Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4 Evolution

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ManjiMaru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikö tosiaan kannattaisi pitää tappelujutut täällä. Onhan tappelupeleille omat alueensa ja itse BBS toimii loistavasti. Hyvin kirjoitettujen oppaiden houstaaminen varmaan onnistuisi ja videoitahan voi pitää muualla ja sitten linkittää keskusteluista ja jutuista.

Sivujen rakentaminen tietysti on kivaa hommaa, mutta luulisin, että kiinnostunutta porukkaa ei ole tarpeeksi omaan aktiiviseen keskusteluryhmään tai moniin kattaviin juttuihin. Lisäksi tekninen toteutus tuskin olisi KonsoliFIN:n sisällä toimimiseen verrattuna parempaa.

Mielestäni aktiivisuutta siis tänne. Jos omat sivut perustatte, onnea puuhaan! Hyviä nettisaitteja ei ole koskaan liikaa.

Huomio thr, Gazza ym. Tulen takaisin Hesaan perjantaina joten
lauantaina vois pelailla kinopalatsissa mikäli kiinnostaa. 15.00- 18.00 ? Seuraavana viikonloppuna sitten mun luona Evoa.

Gazza, siitä sun Aoi-dokumentista, oletko keksinyt tyydyttävää ratkaisua VF-jargonin suomentamiseen? Mitä sanoja jätät kääntämättä vai kirjoitatko englanniksi? Reversal, throw escape ym.

- ManjiMaru

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Huomio thr, Gazza ym. Tulen takaisin Hesaan perjantaina joten
lauantaina vois pelailla kinopalatsissa mikäli kiinnostaa. 15.00- 18.00 ? Seuraavana viikonloppuna sitten mun luona Evoa.

tähän mä vastasin jo tuolla toisella puolella... eli ei onnistu nyt lauantaina..

Gazza, siitä sun Aoi-dokumentista, oletko keksinyt tyydyttävää ratkaisua VF-jargonin suomentamiseen? Mitä sanoja jätät kääntämättä vai kirjoitatko englanniksi? Reversal, throw escape ym.

- ManjiMaru

jesh.. tää oli tiedossa... sen käännän mitä järkevästi pystyy, mutta kyllä sitä joutuu väkisinkin jättämään vähän VF- sanastoa, laittaa sitten vaikka erikseen selittelyosuuden, jossa selventää suomeksi niiden tarkoitusta, jos ne joltain jäävät epäselviksi... tällä hetkellä ainoa ns. suomennettu on G- peruutus/ G- peruuttaminen, ja sekin kuullostaa jo niin kotikutoiselta että....
no, jokatapauksessa oon vasta 10sivua projektissa, eli ihan vähään aikaan on turha sitä odotella, sanotaan muutamasta viikosta reiluun kuukauteen, niin mulla vois jo alkaa olla jotain kasassa.

Täs hieman säätelin Goh:lla vähän aikaa. Huomasin yhen hauskan jutun. Kun valitsin hupullisen Goh:n, rämpytin huvikseen jotai nappeja. Kun rundi alkoi, Goh:lla ei ollu huppu päässä. Sama meininki toisella rundilla, ei huppua :D
Goh näyttää typerältä ilman huppua.
Testasin myös ensi kertaa Judoka-puvun, ei ollut yhtään siisti. Hehe!

Paska IE:n keksi, kämmäili et en pääse postailemaan VF foorumiin, joten postaan tänne.
Sessio Kinopalatsis, lauantaina vai sunnuntaina? monelta?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Paska IE:n keksi, kämmäili et en pääse postailemaan VF foorumiin, joten postaan tänne.
Sessio Kinopalatsis, lauantaina vai sunnuntaina? monelta?

Niin, voisihan sitä kolmelta pelailla, joskin herättelin toiveita että thr vastaisi myöskin.

Mikä ihmeen keksi? Oletko kokeillut kohtaa "login"? :rolleyes:

Olen muuten jo tätä kirjoittaessani himassa ja sain sen Akiran long wild hairin. Syytä olikin saada koska tutorialin läpikäyminen oli kyllä supertylsä urakka.

Gazza, onko sinulla tietoa kuinka pitkä (frameissa) se ikkuna on, mihin voi syöttää throwescapeja? Evossa se ilmeisesti on vähän eri kuin vanhassa vf4:ssä. Tutoriaali väittää että myös blokatun liikkeen palautumisaikaa voi käyttää TE:eitten syöttämiseen mutta eivät ne kyllä minusta kirjaudu harjoitusmoodissa silloin. Mikä on mielipiteesi?

- ManjiMaru

Niin, voisihan sitä kolmelta pelailla, joskin herättelin toiveita että thr vastaisi myöskin.

..eikös se tuolla vfdc:ssä....

Olen muuten jo tätä kirjoittaessani himassa ja sain sen Akiran long wild hairin. Syytä olikin saada koska tutorialin läpikäyminen oli kyllä supertylsä urakka.

Haha, tästähän se hupi vasta alkaa.. Arcade- moodissa on nimittäin kolme esinettä jaossa, Akiralle Goggle Sunglasses, Navy Blue Bandanna ja Arm Brace. Niitten saaminen se vasta tylsää puuhaa onkin, sillä ne saa suorittamalla Mission Practicen 3 viimeistä tehtävää Arcadessa. Taso 4 on tähän paras, mutta siinä joutuu usein ringouttamaan itsensä noin 30 kertaa, ennen kun sopiva tehtävä tulee.... :D

Gazza, onko sinulla tietoa kuinka pitkä (frameissa) se ikkuna on, mihin voi syöttää throwescapeja? Evossa se ilmeisesti on vähän eri kuin vanhassa vf4:ssä. Tutoriaali väittää että myös blokatun liikkeen palautumisaikaa voi käyttää TE:eitten syöttämiseen mutta eivät ne kyllä minusta kirjaudu harjoitusmoodissa silloin. Mikä on mielipiteesi?

- ManjiMaru

Ok, siis tuo harjoitusmoodin höpinä ei pidä paikkaansa ollenkaan.. näppituntumalta, aika on sama kun C-versiossa, ehkä hieman lyhyempi, jos nyt täytyy jotain numeroita heittää, niin 6 freimiä ei voi olla kovin kaukana.. tosin musta tuntuu, että alaheitoista on pidempi aika karata.. ehkä jopa 10 freimiä?
no, eipä näitä oikein mitenkään pysty tarkistelemaan, kun ei tätä tietoa oikein ole saatavilla..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gazza.

Haha, tästähän se hupi vasta alkaa.. Arcade- moodissa on nimittäin kolme esinettä jaossa, Akiralle Goggle Sunglasses, Navy Blue Bandanna ja Arm Brace. Niitten saaminen se vasta tylsää puuhaa onkin, sillä ne saa suorittamalla Mission Practicen 3 viimeistä tehtävää Arcadessa. Taso 4 on tähän paras, mutta siinä joutuu usein ringouttamaan itsensä noin 30 kertaa, ennen kun sopiva tehtävä tulee.... :D
ARRRRGH!

Ok, siis tuo harjoitusmoodin höpinä ei pidä paikkaansa ollenkaan.. näppituntumalta, aika on sama kun C-versiossa, ehkä hieman lyhyempi, jos nyt täytyy jotain numeroita heittää, niin 6 freimiä ei voi olla kovin kaukana.. tosin musta tuntuu, että alaheitoista on pidempi aika karata.. ehkä jopa 10 freimiä?
no, eipä näitä oikein mitenkään pysty tarkistelemaan, kun ei tätä tietoa oikein ole saatavilla..

Mielenkiintoista, sillä jos ulkomuistista heittäisi (olen lukenut jossakin VFDC:llä) niin VF4:ssä luulisin ikkunan olleen jotain luokkaa 8 framea? Itse olisin kyllä sitä mieltä että ikkuna olisi pidempi evossa pidempi kuin vf4:ssä, mutta tää on ihan musta-tuntuu juttu. Virtua fighterhan on ajan ja versioiden myötä muuttunut koko ajan helpompaan suuntaan.

Toisaalta, näppituntumalta sanoisin että heitoissa ekojen animaatioframejen aikana voi vielä syöttää TE:eitä. Kenties ikkunaa on levennetty loppupään suuntaan? Alaheitoissa en ole havainnut eroa pystyheittoihin, mutta yleensä niitä ei tarvitse montaa syöttääkään. Pitäisi ryhtyä aktiivisesti käymään läpi japanilaisia saitteja sillä olen melko varma että tieto sieltä jostakin löytyy.

- ManjiMaru

Toisaalta, näppituntumalta sanoisin että heitoissa ekojen animaatioframejen aikana voi vielä syöttää TE:eitä. Kenties ikkunaa on levennetty loppupään suuntaan?

Öh, miksei...? Pitäähän heitoista pystyä karata reaktiolla, ei pelkästään syöttämällä ne TE:t joka fuckin' paikkaan.

ARRRRGH!

Mielenkiintoista, sillä jos ulkomuistista heittäisi (olen lukenut jossakin VFDC:llä) niin VF4:ssä luulisin ikkunan olleen jotain luokkaa 8 framea? Itse olisin kyllä sitä mieltä että ikkuna olisi pidempi evossa pidempi kuin vf4:ssä, mutta tää on ihan musta-tuntuu juttu. Virtua fighterhan on ajan ja versioiden myötä muuttunut koko ajan helpompaan suuntaan.

Toisaalta, näppituntumalta sanoisin että heitoissa ekojen animaatioframejen aikana voi vielä syöttää TE:eitä. Kenties ikkunaa on levennetty loppupään suuntaan? Alaheitoissa en ole havainnut eroa pystyheittoihin, mutta yleensä niitä ei tarvitse montaa syöttääkään. Pitäisi ryhtyä aktiivisesti käymään läpi japanilaisia saitteja sillä olen melko varma että tieto sieltä jostakin löytyy.

- ManjiMaru

hehe, minä taas muistan jossain nähneeni tuon 6 freimiä.. voin tietysti olla väärässä..
juu, ensimmäisten animaatiofreimien aikana pystyy syöttämään TEitä, mutta silloin on ajotus jo tosi tiukka, arvioni on että siinä on ainoastaan 2-3 freimiä aikaa, eli kovin montaa ei siihen rakoon ehdi laittaa.
Jos liian aikaisin alkaa syöttää TEitä ne "häviävät", sama kuin jos yrittää floatterin jälkeen liian nopeesti bufferoida sisään komentoja.. voi olla että ikkunaa on myöhäistetty, mutta ikkuna itsessään on mielestäni samaa luokkaa... olisiko sitten 6fr ennen heittoa ja 2fr sen jälkeen? Evaden kanssa ainakin voi tehdä varsin myöhään TE:a.. tosin harjoitusmoodin (challengen) ruutu, johon syötetyt throw escapet tulevat lagittaa usein varsin paljon..

Alaheitot on sen verran harvinaisia, ja niitä on hahmoilla vähemmän, että jos jonkinlainen ero pitäisi olla sen ikkunan pitäsi olla mielummin lyhyempi.. Wolfilla, Jeffryllä ja Pailla taitaa ainoina olla kolme vaihtoehtoa, ja TTEn saa kyllä helposti tehtyä, varsinkin kun suunnat ovat vierekkäin...

mutta joo, yritetään ottaa selvä vähän tarkemmin..

Miten paljon Questia saa tahkota että tulee jotain niitä kunnon vastustajia esiin piiloistaan? Kaks ekaa arcadea koluttu läpi (ei paljon pelaaminen oo kiinnostanu lähiaikoina, heh), ja vielä ei kyllä oo joutunu edes miettimään mitä tekee. Tosin eipä sitä vielä oikein ole voinut odottakaan kun noissa nyt ei hirveen kauan edes menny... :p

kuudennesta alkaa löytyä.... itse oon seiskassa ja siellä kyllä joutuu ihan tosissaan yrittämään..

Kiitoksia matsista! Meni vähän mäkeen mulla toi peli, kun on just tottunu EVO:n. Huomas kyllä eron. Oikeanpuoleinen tikku kusi, ei todellakaan suostunu kunnolla yhteistyöhön, prkl! Epämukavassa asennossa joutui pelaamaan:( Ens sessiot Laukkasen luona, päästään vähän EVOn makuun:) Kyl Tommi oli aika veikee Shunilla.

Miks yleensäkään pelata kolikkopeliä jos ilmaseks pääsee sitä Evoa pelaamaan PS2:lla? Rahan tuhlausta sanon minä.

Mikä on muuten Helsingin "ranking" tällä hetkellä? :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Miks yleensäkään pelata kolikkopeliä jos ilmaseks pääsee sitä Evoa pelaamaan PS2:lla? Rahan tuhlausta sanon minä.

= "Perhana kun täällä itärajalla ei ole ensimmäistäkään arcadekonetta ja tuolla on *jupinaa mutinaa katkeruutta*"

^_^

Ja pelaajia riittäis... :D Ei kun ite en ihan oikeasti laittais rahojani kolikkopeliin jos kerran kotona odottaa VF4 Evolution...

Sitä on tullut testailtua EVOn Shunia tänä iltana...ukkohan on reilusti hilpeämpi pelata kuin aiemmin ja selvästi vahvistunut tässä versiossa. Drunken Stancen uudet liikkeet...back turned K+G...ja sokerina pohjalla kymmenen huikan jälkeen tuleva b+P+K sabaki. Saapa nähdä miten ukon uudet kikat tulee puremaan muihin pelaajiin...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan thr
Sitä on tullut testailtua EVOn Shunia tänä iltana...ukkohan on reilusti hilpeämpi pelata kuin aiemmin ja selvästi vahvistunut tässä versiossa. Drunken Stancen uudet liikkeet...back turned K+G...ja sokerina pohjalla kymmenen huikan jälkeen tuleva b+P+K sabaki. Saapa nähdä miten ukon uudet kikat tulee puremaan muihin pelaajiin...

Kiitokset vain lauantain peleistä. Olen jostain ollut lukevinani että Shunin ym. b+P+K sabaki on turhankin hyvä. Ainakin se on herättänyt keskustelua. Noh, itse olen sitä mieltä että Lei-Feikin on saanut erittäin hyviä lisäyksiä... Katsotaan sitten :)

Mitä tulee kolikkopelien pelaamiseen, niistä olen saanut kuulla aikojen saatosta asti. Itse pelaan niitä huvikseni, ja saadakseni ihmisiä näkemään VF:n pelaamista. Rahastakaan ei ole niin kiinni. Kotona nykertäminen on "näkymätöntä". Noh, nyt lähinnä siksi, etten halunnut tänä viikonloppuna vieraita. Ensi lauantaina tai sunnuntaina sitten. Sanokaa muuten kumpi sopisi paremmin?

Kolikkopeleissä ennen tapasi ihmisiä, mm. uusia VF-pelaajia, kerran yhden itämaisen kaverin joka ei puhunut suomea eikä englantia mutta pieksi minut mennen tullen vf3:ssa. Kerran pelatessani Virtua tennistä tyyppi kysyi englanniksi että pelataanko 1000 markasta.. Sanoin silloin ei kun en ollut nähnyt sitä koskaan. Jälkikäteen arvioituna olisin kyllä voittanut sen, mutta uhkapeli ei kuulu minun pirtaani. Myöhemmin sain kuulla kaveriltani että se oli ammattimainen pokerinpelaaja. Vain pieni esimerkki siitä millaisia ihmisiä on tullut vastaan pelikaaneissa.. Heh, kerran pelasin VF:ää jossain bensa-asemalla jumalan selän takana jossain keski-Suomessa. Oi aikoja.

- ManjiMaru

Ylös Bottom