Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4 Evolution

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ManjiMaru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gazza.

Mä kokeilin tota Wolf- juttua nopeesti ja kyllä se mulla toimi niinkun pitikin, eli ilmeisesti et vaan heitellyt riittävästi..

No johan on piru... itse heittelin muutaman kerran eri sällejä n. 4-5 kertaa erässä ja koko ottelussa 12-14 kertaa, mutta yhä on pirun maski naamassa.

Oliko muuten tuo naamari sulla nimeltään "dandy daddy"? Meikäläisellä on joku "antique mask", mikä kyllä näyttää tuolta toiselta... ei vaan tunnu lähtevän kirveelläkään...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan thr

Oliko muuten tuo naamari sulla nimeltään "dandy daddy"? Meikäläisellä on joku "antique mask", mikä kyllä näyttää tuolta toiselta... ei vaan tunnu lähtevän kirveelläkään...

Antique Mask näyttää olevan minullakin. Tuolla vfdc:ssä nuo esineiden nimet ei aina pidä paikkaansa, koska ne on Myken itse japanista kääntämiä..
mä sain sen pois vs-moodissa, kun kolme erää pelkästään heittelin vastustajaa.. kai niitä heittoja joku 15-20 tuli. Se on varmaan se vaatimus oikeesti luokkaa 2R +1, kun muistan että kaveri valitteli Gohilla samasta asiasta...

Antique Mask näyttää olevan minullakin. Tuolla vfdc:ssä nuo esineiden nimet ei aina pidä paikkaansa, koska ne on Myken itse japanista kääntämiä..
mä sain sen pois vs-moodissa, kun kolme erää pelkästään heittelin vastustajaa.. kai niitä heittoja joku 15-20 tuli. Se on varmaan se vaatimus oikeesti luokkaa 2R +1, kun muistan että kaveri valitteli Gohilla samasta asiasta...

No nyt lähti vs-moodissa heitellen. Nyt muistelenkin että kyseinen item oli ilmestynyt viime kuukausisession jälkeen, eli vs-matseissa. Jos vaikka tästä syystä en päässyt itemistä eroon questissä, vaikka mielestäni heittelin riittävästi.

Tässä muuten Akira-miehille hauska videonpätkä. Näyttääkö tutulta tyyliltä?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Painotus sanalla Kyasaon mielipiteet.

Enpä olisi kyllä arvannut kun kerran Pai oli taas olevinaan bottom of the barrel VF4:ssä.

Lei Fei on ilmeisesti enemmistöjapsien mielestä top. no niin tai näin, NIIN top se ei ole ettäkö pelaajat suosikkihahmojaan vaihtaisivat. Paperilla Lei Fei voi olla kova mutta voittamiseen tarvitaan muutakin kuin hahmo.

- ManjiMaru

Hohhoijaa! Taas tosiaan näitä tier-juttuja. Kyasao on varmaan kova jätkä, ja noiden hahmojen arvauspelit ovat hyviä, mutta silti hei mitä häh? Entäs Lion? Pitääkö 12 miljoonaa japsia pelata sillä että hahmoa voisi pitää pelissä top-tierinä (Chibita, anyone)? Niin ja miksi äijä itse pelaa sitten Kagella?!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
Hohhoijaa! Taas tosiaan näitä tier-juttuja. Kyasao on varmaan kova jätkä, ja noiden hahmojen arvauspelit ovat hyviä, mutta silti hei mitä häh? Entäs Lion? Pitääkö 12 miljoonaa japsia pelata sillä että hahmoa voisi pitää pelissä top-tierinä (Chibita, anyone)? Niin ja miksi äijä itse pelaa sitten Kagella?!

Eipäs sekoiteta pelaajien hyvyyttä ja hahmojen kykyjä.
Nuo ns. tier-arviot eivät perustu siihen kuinka moni pelaaja pelaa kyseisellä hahmolla. Kyasao varmaankin teki arvionsa esim. liikkeiden palautumisista, liikkeiden rangaistavuudesta ym.

Ja kuten voi tuloksista päätellä, nuo tierit ovat lähinnä keinotekoisia koska kullakin tuntuu olevan asiasta oma näkemys... Eiko se ole hyvä asia ja osoittaa kuinka tasapainossa VF on? == Ei ole pakko pelata "top-tier"-hahmolla vaan voi voittaa muutenkin. Pelaa sillä mistä tykkäät.

Lainaus: "VF is top tier".

EDIT: Mikäli joku muuten ei ole huomannut, minä suhtaudun näihin tier-juttuihin VF:ssä rauhallisen huvittuneesti...

- ManjiMaru

"You are not a bad fighter, I am just a better fighter!"
- Yun, MvsC2

Viimeksi muokannut moderaattori:
Kysynpäs ihan huvikseni, kuinka moni on suorittanut training trialin challenge-osion?

Itselläni on vain guard-challenge-d (akira P,K) ja
throw-escape-challenge-A (QTE)
Tekemättä.

E-QTE-challenge meni läpi kertalaakista mutta tuossa pelkässä QTE:ssä en ole vielä nähnyt yhtään onnistunutta QTE:tä itseltäni... Kuinka suuri ikkuna siinä on?

Lisäksi Gazza, etkös joskus puhunut pelailevasi Kagella... Tai west ihan kuka vaan, mitä hittoa on vikana Kagen TFT-polvessa nykyään kun saan noin 4/5 yrityksistä sen typerän guard breakin QCF+K ?! Ilman TFT:tä voin tehdä puskuroituja polvia vaikka tunnin putkeen silmät sidottuina mutta jos yritän puskuroida TFT:n palautumiseen lähtee hermot!

- ManjiMaru

Lisää ihan random sälää, tiesittekö miten saa yleisön mylvimään Wolfin teräshäkkistagella?
Empiiriset kokeiluni havaitsivat seuraavaa:
Yleisö innostuu kun
- teet heiton joka tekee enemmän kuin 70 pts lämää,
- teet combon joka tekee enemmän kuin 60 pts lämää
- voitat excellentillä

On huvittavan näköistä katsoa kuinka yleisö hetken aikaa hyppii kliimaksissa...

- ManjiMaru

ja ei, minulla ei ollut parempaa tekemistä

ps. En ole vielä tullut tutkineeksi sitä Pain delfiini-juttua...

Kysynpäs ihan huvikseni, kuinka moni on suorittanut training trialin challenge-osion?

Olen nyt suorittanut sen kolmella hahmolla kokonaan, ja Pailla on kohta myös valmista..

E-QTE-challenge meni läpi kertalaakista mutta tuossa pelkässä QTE:ssä en ole vielä nähnyt yhtään onnistunutta QTE:tä itseltäni... Kuinka suuri ikkuna siinä on?

todella lyhyt.. hehe, sori en osaa olla täsmällisempi.. se on se normaalit 8fr (vai mitä me sovittiinkaan), eli kiirettä saa pitää..

Lisäksi Gazza, etkös joskus puhunut pelailevasi Kagella... Tai west ihan kuka vaan, mitä hittoa on vikana Kagen TFT-polvessa nykyään kun saan noin 4/5 yrityksistä sen typerän guard breakin QCF+K ?! Ilman TFT:tä voin tehdä puskuroituja polvia vaikka tunnin putkeen silmät sidottuina mutta jos yritän puskuroida TFT:n palautumiseen lähtee hermot!

- ManjiMaru

vaikea tuohon on mitään sanoa, ehkä sä bufferoit sen liian aikasin ja ekat komennot katoaa jonnekin.. kannattaa mennä vs- moodiin ja katella niitä sun komentojas sitten replaysta..

Ugh! Mulla on ollut sama probleema. Ottamatta huomioon sitä, että se typerä QCF+K on parempi kuin ennen, mod-Knee täytyy tehdä hieman tarkemmin kuin ennen. Padillä (jos se nyt mitään auttaa) toimii suht. hyvin df,df,f+K, mutta ajoitus on tuskallinen ainakin tyttöjä vastaan. Imranin Kage-oppaassa asiasta kerrotaan muistaakseni enemmänkin, mutta itse testailin viimeksi ton d+PK:n laittoa komboon ennen polvea. Mutta eihän se ole sama asia :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
Ugh! Mulla on ollut sama probleema. Ottamatta huomioon sitä, että se typerä QCF+K on parempi kuin ennen, mod-Knee täytyy tehdä hieman tarkemmin kuin ennen. Padillä (jos se nyt mitään auttaa) toimii suht. hyvin df,df,f+K, mutta ajoitus on tuskallinen ainakin tyttöjä vastaan. Imranin Kage-oppaassa asiasta kerrotaan muistaakseni enemmänkin, mutta itse testailin viimeksi ton d+PK:n laittoa komboon ennen polvea. Mutta eihän se ole sama asia :D

Niin, minusta tuntuu että kone ei vain hyväksy d/f, d, d/f, f+K komentoa yhtä suurpiirteisesti kuin ennen. Ainakaan jos ollaan TFT:n palautumisessa. Tiedämpä senkin, että TFT, QCF+K tekee 60 pts lämää hiphei.

Polven ajoitus osumaan lentäviin vastustajiin on mulle tuttua mutta voin onnistua siinä vain, jos sieltä tulee polvi.

Mikä on vahingoittavin TFT-combo jonka tiedätte ja osaatte? Mä en just nyt jaksa etsiskellä.

TFT, polvi, d+P+K, d/b+P, K-cancel, u/b+K+G on vahingoittavin mitä ex tempore muistan.

Mun nimikkocombo on muuten TFT, polvi, P, b+P, polvi. = 75 pts muistaakseni.

- ManjiMaru

hehe, mä lopetin kagella pelaamisen siinä vaiheessa kun kyllästyin siihen että kokoajan heitän niitä polvia vahingossa.. mulla kun on tapana liikkua aika paljon crouch dasheilla, niin niitä tuli liian helposti tehtyä esim sivupotkun sijasta.. muutenkin vähän kyllästyin niihin iänikuisiin df+P, P, d+P+K, K/ DP -komboihin..

TFT- komboihin en oo pahemmin perehtynyt, ne vaurioittavimmat mitä tiedän on siellä 83pts paikkeilla ja peräisin tuolta vfdc:n ultimate combo challenge- threadista.. ja ainoo ison vaurion TFT- kombo mitä voisin matsissa yrittää on se normaali, midejä vastaan tehtävä Knee, db+PKG, P, f+K+G, df+K..

tuosta polvesta vielä sellasta, että minä teen sen df,df,f+K.. siis ilman niitä liu'utuksia.. tää on vaan tottumuskysymys.. eli, jos jotain mokaan, niin yleensä tulee sivupotku tai tavallinen HK.. ei tosin kovin usein...

En minäkään varsinaisesti "yritä" tehdä liu'utuksia. Tuollainen syöte siitä vain yleensä tulee.

Hiisi! Tänä aamuna tein Akiran 4xknee(wall) combon mutta nyt olen unohtanut paljonko siitä tarkasti lähti lämää. MC:nä Aoita vastaan siitä muistaakseni meni hulppeat lämät kuten luokkaa ~110 pts.

Oletko muuten pannut merkille vielä Kageen liittyen, useista slam-liikkeistä jotka paiskaavat vastustajan maahan, voi exact recoveryllä recoveroida (esim. Akiran AS3). Mutta Kagen f+K+G:stä ilmeisesti ei? Mistäköhän moinen?

- ManjiMaru

Hiisi! Tänä aamuna tein Akiran 4xknee(wall) combon mutta nyt olen unohtanut paljonko siitä tarkasti lähti lämää. MC:nä Aoita vastaan siitä muistaakseni meni hulppeat lämät kuten luokkaa ~110 pts.

112pts. Ihan jees..

Oletko muuten pannut merkille vielä Kageen liittyen, useista slam-liikkeistä jotka paiskaavat vastustajan maahan, voi exact recoveryllä recoveroida (esim. Akiran AS3). Mutta Kagen f+K+G:stä ilmeisesti ei? Mistäköhän moinen?

- ManjiMaru

se riippuu asennosta, jossa osut maahan.. esim tuossa TFT- kombossa f+K+G paiskaa selälleen maahan, jolloin TR/QR ei ole mahdollinen... tai jotain siihen suuntaan..

112pts. Ihan jees..

se riippuu asennosta, jossa osut maahan.. esim tuossa TFT- kombossa f+K+G paiskaa selälleen maahan, jolloin TR/QR ei ole mahdollinen... tai jotain siihen suuntaan..

Tätä nyt en ihan heti sulata, sillä kyllä vastustajan voi floatata myös siten että se lentää selkä alaspäin. Siinä tilanteessa exact recovery-Quick risestä tulee "kip up" eli handspring. Tämähän on jopa yleisempää kuin se "hidas käsien varaan nouseminen" mikä tapahtuu vatsa alaspäin tilanteessa. Tämä ainakin AS3:n tapauksessa.

Minusta tuntuu että Evossa vain on tällaisia ainutlaatuisia poikkeuksia pistetty sekaan soppaa maustamaan. (Esim. ainoana catch-throwna pelissä josta voi paeta on Wolfin giant swing)

Jos 112 pts on ihan jees, mikä on sinun näkemyksesi huippulämästä? :cool: We are talking non-TR damage here...

- ManjiMaru

Tämä ainakin AS3:n tapauksessa.

AS3:sta voi techrollata sivulle päin.. eli aivan normaalisti, samoin kuin useimmista muistakin slam- liikkeistä.. Jeffryn KKP- tulee mieleen.. voi olla, että joissain liikkeissä on näitä lisättyjä ominaisuuksia.. toisaalta Pain f+K+G (vai oliko se ff+K+G), joka näyttää aivan samalta on myös techrollattavissa..

Esim. ainoana catch-throwna pelissä josta voi paeta on Wolfin giant swing

Jos 112 pts on ihan jees, mikä on sinun näkemyksesi huippulämästä? :cool: We are talking non-TR damage here...

- ManjiMaru

vanessan d+P+K+G on myös catch- heitto, ja siitä voi paeta aivan normaalilla LTE:lla..

mutta joo 112pts on ihan hyvät lämät, suhtkoht iisistä kombosta.. muistelen vaan aina niitä verC:n SgPm, QCB+P, Yoho, DBC- seinäkomboja, josta tuli sellaset 146pts lämää.... :D

Äh, pakko lisätä vielä, että Kagen f+K+G:stä voi tekata, paitsi siinä yhdessä TFT- kombossa.

AS3:sta voi techrollata sivulle päin.. eli aivan normaalisti, samoin kuin useimmista muistakin slam- liikkeistä.. Jeffryn KKP- tulee mieleen.. voi olla, että joissain liikkeissä on näitä lisättyjä ominaisuuksia.. toisaalta Pain f+K+G (vai oliko se ff+K+G), joka näyttää aivan samalta on myös techrollattavissa..

vanessan d+P+K+G on myös catch- heitto, ja siitä voi paeta aivan normaalilla LTE:lla..

mutta joo 112pts on ihan hyvät lämät, suhtkoht iisistä kombosta.. muistelen vaan aina niitä verC:n SgPm, QCB+P, Yoho, DBC- seinäkomboja, josta tuli sellaset 146pts lämää.... :D

Äh, pakko lisätä vielä, että Kagen f+K+G:stä voi tekata, paitsi siinä yhdessä TFT- kombossa. [/B]

AS3:sta voi myös quick rise:ttaa. Muuten. Eli exact recovery toimii kaikin puolin. Ja niinhän minä toivottavasti sanoin että lähes kaikista slam-liikkeistä voi tekata. Sitä minä ainakin tarkoitin.

Tuo Vanessan catch-low-throw on mennyt multa huomaamatta.

Niin siis f+K+G:sta voi tekata missä TFT-combossa ja missä ei? Vaiko ei missään TFT-combossa missä se on mukana? (Muista esim. mun vanha (huono) combo TFT, d+P+K, P, P, f+K+G, Dragon punch)

Ihan toiseen juttuun, oletko ihan varma että Akiran b, f+P+K+G:n jälkeisen päällehypyn alta pääsee pois? Minä kokeilin enkä päässyt...

- ManjiMaru

Niin siis f+K+G:sta voi tekata missä TFT-combossa ja missä ei? Vaiko ei missään TFT-combossa missä se on mukana? (Muista esim. mun vanha (huono) combo TFT, d+P+K, P, P, f+K+G, Dragon punch)

Ihan toiseen juttuun, oletko ihan varma että Akiran b, f+P+K+G:n jälkeisen päällehypyn alta pääsee pois? Minä kokeilin enkä päässyt...

- ManjiMaru

äh.. tarkotin sitä yhtä, joka on siinä tactics advicessakin, eli TFT, Knee, db+PKG, P, f+K+G, df+K. se on oikea kombo, ei voi tekata. Mutta jos tekee f+K+G:n sinällään, niin tietysti voi techrollata... noista muista TFT- komboista mun on paha mennä mitään sanomaan, kun en kagella pahemmin pelaile..

mä kokeilin sattumalta tota Akiran b,f+P+K+G:tä tänään harjotusmoodissa, ja kone laskee päällehypyn sen jälkeen komboksi, paitsi jos laittaa getting up speediksi fast jne.. jolloin niitä vaurioita ei enää lasketa yhteen, mutta silti se ei ehtinyt alta pois.. pitää varmaan kokeilla niin päin, että nauhottaa koneen tekemään tuon ja yrittää itse pois alta.. oonko mä joskus väittänyt että pääsee alta pois? en enää itse muista... joskus ainakin selitin backstagger- setuppia, jossa oli alapotku power fistin jälkeen... tuon alapotkun jälkeen nimittäin voi techrollata.

niin ja tuosta AS3:sta päästään toiseen kuvioon, jota tykkään käyttää, eli SgPm+DE osuu varsin helposti tuohon TR:ään..

ja seinäkombo YohoA:n innoittamana: Knee, SgPm+DE (wall), DBC.. kokeilin pari kertaa ja paras mitä sain oli 121pts.. kyllä varmaan vieläkin enemmän irtoaisi.. :D

Ylös Bottom