Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Viimeinen sotaleikki. Nyt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeKe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vain niin, täällä on vähän vinoiltu minulle. No ei se mitään, tulen täältä tussarin kanssa antamaan vähän kyytiä frankille :p

Joo tultiin eilen sieltä Hätilästä. Satoi ihan saamaristi vettä. Välillä alkoi kova helle ja sitten ihan hetkessä alkoi sataa. No minä en ollut tajunnut laittaa sipulisäkkin kamoja muovipussiin ja kaikki vaihtovaatteet kastui. Kahdessa yössä jouduttiin juoksemaan vain kerran asemiin ja minulla oli yksi kipinä. Eivät kuulemma juoksuttaneet niin paljoa, koska melkein koko leiri oli ammuntaa ja silloin täytyy saada nukkua "kunnolla". Siellä oli myös ampumataitotesti, jaa miten meni? No tottaikai minä kiitettävän sain, yksi KL. Siinäpä ne tärkeimmät jutut taisi ollakin. Mä lähden vetää kahvit naamariin :)

Paikallisella lentokentällä oli viikonloppuna sotaharjoitukset, joten alokkaita piti käydä lauantaiyöllä vähän kiusaamassa. Kaadettiin telttoja, heitettiin kiviä kaminaan ja säikyteltiin vartiomiehiä. Telttoja oli vähän hankala löytää, kun laiskimukset eivät pitäneet kaminaa päällä.
Olisin halunnut oman kypärän, mutta ne otti kaikki kypäränsä aina mukaan kun tuli hälyytys. Paukuteltiin pieniä ilotulitteita ja sellasta mukavaa. Niiltä loppui aika nopeasti räkäpäät, ja sitten ne vaan kilju "laukaus, laukaus". :)
Hiiviskeltiin ja pidettiin varusmiehet varpaillaan. Hauskaa oli, ja ei oltu ihan selvinpäinkään. Lopuksi siirrettiin niiltä kolme sellasta ansalanka-valoäänipaukku-juttua, joten aamulla kaverit taisivat kävellä omiin miinoihinsa... Kyllä sitä tuntee joskus itsensä viksuksi.:D

Sattuiko kukaan nyt palveluksessa olevista olemaan Nummelassa viikonloppuna?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Olisin halunnut oman kypärän, mutta ne otti kaikki kypäränsä aina mukaan kun tuli hälyytys.
Saamarin pennut! Kiva sitten kun joltain on viety kypärä: se joku joutuu sitten korvaamaan sen omista päivärahoistaan, jotka eivät ole juuri mitään. Saamarin tyhmää :mad:!!

Tupakaveriltani vietiin päiväpeitto tuvasta, kun olimme poissa. Varmaan senkin oli joku ottanut tahallaan. Sen puuttuvan päiväpeiton takia meidän tupaamme juoksutettiin monta päivää rangaistukseksi. Silloin sellaista ei luokiteltu simputukseksi. Luonnollisesti tupakaverini joutui vielä korvaamaan varastetun päiväpeiton omista rahoistaan. Summa oli 75mk.

Joten vähän järkeä niihin touhuihin Frank (ja muut teinit)!

Edit. SA-varusteita saa sitten ihan kaupastakin. Sieltäkään niitä ei tietty saa varastaa, vaan ne pitää maksaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon

Saamarin tyhmää :mad:!!
Eikä ollut kun hauskaa. Olis ollut hyvä pelata Medal of Honoria kypärä päässä:D hyymöör... Siinä oikein vanhakin jo nuortui. Ja niitä oli helppo hassittaa aina kun ne lähti etsimään meitä.

Kuopion asevarikolla myydään vanhoja romuja halvalla. Kaikenlaisia pukuja lippaita, aseita, kypäriä jne. Käy sieltä ostamassa kypärä jos haluat. Niin ei tarvitse VARASTAA varusteita.

Matka kuopioon maksaa enemmän kuin se kypärä, sitäpaitsi oikea sotasaalis on paljon hauskempi:). Älkää nyt olko niin tosikkoja, tuskin olisin sitten kuitenkaan pöllinyt sitä kypärää. Tai ei tiedä, ei tullut tilaisuutta.

Aaahh... Kohta se on ohi, enää 14 päivää! 11 vrk loppusotakin meni suht nopsaan ja enää ei ole kuin varusluovutukset, 8 vrk joululoma ja sitten uudenvuoden loma ennen kotiutumista...
Jääkärikomppanian KRH-tulitukiryhmässä oli kivaa, sai istuskella heittimellä, kun kaverit syöksyy puun oikealta ja vasemmalta puolelta :)
Leirejä tosin riitti J-kaudella 10 viimeistä viikkoa putkeen, mutta onneksi joka viikonloppu oli VLV.
Ja tänään oli ihme ja kumma, kun korpraalin jämät lykättiin käteen, vaikka en erityisen särmä ole ollutkaan.
Miltähän se reservi mahtaa tuntua, osaako sitä edes syödä tai nukkua kun ei ole kukaan käskemässä??

Terveisin korpraali Huovinen
PorPr/3.JK/Tulitukiryhmä (Nakkitukiryhmä)

jeah. ens kesänä, onko se nyt heinäkuussa pitäis lähteä sodankylän jääkäri prikaatiin. ja vituttaa aika rankasti. ketään muita sodankylään lähtijöitä..?

a-mieheksi merkkasivat kutsunnoissa, mutta voi olla, että vaihtuu vielä, koska vanha skeittivamma haittaa nilkkaa varmasti isommissa ponnisteluissa. jos onnistuisi vielä kesän alussa vähän hankkimaan jalkaan pientä lisä vikaa.. ;)
ja sanotaanko näin, että fyysinen olemuksenikaan ei varmasti sovellu rankimpiin hommiin.. ;)
olen jo nähnyt kauniita unia vapautuksesta.

pari kaveria on lähtenyt kesken palveluksen sivariin turhauduttuaan touhuun täysin. jos sivari olis lyhyempi, olisin valinnut sen välittömästi, mutta 6kk armeijassa ei kuulosta niin pahalta kuin 13kk siviilissä.. käyn sen 6kk, enkä tippaakaan enempää. ei kai ne jumalauta noin vain voi pakottaa mihinkään jatkamaan.

fiilikset armeijaan lähdöstä ovat aika paskat. ei kyllä huvittaisi yhtään. jännittää, pelottaa, turhauttaa ja vituttaa noin muutenkin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dhat
jeah. ens kesänä, onko se nyt heinäkuussa pitäis lähteä sodankylän jääkäri prikaatiin. ja vituttaa aika rankasti. ketään muita sodankylään lähtijöitä..?
Sama aika, sama paikka. En kyllä vielä jaksa repiä tuosta ressiä, on siihen sen verran aikaa, mutta sitten kesälomalla alkaa varmasti ahdistaa. Toivottavasti sinne saa raahata jotain viihde-elektroniikkaa(itsellä PS2) tai soittimia esmes bongot ja kitaran. Toispa joku sinne Xboxin niin pääsisin vihdoinkin testaamaan Haloa.

itse lähden 13. tammikuuta sinne Sodankylään. Kutsunnoissa sanoivat että sissiksi mutta saa nyt nähdä mihin ne loppujen lopuksi laittavat. En kuitenkaan halua kuskiksi tai muuksikaan lusmuksi. Pitäisköhän mennä AUK:kiin niin sais jätkille huutaa :cool:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Tupakaveriltani vietiin päiväpeitto tuvasta, kun olimme poissa. Varmaan senkin oli joku ottanut tahallaan.

Kukakohan sitäkin on tarvinnut?

Mulla oli ylinmääräiset lapaset ja yksi(1) ylinmääräinen sukka =)
varusteiden luovutuksen yhteydessä suoritetussa tarkastuksessa. Eikä aavistustakaan mistä ne oli peräisin, kun keneltäkään tupakaveriltakaan niitä ei puuttunut.

Sekä yhden nahkaremmin olin hukannut jonnekkin metsään, piti maksaa siitä muutama markka.

Oli muuten kivaa juosta joka saatanan aamu unenpöpperössä muutaman kilometrin lenkki, tuli suditettu niistä vanhanmallisista lenkkareista viidet pohjat taivaantuuliin.

Kajaanissa ainakin spolleila on netti yhteydet ja tietokoneet tuvassa, kohta varmaan viestimiehilläkin. Eli jos joku menee Kajaaniin viestiin, niin Xbox mukaan vaan. :) Verkko pistokkeet löytyy joka tuvasta.

Ite oli Kajaanissa viestissa 2/00, ja tietysti puolivuotta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dhat
ei kai ne jumalauta noin vain voi pakottaa mihinkään jatkamaan.
AHAHAHAHAAA :D
Jätkähän vitsin murjaisi.

KOALA: Silloin kun minä olin nuori (olen aina halunnut kirjoittaa näin :p ), niin tuvassa sai olla ainoastaan yksi (1) sähkölaite. Laite piti tietenkin hyväksyttää vääpelillä, ennen kuin sitä sai käyttää. Esimerkiksi kelloradiota sai käyttää, mutta naapurituvan mainio ajatus tuoda pölynimuri tupaan ei mennyt läpi.

En siis usko että konsolia kannattaa ainakaan vielä parin ensimmäisen kuukauden aikana ottaa inttiin mukaan. Hyvällä tuurilla sotilaskodista voi löytyä joku pelilaite - ainakin Hyrylässä oli PSX yhteiskäytössä. Ja se oli kova juttu silloin.

Jos meinaat jatkaa AUKkiin tai RUKkiin, niin sittenhän on koko messi käytössä. Niin että sinne vaan konsolit mukaan!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Koala
Sama aika, sama paikka. En kyllä vielä jaksa repiä tuosta ressiä, on siihen sen verran aikaa, mutta sitten kesälomalla alkaa varmasti ahdistaa. Toivottavasti sinne saa raahata jotain viihde-elektroniikkaa(itsellä PS2) tai soittimia esmes bongot ja kitaran. Toispa joku sinne Xboxin niin pääsisin vihdoinkin testaamaan Haloa.

voi olla, että jossain vaiheessa otan boxin messiin, mutta saa nyt nähdä. jos siellä ei ole mitään, niin vois tuon PSX:n ainakin heruttaa sinne.
ei mullakaan vielä stressaa, mutta joskus iskee semmonen vitutus tosta. kyllä varmaan alkaa kesällä ahdistaa, mutta pitää viinalla turruttaa se tunne. ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
Nyt lähdetään 8. päivä tonne Upiniemeen.

Oletko löytänyt veljeni? Tai no, onhan sitä hiukan paha löytää, jos et edes tiedä kuka on veljeni. Tällä hetkellä se nukkuu tuolla huoneessaan. :D

Mulle tuli tuolta Sodankylän JääkäriPrikaatista sellainen esittely/tietovihko jossa oli että siellä on PS2 käytettävissä. Eli tuskinpa kannattaa kenelläkään tuoda omaa konsolia sinne.

Päiviä tässä jo lasketaan. 13. tammikuuta Santahamina kutsuu. Eiköhän siellä sitten se 12kk olla, jos AUKiin tai RUKiin kelpuuttavat.

Ai miten niin "jos kelpuuttavat"? AUKkiin pääsee/joutuu kuka tahansa.

RUKkiin vaaditaan hyvin vähän enemmän järkeä. Meidän saapumiserästämme RUKkiin lähti mm. sellainen mamis, joka ei saanut yhtäkään punnerrusta ja juoksi cooperissa alle 2000. Suosittelen silti RUKkia ennemmin kuin AUKkia. Aliupseerin homma on hanurista.

Tämä siis rohkaisuksi sinulle NviperO - intissä yleneminen on helppoa, jos tosiaan on hommasta kiinnostunut. Useimmilla on tosin suuria kuvitelmia armeijan touhuista, eivätkä ne kuvitelmat useinkaan vastaa todellisuutta. Veikkaanpa että sinunkin kohdallasi pahin sotahulluus laantuu jo muutaman ensimmäisen viikon jälkeen. Saa nähdä kiinnostaako 12kk enää sen jälkeen :p

Ylös Bottom