Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4 Evolution

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ManjiMaru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Manji, Tommi, Gazza ja Jupsi, kiitoksia hyvästä peliseurasta! Täytyy myöntää että taso oli parempi kuin edellisellä kerralla. Paranee joka session myötä.

Sori, et hyviä matseja ei tullu tallennettu. Tulee aina painettuu starttia selectin sijaan. Mun moka, ens kerralla jos en muista, saatte kunnian painaa selectiä, hehe.
Manji tallensi matsei missä mä sain selkää:D
Aijai, ois pitäny tallentaa ne Sarah-ottelut, tyhmä minä. Sarahilla peli rullas aika mukavasti, vaihdoin Gohin takas kun himotti pelaa hänellä. Goh on mun prioriteettihahmo, ehkä voisi aloittaa Sarahilla pelaamisen intensiivisesti;)
Uskaltaisin sanoa et Sarah on muuttunut positiivisempaan suuntaan muihin hahmoihin verratuna edelliseen VF:ään.
Uudet potkut on iso plussa! Ehkä pikkusen nopeempi. Ja Aoita ei saa unohtaa. Kummallakin hahmolla on miellyttävää pelata.
Flamingo stance kaipais vähän viilausta. Vanessan pelaaminen ei menny hyvin, tiesin sen. Defence stancella pelaaminen ei sujunu, kun on tottunu offenceen. Tuli vähän haparoituu. No eiköhän tilanne korjataan treenaamalla Vanessalla.
En huomanu et Sarahilla ei tullu blokkattua usein ennen kuin mulle kerrottiin. Iha omissa maailmoissa olen kun pelataan VF:ää.

Huomasin et Manji oli aika aseeton kun Akiran Catch-heitosta alettiin blokkaamaan, ei tullu toistettu sitä kuuluisaa "catch throw -> reverse bodycheck-> elbow dash-> double palm"!
Manji söi aika mukavasti Gohin d/u+k+g techrollin aikana. Söin kerran Lei Fei techroll-kombo, huh huh minkä vahingon se sai aikaan!

Tommi vois alkaa pelata Gohilla, huomaat et kuinka hauskaa hänellä pelata. Älä anna short-range-maineen häiritä. Judo-otteet on Gohin hauskimpia liikkeitä. Hyvinhän pelasit Jeffryllä ja Laulla.

Jupsin kanssa oltiiin aika täsäväkisii. Aoilla ja Sarahilla sain yliotteen. Gohilla meni iha jees, parantamiseen varaa on huomattavasti! Söin aika usein Jeffryn helppoa ja tehokasta komboa k, k, p. Mun moka, blokki on keksitty. Vois hakea niitä turnausvideota referenssinä

Gazzalla menee parempaan suuntaan. Ymmärrän et ihmispelaajaa vastaan pelaaminen on huomattavasti vaikeampaa ja erilaista. Alku menee aina haparoiden, mut mitä kauempaa pelaa, sen parempaa suuntaan mennään. Eiku intensiivistä treeniä ennen seuraava sessiota.

Hahmot joita hallitsen ihan hyvin ovat Goh, Sarah, Wolf ja Aoi. Lionilla on menny iha mettään! En hallitse sitä enää ja myöskin Kage. Yritän harjoitella Vanessan offencee. Brad vaikuttaa aika tylsältä, erittäin tehokas hemmo, ei ihme kun mies lesoo matsin voitettua "I sting like a bee, bite like a tiger!" :rolleyes:
Shunilla ja Pailla ois mukava pelata, pistetään harkintamyssyyn.

Sarah, päivän hahmo. Tuli pieksetty kaikkia aika mukavasti <-
loppukevennys

BTW "Suomi-Ruotsi-maaottelu" kuulostaisi erittäin mukavalta. Skandanavia ois viel parempi!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan thr
Gazzalle vinkiksi, että yrittää päästä tietyistä vakiokaavoista eroon. Esim. katselin sinun ja Manjin peliä ja teit monta kertaa Aoilla PPPd+K ja siitä YY-Stanceen, joka puri Manjiin ihan hyvin. Itse lähdin siksi sweeppisi torjunnan jälkeen heti hakemaan heittoa ja monta sivuheittoa söitkin. Meikäläinenkin kyllä sortuu turhan usein itseni toistamiseen.

jesh.. tää on just sitä mekaanista konetta vastaan pelaamista.. oon tottunut vaihtelemaan vasta sitä mitä teen YY-evaden jälkeen, koska kone ei käytännössä ikinä yritä mua siitä heittää.. lisäksi taidan tehdä kyseisen evaden 95%:sti ylöspäin.
Mun ongelmani on lähtöisin siitä, että olen pelannut evo-konetta vastaan Akiralla ja Aoilla yhteensä reilusti yli 2000 matsia ja ihmisiä vastaan varmaan 150.. sieltä koneen kanssa leikkimisestä on tullut näitä vakiokuvioita.. Mutta mä rupeen nyt serkun kanssa hakkaamaan vs:ää oikein toden teolla.. ensi kerraksi pitää taas keksiä uusia trikkejä.. enemmän luovuutta, vähemmän mekaanisuutta.. jos ei muu auta, niin käsken serkkua lyömään mua aina viivottimella käsille jos alan itseäni toistamaan.. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
"I sting like a bee, bite like a tiger!"

On sitä kuultu ihan tarpeeksi, kiitos! :)

Mitä tulee tuohon Gazzan Aoin PPPd+K->YY-stance->väistö juttuun niin se tepsi kyllä Akiraan kun en vain voinut hyväksyä ettei siihen osu mikään... Lionilla sitten siirryin heittojen käyttöön enemmän. Harmi että siitä sai 'vain' sivuheiton...

- ManjiMaru

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gazza.
jesh.. tää on just sitä mekaanista konetta vastaan pelaamista.. oon tottunut vaihtelemaan vasta sitä mitä teen YY-evaden jälkeen, koska kone ei käytännössä ikinä yritä mua siitä heittää.. lisäksi taidan tehdä kyseisen evaden 95%:sti ylöspäin.
Mun ongelmani on lähtöisin siitä, että olen pelannut evo-konetta vastaan Akiralla ja Aoilla yhteensä reilusti yli 2000 matsia ja ihmisiä vastaan varmaan 150.. sieltä koneen kanssa leikkimisestä on tullut näitä vakiokuvioita.. Mutta mä rupeen nyt serkun kanssa hakkaamaan vs:ää oikein toden teolla.. ensi kerraksi pitää taas keksiä uusia trikkejä.. enemmän luovuutta, vähemmän mekaanisuutta.. jos ei muu auta, niin käsken serkkua lyömään mua aina viivottimella käsille jos alan itseäni toistamaan.. :D

No mutta silti sun pelisi on tullut ylöspäin selkeästi suhteellisen lyhyen ajan sisällä.. :)

Itsellänikin on noita vakiokaavoja.. Akiran catch-throw-combo kuuluu niihin. Se on 70 pts combo tietokonetta vastaan joka ei ikinä blokkaa sitä... Ihme jos ei tuo urautuisi mun päähäni..

Muutamia kertoja tuli sunnuntaina kokeiltua vaihtoehtoja, esim.
catch-väistö, break guard jne. tai catch-väistö, normaali heitto..
Sitten taas väsähdin ja koko blokattava komeus tuli taas selkärangasta. Toisaalta ei sitä tainneet blokata kuin Pexi ja Jupsi..

Tietokonetta vastaan pelaaminen on mulle melko välttämätön paha koska Akira vaatii melkein päivittäistä treeniä jotta combot pysyy hanskassa. Silti voisi yrittää olla hereillä pelatessaan...

- ManjiMaru

Hahahaa! Nyt alkaa asiat olla hyvin kun mun pitää jo nostaa rimaa E-TTEG-trialissa jota harjoituksen vuoksi pelaan.. Nostin määrän viiteen ja vetäisin nekin läpi.. Ehkä noita tulee joskus kaksinpelissäkin käytettyä..

QTE ei muuten meinaa onnistua millään.. Mites teillä? Kolme pakenemista alkaa olla melko vakio, mutta se neljäs...

Gazza:
Manjille tiedoksi, että nyt aion sitten opetella tekemään E-xTEG:t techrollin/ ylösnousun jälkeen.. niin että ne tulee sulavasti, asiaa miettimättä.. toivottavasti sen jälkeen et enää pääse mua vyöryttämään samalla tavalla..

Heh heh.. mun mielestä yksi hyvä vaihtoehto on nousta ylös kyykyssä se on vähän helpompaakin...

- Manji

Mä laitoin tänään customit tuohon E-TTEG challengiin.. ei aikarajaa ja suoritusten määräksi 50. piti kokeilla eri liikkeiden jälkeen ja molempiin suuntiin, parhaiten tuntuu onnistuvan Crumbling Handin ja Sivupotkun jälkeen.. E-DTEG tuntuu sujuvan jo varsin hyvin, ongelmana tuossa kolmen TE:n jutussakin mulla on se neutraali- P+G, se näyttää unohtuvan sieltä välistä, ne suunnat kyllä löytyy.

Neljän TE:n jutuista kannattaa tehdä se E-QTE ensin.. se on paljon helpompi. Mulla meni se sillon ekalla kerralla läpi muistaakseni ennen E-TTEG:tä.

Nyt on muuten Kagella challenge suoritettu yhtä Exact Recovery tehtävää lukuunottamatta.. se Jackyn Sadistic Hanging Knee on mulle edelleen hankala..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gazza.
Mä laitoin tänään customit tuohon E-TTEG challengiin.. ei aikarajaa ja suoritusten määräksi 50. piti kokeilla eri liikkeiden jälkeen ja molempiin suuntiin, parhaiten tuntuu onnistuvan Crumbling Handin ja Sivupotkun jälkeen.. E-DTEG tuntuu sujuvan jo varsin hyvin, ongelmana tuossa kolmen TE:n jutussakin mulla on se neutraali- P+G, se näyttää unohtuvan sieltä välistä, ne suunnat kyllä löytyy.

Neljän TE:n jutuista kannattaa tehdä se E-QTE ensin.. se on paljon helpompi. Mulla meni se sillon ekalla kerralla läpi muistaakseni ennen E-TTEG:tä.

Nyt on muuten Kagella challenge suoritettu yhtä Exact Recovery tehtävää lukuunottamatta.. se Jackyn Sadistic Hanging Knee on mulle edelleen hankala..

Se minkä liikkeiden jälkeen E-TTEG onnistuu riippuu ajoituksesta eli liikkeiden palautumisesta. Minä olen opetellut tekemään sitä SDE:n jälkeen. Itse muuten laitoin saman 50 määräksi E-DTEG-challengeen ja vetäisin läpi muutamassa minuutissa... :cool:

Itse muuten teen neutraali P+G:n aina viimeisenä TE:eissä, en tiedä auttaako se varsinaisesti mutta se on mun tapani.

Jackyn d/f, d/f+P+G heiton kanssa ei pitäisi olla vaikeuksia exact recoveryn suhteen yhtään sen enempää kuin muissakaan..
Pitää vain katsoa milloin on oikealla korkeudella ja painaa nappeja.

- ManjiMaru

hmmm.. mä oon aina yrittänyt tehdä neutraalin ensimmäisenä, tai neljän heiton jutuissa toisena (joo, mä teen ne edelleen b,n,f,d, enkä esim qcf,n/qcb,n).

tiedän kyllä että se riippuu liikkeiden palautumisesta, mulle vaan nuo -5 - -6 -liikkeet on helpoimmat, koska silloin ei tarvitse odottaa ennen kun alkaa syöttämään throw escapeja.. eli ajoitus on paljon helpompi. kyllä mä niitä kokeilin melkein kaiken jälkeen.. Crumbling Hand, Sivupotku, SDE, Yoho, ShRm, DbPm, SgPm, Knee.. ja pari kertaa ihan vaan p:n ja stpm:n jälkeen (se tuntui kyllä vähän omituiselta).. niin ja tietysti ihan vitsinä DJK:n ja DBC:n jälkeen, joista Jeffry ei aina edes suostunut heittämään... :D
se on muuten sääli, ettei voi vaihtaa noita heittoja ollenkaan siinä challengessa. haluaisin kokeilla esim kolmella suunnalla, ilman sitä neutraalia...

pitää vaan katsoa milloin on oikealla korkeudella ja painaa nappeja.. hrmpf.. kyllä mä sen joskus vielä pääsen läpi.. ehkä..

Niin se maailma muuttuu.. Vielä heinäkuussa luulin että suomessa ei saa digitaalitikkuja ps2:lle MISTÄÄN muualta kuin luottokortilla netistä.

Eilen näin kuitenkin itiksen anttilassa ihan hyllytavarana arcadestickkejä.. Huono uutinen on, että ne olivat Shadowbladeja.

Mikäli joku ei ole kuullut Shadowbladeista niin tässä on erään ihmisen mielipide niistä. (postasin tämän myös hardwarethreadiin mutta kukaan ei tuntunut huomaavan)
http://insomnotek.t35.com:8000/shadowblade.html
Tikku tuntui kokeiltaessa juuri niin surkealta kuin kuvittelinkin.. Hinta oli 39 e.

Muuten Gazza, kävin tässä joku aika sitten jo aika lähellä 8. arcaden itemquestin voittoa.. Tarkasti ottaen viimeisessä erässä tilanteessa jossa mulla oli 19 voittoa.. Sitten tuli Jeffryn iso bootsi ja.... :rolleyes:

Nyt mulla on sitten 512 k Adsl kotonani. Virusturvaan muuten ohimennen sanoen kannattaa kiinnittää huomiota, sillä kokeilin uutta konettani ja se ei ehtinyt olla netissä kuin ehkä 1-2 minuuttia niin Lovsan oli jo ehtinyt mun koneelleni. Onneksi tiesin miten sen kanssa toimia.

- ManjiMaru

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru

Muuten Gazza, kävin tässä joku aika sitten jo aika lähellä 8. arcaden itemquestin voittoa.. Tarkasti ottaen viimeisessä erässä tilanteessa jossa mulla oli 19 voittoa.. Sitten tuli Jeffryn iso bootsi ja.... :rolleyes:

hehe.. mäkin joudun niitä kohta yrittämään, nyt kun on ne kolme excellenttiä championeista jo otettu.. saihan niistäkin tavaraa.. ei kyllä kovin hienoa.. tuo Jeffryn iso buutsi on kyllä aika helppo reversoida.. :D 20 voittoa putkeen vikassa arcadessa on ainoa quest orderi joka mulla on suorittamatta, taitaa pisin putki olla luokkaa 12-14.. ehkä sitä joskus pitäisi yrittää..

jesh. Aoi on nyt Protector ja lähestyy tuhatta voittoa, Akiralla voittoja on n. 1200, mutta rank on edelleen Sentinel. Tästä muuten, kun Manji sanoit että sieltä seiskasta voi myös käydä etsimässä niitä Sentinelejä, niin katsoin player lististä: seiskassa on tasan 1 Sentinel ("Destroyer", vanessa) ja kasissa niitä on 14. Kuitenkin tuo kasi on niin paljon isompi tai jotain, että niitä Sentinelejä ei siellä kovin usein tule vastaan, tuolla seiskassa taasen se Vanessa tulee n. 10 ottelun välein..
Protectoreja olen muuten jahdannut WMAC2:sesta ja jonkinverran myös arcadeista. WMAC2:sesta lähinnä sen takia, että mulla tuli taas uusi satsi palloja kokoon ja sieltä niitä uusia tuntuu saavan helpoiten..

ootko muuten testannut tälläistä comboa HW:itä vastaan:
Yoho (MC), StPm, DbPm 85pts ja toimii molemmista stansseista, lisäksi on paljon hienomman näköinen kun ne kaksi, joita se combo search ehdottaa.

Hi again! Guest mode sen kuin kuumenee, kaikki hahmot väh. 8 danilla, Pai takaisin Veteranille (lääh!) ja Kage=Hunter. Miehillä pippalot? Tulen sinne vielä ja opetan teille tempun tai pari! :D Saitteko matseja nettiin? Kiinnostaisi toi suomalaanen VeeÄff-media...

Jeez... Sori jos tulen vähän jälkijunassa, mutta olisiko teillä vinkkejä hieman noihin kutosarcaden pirullisiin in-the-row guest ordereihin? Aivan älytöntä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
Jeez... Sori jos tulen vähän jälkijunassa, mutta olisiko teillä vinkkejä hieman noihin kutosarcaden pirullisiin in-the-row guest ordereihin? Aivan älytöntä...

Öyh... Nyt en mitenkään muista.. Mitä niissä tarkalleen ottaen pitää tehdä?

Oliko se yksi niistä se "make opponent's attack miss you 20 times in a row" tms. En tiedä tuohon kuin yhden tavan selvittää tuo, Kääntyy ympäri sopivalla liikkeellä ja kävelee selin vastustajaan 8-way-walkia vastustajasta poispäin ja vastustajan ympäri. Tuolloin tietokone yrittää tehdä jotain liikkeitä vaikka niillä ei ole mitään mahdollisuutta osua.

- ManjiMaru

Eli sellaisia Ordereita kuten:
Win without using backdashes 5 matches a row.
Win without using evades 5 matches a row.
Win 10 matches without winning by ringout 10 times a row.

Muuten ihan jees, mutta kun hyvä jos voittaa siellä yleensäkään viittä kertaa putkeen...
Kyllä, olen myös Akiralla kys. arcadessa. :rolleyes:

Ei noissa mitään ihmeellistä ole..
siinä ilman backdasheja challengessa pelaat vaan niin aggressiivisesti kuin pystyt, niin ei vahingossakaan tule backdasheja (ja evadethan on sallittuja).
viis matsia ilman evadeja menee sitten helpoiten varmaankin niin, että pitää vähän etäisyyttä itsensä ja vastustajan välillä (eli käyttää dasheja).
ja siinä 10 ilman ROta pitää vaan pysytellä keskellä kehää.. kannattaa varoa ainakin Vanessaa, Lionia, Shunia ja Lei-Feitä, koska niillä on tapana tippua välillä itsekseen ulos kehästä.

jesh.. homma etenee, Aoi on Hero ja Akira Protector. Kyllä niistä vielä Championeja tulee.. :D

EDIT: Aoi on nyt Champion. Lisäksi myös sillä on voitettu WMAC2.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Aoi on nyt Champion. Lisäksi myös sillä on voitettu WMAC2.

Cool. Tervetuloa kerhoon. Itselläni on ollut pirusti kiireitä eikä juuri ole ehtinyt pelaamaan, mutta kyllä se siitä. Lokakuun miitissä viimeistään :)

- ManjiMaru

Thr, pystyyks sillä Thrustmasterin tikulla tekemään miten hyvin f,f-liikkeen...tai esim. f,N,d/f...? Eli palautuuko tikku keskelle tarpeeks nopeasti siinä välissä? Nyt kun sulla on varmaan Horilla pelaamista jonkun verran alla niin osaat paremmin vertailla siihen futistikkuun. Ränkkääpä sitä vähän aikas kuluksi. :)

Jumittelen Quest moodissa, en muista mihin arcadeen jäin jumiin. Turnaukseen vaaditaan 10 hahmojen emblemi keräys. Alkaa mennä hieman hermot Lei Fei ja Pai vastustajien kanssa, vittumaisii. Vois aloittaa quest moodin Sarahilla, pelaaminen näyttää sujuvan paremmin kuin Gohilla.
Parin viikon päästä lokakuun sessiot. Illu, jos sulla on joskus aikaa, tuupas käymään sessioissa:)

Aivan varmasti tulen jos ehdin. :)

Mut niinku olen sanonu niin sain polven jo toisen leikkauksen jäljiltä just kuntoon ja nyt ei taas paljon urheilun (ja opiskelun) jälkeen vapaa-aikaa jää. Elikkäs vapaapäiviä ei tunneta. Katotaan nyt silti jos jossain välissä yllättäis itsensä ja ehtis piipahtamaan siellä päin. Hyvin todennäköisesti se on vaan joku isompi miitti että on enemmänkin syytä lähteä liikkeelle.

Tilasin muuten sen Thrustmasterin tikun, meni syteen tai saveen. Kyllä tässä on hienosti pärjätty padillä tähänkin asti, mutta pitäähän sitä kokeilla mitä uutta se tikku voi tuoda. Jos ei muuta niin syyn ostaa parempi... :D

Ylös Bottom