Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4 Evolution

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ManjiMaru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä kokeilin sattumalta tota Akiran b,f+P+K+G:tä tänään harjotusmoodissa, ja kone laskee päällehypyn sen jälkeen komboksi, paitsi jos laittaa getting up speediksi fast jne.. jolloin niitä vaurioita ei enää lasketa yhteen, mutta silti se ei ehtinyt alta pois.. pitää varmaan kokeilla niin päin, että nauhottaa koneen tekemään tuon ja yrittää itse pois alta.. oonko mä joskus väittänyt että pääsee alta pois? en enää itse muista... joskus ainakin selitin backstagger- setuppia, jossa oli alapotku power fistin jälkeen... tuon alapotkun jälkeen nimittäin voi techrollata.

Tuolla VFDC:llä joskus puhuttiin siitä,en nyt jaksa lähteä etsimään,mutta sanoit jotain tyyliin "kävin tarkistamassa ja helpostihan siitä alta pääsee". Ilmeisesti meillä meni sekaisin Akiran evade attack ja b, f+P+K+G.

Hmmm. Alapotkun jälkeen voi techrollata mutta jos tekeekin Quick risen niin SgPm-DE ei ollutkaan niin hyvä..

- ManjiMaru

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Tuolla VFDC:llä joskus puhuttiin siitä,en nyt jaksa lähteä etsimään,mutta sanoit jotain tyyliin "kävin tarkistamassa ja helpostihan siitä alta pääsee". Ilmeisesti meillä meni sekaisin Akiran evade attack ja b, f+P+K+G.

Hmmm. Alapotkun jälkeen voi techrollata mutta jos tekeekin Quick risen niin SgPm-DE ei ollutkaan niin hyvä..

- ManjiMaru

en sano mitään, ennen kun olen ehtinyt testaamaan. Tuolla vfdc:n threadissa olin joskus sanonut jotain tyyliin "olen aina kuvitellut että power fistin jälkeinen päällehyppy on taattu".. mutta tosiaan, tämä täytyy kokeilla.. siellä oli ainakin mennyt jossain välissä nuo PF ja EBC sekaisin..

QR:ään laitatkin sitten heittoa tai polvea... tuo SgPm osuu varsin helposti esim AS3 jälkeiseen techrolliin.. ja siis nimenomaan techrolliin.. mutta tämänhän varmaan tiesitkin..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gazza.
en sano mitään, ennen kun olen ehtinyt testaamaan. Tuolla vfdc:n threadissa olin joskus sanonut jotain tyyliin "olen aina kuvitellut että power fistin jälkeinen päällehyppy on taattu".. mutta tosiaan, tämä täytyy kokeilla.. siellä oli ainakin mennyt jossain välissä nuo PF ja EBC sekaisin..

QR:ään laitatkin sitten heittoa tai polvea... tuo SgPm osuu varsin helposti esim AS3 jälkeiseen techrolliin.. ja siis nimenomaan techrolliin.. mutta tämänhän varmaan tiesitkin..

Joooooo... minä vain tässä näsäviisastelen.. Akiran catch throw on kuin tehty QR:ää vastaan...

- ManjiMaru

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
Ymmärsinkö oikein, onko Akiran f,b+pg catch-heitto? Eikö siitä siis voi irtautua?

On. Ei voi. Tai siis itse heitto-osasta ei voi PAETA.

Akiralla on siihen kolme jatkoa joihin oikeat torjunnat on vastaavasti:

Akira________________Vastustaja
P+K ________________ G
u+P+K ______________ u+G
d+P+K ______________ d+G

Lisäksi Akiralla kelpaa jatkoksi myös pelkkä u tai d jolloin tulee vain väistö muttei reverse bodycheckiä.

Tietysti Akirapelaaja voi olla tekemättä noista mitään ja esimerkiksi u, d/b, f+P+G tai break guardin tai ... :)

- ManjiMaru

Ahaa, nyt selvisi! Arvaus/ajoituspelejä! :D Ihanaa.

Muistankin sen VF4:n kolikkopelin aivottoman Akiran heittokombon, josta ei voinut murtautua mitenkään (eikun silmät kiinni). Tuli mieleen btw, kun joskus heitit Maru läppää heittosuuntien määrästä hahmoilla (kuten Laulla=4), niin esim. Shunin heitoista irtautuminen on hieman erilaista kuin esim Laulla, vaikka suuntia on vähemmän.

Shunilla normaaliheittokin vie muistaakseni lutuiset 50dmg (0dp) ja suuntaan df päättyvät heitot voivat tilanteesta riippuen viedä lämää jopa 100 (Xdp), ilman että vastustaja voi tehdä mitään jouduttuaan heitetyksi. Sama juttuhan on myös esim. Pailla ja Kagella, että joku liike menee sisään jonkin vaihto/hämäysheiton jälkeen, mutta "varma" lämä jää silti aika pieneksi.

Shunilla taas vastaavasta heitosta voi tehdä stancesta ja counterhitistä riippuen aivan älytöntä damagea (en ole varma saako selästä helposti counteria). Shunin ongelma heittämisessä onkin heittosuuntien vähyys, mutta myös heittämistilanteita tulee eri tavoin kuin esim. Akiralla, koska kaikki pelkäävät db+k,k/k+g arvauspelejä ja muita "lowlevel" taktiikoita. Shun voi myös heittää selkä ykään päin. Toisaalta Jeffry, jonka heittoja on heikennetty (b+pg on scheisseä), voi yhä käyttää b+pg:tä hyvänä seinäheitona ja df+pg, db+pg (seinä/ringout-)heitoilla on enemmän rangea kuin muilla hahmoilla. Usein unohtuu myös Jeffryn sikahidas db+pk, joka osuttuaan takaa ilmeisesti Jeffrylle kolme kyyryheittosuuntaa. Sitten on myös esim. Wölfin syöksymistä muistuttava ff+pg, Kagen uf+k potkua muistuttava uf+pg. Taistelun tuoksinassa ihmeen käteviä vaihtoehtoja, etenkin jo valmiiksi hämääntyneeseen vastustajaan Ihan vain halusin kertoa hieman löytämiäni nyansseja VeeÄffän heittopelin kikoista. Ajatuksia? :cool:

Milloinkas on seuraava miitti?
Löytyy myös Namcon Arcade tikku, uus, toinen tulossa:D En ole pääsy hiplaamaan sitä, kommentti siitä tulee myöhemmin. Oho! Meikällä tulee olemaan 3 tikkua:o

Ahaa, nyt selvisi! Arvaus/ajoituspelejä! :D Ihanaa.

Muistankin sen VF4:n kolikkopelin aivottoman Akiran heittokombon, josta ei voinut murtautua mitenkään (eikun silmät kiinni). Tuli mieleen btw, kun joskus heitit Maru läppää heittosuuntien määrästä hahmoilla (kuten Laulla=4), niin esim. Shunin heitoista irtautuminen on hieman erilaista kuin esim Laulla, vaikka suuntia on vähemmän.

Shunilla normaaliheittokin vie muistaakseni lutuiset 50dmg (0dp) ja suuntaan df päättyvät heitot voivat tilanteesta riippuen viedä lämää jopa 100 (Xdp), ilman että vastustaja voi tehdä mitään jouduttuaan heitetyksi. Sama juttuhan on myös esim. Pailla ja Kagella, että joku liike menee sisään jonkin vaihto/hämäysheiton jälkeen, mutta "varma" lämä jää silti aika pieneksi.

Shunilla taas vastaavasta heitosta voi tehdä stancesta ja counterhitistä riippuen aivan älytöntä damagea (en ole varma saako selästä helposti counteria). Shunin ongelma heittämisessä onkin heittosuuntien vähyys, mutta myös heittämistilanteita tulee eri tavoin kuin esim. Akiralla, koska kaikki pelkäävät db+k,k/k+g arvauspelejä ja muita "lowlevel" taktiikoita. Shun voi myös heittää selkä ykään päin. Toisaalta Jeffry, jonka heittoja on heikennetty (b+pg on scheisseä), voi yhä käyttää b+pg:tä hyvänä seinäheitona ja df+pg, db+pg (seinä/ringout-)heitoilla on enemmän rangea kuin muilla hahmoilla. Usein unohtuu myös Jeffryn sikahidas db+pk, joka osuttuaan takaa ilmeisesti Jeffrylle kolme kyyryheittosuuntaa. Sitten on myös esim. Wölfin syöksymistä muistuttava ff+pg, Kagen uf+k potkua muistuttava uf+pg. Taistelun tuoksinassa ihmeen käteviä vaihtoehtoja, etenkin jo valmiiksi hämääntyneeseen vastustajaan Ihan vain halusin kertoa hieman löytämiäni nyansseja VeeÄffän heittopelin kikoista. Ajatuksia? :cool:

.......

Ööö.. Mikä Akiran heittocombo? Sama catchthrow Akiralla oli nelosessakin. Heitoista 'irtautuminen' on ihan samanlaista kaikilla hahmoilla, on tosin helpompaa arvata heittosuunta oikein kun heittoja on vähemmän kuten Shunilla tai Leillä.. Shun sitäpaitsi tekee aina härmivää lämää kun se on riittävän juovuksissa.

Hmmm... Heitostapakenemisen jälkeen animaatiot ja se kumpi on etulyöntiasemassa muuten vaihtelee heitosta riippuen.

.....

Onnistuit ainakin minua hämäämään tuolla litanialla hyvin.. :)

- ManjiMaru

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Manji, mitenkäs sun rikkinäisen tikun laita?

Rikkinäinen se on edelleen. Konsolinetin tyyppi tiedustelee mitä sillä kaupalla josta konsolinet sen osti on tarjota... Jotenkin epäilen että tästä tulee rahat takaisin-diili. Onneksi sain ainakin yhden toimivan Horin.

- ManjiMaru

OT mutta olkoon.

Sain tosiaan FIFA-tikun tänään, ja ihan OK tuntuu olevan. Muihin tikkuihin en paljoa voi vertailla, mutta sen verran voin sanoa että toi liikerata on paaljon pienempi kun mitä pelottelujen perusteella osasin odottaa. Oikeastaan justiinsa hyvä mun makuun! Tikkukin on lyhyempi kun luulin, ihan hyvin istuu käteen. Napit on hyvät, poislukien ympyrä jota saa painaa aavistuksen verran enemmän kun muita. Mutta sillä ei hirveesti ole merkitystä kun kerran joka peliin voi asettaa kontrollit just sillai kun ite haluaa. Eli tikku ja button layout on ihan hyvät. Se on tosiaan sitte vaan ajan myötä katsottava että miten kauan toi kestää kovassa käytössä, veikkaan että Tekkenin WD ja hayashidat verottaa osia ihan hyvin. Katotaan. Mutta tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen ostokseen. :)

Nyt ei muuta kun opettelemaan Evo uudestaan... Sen verran oudolta tuntuu pelaaminen näin alkuun. :p

Eipäs sekoiteta pelaajien hyvyyttä ja hahmojen kykyjä.
Nuo ns. tier-arviot eivät perustu siihen kuinka moni pelaaja pelaa kyseisellä hahmolla. Kyasao varmaankin teki arvionsa esim. liikkeiden palautumisista, liikkeiden rangaistavuudesta ym.

Ja kuten voi tuloksista päätellä, nuo tierit ovat lähinnä keinotekoisia koska kullakin tuntuu olevan asiasta oma näkemys... Eiko se ole hyvä asia ja osoittaa kuinka tasapainossa VF on? == Ei ole pakko pelata "top-tier"-hahmolla vaan voi voittaa muutenkin. Pelaa sillä mistä tykkäät.

Lainaus: "VF is top tier".

EDIT: Mikäli joku muuten ei ole huomannut, minä suhtaudun näihin tier-juttuihin VF:ssä rauhallisen huvittuneesti...

- ManjiMaru

"You are not a bad fighter, I am just a better fighter!"
- Yun, MvsC2

Touche. Pakko sitäpaitsi myöntää, että esim. Lei on loistava hahmo oikein pelattuna. Paino "oikein" sanalla. Itse "vihaan" koko tierettämistä, koska VF on tarpeeksi tasapainoinen ilman niitä sotkemassa pelaajien pasmoja. Viittasinkin siihen että pelaajat voivat aloittaa hahmojen haukkumisen lupsakan kilpailun sijaan. "Miks sä otit ton hannari-Eddyn" oli takuulla yleisimpiä kommentteja Tekken 3:n ajoilta, pitkälti koska harva tiesi miten capoeiramies peitotaan. Vaikka asia onkin erilainen, tätä voi verrata vyöarvoihin kamppailulajeissa-> ne ovat tavallaan vain tarpeeton tapa luokitella ja jaotella ihmisiä, eivätkä kerro harrastajan taitotasosta mitään. Vyö on vain vyö, hahmo on vain hahmo, peli on vain peli.

"A thinking human being is always far more important than any style or system, because it has ability to adapt depending on the situation" -Jun Fan-

.......

Ööö.. Mikä Akiran heittocombo? Sama catchthrow Akiralla oli nelosessakin. Heitoista 'irtautuminen' on ihan samanlaista kaikilla hahmoilla, on tosin helpompaa arvata heittosuunta oikein kun heittoja on vähemmän kuten Shunilla tai Leillä.. Shun sitäpaitsi tekee aina härmivää lämää kun se on riittävän juovuksissa.

Hmmm... Heitostapakenemisen jälkeen animaatiot ja se kumpi on etulyöntiasemassa muuten vaihtelee heitosta riippuen.

.....

Onnistuit ainakin minua hämäämään tuolla litanialla hyvin.. :)

- ManjiMaru

Jesh, tarkoitin sitä f,b+PG heittoa. Luullakseni ei VF4:ssä päässyt irti heiton *jälkeen* tapahtuvasta kombosta, mikä ärsytti suuresti allekirjoittanutta. Korjaa pois jos jauhan palturia.

Evon heittopeli on tosiaan hämäävän monimuotoista (kuten löpinänikin useammin kuin harvemmin) On näitä nitaku/perfect nitaku tilanteita sun muita joista voi rankaista heittäjää. Ihan kuriositeettina taisi tuo Vanessa low catch heitto antaa vanessalle edun, jos vastustaja pakenee siitä.. Siistiä.

Jesh, tarkoitin sitä f,b+PG heittoa. Luullakseni ei VF4:ssä päässyt irti heiton *jälkeen* tapahtuvasta kombosta, mikä ärsytti suuresti allekirjoittanutta. Korjaa pois jos jauhan palturia.

Evon heittopeli on tosiaan hämäävän monimuotoista (kuten löpinänikin useammin kuin harvemmin) On näitä nitaku/perfect nitaku tilanteita sun muita joista voi rankaista heittäjää. Ihan kuriositeettina taisi tuo Vanessa low catch heitto antaa vanessalle edun, jos vastustaja pakenee siitä.. Siistiä.

Jeb. Samalla lailla tuon Akiran heiton jatkot torjuttiin vf4:ssäkin. Ilmeisen vaikea asia opittavaksi kuten tämäniltaiset VF-sessioni thr:n kanssa osoittivat. :) Aina siinä on tosin pakko valita ainakin kahden vaihtoehdon väliltä joten aina on mahdollisuus että se menee läpi.

Lei-Fei muistuttaa enemmän kuin vähän Tekkenin Eddyä siinä mielessä että Lein combot tuntuu olevan ihmisille ihan yhtä vaikeita opittavia. Kun aloitin questin Lei Feillä minulle tuotti päänvaivaa sopeutua tietokoneen peliin kun se ihan oikeasti pisti vastaan! Kaksinpelissä olin jo tottunut mäiskimään vain menemään Lein liikkeitä... :eek:

thr: Kiitos peleistä, taso senkun nousee koko ajan. Ne pari replayta mitä otettiin talteen on vakuuttavia.

EDIT: Siis..
Mitä tulee lokakuun miittiin, onko halukkaille okei että se pidettäisiin vasta lauantaina 11. lokakuuta? Minulla olisi hommaa ja thr:llekin sopisi paremmin..

- ManjiMaru

"Don't think, feel..."
- Jacky Bryant

Viimeksi muokannut moderaattori:
Varmaan pitää puhua stringeistä eikä comboista... Comboja ei paljon ekan hitin jälkeen torjuta. ;)

Mutta joo, mun mielestä Lei Fei on paljon ikävämpi vastus kun yksikään Eddy/Christie-pelaaja. Voi toki johtua siitä että Tekkenissä on enemmän tunteja takana, mutta kyllä siinä silti on välillä oltu ihmeissään kun Questissa Lei Fei saa kunnon vaihteen päälle. Pitäs pystyä ite pitämään ohjat käsissä koko ajan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Varmaan pitää puhua stringeistä eikä comboista... Comboja ei paljon ekan hitin jälkeen torjuta. ;)

Mutta joo, mun mielestä Lei Fei on paljon ikävämpi vastus kun yksikään Eddy/Christie-pelaaja. Voi toki johtua siitä että Tekkenissä on enemmän tunteja takana, mutta kyllä siinä silti on välillä oltu ihmeissään kun Questissa Lei Fei saa kunnon vaihteen päälle. Pitäs pystyä ite pitämään ohjat käsissä koko ajan.

Jeeps, oma kämmi, olisi pitänyt puhua stringeistä (tai sarjoista).

Kun thr oli mun luona eilen niin mun Leitä vietiin välillä kuin vastapestyä pyykkiä (mielenkiintoinen aasinsilta wolfin yhteydessä) narulle..
Vaikka thr paljasti esim olevansa pulassa Lein kurkistanssin kanssa.

Kerrottakoon nyt sitten että jos kurkistanssista(yhdellä jalalla seisten) Lei osuu alapotkulla niin on syytä strugglata.. Vf4:ssä tämä oli melkein varma combo mutta evossa se tuntuu heikentyneen. Vastustajan horjumisaika on lyhentynyt selvästi..
nimittäin jos jatko (scorpion) K osuu counterina tulee paha ilmacombo..

Lei joskus (minä käytän tätä usein) siirtyy kurkistanssiin f, f+K(hold) potkulla joka horjuttaa kyykistelijöitä. Niin tuon horjumisen jälkeen ei Leillä ole mitään varmaa jatkoa. Pitää vain ehkä strugglata vähäsen ja blokata jatko.. Ja varoa sitä kurkistanssin alapotkua.

Ainoa merkittävä toinen jatko kurkistanssista on K+G joka on potku joka osuu keskelle ja horjuttaa taas. Strugglaus on hyvästä. Senkään osuman jälkeen ei Leillä ole varmoja jatkoja.. (Näihin epävarmoihin jatkoihin ne varmaan Lei-pelaajat ja Eddy- pelaajat perustavatkin pelinsä)

Minä tein yhdessä replayssä thr:ää vastaan juuri
f, f+K(hold) (horjutus), K+G (horjutus), f, f+K(hold)(horjutus), K+G
Koska thr ei ilmeisesti strugglannut niin tietokone rekisteröi koko jutun comboksi ja lämää lähti varmaan puolen barin hujakoilta.

- ManjiMaru

Pelailin tossa äsken Evoa taas tikulla, ja nyt pääsee jo arcaden läpi. :D Ei oo enää niin pahaa hakemista nappien ja liikkeiden osalta... Mut toisaalta jos nyt pitäis ihmistä vastaan pelata niin varmaan muutaman matsin jälkeen olis taas padi kädessä, oman pelaamisen taso on vielä paljon normaalia alempana ennen kun tikulla kunnolla oppii pelaamaan.

Manji, sama Lei-ilmiö toistuu myös Guest-modessa. Lau ja Kage hengaavat Slayereinä eastissa, ja toi kurki-potku-struglausjuttu tulee olemaan tosi tarpeen. Lei on kyllä vieläkin aika uskomaton WTF-hahmo, koska vastustajan täytyy olla hereillä koko ajan. En ole niin varma noista Kyasaon listan Pain ja Aoin sijoituksesta kakkostieriin heti Lei jälkeen. Tiedän että en välitä tiereistä mutta... (MIKSI juuri tytöt?) :rolleyes:

Koska Pai on ihan ykkönen.

Kunhan saan tikkuasiat kuntoon niin Pain hiominen (ei saa käsittää väärin... :D) jatkuu taas.

Mutta mielipidehän sekin lista vaan oli.

Jaa?! Oma Paini (huomaa muoto) on jo Veteran-tasolla ja otan turpiini toisi pahasti. Nuo K,ff+p,k, liikkeet countereina sun muut jutut on ihan tuttua huttua, mutta Paain heittopeli ei ainakaan vielä vakuuta. Ainakaan nelosen Paihin verrattuna :D

Ylös Bottom