Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4 Evolution

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ManjiMaru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sitä vaan tarkotin tossa aiemmin että Lontoon taso esim. Tekkeneissä on selkeästi muuta Eurooppaa korkeampi. Mutta hyvin tietoinen olen siitä tosiasiasta että Hart on maailmaa kiertänyt ihan kiitettävällä tavalla, niin Tekkeneiden kuin VF-sarjankin takia. (Tällä hetkellä VF4Evo on muuten miehen suosikkipeli...ihan ymmärrettävää kun kerran Tagia turhan harva enää pelaa vaikka se monessa suhteessa T4:n vielä lyökin.) Piti vaan Eurooppaa mainostaa... ;) Älkää liikaa kumarrelko sinne itään! T4:n tulokset puhuu puolestaan, ja Hart oli tosiaan kolmas VF4:ssä. Vaikka sille Japanikin on tutuksi tullut niin kyllä TZ:n foorumien perusteella melko lailla Lontoossa silti päämajaa pitää.

No joo, eipä tolla meille suomalaisille liikaa väliä ole. :)

PS. Olen tässä (taas..) polvileikkauksesta toipumassa, ja muutamaan päivään en Evoon pääse koskemaan kun vaihdoin paikkakuntaa viikoksi. (TTT tosin on työn alla ollut senkin edestä!!) Mutta hyvä nähdä että ihmiset siellä pk-seudulla ei hellitä.

- illu, ylpeä eurooppalainen, ylpeä suomalainen *odottelee tosielämän kamppailuihin paluuta*

Kiitti Pexi peleistä, tuli aika tiukkaa matsia väännettyä. Muutama hyvä replaykin jäi talteen. Erityisesti se hupaisa erä Mä(Akira)vs Pexi(wolf) on suosikkini joka menee suurinpiirtein:

b, d/f+P+G (wolf pakenee heitosta), d+P, b, f+P+G (wolf pakenee), Akira väistää f, f+P:n, d/f+P+G (wolf pakenee) jne. Sitten Akirani täytyy turvautua catch-heittoon josta ei voi paeta... Ennen pitkää Akira kuitenkin vetää erän kotiin excellentillä wolfin sitkeydestä huolimatta. Hilpeä replay.

Suosittelen muutenkin ihmisiä treenaamaan toisia ihmisiä vastaan mahdollisuuksien rajoissa. Se on vain niin hyvästä. (Tämä ei ole dissailua, ihan tosi!)

Katsotaan jos vois sen seuraavan peli-illan mun luona pitää syyskuun ekana lauantaina? (6.9). Mikäli tästä tulee traditio niin kuukauden eka viikonloppu on sellainen hyvä kiinnekohta. Voisi sitä pitää muuallakin joskin epäilen miten me esim jonnekin Pexin huoneeseen pystyttäisiin kaikki änkeämään. Seuraavalla kerralla yritän kehittää jotain syötävääkin niin pysyy ihmiset skarppina.

Ja mikäli Hesan alueella on muitakin kiinnostuneita, tervetuloa vain mittaamaan taitojanne! :D

- ManjiMaru

Kiitti itsellesi! Oli mukavaa pelata! hyvä matsi, tasokin oli hyvä!

Goh:lla alku meni aika kankeasti, sait yliotteen siitä. Myöhemmin pääsin vähän Goh:n makuun, roolit vaihtuivat.
Tehokas kombo Goh:lla: shoulder->b,f+p->p->k!
Kyllä tuhrit helppoja komboja Akiralla, hehe! Ei sit syytetä tikkuu;)
Akira vs Wolf-matsi oli veikee, mis Wolf pistää low punch parryn lopetukseksi:p
Yliotetta oli Sarahilla ja Vanessalla, kummatkin huippuhahmoja. Varsinkin Sarahilla on entistä mukavempaa pelata EVO:ssa. Pitää viilata Vanessan stancet. Manji, pelasit ihan hyvin Goh:lla, Goh mirror- matsit, oli hieman vaikee keskittyä.

Olen samaa mieltä Manjin kaa et kannattaa treenata (mahdollisimman paljon) ihmisen kanssa. Fiilis ja pelattavuus on erilainen verratuna tietokonetta vastaan. Se mitä pelaa tietokonetta vastaan, saattaa käydä toisinpäin ihmistä vastaan eli ei mene suunnitelmien mukaan.

Siitä seuraavasta sessiosta, mulle sopii toi päivämäärä, ei pitäis olla mitään menoa. hehe! Täytyy myöntää et mun pieneen huoneeseen ei mahu 3 henkilöä enempää. Kyl me sit jotai keksitään jatkossa.
Enemmän treeniä, eiköhän taso siitä nouse.

Tehokkaampi combo Goh:illa:
shoulder -> b, f+P -> P -> shoulder

Pexi:
Heh, jos ne combot olis helppoja, niin voisit itsekin leiskauttaa niitä Akiralla joskus näytösmielessä? Mä oon aikoja sitten sanonut etten oo nähnyt kenenkään muun tekevän modified-DbPm comboja kuin mun.... No joka tapauksessa pelinluku sujui kivasti, ja söit aika paljon viivästettyä Akiran ShRm:ia joka nappasi epäonnistuneet väistöt.

Täällä foorumilla on ollut vähän hiljaista viime aikoina, muutkin vois heitellä taas jotain juttua.

- ManjiMaru

Hehe! Meinasin et tuhrit sulle helppoja komboja, jotka väännät kuin liukuhihnalla. Täytyy myöntää et söin niitä Akiran shoulderit useita kertoja, en oikein keskittyny peliin ja catch-liike sekoitti mun ajatukset. Shoulder ram tuli jonkin verran vastaan kun olin kyykys, luulin et olit heittämäs mua.

Hehe! on aika hiljasta, Gazza omis maalmoissa. Tommista ois kiva kuulla.

hehe, kyl mä tääl viel oon.. mul ei vaan oo ollu mitään ihmeellistä sanottavaa...

enpä oo tähän vielä tuolla vfdc:ssä vastausta saanut, eli tiedätkö sinä Pexi miten tuossa Gohin df,df+P+G heiton jälkeen käy? maaheitto on käsittääkseni taattu, mutta pystyykö siitä karkaamaan throw escapella? multa ei oikein konetta vastaan tunnu onnistuvan...

Täällähän sitä...eipä vain pahemmin ole duunikiireiltä ehtinyt pelaamaan viime päivinä.

Tosta Goh:in maaheitosta...muistaakseni Pexiä vastaan karkasin siitä kerran tai pari. Konetta vastaan en ole kertaakaan karannut, julmetun monta kertaa on tullut syötyä se vaikka aina oon tehnyt jommankumman escapen... luulisi nyt että edes joskus olisi onnistunut, mutta kone muka aina tekee eri tavalla heiton kuin karkaan.

Eiköhän toi meetinki olisi paras pitää taas Manjin luona, kun siellä tota tilaa on...taas videotykki lainaan, eikös....
Voi olla että 6.9 on mulle vähän huono päivä, mutta katsotaan sitten jos edes joksikin aikaan ehdin...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan thr

Tosta Goh:in maaheitosta...muistaakseni Pexiä vastaan karkasin siitä kerran tai pari. Konetta vastaan en ole kertaakaan karannut, julmetun monta kertaa on tullut syötyä se vaikka aina oon tehnyt jommankumman escapen... luulisi nyt että edes joskus olisi onnistunut, mutta kone muka aina tekee eri tavalla heiton kuin karkaan.

mulla on aivan samanlaiset kokemukset, sen takia tätä kyselinkin.. onkohan sitä edes mahdollista karata konetta vastaan? ajotus on varmaan ainakin erilainen, kone varmaankin tekee sen maaheiton ensimmäiselle mahdolliselle freimille, ihmisellä saattaa mennä muutama ohi... no pitää jatkaa yrittämistä..

mutta tää toimii ilmeisesti toisinkin päin, koska kone ei ole ikinä karannut mun Aoin vastaavasta... muutenkin se syö edelleen alaheitoistakin melkein kaikki.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gazza.

mutta tää toimii ilmeisesti toisinkin päin, koska kone ei ole ikinä karannut mun Aoin vastaavasta... muutenkin se syö edelleen alaheitoistakin melkein kaikki.

Muistaakseni kone ei ole kertaakaan karannut yhdestäkään maaheitostani, oli sitten Aoin, Wolfin, Gohin tai Jeffryn tekemänä. Tasapuolista...sen maaheitoista ei karata, niin sekään ei karkaa...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan remform
Nyt tikuttomat kipin kapin tilaamaan Horin Soul Calibur tikkua konsolinetistä.

Tilannetiedotus...äsken oli enää 3 kappaletta jäljellä. Joten puhelinta käteen, jos on tikulle tarvetta.

Muistaakseni kone ei ole kertaakaan karannut yhdestäkään maaheitostani, oli sitten Aoin, Wolfin, Gohin tai Jeffryn tekemänä. Tasapuolista...sen maaheitoista ei karata, niin sekään ei karkaa...

Ei tää nyt käy päinsä. Maaheitoista pystyy karkaamaan tasan varmasti, oli sitten d/f,d/f+P+G:eitä tai ei. Tietokoneen tekemisiä ei kannata ottaa huomioon. throwescapekomento pitää syöttää sitten kun heittoanimaatio alkaa, eli kun Goh kumartuu vastustajaa kohden. Normaalisti niitä TE:eitä heitellään liikkeiden palautumisiin mutta maassa maatessa ei moinen ole mahdollista. Olen varsin varma että te vain syötätte komennon liian aikaisin, rämpytys ei tunnu toimivan.

thr: Totta kai se meetingi pidetään mun luona, mä vaan vähän vinoilin. Tykki tulee myös jollei jotain poikkeuksellista satu. Jos lauantai on sulle hankala, olisko sunnuntai parempi?

- ManjiMaru

Viimeksi muokannut moderaattori:
Meikä luottaa Asciin toimivuuteen:p Säästän rahat polttava devariin.

Siitä Hori tikusta, jos siinä on sama ergonomia kuin Gazzan VF tikussa, ei oikein hyvää seuraa mun mielestä. Tikku ja napit liian lähellä toisia, jäykäntuntuinen tikku. Saatan myös olla väärässä.

Siitä Goh:n maaheitosta df,df,p+g jälkeen, siitä on helppo karata, eikun veivaamaan tikkua kunnolla, vastustaja ei ehdi suorittaa sitä. Samoin Aoi:n df,df,p+g. Escape ei aina onnistu, kaksi vaihtoehto löytyy, joko alas tai etualaviistoon, hehe!

Manji ja co, eikun karkaamaan maaheitoista ens sessiossa;)

West, jos sulla ei oo käyttöä Asciillasi, myypäs se mulle:)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Tuosta "maaheitto-jutusta": mulla toimii noin 50% se, että teen jomman kumman irtautumisen, eli d+PG tai df+PG kun ruho mätkähtää kenttään. Aoilla ja Gohillariski ottaa vahinkoa on suurempi kuin esim. Jeffryllä ja Wolfilla, joilla vain joko toinen tai ei kumpikaan jatkoheitto tee/tekee vahinkoa. Murtautuminen on kyllä samaa niillekin heitoille...

Eli heittoirtautumisista vielä... Se viimeiseksi sisäänlaitettu irtautumiskomento pätee, eli mieletön tapinvetkutus molempiin suuntiin ei auta. Onhan se hei loogistakin että heikkoa aloitusheittoa kompensoidaan fifty/fifty-maaheitolla (-:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Ei tää nyt käy päinsä. Maaheitoista pystyy karkaamaan tasan varmasti, oli sitten d/f,d/f+P+G:eitä tai ei. Tietokoneen tekemisiä ei kannata ottaa huomioon. throwescapekomento pitää syöttää sitten kun heittoanimaatio alkaa, eli kun Goh kumartuu vastustajaa kohden. Normaalisti niitä TE:eitä heitellään liikkeiden palautumisiin mutta maassa maatessa ei moinen ole mahdollista. Olen varsin varma että te vain syötätte komennon liian aikaisin, rämpytys ei tunnu toimivan.

thr: Totta kai se meetingi pidetään mun luona, mä vaan vähän vinoilin. Tykki tulee myös jollei jotain poikkeuksellista satu. Jos lauantai on sulle hankala, olisko sunnuntai parempi?

- ManjiMaru

Sunnuntai 7.9 olisi kyllä mulle parempi, lauantainakin todennäköisesti ehtisin mutta tuskin pitkäksi aikaa.

Olen itsekin satavarma että maaheitoista pystyy karkaamaan, koska olen niistä karannut ihmispelaajia vastaan. Veikkaanpa että Gazzan selitys voisi olla aika lähellä totuutta. Eli koneen tekemänä ajoitus on erilainen ja siksi on aina tullut syötyä maaheittokin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi

Siitä Hori tikusta, jos siinä on sama ergonomia kuin Gazzan VF tikussa, ei oikein hyvää seuraa mun mielestä. Tikku ja napit liian lähellä toisia, jäykäntuntuinen tikku. Saatan myös olla väärässä.

jesh.. mun tikku on tosin jo 9kk vanha, eikä sitä oltu ennen viime viikonloppua huollettu ollenkaan. Se tuntui "tahmealta" vielä miitin aikana, mutta tämä johtui lähinnä siitä että sinne sisälle oli päässyt kertymään ties mitä töhnää..
Ergonomia tosiaan on mitä on.. tikku ja napit ei mua niin hirveesti haittaa, niihin tottuu nopeasti, mutta tarvitsisin vähän enmmän käsitilaa erityisesti alaspäin.. multa jää toinen tikku tilaamatta, koska ajattelin rakentaa sen itse, saanpahan ainakin sellaisen kun haluan.

Sunnuntai 7.9 olisi kyllä mulle parempi, lauantainakin todennäköisesti ehtisin mutta tuskin pitkäksi aikaa.

Olen itsekin satavarma että maaheitoista pystyy karkaamaan, koska olen niistä karannut ihmispelaajia vastaan. Veikkaanpa että Gazzan selitys voisi olla aika lähellä totuutta. Eli koneen tekemänä ajoitus on erilainen ja siksi on aina tullut syötyä maaheittokin.

Pidetään sitten sovittuna että sunnuntai 7.9. En usko että vastalauseita ilmaantuu kovin paljoa?..

Gazza, jos sun tikkusi on 9kk vanha, niin mitenköhän vanha se mun Jupsilta saatu Aski on? Mun mielestä Gazzan tikku oli aika okei. Pieni liikerata riitti käyttöön. Päinvastoin kuin westin konvertoitu DC arcade jolla mä en pystynyt pelaamaan lainkaan. Tuntui kauhean löysältä.

Minä muuten syön maaheittoja siksi kun en vielä osaa reagoida tilanteeseen missä ei pääse rullaamaan alta pois. Kyllä se siitä ajan kanssa.

- ManjiMaru

Ylös Bottom