Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4 Evolution

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ManjiMaru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muahaahahahahaaahhhaaaa!

Niin ja tosta E-TTEG:sta, ihan loogistahan se on jos "isompi" liike antaa enemmän aikaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
HA! Mä tiedän että sun on pakko hankkia tämä , Gazza... :D

- ManjiMaru

Hahahaa!! oon kuullut tuosta pelkkää huonoa..

tohon sun E-TTEG juttuus en nyt just heti osaa sanoa mitään, mun täytyy itse testata sitä vähäsen..

samoin tuo Akiran ST, SgPm pitää käydä tarkistamassa.. challengessä mulla meni se ongelmitta läpi, mutta matsissa syön ne aina.. tiedä sitten. Ehkäpä sitä tuli challengessä vähän aikaa rämpytettyä myös G:tä...

tarkennusta vähäsen:
Yoho, P, m-ShRm, K+G,P toimii myös normaaliosumalla tyttöjä vastaan molemmissa stansseissa (77pts, testasin Pailla ja Vanessalla), midit pystyvät techrollaamaan K+G:n jälkeen.. hevejä vastaan en edes testannut..

oolrait, kävin tekemässä Kagella sen Akiran ST, SgPm challengen. Painoin Guardin heti alussa pohjaan, eikä tarvinnut edes pahemmin rämpyttää, vedin puolelta toiselle niin että sain myös diagonaaleja mukaan..
Siinä on tosiaan kaksi vihreää aluetta, ennenkun osut maahan, ja sen jälkeen. En osaa sanoa tarvitseeko ensimmäisen aikana edes rämpyttää.. pitää varmaan kokeilla..

toi meni niin vaivattomasti läpi (taisin mogata yhden kerran) että nyt mua alko epäilyttämään, että onkohan tota helpotettu tätä challengea varten.. jos se SgPm tuleekin pienellä viiveellä... tai sit tämä on just sitä hahmospesifisyyttä.. Aoilla ja Jackyllähän pitäisi olla kaikkein vaikeinta selvitä tästä staggerista.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gazza.
oolrait, kävin tekemässä Kagella sen Akiran ST, SgPm challengen. Painoin Guardin heti alussa pohjaan, eikä tarvinnut edes pahemmin rämpyttää, vedin puolelta toiselle niin että sain myös diagonaaleja mukaan..
Siinä on tosiaan kaksi vihreää aluetta, ennenkun osut maahan, ja sen jälkeen. En osaa sanoa tarvitseeko ensimmäisen aikana edes rämpyttää.. pitää varmaan kokeilla..

toi meni niin vaivattomasti läpi (taisin mogata yhden kerran) että nyt mua alko epäilyttämään, että onkohan tota helpotettu tätä challengea varten.. jos se SgPm tuleekin pienellä viiveellä... tai sit tämä on just sitä hahmospesifisyyttä.. Aoilla ja Jackyllähän pitäisi olla kaikkein vaikeinta selvitä tästä staggerista.

Hö? jos SgPm tulee viiveellä, mitenkäs se voisi olla vaikeampi torjuttava kuin nopein mahdollinen? Sitäpaitsi SgPm:in pitää osua selkään tai DbPm:in voi torjua ihan vaan painamalla guardia. Mihin toi Aoi/Jacky juttu perustuu?

Edit: Ai hiisi. Siis että challengessa se tulisi viiveellä. Vaikea sanoa kun mä en yleensä joudu kys. combon uhriksi questissa.

Edit Edit: Entäpä jos ekan vihreän alueen aikana strugglauksella ei ole merkitystä mutta jälkimmäisen aikana se on pakko tehdä? Mulla ei strugglaus toiminut lainkaan jos painoin guardin vain kerran pohjaan.. Ekan vihreän alueen aikana.

- ManjiMaru

toi Aoi/Jacky juttu perustuu johonkin ikivanhaan threadiin vfdcssä, jonka oon joskus lukenut.. en tiedä pitääkö edes paikkansa...

mä oon syönyt ton kombon questissa monta kertaa.. oon aika laiska tekemään throw escapeja akiraa vastaan, yleensä teen vaan f ja df -suunnat, ja toi on vieläpä sellanen jota toi AI tykkää käyttää.. voi se tietysti olla niinkin että mä vaan ite aina questissa kämmään ne strugglet..

juu, en tiedä... en jaksa oikein mennä enään testaamaan.. en oikein ymmärrä miksei sulla toiminut, kun itse aloitin struglaamisen oikeestaan heti kun mut oli heitetty ja pidin G:n kokoajan pohjassa..

Nyt sain viimein haetuksi Horini postista. Ensivaikutelma:
muistuttaa varsin paljon DC:n tikkua....

Tikun liikerata on rahtusen suurempi kuin DC:ssa tai Asciissa, joskin ero on niin pieni ettei siitä haittaa ole. Itse tikkuosat ovat samanlaisia Segan pallopäitä. Horin tikkuosa on lähes identtisen pituinen verrattuna DC:hen. Asciissa on siis n. sentin pidempi tikkuvarsi, mutta liikerataa silti vähemmän kuin Horissa.

Jäykkyys... Gazzan tikussa silloin viime meetingin aikaan oli selvästi jotain asiaankuulumatonta sisällä sillä mun tikkuni ei oo lähelläkään niin tahmea. Jäykkyyttä on itseasiassa rahtusen liian vähän (jäykkyydellä tarkoitan siis lähinnä sitä miten tikku pistää vastaan ennenkuin mikrokytkimet kytkeytyvät) aiheuttaen tiettyä tunteettomuutta tikun käsittelyyn. Esim. jos painan tikun suoraan alas rahtusta suuremmalla voimalla, niin helposti ote luiskahtaa d/f tai d/b asentoihin, koska tikku ei 'pistä hanttiin' juuri lainkaan.
Pelattavuuden suhteen ollaan silti vielä vihreällä alueella. Mikrokytkinten kytkeytyminen tuntuu silti selkeästi.

Palautuvuus eli miten tikku palautuu neutraaliin asentoon...
Voisi olla enemmän terävyyttä, mutta tätä voinee säätää virittelemällä tikun jousta. (Jäykkyys ja palautuvuushan ovat kuin auton iskunvaimentimet ja jousitus..). Crouchdashit sujuvat silti ihan hyvin. Ei ongelmia.

Napit.... Isoin miinus. Ne ovat juuri sellaista "segan tunteetonta mallia". Täysi Akiran polvi ei onnistu (eli missä lämäisen guard-nappia voimalla ja annan sen nousta itse ylös) koska täysin pohjaan painetusta asennosta nappi ei palaudu yhden framen aikana neutraaliin. Pakko turvautua korvikemenetelmiin (napin reunan raapaiseminen ynnä muuta typerää). Täytyy katsoa josko nappien jousia voisi virittää.. jotenkin epäilen.. Nappien kytkimien kytkeytymistä ei tunne lainkaan.

Koko on hyvä, tilaa käytännössä yhtä paljon kuin DC:n tikulla molemmille käsille, (DC:n tikku on vain sentin leveämpi), pohjassa on erinomaiset uritetut kumitassut jotka purevat todella hyvin ainakin minun pöytääni. Painoa sopivasti, tämä tikku on kuin tehty pöydällä pidettäväksi. Lisäksi tikun käyttöpuolen pinta erittäin mukava käsille. Siisti ja sileä.

Ja se ero on horissa DC:n tikkuun ja asciihin nähden että start ja select-napit ovat ainakin riittävän isot! Ne ovat peukalonpään kokoiset päinvastoin kuin asciin "paina lyijykynän päällä"-malli. DC:n tikustahan puuttuu kokonaan select-nappi.

Johtopäätös: erittäin hyvä tikku joskin täydellisyys jäi uupumaan. Pieni pettymys. Jos napit olisivat olleet paremmat olisi kysymys ollut vain tottumuksesta. (Tosin VF Akira on varmaan ainoita tapauksia pleikkaripeleissä missä nappi saa olla pohjassa vain yhden framen)

- ManjiMaru

Tossa Gazza ihan huvin vuoksi sarjassa Akiran älyttömiä comboja: (Testatessani Horia)

(lightweight) Yoho (MC), P, ShRm, d+P, DbPm (91)

(Aoi only) Yoho (MC), P, ShRm, P, DbPm (93) Normaalihitilläkin tämä toimii mutta vain open stancessa.

(Lightweight), u/f+K (MC), P, b, f+P, DbPm (81) !!! Hilpeä combo vai mitä? Hyppypotku on se lakipisteessä potkaiseva malli.

Ja noi combot ei edes riipu stanssista!

Toi standing palm aiheuttaa mun mielestä VF:ssä harvinaisen refloat-ilmiön missä floattaava vastustaja floattaa selvästi korkeammalle ja takaisinpäin Akiraa kohti... Aikaisemmin mä oon nähnyt sen vain Duralin u/f+K+G, u/b+K combossa.

Hmmmmm... pitäisiköhän sitä välillä postata jotain comboja tavallisille kuolevaisille ja ehkä muille hahmoille, mitä luulette?

((Mulle tuli tarve kokeilla kaikenlaista kun downloadasin tuolta ruotsalaiselta saitilta pari Akiran combovideota mm. shinZ:in ))

- ManjiMaru

Katsotaan, mutta mulla oli ongelmia lähinnä sen takia että laulla on kolme liikettä jotka sisältävät saman komennon eli d/f+P, (FC) d/f+P ja d/f, d/f+P.
Yleensä olen saanut tuon viimeisen kun olen yrittänyt FC-versiota.

Kiitos silti.

- ManjiMaru

Tässä muuten vielä yksi tapa tehdä Laun modified Lifting Palm, itse koitin joskus opetella tätä tapaa mutta en oikein tullut sinuiksi liikkeen kanssa.

Napauta d/f+G, päästä irt G:stä, pidä d/f yhä pohjassa, paina P

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan thr
Tässä muuten vielä yksi tapa tehdä Laun modified Lifting Palm, itse koitin joskus opetella tätä tapaa mutta en oikein tullut sinuiksi liikkeen kanssa.

Napauta d/f+G, päästä irt G:stä, pidä d/f yhä pohjassa, paina P

Nyt on kyllä sanottava että tuo menetelmä ei yhtään eroa siitä että painaa Laun kyykkyyn ja sitten d/f+P. Toisin sanoen se ei toimi niinkuin sen pitäisi.

Edit: Event centerin special movie nr. 7:ssä Lau tekee
d/f+P+K, (FC)d/f+P, d/f+P+K, (FC) d/f+P, d/f+P+K Aoille varmaankin major counterilla. Niin, ja tyyppi tekee sen yhdellä kädellä.

- Manji

Viimeksi muokannut moderaattori:
Nyt on kyllä sanottava että tuo menetelmä ei yhtään eroa siitä että painaa Laun kyykkyyn ja sitten d/f+P. Toisin sanoen se ei toimi niinkuin sen pitäisi.

Edit: Event centerin special movie nr. 7:ssä Lau tekee
d/f+P+K, (FC)d/f+P, d/f+P+K, (FC) d/f+P, d/f+P+K Aoille varmaankin major counterilla. Niin, ja tyyppi tekee sen yhdellä kädellä.

- Manji

Muistaakseni luin VFDC:n foorumista joskus tuosta tyylistä tehdä Lifting Palm, vähän aikaa testailin sitä ja itse sain kohtuuhyvin sitä joihinkin comboihin tungettua.

Tuosta combosta...Aoille, major counter, open stance ja n. 95 pistettä. Yhdellä kädellä en kyllä lähde yrittämään...

Tossa Gazza ihan huvin vuoksi sarjassa Akiran älyttömiä comboja: (Testatessani Horia)

(Aoi only) Yoho (MC), P, ShRm, P, DbPm (93) Normaalihitilläkin tämä toimii mutta vain open stancessa.

(Lightweight), u/f+K (MC), P, b, f+P, DbPm (81) !!! Hilpeä combo vai mitä? Hyppypotku on se lakipisteessä potkaiseva malli.

- ManjiMaru

hei, noihan näyttää hauskoilta! taidanpa kokeilla huomenna jos on tylsää.. Hyppypotku-kombo, hahaha! noita ei oo tullut edes mieleen yrittää! :D

tässä vielä yksi:
StPm, (dash), d+P, Yoho, m-DbPm.
toi d+P suoraan dashista oikealla ajoituksella on jo "hieman" haastava.. toimii ainakin Sarahia vastaan.

Toi muuten toi Akiran ST, SgPm, DbPm (60pts) kombo toimii vielä aika korkean tason vastustajia vastaan. Tänään tein sen kahdesti Destroyeria vastaan vikassa arcadessa. Sentinel sen sijaan torjui SgPm:n. Niitä vastaan pitää sítten muistaa tehdä se vaikeampi SDE, DbPm (54pts). onko kokemuksia, voiko yleistää ettei toimi tiettyä rajaa pidemmällä (toimii < tier3) ?

hei, noihan näyttää hauskoilta! taidanpa kokeilla huomenna jos on tylsää.. Hyppypotku-kombo, hahaha! noita ei oo tullut edes mieleen yrittää! :D

tässä vielä yksi:
StPm, (dash), d+P, Yoho, m-DbPm.
toi d+P suoraan dashista oikealla ajoituksella on jo "hieman" haastava.. toimii ainakin Sarahia vastaan.

Toi muuten toi Akiran ST, SgPm, DbPm (60pts) kombo toimii vielä aika korkean tason vastustajia vastaan. Tänään tein sen kahdesti Destroyeria vastaan vikassa arcadessa. Sentinel sen sijaan torjui SgPm:n. Niitä vastaan pitää sítten muistaa tehdä se vaikeampi SDE, DbPm (54pts). onko kokemuksia, voiko yleistää ettei toimi tiettyä rajaa pidemmällä (toimii < tier3) ?

Nyt täytyy oikein tarkastaa että onko toi todella oikea combo? Mä en ainakaan ensi hätään onnistunut... Siis b, f+P, f, f, d+P, d/f, d/f+P, d/f, d/f, b, f+P... Jokin ääni takaraivossa sanoo että yohon ei pitäisi osua, toisaalta nuo mun antamat combot, en olisi luullut niitä mahdollisiksi VF:ssä. Joku väitti mulle tässä tänä kesänä että VF on tylsä peli....

Tosta heittocombosta sen verran että en ole vielä tehnyt kovinkaan suuria tilastoja, tosin ainakin yksi hunter söi sen. Ilmeisesti combon voi tehdä erilaisella ajoituksella: joskus tietokone lukee sen 60 pts comboksi ja toisinaan ei. Ei se kai niin helppo ole blokata kun latasin tuolta ruotsalaiselta sivustolta Ohsu Akira vs. Homestay Akira matsin jossa gurut tekivät comboa toisilleen pari kertaa ja blokkasivat n. 1/3 tapauksista.... Herää kysymys onko heitto AINA blokattavissa strugglaamalla vai ainoastaan kun heittäjä kämmää?

- ManjiMaru

Nyt täytyy oikein tarkastaa että onko toi todella oikea combo? Mä en ainakaan ensi hätään onnistunut... Siis b, f+P, f, f, d+P, d/f, d/f+P, d/f, d/f, b, f+P... Jokin ääni takaraivossa sanoo että yohon ei pitäisi osua, toisaalta nuo mun antamat combot, en olisi luullut niitä mahdollisiksi VF:ssä. Joku väitti mulle tässä tänä kesänä että VF on tylsä peli....

- ManjiMaru

toi oli jossain kombovideossa, siinä se tehdään Sarahille avoimessa stanssissa. Ei kai toimi ketään muuta vastaan ja Sarahillekin se on aika hankala. Pitää kokeilla.. yleensä mulla toimii nämä tälläiset dash, d+P (tai d+P+K) -liikkeet paremmin CD:n kanssa.. tämän muuten pitäisi käsittäkseni onnistua myös SDE (MC):n jälkeen.... pakko testata.

Ilmeisesti combon voi tehdä erilaisella ajoituksella: joskus tietokone lukee sen 60 pts comboksi ja toisinaan ei.

tämä johtunee DbPm:n ajoituksesta. Bufferoitu SgPm:han tulee aina samalla ajoituksella, heti kun on mahdollista. Tarkoitan sillä toimivuudella nimenomaan SgPm:n osumista..

Tämä toimii hyvin molemmista stansseista, ainakin Aoia vastaan myös normaaliosumalla, jolloin vaurio on 76pts. Suositeltavaa varsinkin padin käyttäjille, koska alalyönnin jälkeen ei tarvitse modifioida DbPm:n komentoa..

Oletko varma? oliko sulla techrollit päällä testatessa? voihan se tietysti olla niinkin että minä jotain kämmäilin, varsinkin kun en ole lyönnin jälkeen tottunut tekemään DbPmia. Jos vastustaja ei tekkaa toimii myös normaaliosumalla avoimesta stanssista, mutta jos TR ei toimi edes MC:llä.. näin ainakin minun testissäni.. pitää yrittää uudestaan.

Tätäkään en Aoia vastaan saanut toimimaan kuin ainoastaan Avoimessa Stanssissa.. ja silloinkin piti tehdä u/f+K, F+P..

Sitten tarkennus:
StPm, d+P, Yoho, DbPm
"toimii" Sarahia vastaan avoimessa stanssissa (77pts), DbPm:n voi välttää techrollilla, eli kovin hyödyllinen tämä ei ole...

EDIT:
Lisätään tähän vielä yksi, eli:
Knee (MC), Knee (wall), Knee (wall), Knee. 112pts
Viimeinen polvi osuu OTB, oikealla etäisyydellä kyllä onnistuu, tein äsken harjottelumoodissa Sarahia vastaan, questissa oon kerran tehnyt saman Paille. Pitänee kokeilla toimiiko painavimmille vastustajille. Hieno on ainakin kun mikä.. :D

Viimeksi muokannut moderaattori:

Oletko varma? oliko sulla techrollit päällä testatessa? voihan se tietysti olla niinkin että minä jotain kämmäilin, varsinkin kun en ole lyönnin jälkeen tottunut tekemään DbPmia. Jos vastustaja ei tekkaa toimii myös normaaliosumalla avoimesta stanssista, mutta jos TR ei toimi edes MC:llä.. näin ainakin minun testissäni.. pitää yrittää uudestaan.

Kyllä mä sen sain osumaan ja techrollit päällä. Tosin nyt en ole PS2:n ääressä joten en nyt valalle mene noista stansseista. Tiukimmalla mahdollisella ajoituksella DbPm osuu siten että CPU lähtee techrollaamaan 'heti' kun DbPm osuu. Lämä on kuitenkin edelleen 93 pts eli sama kuin Yoho, P, ShRm, DLC:ssä. Tosiaan tikkua pitää pitää eteenpäin molempien punchien yhteydessä. Ajoituksellisesti tämä on yhtä tiukka kuin b, f+P, P, DbPm. Saattaa olla mahdollista että Aoi ehtii rankaisemaan Akiraa mutta tämähän on näytöscombo.

Tätäkään en Aoia vastaan saanut toimimaan kuin ainoastaan Avoimessa Stanssissa.. ja silloinkin piti tehdä u/f+K, F+P..

No, anteeksipyyntöni kun tuo hold forward-käsky jäi uupumaan noista comboista mutta sitä tosiaan tarvitaan. Tuo hyppypotkucombo toimi mun muistooni ainakin Paille ja omasta mielestäni molemmissa stansseissa mutta tarkistan nyt vielä illalla. Mulla oli pieni hurmos päällä sen Horin kanssa niin kirjoitusasu ei ollut viimoisen päälle.

Sitten tarkennus:
StPm, d+P, Yoho, DbPm
"toimii" Sarahia vastaan avoimessa stanssissa (77pts), DbPm:n voi välttää techrollilla, eli kovin hyödyllinen tämä ei ole...

EDIT:
Lisätään tähän vielä yksi, eli:
Knee (MC), Knee (wall), Knee (wall), Knee. 112pts
Viimeinen polvi osuu OTB, oikealla etäisyydellä kyllä onnistuu, tein äsken harjottelumoodissa Sarahia vastaan, questissa oon kerran tehnyt saman Paille. Pitänee kokeilla toimiiko painavimmille vastustajille. Hieno on ainakin kun mikä.. :D

No sitähän minäkin. Minä kun en postaile techrollilla vältettäviä comboja niin suhtauduin vähän varauksella tuohon comboon. On se kumma vaikka en comboa ollut edes yrittänyt niin pieni ääni sanoi että "tää ei toimi".

Tuosta polvicombosta, minäkin downloadasin sen shinZin combovideon!

Kun Illukin mainitsi tykkäävänsä Lei Fein silmäsiteestä (itemi) niin aattelin koostaa tänä iltana Lei Fei-stanssioppaan jossa käsittelen kaikki liikkeet jotka vaihtaa stanssia Leillä. Kysymys kuuluukin minkä nimiset stanssit ovat teille mieleen? Nimiä kun löytyy turhankin monia. Mielestäni PS2-version command trainingin nimet ovat täysin älyttömiä enkä niitä todellakaan muista.

VFDC:ssä on 'independent stance' ,'defeat-miss system' ja muuta erinomaisen epähavainnollista.

Itse olen omissa muistiinpanoissani käyttänyt yksinkertaista eläin-järjestelmää:

(crane) esim. u+P+K+G
(scorpion) esim. d+P+K+G
(crab) esim. d/b+P+K+G
(tiger) esim. d+P+K, P+K

Leillähän on siis neljä erikoisstanssia.
Noita mun käyttämiä nimiä on käytetty toistaiseksi yhdessä mun näkemässä faqissa. Niin että ei ole mitenkään oikeutettua käyttää niitä vain sen vuoksi.

- ManjiMaru

Joku väitti mulle tässä tänä kesänä että VF on tylsä peli....

Haha, yleisesti ottaen, henkilö joka sanoo peliä tylsäksi yleensä on joko A) teini tai B) muuten vain retarded.

Millä se edes määrittelee sen tylsyyden, kun totuushan on että scrubbitasolla melkein kaikki pelit ovat tylsiä (ainakin sille pelaajalle joka häviää, etenkin kun on ollut liian suuret luulot ittestään).
Eri asia onkin sitten kun harjoittelee ja tulee vähän kokeneemmaksi jolloin ei enään tartte itkeä että kaikki xiittaa/käyttää cheappeja taktiikoita tai että peli on tylsä.

Tai että joku maiskuttaa, on liian valosaa, liian pimeää, joku puhuu, kukaan ei puhu, jne.

Öh joo...
Sori, tää on off topicia, ei ollut oikeastaan tarkoitus. :/

Ylös Bottom