Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusi realistinen The Legend of Zelda

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Pelissä tunnelmaa ainakin piisaa! Traileri on kuumaa kamaa :)
 
<NewsFlash>

Massiivinen puolen tunnin Zelda-video 26.06.2005

Verkkopelilehti Kikizo on julkaissut puolen tunnin pituisen The Legend of Zelda: Twilight Princess videon, joka sisältää paljon uutta pelikuvaa GameCuben realistisesta Zelda-pelistä. Video on ehdottomasti katsastamisen arvoinen, mutta on hyvä huomata, että se on jopa 232 megatavun kokoinen. Massiivista videota pääsee katsomaan GameTrailers-sivulla.

 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

onko tämä siitä demosta vai ihan uutta kamaa?

edit: ääh, vanhaa kamaa, kereksin jo innostua :/
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

CubeFIN Newsflash
Eiji Aonuma kertoo Zeldan realismista, 28.6.2005

The Legend of Zelda: Twilight Princess on kieltämättä GameCuben odotetuin peli tällä hetkellä, minkä Nintendo tietää paremmin kuin hyvin. Siksi yhtiö tuntuu päästävän muutamia mehukkaita tiedonjyväsiä sopivin väliajoin lievittääkseen, tai pahentaakseen, odotusta.

Tällä kertaa pelin kimpussa ahkerasti ahertava Eiji Aonuma kertoo hieman pelin realismista ja siihen liittyvistä piirteistä; erityisesti länsimaalaista yleisöä silmällä pitäen kehitetty graafinen ilme tuo mukanaan myös omat haasteensa. "Siirryttäessä realistiseen grafiikkaan pelaajia ei voida enää höynäyttää", hän toteaa. Tällä Aonuma tarkoittaa niinkin yksinkertaista asiaa kuin vihollisten lahtaamista: enää ei ole järkeenkäypää, että Link voi tappaa suoraan oikealla seisovan vihollisen heiluttaen miekkaa vasemmalla kädellään.

Realismiin pyritään myös hidastamalla peruskahakoiden tempoa ratsain käytäviin taisteluihin nähden. "Jos esitämme jotakin realistista, sen on myös toimittava realistisin ottein", Aonuma perustelee. Hän haluaakin, että pelaajat tuntevat taistellessaan Linkin miekan painon. Sen sijaan äänityöskentely ei tunnu erityisemmin kuuluvan realismi-linjaan, sillä se ei kehittäjän mukaan istu Zelda-maailmaan. "Kun pelaajat lukevat ruudulta tekstiä, he lisäävät lukemiseen osan itsestään ja mielikuvituksestaan. He täydentävät maailman. Puhutulla dialogilla hahmo muovautuu tietynlaiseksi ja se menettää osan mielikuvituksellisesta puolestaan."

Aonuma kuitenkin myöntää, että he yrittävät keksiä keinoa, jolla ääntä voitaisiin hyödyntää täysin uudella ja ainutlaatuisella tavalla. Mitään konkreettista ei saatu aikaiseksi E3-demoversiota varten, mutta muutamia ideoita on kuitenkin yhä kehitteillä.
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

CubeFIN NewsFlash:
Aonumalta ja Miyamotolta lisäinfoa Zeldasta, 18.07.2005

Gamesarefun.com-pelisivusto raportoi ruotsalaisen Reset-pelilehden sivuilla julkaistusta Shigeru Miyamoto- ja Eiji Aonuma -haastattelusta, joka käsittelee mitäpäs muutakaan kuin GameCubelle marraskuussa ilmestyvää The Legend of Zelda: Twilight Princess -peliä.

Haastattelusta paljastuu, ettei Majora's Mask- ja The Wind Waker -osien parissa työskennellyt Aonuma ollut täysin tyytyväinen suunnasta, johon sarja oli menossa tuotoksiensa jälkeen. Hän kertoo, kuinka Wind Wakerin valmistumisen jälkeen pieni viiden avainhenkilön muodostama ryhmä kerääntyi keskustelemaan sarjan tulevaisuudesta, ja kuinka he eivät tuntuneet löytävät Linkin lapsuuteen sopeutuvaa peli-ideaa. Tämän vuoksi seikkailun puikkoihin valittiin aikuistunut Link, minkä myötä myös suunnitelmat uudelleenkäyttää Wind Wakerin grafiikkamoottoria hyllytettiin.

Aonuma myös vannoo, ettei Twilight Princessiin pääse samankaltaisia virheitä kuten Wind Wakeriin. "Kun projekti kasvaa jatkuvasti, se on hajautettava osiin. Olin Wind Wakerin ohjaaja, mutta annoin eri ihmisille vastuun tuotannon eri osissa. Minulla oli päätösvalta myös näiden osien kehityksessä, mutta tuotannon loppupuolella tappelimme tiukkaa aikataulua vastaan, minkä takia olin pakotettu hyväksymään osioita, jotka eivät tuntuneet täysin valmiilta", hän myöntää. Hän erityisesti haluaa pyytää anteeksi Wind Wakerin loppupuolen "hidasta ja yksitoikkoista" etsintäoperaatiota.

Vaikka Aonuma onkin Twilight Princessin tuottaja, myös Shigeru Miyamotolla on suuri osa pelin kehityksessä. Miehet kertovat seikkailussa olevan pitkä ja melko monimutkainenkin juoni, ja kuinka E3-messujen pelattavat demoversiot olivat pelillisesti vain pintaraapaisu siitä, mitä koko seikkailulla on tarjottavanaan. Miyamoto erityisesti painottaa, että Twilight Princess sisältää paljon luolastoja, jopa useampia kuin Ocarina of Time. Pelin synkkyys on vain yksi monista tavoitteista, sillä "tarina on vakavampi, mutta kävellessä Toaru-kylässä voisi luulla pelaavansa täysin toista peliä - tunnelma ei ole lainkaan vakava. Haluammekin Twilight Princessin sisältävän kaikki ne puolet, jotka ihmiset yhdistävät Legend of Zeldaan."


---

Pitkä ja melko monimutkainen juoni? Enemmän luolastoja kuin Ocarina of Timessä? Wind Wakerin virheistä opittu? Huh, tässähän kohta toivoo, että olisi jo marraskuu :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

migge sanoi:
Siis, TP:hän käyttää kyllä Wind Wakerin pelimoottoria, mutta ulkoasu ei ole silti samankaltainen.

Ainakin tuossa haastattelussa, jonka pohjalta tuon uutisen kirjoitin, löytyy alla oleva lause. Muusta en sitten tiedä :)

"I suddenly felt that we should abandon all thoughts about a sequel to Wind Waker and instead building a new graphics engine from scratch." -Eiji Aonuma
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Muistaakseni yhdessä videossa sanottiin jokseenkin näin (tietenkin tulkattuna japanista): TP:n grafiikkaengine pohjautuu WW:n grafiikkaengineen, joka on kirjoitettu lähes kokonaan uusiksi. Käytännössä siis täysin uusi, vaikka siihen on ehkä joitakin tiettyjä runkokoodeja käytetty WW:n enginestä.

Eipä tuolla suuresti väliä, upea se kuitenkin on :)
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

LOL

Tämän mukaan Richard Simmons ääninäyttelejee uuden Zeldan Tinglen

http://www.gamespot.com/news/2005/08/05/news_6130286.html

http://gametz.com/forum/VideoGame_Discussion/topic/205231.html


Suoraan Gamespotilta
Source: Various Zelda fan forums courtesy of The Internet Movie Database's listing for the game.

The official story: See below.

What we heard: Now that IMDB posts listings for games, keen-eyed gamers can not only spam another message board worshipping or flaming upcoming titles, they can also get a sneak peek at who may be voicing their favorite characters. The site's listing for The Legend of Zelda: Twilight Princess shows game voice vets Nobuyuki Hiyama (Link) and Takashi Nagasako (Ganondorf), as well as Richard Simmons as Tingle. Richard Simmons!? Though the resemblance may be uncanny (Tingle is an older man who wears tights and has fairy-like qualities), it appears that Nintendophiles won't be "Sweatin' to the Oldies." The Richard Simmons probably isn't the Richard Simmons, but likely a voice actor who happens to share the same name. However, the listing for the voice-acting Simmons doesn't list any previous credits or information, which doesn't make the extra Richard Simmons listing concrete evidence that Tingle won't be spouting, "And one, and two, that's right ladies, keep those arms moving."

Bogus or not bogus?: We're going with Bogus, but secretly praying that we're wrong.

By Tim Surette, Brendan
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Toivottavasti "ääninäyttelyllä" tarkoitetaan tälläkin kertaa vain niitä pieniä huudahduksia ja äännähdyksiä, mitä tähänkin mennessä on korkeintaan kuultu.
Meinaan vain, että jos Twilight Princessin suhteen tehdään sellainen kardinaalivirhe, että peliin tungettaisiin kokonaan ääninäyteltyä dialogia, niin eipä siitä hyvää voisi seurata.

Mitä tuohon ääninäyttelijäspekulaatioon tulee, niin veikkaan itsekin "bogusta".
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Zeldoissa ei ole koskaan ollut kunnon ääninäyttelyä (lue: dialogia ei ole ääninäytelty), joten ei sitä tähänkään toivoisi. Jos sitä ääninäyttelyä nyt sitten joka tapauksessa ängetään, niin täytyy toivoa, että se on sentään yhtä laadukasta kuin sarjalle sopii ollakin.
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Muistelen, että Nintendo on itse sanonut ettei ääninäyttelyä Zelda-sarjassa nähdä nyt eikä tulevaisuudessa. Taisi liittyä satuihin joissa jokainen voi itse eläytyä oman maun ja mielikuvituksen mukaan hahmoihin. Ääninäyttelyllä tämä ulottuvuus vietäisiin tyystin :(
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

wanha juttu ja feikki...tuonne sivulle voi kuka vaan lähetellä tietoja ja ne pistää sen sitten sinne, eli ei tingleä(hu)

Edit: ääninäyttely tarkoittaa niitä huudaksua jne...
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Odotan peliä tosi paljon, ja on ruettava säästämään rahaa että saan TP:n heti ensinmäisten joukossa Marraskuussa.
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Zelda Delayed to Next Year
Twilight Princess development team requests extra time to make it a better game.

Lähde: cube.ign.com

=|
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Näköjään haluavat lisätä pari uutta kenttää ja parannella peliä yleisesti. Mikäs siinä, kun jatkavat timantin hiomista, niin siitä tulee vieläkin kirkkaampi. Ei vaan jaksa odotella.

Offtopic: 200. viesti.
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Aika kannikasta kun ei pääse jouluna pelaamaan..
Ensi keväänä on muutakin tekemistä.
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Enpä olisi uskonut tätä päivää näkeväni, että olen iloinen siitä että uusi Zelda myöhästyy. Armeija loppuu just sopivasti huhtikuun alussa ja peliä pääsee pelaamaan kunnolla, sillä jos se olisi tullut jouluksi niin pelaaminen olisi ollut kovin katkonaista. Jeeeshh, mä olen tyytyväinen lykkäykseen.
 
Ylös Bottom