Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4 Evolution

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ManjiMaru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Aivan varmasti tulen jos ehdin. :)

Mut niinku olen sanonu niin sain polven jo toisen leikkauksen jäljiltä just kuntoon ja nyt ei taas paljon urheilun (ja opiskelun) jälkeen vapaa-aikaa jää. Elikkäs vapaapäiviä ei tunneta. Katotaan nyt silti jos jossain välissä yllättäis itsensä ja ehtis piipahtamaan siellä päin. Hyvin todennäköisesti se on vaan joku isompi miitti että on enemmänkin syytä lähteä liikkeelle.

Kuinkas iso sen pitäisi olla? pari päivääkö putkeen? :)

- ManjiMaru

No Rautanyrkki 2003 oli (osalle porukasta) kolmipäiväinen, ja mun piti sieltäkin lähteä valmennushommiin jo lauantai-iltana...eli se ajasta ole kiinni kun en kuitenkaan liikaa viitsi sitä "tuhlata". Sanotaan että tarpeeksi pelaajia, tarpeeksi pelejä. Siinä olis hyvät kriteerit. Tai sitten mulla pitää olla joku loukkaantuminen tai vastaava. :D

No Rautanyrkki 2003 oli (osalle porukasta) kolmipäiväinen, ja mun piti sieltäkin lähteä valmennushommiin jo lauantai-iltana...eli se ajasta ole kiinni kun en kuitenkaan liikaa viitsi sitä "tuhlata". Sanotaan että tarpeeksi pelaajia, tarpeeksi pelejä. Siinä olis hyvät kriteerit. Tai sitten mulla pitää olla joku loukkaantuminen tai vastaava. :D

No minun luonani saa kyllä pelata ihan mitä pelejä tykkää, itselleni on vaan aina silloin kun pelaillaan monia pelejä samaan aikaan tullut tunne "vain pinnan raapaisemisesta".
Mulla on itselläni siis VF4, VF4Evo, GGX2, Capcom vs SNK2, T4, TTT dreamcastilla MvsC, SFA3, VF3tb, soul calibur mutta DC:lle mulla on vain yksi tikku. Mukana saa tuoda pelit mitä haluaa pelata. Jupsi kyllä varmasti tarjoaa vastusta Tekkeneissä.

Jos sinä tulisit käymään niin olisit teoreettisesti seitsemäs osanottaja. Toistaiseksi nuo mun luona pidetyt miitit ovat olleet vain yhden päivän mittaisia koska mulla itselläni ei oikein aikaa riitä enempää. Nykyään opiskelun vuoksi koko ajan vähemmän.

- ManjiMaru

Täysin offtopiccia, mutta kun tätä ketjua seuratessa on jäänyt ManjiMarun nimi mieleen, niin täytyypä silti myöntää että edes peleistä suhtkoht paljon tietävänä en tiennyt tätä:

http://www.polygonmag.com/news/index.php?id=796
:D :D :D

Aijjuu ja jotta tällä olisi jotain tekemistä ketjun aiheenkin kanssa, niin kiinnostaisi tietää että onko Goh oikeasti expert hahmo vai onko se vaan leimattu sellaiseksi kun kaikki ajattelee että "no täytyy olla tosi hyvä jos TUOLLA ukolla pärjää"? Kun kaveri on kovin tykästynyt siihen hahmoon mutta väittää ettei aio pelata minua vastaan sillä (ja muutenkin aina valittelee tästä), kun se Goh on kuulemma niin onneton muita vastaan loppupeleissä. Myönnettäköönkin että tämä on kaverin ensikosketus sarjaan.

Laukkanen haastaa ne oikeuteen. (Vai toisinpäin...?) :D

Kyllä sillä Goh'lla pärjää. Eiköhän se nimenomaan ole "expert-hahmon" merkki ettei samantasoista ihmistä vastaan ihan helpolla voittoja kerätä. Evo on niin tasapainoinen peli, että jos sun kaveri sanoo hahmoa huonoksi niin kyllä taitaa olla pelaajassa vielä vika. Eiköhän se siitä kun se vähän treenaa. :)

Hmmm. Expert/intermediate/beginner... Ensin luulin että tällä kysymyksellä olisi jotain tekemistä VF4:n hahmovalinnan kanssa kas kun niissä oli kunkin hahmon kohdalla joku noista kolmesta vaihtoehdosta. Sitten muistin että eihän Evossa enää ole tuota systeemiä.. Ja suoraan sanoen en koskaan ymmärtänyt millä perusteella joku hahmo on expert- tai beginner..

Itse olen melko kyvytön sanomaan mitään siitä mikä hahmo on "expert"-hahmo, mutta eiköhän kullakin pelaajalla ole asiasta oma näkemyksensä. Oleellistahan on se, ettei ole olemassa mitään "virallista" hierarkiaa VF:n hahmoille. (En tänä päivänäkään ymmärrä miksi VF4:ssä Lei-Fei kategorisoitiin "beginner"-hahmoksi, kertokoon joku jos keksii)

Goh saattaa olla "vaikea" hahmo opittavaksi koska Gohilla ei ole sellaisia liikesarjoja joilla saisi ns. "ilmaista" lämää läpi kuten Jackyllä tai Laulla. (esim. Jackyn P, d+K on erinomainen esimerkki liikkeestä joka on helppo ujuttaa ihmisen puolustuksen läpi antaen näin sitä "ilmaista" lämää). Lisäksi Gohilla on vaikea pitää aloite itsellään johtuen pitkien iskusarjojen puutteesta (vrt, Jackyn 5-hit P, P, f+P, P, d+K)

Huonohan Goh ei ole missään tapauksessa, sitä vain pitää pelata erilaisella taktiikalla. Goh on siis enimmäkseen heittämiseen soveltuva hahmo, ja Gohin lyhyet ja nopeat liikkeet on sopivia tekemään ns. setuppeja noita heittotilanteita varten.

Olen muuten myös huomannut että heittäminen on jonkinlainen kynnyskysymys vähemmän pelanneille. Lisäksi jonkinlainen vanha VF-hokema veteraanien keskuudessahan on "älä yritä heittää aloittelijaa" tarkoittaen sitä, että aloittelija harvemmin pysähtyy blokkailemaan vaan antaa tulla punch-nappulan täydeltä. Tästä syystä ehkä vähemmän pelanneet (jotka useimmiten pelaavat toisia vähemmän pelanneita vastaan) eivät osaa oikein sisällyttää heittoja arsenaaliinsa. Yleensä vasta kun pelikertoja kokeneempia pelaajia vastaan kertyy niin heitto muuttuu pakolliseksi osattavaksi asiaksi.

Hmmm.. Mitäköhän minun oikeastaan piti sanoa... No, pointti tässä postissa on se, että minä en kategorisoi hahmoja expert tms hahmoihin (en edes osaisi vaikka yrittäisin). Käsittääkseni tuollaiset kategoriat on tarpeen niille joilla on vaikeuksia opetella jotain hahmoja -> nuo vaikeat hahmot saavat "expert"-leiman.

Toivottavasti en kuulostanut kovin töykeältä. Se ei ollut tarkoitus ;)

- ManjiMaru

Mitä tulee tuohon käyttiikseeni "ManjiMaru", niin joskus vuonna miekka oli Kaisaniemen metroasemalla arcade (muistaakseni Neo-Geo land tms) joka sijaitsi siinä missä nyt on RAY:n raha-automaatteja.

Siellä pelasin jotain yksinkertaista (TOSI yksinkertaista) 2D-taistelupeliä jossa oli hahmo ManjiMaru. Itse asiassa se hahmo muistutti todella paljon tuolla Lootuksen mainitsemalla sivulla kuvan 1 hahmoa jollei ole sama. Siitä minä sen nimen otin.
Luen toki myöskin "Blade of the immortal"-mangaa johon Pexi nimeni rinnasti.

- ManjiMaru

Pelattiin pienet sessiot Jupsin kaa eilen. Sain aika pahasti selkään, Jupsi vei mut ihan kuusnolla. En pelannu edes omalla tasollani. Turhaa on tässä whinettää, nyt pitää ryhdistäytyä ja alkaa käymään advance practice modea läpi. Samalla voisi tutkiskella niitä videopätkii, hyvää referenssimateriaalia.
Paljon petrattavaa jos haluaa pysyä kyydissä.

OT:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Siellä pelasin jotain yksinkertaista (TOSI yksinkertaista) 2D-taistelupeliä jossa oli hahmo ManjiMaru. Itse asiassa se hahmo muistutti todella paljon tuolla Lootuksen mainitsemalla sivulla kuvan 1 hahmoa jollei ole sama. Siitä minä sen nimen otin.
Kyseessä on Hudson Softin NeoGeo-peli Kabuki Klash (tunnetaan myös nimellä Far East of Eden). Täältä löytyy muutama kuva pelin Manjimaru-hahmosta.

Kabuki Klash muuten kuuluu Tengai Makyou -sarjaan, joten sama Manjimaru on kyseessä kuin tuossa GameCube-pelissä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Pelattiin pienet sessiot Jupsin kaa eilen. Sain aika pahasti selkään, Jupsi vei mut ihan kuusnolla. En pelannu edes omalla tasollani. Turhaa on tässä whinettää, nyt pitää ryhdistäytyä ja alkaa käymään advance practice modea läpi. Samalla voisi tutkiskella niitä videopätkii, hyvää referenssimateriaalia.
Paljon petrattavaa jos haluaa pysyä kyydissä.

Ehkäpä jupsi sitten puolestaan oli treenannut.. ;)

- ManjiMaru

Thr, pystyyks sillä Thrustmasterin tikulla tekemään miten hyvin f,f-liikkeen...tai esim. f,N,d/f...? Eli palautuuko tikku keskelle tarpeeks nopeasti siinä välissä? Nyt kun sulla on varmaan Horilla pelaamista jonkun verran alla niin osaat paremmin vertailla siihen futistikkuun. Ränkkääpä sitä vähän aikas kuluksi. :)

Ei noiden liikkeiden kanssa ole mitään ongelmia, pikemminkin nopeissa toisesta laidasta-toiseen liikkeissä. Esim. Akiran DLC:n elbowin ja bodycheckin välisessä kohdassa voisi tulla ongelmia (ihan mutu-tuntua, itse kun en ole Akira-miehiä). Joka tapauksessa jos padilla olet aiemmin pelannut, niin mielestäni mikä vain Arcade-ohjain on parempi vaihtoehto.

Manji... Kävisikö ensi viikolla joku arki-ilta (ma/ti/ke) pienet sessiot? on alkanut tympimään tämä yksinpeluu konetta vastaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan thr
Ei noiden liikkeiden kanssa ole mitään ongelmia, pikemminkin nopeissa toisesta laidasta-toiseen liikkeissä. Esim. Akiran DLC:n elbowin ja bodycheckin välisessä kohdassa voisi tulla ongelmia (ihan mutu-tuntua, itse kun en ole Akira-miehiä). Joka tapauksessa jos padilla olet aiemmin pelannut, niin mielestäni mikä vain Arcade-ohjain on parempi vaihtoehto.

Manji... Kävisikö ensi viikolla joku arki-ilta (ma/ti/ke) pienet sessiot? on alkanut tympimään tämä yksinpeluu konetta vastaan.

Akiran DLC tai yksinkertaisesti bodycheck (b,f,f+P+K) mittaa mielestäni parhaiten eteen/taakse liikkeiden toimivuutta.

Tuota tuota, tekee kovasti mieli, mutta mun pitää valmistella muuan harjoitustyö keksiviikoksi 14.00-16.00, mieluiten siis tuon ajankohdan jälkeen. Keskiviikkoiltana kuuden aikoihin sopisi ehkä parhaiten.

Niin, jos tulet, tuo thrustmaster mukanasi niin koeajan sen..

Onko tuossa thrustmaster-ohjaimessa kuinka korkea tuo itse tikku-osa? DC:n arcade stickissä on mielestäni parhaita kompromisseja, jos liian lyhyt -> hankala hallita, liian pitkä -> ei ole tarpeeksi nopea.

OT:
Onko kovin moni muuten käynyt tennispalatsin game on-näyttelyssä? Topic: siellä on saturnin VF2... Voin kertoa että SPoD jäi tekemättä... :)

Edit: Illu varmaan muuten asetti kysymyksensä mielessä muutkin pelit kuin VF..

- ManjiMaru

Edit: Illu varmaan muuten asetti kysymyksensä mielessä muutkin pelit kuin VF..

Juu... No tikku on tosiaan jo tilattu, oli sitten hyvä tai huono. Katotaan miltä se kädessä tuntuu, varmaan viikolla 40 rupeaa viimeistään olemaan perillä. Ja jos sen elinikä ei hirveän pitkä ole niin sitte voi ostaa uuden. Ei viitti ekaan tikkuun sijoittaa 70-80 euroa.

Pitäis jaksaa pelata Evoa jossain vaiheessa ja työstää Pai-kikkoja enemmän. Mulle tuli taas tällanen pikku jakso ettei oikein mitään ehdi/halua pelata.

OT:
Onko kovin moni muuten käynyt tennispalatsin game on-näyttelyssä? Topic: siellä on saturnin VF2... Voin kertoa että SPoD jäi tekemättä... :)

- ManjiMaru

minä kävin.. tosin jäi kyseinen peli kokeilematta kun perjantaina koko paikka oli aivan täynnä pikkupentuja..
niin ja silloin kuulin jonkun valittavan, että toinen padeista on rikki.. tiedä sitten..
olisi tehnyt mieli kokeilla akiran polvea, eikös se tuossa vf2:ssa ollut f,f+K+G (release after 1fr) ? tosin noin olen sen usein tehnyt evossakin..

Tuota tuota, tekee kovasti mieli, mutta mun pitää valmistella muuan harjoitustyö keksiviikoksi 14.00-16.00, mieluiten siis tuon ajankohdan jälkeen. Keskiviikkoiltana kuuden aikoihin sopisi ehkä parhaiten.

Niin, jos tulet, tuo thrustmaster mukanasi niin koeajan sen..

Onko tuossa thrustmaster-ohjaimessa kuinka korkea tuo itse tikku-osa? DC:n arcade stickissä on mielestäni parhaita kompromisseja, jos liian lyhyt -> hankala hallita, liian pitkä -> ei ole tarpeeksi nopea.

- ManjiMaru

Keskiviikkona kuuden pintoihin sopii hyvin, tulen käymään silloin.

Tikku-osa on todellakin aika korkea (johtuu pallon suuresta koosta), ja se suuren liikeradan kanssa tekee ohjaamisesta hieman hitaan/jäykän. Otan sen mukaan jos haluat testata...

Ja vielä jos joku tietää miten pääsen eroon Wolfin Dandy Daddy dunce itemista, niin otan mielelläni tiedon vastaan... ei meinaan onnistunut tuon VFDC:n item faq:n ohjeilla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan thr

Ja vielä jos joku tietää miten pääsen eroon Wolfin Dandy Daddy dunce itemista, niin otan mielelläni tiedon vastaan... ei meinaan onnistunut tuon VFDC:n item faq:n ohjeilla.

Jaa, jos tuolla on vaatimuksena >2.dan niin en voi ex tempore kokeilla sen poistoa. Oletko sitä mieltä että se tuli siten kuin VFDC:ssä sanotaan eli heitoista? Joka tapauksessa poistoa voi kokeilla pelaamalla VS-moodia tyhjää vastaan.

- ManjiMaru

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gazza.
minä kävin.. tosin jäi kyseinen peli kokeilematta kun perjantaina koko paikka oli aivan täynnä pikkupentuja..
niin ja silloin kuulin jonkun valittavan, että toinen padeista on rikki.. tiedä sitten..
olisi tehnyt mieli kokeilla akiran polvea, eikös se tuossa vf2:ssa ollut f,f+K+G (release after 1fr) ? tosin noin olen sen usein tehnyt evossakin..

Ei, kyllä se polvi tehtiin edelleen sillä samalla vanhalla tavalla K+G,K.
VF2:ssa oli kuitenkin monia erilaisuuksia esim kaikki heitot eivät olleetkaan P+G-näppäinyhdistelmällä, (Kagen TFT = b+P) Akiran SPoD on Heitto, reversalit tehtiin kummallisella G,tap back -metodilla (missä en koskaan onnistunut) jne.

Pelasin siellä DOA3:n storymoodin kerran läpi ja kaksinpelissä jonkun pahaa-aavistamattoman täysi-ikäisen joka tunnusti ettei hallitse muita ohjaimia kuin PS2:n.

Suosikkini oli peli jossa kana piti saada autotien yli :)

- ManjiMaru

hehe.. pitää varmaan käydä siellä joskus uudestaan, jos ehtii..

Tässä on muuten Kyasaon mielipiteet Evon tiereistä (laitan ne tänne kun niillä ei ole mitään tekemistä soul caliburin kanssa, vaikka siellä jotain juttua näistä olikin):
Top Tier
1) Lei Fei
2) Aoi/Pai (Tie)
3) Sarah/Vanessa (Tie)

Bottom Tier
Jeffry & Brad

Mä kokeilin tota Wolf- juttua nopeesti ja kyllä se mulla toimi niinkun pitikin, eli ilmeisesti et vaan heitellyt riittävästi..

ja myönnetään nyt vielä, että mua kiinnosti se mech- peli, Steel Battallion, jossa oli se koko pöydän kokoinen ohjaus-tsydeemi.. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gazza.
hehe.. pitää varmaan käydä siellä joskus uudestaan, jos ehtii..

Tässä on muuten Kyasaon mielipiteet Evon tiereistä (laitan ne tänne kun niillä ei ole mitään tekemistä soul caliburin kanssa, vaikka siellä jotain juttua näistä olikin):
Top Tier
1) Lei Fei
2) Aoi/Pai (Tie)
3) Sarah/Vanessa (Tie)

Bottom Tier
Jeffry & Brad

Mä kokeilin tota Wolf- juttua nopeesti ja kyllä se mulla toimi niinkun pitikin, eli ilmeisesti et vaan heitellyt riittävästi..

ja myönnetään nyt vielä, että mua kiinnosti se mech- peli, Steel Battallion, jossa oli se koko pöydän kokoinen ohjaus-tsydeemi.. :D

Painotus sanalla Kyasaon mielipiteet.

Enpä olisi kyllä arvannut kun kerran Pai oli taas olevinaan bottom of the barrel VF4:ssä.

Lei Fei on ilmeisesti enemmistöjapsien mielestä top. no niin tai näin, NIIN top se ei ole ettäkö pelaajat suosikkihahmojaan vaihtaisivat. Paperilla Lei Fei voi olla kova mutta voittamiseen tarvitaan muutakin kuin hahmo.

Meikäläiselle muuten aiheuttaa eniten ongelmia CPU-wolf ja vanessa.

jos meet sinne toiseen kertaan niin ilmoita, mä haastan sut virtua tennikseen...
Se Vf2:sen 2P-ohjain tosiaan oli vähän sökö ja toimi vain ajoittain.

- ManjiMaru

Ylös Bottom