onnistui vielä saamaan kaiken videolle! Katsotaan jos saisin sen tänne...

edit: Niin ja katajalle ei käynyt mitään
 
Itse olen kai sen verran varovanpuoleinen tyyppi, ettei mitään naarmuja vakavampaa ole urheillessa tullut. Eräs ystäväni tosin aloitteli skeittausta tuossa pari kesää taaksepäin. Manuaalia yrittäessä pojalta hävisi tasapaino ja jollain selittämättömällä tavalla sai lyötyä itseänsä laudalla silmään. Siinä oli pari viikkoa silmänympärys mustana. Silmämuna oli varsin härskinnäköinen katkenneista verisuonista punaisena.
 
Eikä vaaranna urheilu terveyttä vaan pikemminkin vaalii sitä:)
Mun urheiluun kuuluu painonnosto (penkiltä 140-160).. Ja mopoilu joka on lyömätön yhdistelmä sen kanssa.
On 80cc pytyt sun muut kiinni... Joo onpas tämäkin aihe taas, enpä jaksa vaivautua tulemaan tänne uudestaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan pelipeikko
Joo onpas tämäkin aihe taas, enpä jaksa vaivautua tulemaan tänne uudestaan.

"sensuroitu"

Minkä takia tänne sitten pitää kirjoittaa.

Olet saanut privana käsittääkseni varoituksia ja jos yksikin "aiheeton" hymiöllinen viesti tulee sinun kirjoittamanasi, se riittää minulle kehoitukseksi poistaa tunnuksesi tästä foorumista.

Eli urasi jää jälleen lyhyeksi tässä foorumissa...
 
Kahdeksisen vuotta olen aktiivisesti pelannut jalkapalloa ja mieleen tulleista tapaturmista mainittakoon:

- Polvilumipion lähellä/alla ollut jänne "siirtyi" paikoiltaan (en edes ole varma itsekkään kun lääkäri sepitti jotain omia), jolloin joka kerta polvea taittaessa tuli hirmuiset tuskat.
- Eturistiside venähti - lepoa liiaksikin
- Suonenvetoja
- Hampaasta halkesi pala vastustajan kyynerpäästä
- Puujalat
- Jne. esim. pikkukolhut

Rapatessa roiskuu
 
Itse pelaan jalkapalloa myös, mutta ei ole tullut muuta kuin:

-pallo on tullut naamaan
-polvi taittunut sisään
-kamppauksessa nilkka nyrjähtänyt
-potku suoraa pohjeeseen

ja ei sitten muita vahinkoja ole sattunutkaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Finukko
Itse pelaan jalkapalloa myös, mutta ei ole tullut muuta kuin:

-pallo on tullut naamaan
-polvi taittunut sisään
-kamppauksessa nilkka nyrjähtänyt
-potku suoraa pohjeeseen

ja ei sitten muita vahinkoja ole sattunutkaan.

Joo, nuo on noita vakioita :) Vähän liikaa tahtoo tulla kolhuja, varsinkin jos pelaa jotain 5. divarin puujalkoja vastaan :D Ne potkivat ensin ja kyselevät sitten. Pallon ottamisesta ei puhettakaan, mies vain kumoon ;) Inhottavimpiin pikkukolhuihin kuuluu sormen venähdys; Esim. kun otat palloa kiinni ja pallo osuu suorana olevien sormien päihin. Iiih!½!
 
Ylös Bottom