Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4 Evolution

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ManjiMaru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu

Mikä on muuten Helsingin "ranking" tällä hetkellä? :)

Ei olla vielä pahemmin mietitty, täytynee pitää mini-turnaus ensi viikonloppuna. Jos vaikka west:kin ilmestyisi. Tai muita? Toistaiseksi kait Pexi pitää keulaa kun sillä on se Itiksen turnausvoitto alla.

Gazza, kyllä sä vielä jonain päivänä voitat :D Nyt vain harjoittelemaan Aoin hit-throweja.

- ManjiMaru

Kyllä minä tulen, jos ei ole muuta ohjelmaa. :) Pitäsisi vaan pelata, olen näet jäänyt koukkuun GG2X:ään.

Olen nykyään sitten pääsääntöisesti shun-pelaaja. @_@

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Mitä tulee kolikkopelien pelaamiseen, niistä olen saanut kuulla aikojen saatosta asti. Itse pelaan niitä huvikseni, ja saadakseni ihmisiä näkemään VF:n pelaamista. Rahastakaan ei ole niin kiinni. Kotona nykertäminen on "näkymätöntä". Noh, nyt lähinnä siksi, etten halunnut tänä viikonloppuna vieraita.

Tietysti, arcademasiinan vieressä sitä voi - hyvällä tuurilla - löytää uusia naamoja. Mut jos kyseessä on ennalta määrätyn porukan kerääminen pelaamaan keskenään niin ehkä sitä vois pelata ainakin a) mukavammin ja b) enemmän PS2:lla. No joo, niin minä tekisin...johtuu ehkä hyvin pitkälti siitä etten aio pelaamiseen liikaa aikaa kuluttaa, niin konsolin käynnistäminen tärkeämpien menojen välissä on parempi vaihtoehto kun pelihalliin raahautuminen... Eikä tää nyt niin mulle kuulukaan, hyvä jos teillä siellä kerran vastusta löytyy. :)

Heh, kerran pelasin VF:ää jossain bensa-asemalla jumalan selän takana jossain keski-Suomessa. Oi aikoja.

Öh... Kehä 3 = Jumalan selkä ?? :rolleyes:

No joo.

PS. West, millä hahmoilla on alkanu ggx2:n tahkoaminen? :cool:

Gazza, kyllä sä vielä jonain päivänä voitat :D Nyt vain harjoittelemaan Aoin hit-throweja.

- ManjiMaru

Haha, en mä oo yhtään huolestunut, mulla on vaan paljon kiinni otettavaa kun löysin vf:än vasta viime vuonna.. :D kun vaan tulee enemmän pelattua ihmisiä vastaan, se alkaa vähitellen väkisinkin sujua.. tuo kone nimittäin vähän nihkeesti menee mun g-canceleihin...
hit-throweista sen verran, että oon käyttänyt niitä yleensä varsin säästeliäästi... sen kyllä tiedän, että joidenkin YY-inashien jälkeen on b,f+P, P+G taattu..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gazza.
Haha, en mä oo yhtään huolestunut, mulla on vaan paljon kiinni otettavaa kun löysin vf:än vasta viime vuonna.. :D kun vaan tulee enemmän pelattua ihmisiä vastaan, se alkaa vähitellen väkisinkin sujua.. tuo kone nimittäin vähän nihkeesti menee mun g-canceleihin...
hit-throweista sen verran, että oon käyttänyt niitä yleensä varsin säästeliäästi... sen kyllä tiedän, että joidenkin YY-inashien jälkeen on b,f+P, P+G taattu..

Hit-throwt on siitä kätsyjä että niistä ei voi paeta. Esim. thr käyttää koko ajan Wolfilla b+K+G, P+G:tä.

Aoilla ajattelin lähinnä sitä (From Crouch) d/f+P jälkeen tehtävää heittoa.

Mitä tulee niiden ajoitukseen niin pakko sanoa että esim. mainitsemasi varma heitto MC punchin jälkeen edellyttää n. kolme kertaa tiukempaa ajoitusta, siinä kun on tasan yhden framen ikkuna, ja heitto epäonnistuu jos tekee liian aikaisin. (Vastustajan pää retkahtaa taaksepäin MC:stä, ja heitto pitää ajoittaa siihen kun se joustaa takaisin pystyyn.)

Hit-throweissa on käsittääkseni kolmen framen ikkuna, tai niin ainakin luulen.

- ManjiMaru

ps. Illu: Kyseinen huoltoasema oli kyllä Lahden yläpuolella, mutta tarkemmin muistia kaiveltuani jäin miettimään tuliko puhuttua urbaania legendaa, se saattoi olla joku toinen taistelupeli kuin VF.

En ole viellä oikein löytänyt omaa hahmoa GGX2:ssa, kaikki ovat niin pirun tyylikkäitä että niitä on kaikkia pakko pelata :D !

Lisäksi yritän viellä opetella miten cancelit oikein käytetään.

Ajattelin vf4:sessa seuraavaksi opetella bradia, sillä ei taida kukaan pelata? Shun pelaajia kuin jo löytyy :-/

Hit-throwt on siitä kätsyjä että niistä ei voi paeta. Esim. thr käyttää koko ajan Wolfilla b+K+G, P+G:tä.

Aoilla ajattelin lähinnä sitä (From Crouch) d/f+P jälkeen tehtävää heittoa.

Mitä tulee niiden ajoitukseen niin pakko sanoa että esim. mainitsemasi varma heitto MC punchin jälkeen edellyttää n. kolme kertaa tiukempaa ajoitusta, siinä kun on tasan yhden framen ikkuna, ja heitto epäonnistuu jos tekee liian aikaisin. (Vastustajan pää retkahtaa taaksepäin MC:stä, ja heitto pitää ajoittaa siihen kun se joustaa takaisin pystyyn.)

Hit-throweissa on käsittääkseni kolmen framen ikkuna, tai niin ainakin luulen.

- ManjiMaru

jep tämä FC df+P on käytännöllisempi, se toinen on niin hidas, inashin jälkeen kyllä taattu, mutta sitä ei ole hirveästi tullut harjoiteltua, kun sen saaminen matsissa osumaan on aika hankalaa, tosin se kai on luokiteltu kahdenkäden iskuksi...
Wolfilla on b+K+G:n jälkeen vielä cannattu potku, aoilla ei ole mitään jatkoa ja FC df+P on TC- liike, torjuttuna -10 ja norm osumallakin -2.. vähän pitää varoa siis... Tuossa toisessa on parempi palautuminen ja se antaa etua myös norm osumalla, mutta 17fr exec on aika paha.. konetta vastaan oon tosin saanut sen toimimaan suoraan backdashista..

juu, tämä kolme freimiä on se mitä muistan lukeneeni jostain.. tottumuskysymys.. kyllä multa akiran SgPm, DE lähtee aika hyvin... ja siinä on kai se ajoitus vielä tiukempi.

aika paljon tulee vielä "sohlattua" kun ei oikein tiedä mitä tekisi, verC:ssä ei hirveesti tarvinnut miettiä ja Evoakin olen pelannut aivan väärällä taktiikalla.. mun täytyy alkaa monimutkaistamaan mun peliä konetta vastaan ja kattoa miten se siitä alkaa luonnistumaan, enhän mä siitä muuten mitään hyödy.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gazza.
jep tämä FC df+P on käytännöllisempi, se toinen on niin hidas, inashin jälkeen kyllä taattu, mutta sitä ei ole hirveästi tullut harjoiteltua, kun sen saaminen matsissa osumaan on aika hankalaa, tosin se kai on luokiteltu kahdenkäden iskuksi...
Wolfilla on b+K+G:n jälkeen vielä cannattu potku, aoilla ei ole mitään jatkoa ja FC df+P on TC- liike, torjuttuna -10 ja norm osumallakin -2.. vähän pitää varoa siis... Tuossa toisessa on parempi palautuminen ja se antaa etua myös norm osumalla, mutta 17fr exec on aika paha.. konetta vastaan oon tosin saanut sen toimimaan suoraan backdashista..

juu, tämä kolme freimiä on se mitä muistan lukeneeni jostain.. tottumuskysymys.. kyllä multa akiran SgPm, DE lähtee aika hyvin... ja siinä on kai se ajoitus vielä tiukempi.

aika paljon tulee vielä "sohlattua" kun ei oikein tiedä mitä tekisi, verC:ssä ei hirveesti tarvinnut miettiä ja Evoakin olen pelannut aivan väärällä taktiikalla.. mun täytyy alkaa monimutkaistamaan mun peliä konetta vastaan ja kattoa miten se siitä alkaa luonnistumaan, enhän mä siitä muuten mitään hyödy.

Nythän päästäänkin asian ytimeen, sillä mielestäni tekoälyt on viritetty siten, että ns. oikealla ihminen vs. ihminen taktiikalla pelaaminen on tehty mahdollisimman vaikeaksi konetta vastaan. Mekaanisella saman jujun toistolla taasen pärjää CPUlle yleensä hyvin. Valitettavasti iloni siitä että tämä epäsuhta olisi saatu pois evosta osoittautui vähän ennenaikaiseksi. Evokone imee edelleen Akiran pitkältä tehtyä Doublepalmia liian suurella prosentilla. Olin havaitsevinani että Evossa olisi tehty helpommaksi tämä vsIhminentaktiikan käyttö mutta nyt en osaa enää sanoa.

Aoin b, f+P, P+G onnistunee parhaiten heti kun saat vastustajan horjumaan esim elbow stagger. Itse olen sitä mieltä että (FC) d/f+P on sata kertaa helpompi saada counterina läpi. Jos palautuminen vaivaa niin tee se sitten silloin kun osuma on varma.. ;)

- ManjiMaru

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan west
En ole viellä oikein löytänyt omaa hahmoa GGX2:ssa, kaikki ovat niin pirun tyylikkäitä että niitä on kaikkia pakko pelata :D !

Lisäksi yritän viellä opetella miten cancelit oikein käytetään.

Mulla oli ihan sama ongelma alussa. Tosin sen "alun" jälkeen on ggx2 jääny sen verran vähemmälle ettei RC:t ja FRC:t taida luistaa... Hyvä kun muistan mitä ne on. :p

Gazza - sanoit että kuudennessa arcadessa rupeaa tulemaan jo vähän vastusta...no mulla alkaa tietysti olemaan hankalampaa jo pikkasen aiemmin, heh. Voi tietty olla niinkin ettei hahmovalinta ollu ihan paras mahdollinen heti alkuun kun en kerran VF-sarjaa sen kummemmin ole ennen pelaillu... No, jos tuntuu että menee pään seinään hakkaamiseksi niin täytyy vaan testata muitakin hahmoja.

Täytyy vielä sanoa että vaikka aika vähän ehdin/jaksan pelejä pelailla tällä hetkellä, niin kyllä toi Quest tuntuu joka kerta ihan mukavalta kun vaan sen koneen viitsii käynnistää. Tiedä sitten mikä tilanne olis jo pääsis Tekkeneitä useammin ihmisiä vastaan pelaamaan, mutta ainakin nyt Evo maistuu ihan hyvin. :)

Gazza - sanoit että kuudennessa arcadessa rupeaa tulemaan jo vähän vastusta...no mulla alkaa tietysti olemaan hankalampaa jo pikkasen aiemmin, heh. Voi tietty olla niinkin ettei hahmovalinta ollu ihan paras mahdollinen heti alkuun kun en kerran VF-sarjaa sen kummemmin ole ennen pelaillu... No, jos tuntuu että menee pään seinään hakkaamiseksi niin täytyy vaan testata muitakin hahmoja.

jep, jotain tämän suuntaista tuli sanottua... jatkoin tänään akiraa ja sain kuudennen arcaden avattua, tähän asti ei ole ollut minkäännäköisiä ongelmia, tappioita taitaa olla koossa kokonaiset neljä kappaletta... tämä siitäkin huolimatta että mulla on akira edelleen aivan hakusessa (terve kaverit!)..

hahmovalinnasta sen verran, että vaikka olen oman valintani jo tehnyt, aion pelata kaikki hahmot tiettyyn pisteeseen asti.. nyt olen kaikilla päässyt ykkösdanille, mutta tarkoitus olisi jatkaa esim warrioriksi.. esim shunilla tosin tulee ongelmia jo huomattavasti aikaisemmin.. aikaa tämä tulee viemään tosi paljon.. hyödyllistä on kyllä aivan varmasti.

Sen verran vähän uhraan aikaani peleihin että esim. T4:ssä oon opetellu kunnolla yhden tai kaksi hahmoa, ja muilla sen verran mitä huvittaa ja ehtii. Se on kuitenkin parempi osata yks kunnolla kun räpeltää kaikilla huonosti jos aikaa on käytössä rajallisesti. Varmaan samalla tavalla käy Evon kanssa, en todellakaan rupea samanlaiseen urakkaan kun sinä. :)

Sen verran vähän uhraan aikaani peleihin että esim. T4:ssä oon opetellu kunnolla yhden tai kaksi hahmoa, ja muilla sen verran mitä huvittaa ja ehtii. Se on kuitenkin parempi osata yks kunnolla kun räpeltää kaikilla huonosti jos aikaa on käytössä rajallisesti. Varmaan samalla tavalla käy Evon kanssa, en todellakaan rupea samanlaiseen urakkaan kun sinä. :)

Muutamaan hahmoon keskittyminen on erittäin hyvä politiikka, joskin kannattaa ainakin tuntea muiden hahmojen temput. Jos tuntuu siltä että tietty hahmo aiheuttaa vastustajana ongelmia, niin paras tapa oppia pelaamaan kyseistä hahmoa vastaan on pelata sillä itse. Tällä tavoin oppii nopeasti mm. mitkä liikkeet on mitenkin counteroitavissa, pahimmat heitot ym, koska CPU kyllä tietää nuo asiat ja kurittaa asiaankuuluvasti.

Itse olen keskittänyt questit ja harjoittelun Evossa Akiraan, joskin luulen että olisin kova vastus myös:

hahmoilla
Tier 1: Lei Fei, Jacky, Kage, Wolf, Lion
Tier 2: Sarah, Pai, Aoi, Vanessa, Lau

Missä Tierit viittaavat taitotasooni.

Ja Illu, sen verran vielä kun mainitsit hahmovalinnat, ekoja kertoja pelailevan kannattaisi ehkä valita sellainen vähän "nopeampi" hahmo jolla voi myös hyökätä helposti. Esim. Jeffry/Wolf/(DS)Vanessa akselilla peli helposti voi mennä liian puolustukselliseksi. Voisin ehkä vähän miettiä sellaista hahmovalintafaqia millainen VFDC:llä on jo ollutkin.

- ManjiMaru

Viimeksi muokannut moderaattori:
Sanoista tekoihin, sanokaapas nyt ketkä olisivat tulossa mun luokse pelaamaan Evoa ensi viikonloppuna ja kumpi päivä sopisi teille paremmin? Ihan koko viikonloppua en ajatellut asialle uhrata, jos vielä kävisi mm. Ropeconissa kääntymässä. Itselleni saattaisi sopia sunnuntai paremmin.

Kokoontuminen Herttoniemen metroasemalla josta bussilla loppu (10 min).

Ja tuokaa sitten ohjaimia, minulla ei ole kuin yksi tikku. Minä 1, Pexi 1, Jupsi(IronFart) 1, Gazza 1...

Näyttäisi siltä että saan sen videotykin lainaan, joten toinen PS2:nenkin voisi olla optio, katsotaan nyt, kuinka monta on tulossa. (Ja montako tikkua saamme kasaan)

- ManjiMaru

ps. Nyt voisi kehittää vähän parempilaatuisia replayta kuin mitä siellä rautanyrkin sivulla on... Kun joku keksisi vain sitten saitin mihin ne laittaa.

Näillä näkymin olen tulossa, ja tikku. Se toinen pleikkari kannattaa kyllä hankkia jostain...

Näillä näkymin olen tulossa, ja tikku. Se toinen pleikkari kannattaa kyllä hankkia jostain...

Hyvältä näyttää. Kunhan Pexi herää :) niin se tulee varmasti mukaan. Kunhan thr vielä ilmoittaisi itsestään. West, en muuten tiennytkään että sulla oli tikku.. Tuo tarkoittaa että meillä on sopivasti niitä neljä kun Pexi lasketaan mukaan. Todennäköisesti Pexiltä irtoaa myös PS2 ja toinen Evo.

Ilmeisesti Lauantaista lähdetään liikkeelle. Siinä puolen päivän aikaan Hertsikassa jollei vastalauseita kuulu, tai muita ehdotuksia?

- ManjiMaru

Hyvältä näyttää. Kunhan Pexi herää :) niin se tulee varmasti mukaan. Kunhan thr vielä ilmoittaisi itsestään. West, en muuten tiennytkään että sulla oli tikku.. Tuo tarkoittaa että meillä on sopivasti niitä neljä kun Pexi lasketaan mukaan. Todennäköisesti Pexiltä irtoaa myös PS2 ja toinen Evo.

Ilmeisesti Lauantaista lähdetään liikkeelle. Siinä puolen päivän aikaan Hertsikassa jollei vastalauseita kuulu, tai muita ehdotuksia?

- ManjiMaru

Pilailetko? Kyllähän sun pitäisi tietää että mulla on tikku, jopa kaksikin kappaleatta (dreamcast-modi ja ASCII-tikku, Hori tikku viellä tulossa). Ja kaksi pleikkariakin löytyy :p

PS. Jos haluaa "arcade-perfect" elämyksen niin DC-tikkua lähemmäksi ei pääse VF4:ssa :D

Pilailetko? Kyllähän sun pitäisi tietää että mulla on tikku, jopa kaksikin kappaletta (dreamcast-modi ja ASCII-tikku, Hori tikku viellä tulossa). Ja kaksi pleikkariakin löytyy :p

PS. Jos haluaa "arcade-perfect" elämyksen niin DC-tikkua lähemmäksi ei pääse VF4:ssa :D

Kaksi pleikkaria? Siis modattu ja tavallinen vai? Oho. Mistä mä muuten sen olisin tietänyt?

No, tilaisuutta voisi käyttää hyväkseen ja antaa sulle nyt samalla mukaan mun DC arcade stickin, PS2-padin, kolvin ja yleismittarin vai mitä kaikkea nyt tarvitsitkaan:D

- ManjiMaru

Jep, toinen on modattu ja toinen on pal-kone. Tikuistamme kuin keskusteltiin miitissä niin luulin sinun muistaneen :-/ ... no aivan sama. Tosta modificaatiosta sen verran etta

- PS-padi on oltava oikeanlainen, siinä ei saa olla suojapintaa piirilevyn päällä, joten esim virallinen dualshock ei kelpaa. Halvempi on ylensää parempi = vähemmän hienostunut. Myöskin ps2:en analogiset napit ovat aika mahdottomia, että ps1 padi pitää olla.

- Ymmärät kai että se ei enää sitten toimi DC:ssä. ( toki ps to dc konverterilla muttei muuten... ). Ettei synny epäselvyyttä, ja katkeria kyyneleitä :)

Ylös Bottom