Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4 Evolution

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ManjiMaru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Illu pelaa toivottavasti joskus Helsingin tiimiä vastaan, sen verran hauskaa oli Veibin kanssakin Evoa pelailla. Vielä on tietysti VF-kokemusta verrattaen vähän, mutta eiköhän sitä ajan myötä aina uutta opi. :)

PS. Postailkaapas (hieno sana, eikö...) sitten ton teidän kokoontumisenne kuulumiset kun ehditte.

Tervetuloa vain.. sitten joskus. Katsotaan kun saan kunnon ADSL-linkin näinä viikkoina niin voisin laittaa tosiaan jonkun rupukoneen linuxin kera pysyvästi nettiin ja hostaamaan meidän videoita. Kohta kun mä saisin sen Hauppaugen Entomostracanilta niin voisi kokeilla lahjojaan videokaappauksessa..

Pexi, degauss kirjoitetaan kahdella s:llä.

- ManjiMaru

Huomautan niille jotka vielä saattavat tämän viestin lukea ennen lähtöään: kannattaa ottaa oma tikku kuitenkin mukaan, koska havaitsin juuri ettei toinen hori-tikuistani toimi... :(

Ei tuo näytä koskaan huono idea olevan että ottaa sen tikun mukaan millä aikoo pelata. Kullakin on kuitenkin nimikkotikkunsa.

- Manji

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gazza.

ootko muuten ikinä onnistunut löytämään sitä Makunouchia (hero. lion)?.. se jätkä ilmeisesti pelkää mua... molemmat akiraherot oon voittanut varmaan 5 kertaa per naama, mutta sitä leijonaa ei oo ikinä näkynyt..

Kirjoittelen nyt tässä ajankulukseni... Makunouchi on tullut voitettua moneen kertaan. Nuo herot vain pullahtavat satunnaisin (suht pitkin) väliajoin esiin. Tuli mieleen noista heroista kun joskus sanoit että niiltä ei saa orbeja, johtuisiko se siitä että sitä puuttuvaa orbia ei voi saada jos on kerännyt jo kaksi kertaa orbisetit ja saanut niistä itemit?
Kyllä minä omasta mielestäni nimittäin olen Akiolta tai shigeolta orbin ottanut...

sehän antaa meille muille hieman toivoa, ettet sä oo vielä ihan kunnossa.. :D tai siis ainakin mulle.. en oo kai vieläkään onnistunut ikinä sua voittamaan.. vaikka taisi pari kertaa jo mennä viimeiseen erään..

:D Heii... Mitäs se Akira sanoikaan siinä sun signaturessasi?

- ManjiMaru

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru

:D Heii... Mitäs se Akira sanoikaan siinä sun signaturessasi?

- ManjiMaru

hehe.. :D

johtuisiko se siitä että sitä puuttuvaa orbia ei voi saada jos on kerännyt jo kaksi kertaa orbisetit ja saanut niistä itemit?
hmm.. ei. mulla oli Akiralla 6 orbia koossa kun pieksin ekan heron.. siis ekaa settiä.. en oo vieläkään saanut kummallekaan tokaa satsia täyteen, molemmilta puuttuu yksi, toiselta musta ja toiselta violetti. Ja saahan käsittääkseni kolmannellakin kierroksella ne kaikki kerättyä, sitten ei vaan saa enää mitään tavaraa palkinnoksi, eikä niistä palloista pääse eroon (koska vaatimushan oli se, että molemmilla täytyy olla mahdollisuus voittaa toiselta orbeja).

jesh.. tuli nukuttua vähän suunniteltua pidempään, mutta kyllä mä vielä oon tulossa.. pitää vaan ensin syödä jotain..

No niin, taas on kuukausittainen Helsingin VF-gatheringi pidetty, ja mitäs tässä sanoisi...
Kiitokset kaikille! West oli tällä kertaa jotenkin odotetusti poissa, Meitä oli vain viisi eli Minä, thr, Pexi, Gazza ja Jupsi.

Kaikki sujui yhtä kivasti kuin viime kerralla eli kaksi pleikkaria varmisti että kaikki saivat halunsa mukaan peliaikaa. Tällä kerralla emme pitäneet turnausta joten siitä ei ole mitään postattavaa...

Aika kului kyllä kuin siivillä. :)

Pelitaso oli parantunut taas edelliskerrasta ja Gazza onnistui jopa voittamaan minut ensimmäistä kertaa (eikä se jäänyt ainoaksi kerraksi..) :D Oli mukava pelata kun matsit olivat tasaisia.
SgPm-DE combo alkoi todella sujua kun Gazzan kanssa meillä oli kummallakin vaikeuksia uskoa että se toinen osapuoli tosiaan saa sen combon tehtyä.... Saatiin molemminpuolisesti hittiä siitä..
(tietämättömille tiedoksi että Akiran (FC) f+P, P on just-frame liike)

thr oli opiskellut Jeffryä pelaamaan sitten viime näkemän ja nauhalle saatiin varmaan ekaa kertaa matsi jossa Jeffry (thr) tekee ihmispelaajaa vastaan toekick-of-doomin... (Eli Jeffryn d+K -> piledriver hitthrow:n)

Pakko myös leijua vähäsen kun Lei-Feini pääsi niskan päälle Jupsin Jeffrystä. Harvinaista herkkua nuo putket Jupsia vastaan..

Pexiä vastaan peli vähän vaihteli, toivoisin tosin ettei Pexi tosiaan alkaisi pelata Sarahilla.. Sen verran ilkeää settiä sieltä tuli... Vanessa on jo ihan tarpeeksi paha jos minulta kysytään.

Muutamia muitakin matseja jäi taas nauhalle odottamaan sitä kaunista päivää kun ne saataisiin nettiin...

Ääähh.. Ei oikein keksi mitään postattavaa... Sanokaa te muut sitten jotain.

- ManjiMaru

Haa, keksin jotain täysin tarpeetonta postattavaa... nimittäin hahmokohtaiset voitto/häviö suhteet sunnuntailta, joista voi myös päätellä pelattujen matsien määrän... Nämä ovat vain minun pleikkariltani. Lisäksi pelattiin thr:n pleikkarilla varmaan yhtä paljon pelejä.. Täytyy sanoa että määrä yllätti minut. Tyhjensin tilastot edellisiltana joten nämä ovat vain sunnuntailta.

Akira 45/62
Sarah 18/0 (Pexin Sarah, hui kauhistus!)
Lau 12/17
Shun 5/16
Jeffry 15/17
Jacky 6/3
Kage 2/0
Lion 10/5
Wolf 17/19
Aoi 14/24
Lei-Fei 10/4
Vanessa 4/5
Goh 33/24
Brad 5/3

Pai oli ainoa jolla kukaan ei pelannut, nyyh.

Kun nyt katsoin nuo tallennetut replayt niin oli ihan kohtuu tiukkaa meininkiä.. Erityisesti nuo Pexi vs. Manji Goh vs. Akira matsit oli aika kivoja... vai mitä Gazza? Tuli vain sääli että pelattiin varmaan paljon enemmän tallentamisen arvoisia pelejä.. Noita on niin kiva katsella sitten ajan kanssa...

- Manji

awwww... muut pääsivät matsamaan :( No, eipä ole tullut paljon harjoiteltua, shunia ja pai:ta vähän. Tulin sitten takaisin helsinkiin, näin vain tiedotuksena.

Now playing: Xenosaga, Marvel vs Capcom, GGX2 ja VF4EVO

West, missäs olit? Voit kyllä poiketa jonain ihan arkipäivänäkin matsaamaan, se on vain sitten ilman videotykkiä..

Lisäksi thr, jos haluat multa lisää replaytä niin voit tulla kanssa jonain arkipäivänä... Täytyy vaan sopia erikseen kun mulla on nyt vähän kiireitä. Minä en tiennyt että asut niin lähellä.. :)

- ManjiMaru

Hyviä matseja oli joo.. kaikki replayt oon kattonut uudestaan ja ihan hyvää satsia siellä tuli välillä. Sääli ettei ole noita Pexin Sarah- matseja tallessa ollenkaan, koska ainakin minut se omisti totaalisesti.. :D

Ja tuo TKoD:han tuli tietysti minua vastaan.. tyhmyyksissäni menin siihen, vaikka trh yritti sitä kolme kertaa putkeen siinä erän aluksi.. no, kolmas kerta toden sanoo..

sääli ettei tullut otettua niitä mun alkuillan Aoi-rävellyksiä talteen, nyt ainoa mun Aoi matsi, jota voin katella myöhemmin on toi trh:n Jeffryä vastaan otettu ja se ei kyllä mennyt ollenkaan niinkun olisin toivonut..

Manjille tiedoksi, että nyt aion sitten opetella tekemään E-xTEG:t techrollin/ ylösnousun jälkeen.. niin että ne tulee sulavasti, asiaa miettimättä.. toivottavasti sen jälkeen et enää pääse mua vyöryttämään samalla tavalla.. :D

Omasta pelistä sen verran, että matkalla sinne mä mietin kaiken näkösiä muutoksia mun peliini (koska pelaan edelleen liian paljon konetta vastaan), ja aluksi se näytti toimivan ihan hyvin. Sitten loppuillasta alkoi peli muuttua taas huonompaan suuntaan, ja Akiraa kiusasi LP, SgPm (yleensä vieläpä ilman DE:tä) - syndrooma, josta ei seurannut yhtään mitään hyvää.. Floattikombot mä tvitsasin lähes poikkeuksetta, ja abuusasin SDE:tä oikein urakalla. Aoilta unohtui G-cancelit... sillon ei kovin pitkälle pötkitä, sen lisäksi mut napattiin melkein jokaisesta YY-evadesta sivuheitolla, enkä vaan saanut sitä throwescapea ikinä sisälle ajoissa/oikein päin... no mutta, lisää harjoitusta..

Mulla oli Veibiä vastaan otetut matsit oikeastaan eka tai toka kerta kun pelaan VF:ää sellasta vastaan kuka todella jotain osaa, ja oli kiva huomata että tuntien kuluessa oma pelityyli muuttui jonkun verran vaikkei sitä sen kummemmin silloin ajatellut. Toki on vielä matkaa mutta ainakin jotain sitä osaa jo nyt. :)

Heitoista karkaamiset ei vielä ihmistä vastaan suju, vaikka Questissa on pari kertaa ollu pakko tehdä niitä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gazza.
Hyviä matseja oli joo.. kaikki replayt oon kattonut uudestaan ja ihan hyvää satsia siellä tuli välillä. Sääli ettei ole noita Pexin Sarah- matseja tallessa ollenkaan, koska ainakin minut se omisti totaalisesti.. :D

Ja tuo TKoD:han tuli tietysti minua vastaan.. tyhmyyksissäni menin siihen, vaikka trh yritti sitä kolme kertaa putkeen siinä erän aluksi.. no, kolmas kerta toden sanoo..

sääli ettei tullut otettua niitä mun alkuillan Aoi-rävellyksiä talteen, nyt ainoa mun Aoi matsi, jota voin katella myöhemmin on toi trh:n Jeffryä vastaan otettu ja se ei kyllä mennyt ollenkaan niinkun olisin toivonut..

Manjille tiedoksi, että nyt aion sitten opetella tekemään E-xTEG:t techrollin/ ylösnousun jälkeen.. niin että ne tulee sulavasti, asiaa miettimättä.. toivottavasti sen jälkeen et enää pääse mua vyöryttämään samalla tavalla.. :D

Omasta pelistä sen verran, että matkalla sinne mä mietin kaiken näkösiä muutoksia mun peliini (koska pelaan edelleen liian paljon konetta vastaan), ja aluksi se näytti toimivan ihan hyvin. Sitten loppuillasta alkoi peli muuttua taas huonompaan suuntaan, ja Akiraa kiusasi LP, SgPm (yleensä vieläpä ilman DE:tä) - syndrooma, josta ei seurannut yhtään mitään hyvää.. Floattikombot mä tvitsasin lähes poikkeuksetta, ja abuusasin SDE:tä oikein urakalla. Aoilta unohtui G-cancelit... sillon ei kovin pitkälle pötkitä, sen lisäksi mut napattiin melkein jokaisesta YY-evadesta sivuheitolla, enkä vaan saanut sitä throwescapea ikinä sisälle ajoissa/oikein päin... no mutta, lisää harjoitusta..

Joo-oh. Monia tosi mielenkiintoisia matseja jäi tallentamatta. Ja melkein kaikki tallennetut on mun jäljiltäni. Koettakaa hyvät ystävät olla aktiivisempia!

Pexin Sarah oli täysi kauhistus, ei sille voinut mitään. Gazza, tiedoksi, kun Pexi meni flamingoon d/b+K+G, K :lla, niin mä yritin varmaan kymmenen kertaa keskeyttää Pexin low punchilla... Ei mitään mahdollisuuksia. Pari hassua kertaa onnistuin high punchin kanssa, yleensä sain siitä palkinnoksi 270-heiton pläsiin. Niin että tältä pohjalta minä aikoinani puhuin tästä high punch vs. low punch jutusta Sarahin yhteydessä.. Pexi ei kaiken kukkuraksi edes viitsinyt piestä meitä Sarahilla vaan vaihtoi hahmoa heti tilaisuuden tullen...

Minä mietin miitin JÄLKEEN kaikenlaisia muutoksia peliini... Minä esimerkiksi en abusaa DE/SDE:tä läheskään tarpeeksi.. En muutenkaan pelaa 'järkevästi' vaan liikaa high risk-high reward-peliä joka kostautuu.

Mun matsit Akiralla Jupsia vastaan oli yhtä hermopeliä kun kumpikaan ei juuri käyttänyt 'varmoja jatkoja' vaan viivytti hyökkäyksiä niin että kaikki meni mullinmallin... Mistään ei voinut olla enää varma..

Tuosta muuten lisäksi muistutan että sujuva väisteleminen ei toimi 'viivytys'-peliä vastaan. Kannattaa siis sisällyttää off-nappi niihin sun E-xTEG:hin. Muuten saa viivytettyjä ShRm:iä ja polvia nassuun..

Nyt aloitan kovan treenin puolustuspelini parantamiseksi...
Siihen sisältyy isojen floaterliikkeiden väheksyntä...
Mulla on myös ollut mielessä E-XTEG:iden sisällytys omaan peliin niin että niitä ei edes ajattele. Itse ainakin aion aloittaa ihan vain E-DTEG:eillä.

-ManjiMaru

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Mulla oli Veibiä vastaan otetut matsit oikeastaan eka tai toka kerta kun pelaan VF:ää sellasta vastaan kuka todella jotain osaa, ja oli kiva huomata että tuntien kuluessa oma pelityyli muuttui jonkun verran vaikkei sitä sen kummemmin silloin ajatellut. Toki on vielä matkaa mutta ainakin jotain sitä osaa jo nyt. :)

Heitoista karkaamiset ei vielä ihmistä vastaan suju, vaikka Questissa on pari kertaa ollu pakko tehdä niitä.

Kuulostaa hyvältä... VF:hän on kiinni paljon ajoituksesta joka taas on erilainen kullakin ihmisvastustajalla.. Nopea sopeutuminen toisen pelityyliin on etu.

Nuo heitoista pakenemiset ei oikeastaan ole kriittisiä kuin silloin jos sun iso floater-liike blokataan. Silloin jos osaa ihmisvastustajansa yleisimmät heitot niin se on hyvä..

Ja mitä matkasta on puhe, niin mun mielestä VF on kuin budolaji. Täydellisyyttä ei voi saavuttaa...

- ManjiMaru

En muutenkaan pelaa 'järkevästi' vaan liikaa high risk-high reward-peliä joka kostautuu.

Sori, OT, mutta jos tähän nyt saa hypätä sanomaan, niin parempi sekin kuin high risk - low reward-pelityyli. Kaverilla kun on GGX2ssa se ja hahmolla kuten Chipp tuo ei oikein toimi (kuten ei kyllä myöskään high risk - low reward). :P

Sori, OT, mutta jos tähän nyt saa hypätä sanomaan, niin parempi sekin kuin high risk - low reward-pelityyli. Kaverilla kun on GGX2ssa se ja hahmolla kuten Chipp tuo ei oikein toimi (kuten ei kyllä myöskään high risk - low reward). :P

Olen varma että suurin osa meistä on jossain vaiheessa peliuraansa pelannut high risk-low reward -tyylillä :)
(kun ei paremmasta ole tietänyt)

- Manji

Olen varma että suurin osa meistä on jossain vaiheessa peliuraansa pelannut high risk-low reward -tyylillä :)
(kun ei paremmasta ole tietänyt)

- Manji

Joo, ei siinä muuten olisikaan mitään... mutta kun tuo kyseinen henkilö on pelannut yhtä kauan kuin minä GGXää ja GGX2sta. :D

Hyvä sessio taas, kiitoksia siitä. Eipä tuo TKoD-ottelu muuten mitään "hienouksia" sisällä, joten tuskin mitään nettiin laitettavaa aineistoa...sitten kun joskus joku paikka niille keksitään.

Manji...Voisihan sitä joku arki-iltakin toki ottaa erää (vaikka itse en siinä melkein naapurissa asu, vaan naisystävä). Mulla vaan on arkisin usein duunikiireitä, mutta voisihan sitä joskus ehtiäkin.

Gazzalle vinkiksi, että yrittää päästä tietyistä vakiokaavoista eroon. Esim. katselin sinun ja Manjin peliä ja teit monta kertaa Aoilla PPPd+K ja siitä YY-Stanceen, joka puri Manjiin ihan hyvin. Itse lähdin siksi sweeppisi torjunnan jälkeen heti hakemaan heittoa ja monta sivuheittoa söitkin. Meikäläinenkin kyllä sortuu turhan usein itseni toistamiseen.

Pistän tähän vielä myös omalta koneeltani voitto/häviö suhteet sunnuntailta. Huomaa hyvin että Jupsi taisi pelata pelkästään tällä koneella....

Akira 5/16
Sarah 10/6
Lau 22/24
Shun 3/10
Jeffry 77/52
Kage 1/2
Lion 0/3
Wolf 14/17
Aoi 8/12
Lei-Fei 9/3
Goh 1/5

...muilla hahmoilla ei pelattu.