Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Watch Dogs

Vastaus: Watch Dogs

Tämän foorumin kirjoittelun perusteella odotin paljon huonompaa peliä, mutta yllätyin positiivisesti.

Pari iltaa tullut tätä nyt pelattua, ja en kyllä allekirjoita autojen huonoa ohjaustuntumaa. Totta on se, ettei olla nyt minkään autosimun ääressä, mutta haittaako se pelaamista: Ei.

Muutenkin ihan hauskasti peli ehdottelee noita moninpelihaasteita jatkuvasti. Eli yksinpeli muuttuu satunnaisesti moninpeliksi, mikä on ihan hauska uudistus erillisestä moninpelimoodista (vrt. gtav).

Assassins Creed-tyylinen pelattavuus ei ole haitannut ja mielestäni selvä uusi aikakausi ja kasvojen kohotus on ollut hyvä veto, vaikka Assassins Creedin universumiin tämä sijoittuukin.

edit:
Ärsytti pelin alkuvalikon video, joka spoilasi heti erään hahmon henkilöllisyyden.
 
Vastaus: Watch Dogs

Tuli oltua saikulla maanantaista tähän päivään, Dedsec Editionin sain kätösiini tiistaina ja näin toimistolle päästyä onkin sitten hyvää aikaa purkaa nuo muutaman pelailupäivän tapahtumat.

Dedsec paketista sen verran, että pakettina varsin laadukas, pitää sisällään fyysistä (patsas, kartta, rintanappeja) kuin myös digitaalista tilpehööriä koodien muodossa.

Itse pelistä ei ollutkaa sitten pahemmin mitään odotuksia, paljon kohuttu E3 video oli silloin sen julkaisu aikoihin tullut kertaalleen katseltua läpi eikä tämän juonestakaan ollut muuta tietoa kuin että lippalakki ukko seikkailee Chigagon hiekkalootassa tehden tehtäviä ja jotain hakkerointi hommia.

Peli mekaniikka toimii muuten ok omasta mielestä, mutta tuo käsirysy puute harmittaa kovasti, toki takedown/taltutus on juu olemassa mutta välillä vaan toivoisi että voisi piestäkkin väkeä ilman että on hiippailu/selustaan menoja. Lisäksi ukon hyppäämisen puute ketuttaa aivan älyttömästi. Jos tässä kannustetaan tekemään tehtäviä omaa järkeä käyttäen niin hyvä esimerkki oli kun otin perus sivutehtävän vastaan jossa rikollissaattue piti tuhota. No ajattelin että loogisinta on kiivetä motarin vierellä olevan talon katolle palotikaita ja ampua sieltä. En ylttänyt tikastasanteelle joten otin suuren kuorma-auton
pakitin sen seinää vasten kiipesin sen päälle ja enään mahan korkeudella olva kaide erotti minut palotikkaiden ensimmäisestä tasanteesta MUTTA en päässyt kiipeämään kaiteen yli!


Ulkoasu tässä on pettymys (PS4), hieman tuntuu jotkut ratkaisut pelissä juosten kustuilta, veteen ampumalla ei vedessä tule mitään efektiä, kaupunki on paikoitellen hyvinkin karu tääläkin useaan otteeseen mainittu sade taitaa olla ainut joka tuo kaupungin eloisammaksi. Nyt kun mielenkiinnosta katsoin uudelleen E3 videon niin tuohan on aivan eri peli joka minulla on ps4 ruudulla pyörinyt. Chigago tuulinen kaupunki on vaihtunut sumuiseen/sateiseen seatleen...-


Pääjuonta olen tahkonnut enimmäkseen, 2 ensimmäistä tuntia tahkosin sivutehtäviä ja kun ne alkoivat toistaa itseään ja aina tuli tuo sama aja kylän toiselle laidalle niin totesin että parempi unohtaa nuo hetkeksi ja keskittyä päätehtäviin. Pääjuoni onkin napannut mukavasti mukaan, vaikka nyt ollaankin normi kostojuonen äärellä niin ihan ok hahmoja tullut tähän mennessä vastaan, tykkään paljon kiinalais apurista (tulee kovasti mieleen Bansheessa oleva hakkeri kiinalainen). Päähahmo on ihan jees, pelattavuus ihan jees, grafiikka ihan jees. Tuntuu oudolta että vaikka en ollutkaan tämän hype junassa mukana niin jotain tästä nyt vaan edelleen puuttuu, nyt vaan pohdin onko peli pakko pitää hyllyssä sen läpäisyn jälkeen tuon erikoispaketin kaverina vai laittaisiko pelin hätäseen vaihtoon ja jättäisi erikoislootan sisältöineen jemmaan..

Se on varma, että tänään kun saa käsiinsä mario kart 8 pelin niin vahtikoirat saa jäädä hetkeksi pleikkariin vetämään koiran unta.
 
Vastaus: Watch Dogs

Onkos pelissä tätä videolla esiintyvää ominaisuutta? Olishan se makeeta kuunnella MP3:sta samalla kun pyörii kaupungilla.
 
Vastaus: Watch Dogs

Onkos pelissä tätä videolla esiintyvää ominaisuutta? Olishan se makeeta kuunnella MP3:sta samalla kun pyörii kaupungilla.

Löytyyhän se. Eipä ole kyllä aikasemmin tullut huomattua. Täytyypi koekäyttää. Sitä vaan en tuossa älypuhelimessa ymmärrä, miksei nuolinäppäimiä voi käyttää navigointiin? Esim auton tilaaminen olisi paljon vaivattomampaa nuolinäppäimin, kun ei niillä puhelimen ollessa auki ole muutakaan funktiota. Nyt jos haluaa tilata auton, pitää aluksi avata alypuhelin nuolella, valita tilaussovellus tatilla, vaihtaa autoluokkaa triggereillä ja lopuksi valita auto taas tatilla. Todella loogista. Olisi sitten edes tehnyt jonkun tatilla liikutettavan "sormen", jos olisi halunnut oikeaa älypuhelinta jäljitellä.
 
Vastaus: Watch Dogs

Löytyyhän se. Eipä ole kyllä aikasemmin tullut huomattua. Täytyypi koekäyttää. Sitä vaan en tuossa älypuhelimessa ymmärrä, miksei nuolinäppäimiä voi käyttää navigointiin? Esim auton tilaaminen olisi paljon vaivattomampaa nuolinäppäimin, kun ei niillä puhelimen ollessa auki ole muutakaan funktiota. Nyt jos haluaa tilata auton, pitää aluksi avata alypuhelin nuolella, valita tilaussovellus tatilla, vaihtaa autoluokkaa triggereillä ja lopuksi valita auto taas tatilla. Todella loogista. Olisi sitten edes tehnyt jonkun tatilla liikutettavan "sormen", jos olisi halunnut oikeaa älypuhelinta jäljitellä.

Ja muutenkin mun mielestä luuria ohjataan väärällä tatilla (oikea), kun tuntuisi että loogisempi olisi ollut (ristiohjaimen jälkeen) ollut vasen tatti!
 
Vastaus: Watch Dogs

Voisinpä minäkin täräyttää pitkästä aikaa tuossa 18:00 pintaan Watch Dogs -striimin päälle. Osin ihan testimielessä, sillä nappasin nyt NAT-asetukset pois kokeeksi, niin katotaan onko sillä vaikutusta kuvanlaatuun ja muuhun.

Pelinhän olen jo pelannut lävitse, joten yleisen sähläyksen ohella voin näyttää mm. verkkomuotoja, sivutehtäviä (tosin niitäkään ei nyt hirveästi enää ole) sekä vastailla arvostelumielessä kysymyksiin, jos sellaisia on.

Osoitteessa http://www.twitch.tv/pjorkkis alkaa siis lähetys kello 18:00 eteenpäin.
 
Vastaus: Watch Dogs

Minkälaisia kokemuksia teillä on tällä hetkellä Watch Dogsista? Itse en ole sitä päässyt pelaamaan ainakaan toistaiseksi, mutta joskus olisi tarkoitus hankkia se Playstation 4:lle. Olisi kiva tietää vähän hyviä ja huonoja puolia pelistä. :)
 
Vastaus: Watch Dogs

Minkälaisia kokemuksia teillä on tällä hetkellä Watch Dogsista? Itse en ole sitä päässyt pelaamaan ainakaan toistaiseksi, mutta joskus olisi tarkoitus hankkia se Playstation 4:lle. Olisi kiva tietää vähän hyviä ja huonoja puolia pelistä. :)

Henkilökohtaisesti pidän sitä addiktiivisimpana hiekkalaatikkopelinä sitten Sleeping Dogsin. Ei se genreen mitään uutta tuo, mutta kokonaisuus on pirun hyvin suunniteltu ja se toimii. Niitä harvoja hiekkalaatikkopelejä, joissa jaksan tehdä myös kaikki sivutehtävät ihan puhtaasta ilosta.
 
Vastaus: Watch Dogs

Onneksi watchdogsiin ei ole tehty sitä gta v:stä tuttua naurettavan luonnotonta auton hallintaa ilmassa.. Itse olen tykännyt pelistä, muutama tehtävä tehty nyt chapter 2:sesta ja ihan kivaa on ollut. Ennakkoon en odottanut peliltä paljoa, koska sitä ja ubisoftia oli täällä foorumilla niin hyvin haukuttu jo ennen julkaisua. Todellakin positiviinen yllätys.


Joo pelissä ei ole autonhallintaa ilmassa. Se onkin ainut asia tuossa ajamisessa joka on "aidompaa" ajamisessa : D peli on siis mielestäni hyvä, mutta ei kukaan nyt voi sanoa tuota ajettavuutta hyväksi : D PS3 versio on myös graafisesti todella karu. Harmaa ja laatikkomainen. Vesi/vesilätäköt aika ajoin alkaa jopa naurattamaan. Kaikesta ns. Keskeneräisestä huolimatta viihdyttävä peli.
 
Vastaus: Watch Dogs

Häh... kyllähän verkkopelit sun muut toimii muillekin sinun "pää" ps4:lla jos sulla on PSN+.

Hmm. Kun konsolin sain ja Killzonea kokeilimme toisilla tunnuksilla, ei pelaaminen verkossa onnistunutkaan.

Nyt kun katson tietoja koskien tätä (https://support.us.playstation.com/...id/5060/~/ps4-online-multiplayer-requirements) niin joko tuo on korjattu, tai sitten minun PS4:n päätunnuksissa sukkasi jokin. Testaan uudemman kerran illalla.

Itse pelistä sen verran että ajettaessa kamerakulmia on hieman huononlaisest. Jollei halua ajaa puskurista, tai sitten rajata näkymää sisätiloilla, auton takaa kuvakulma on aivan liian matalalla tai sitten vastaavasti liian kaukana/korkealla. Sellainen kiva keskitaso olisi hyvä. Itse pelaan pitkälti kuvakulma lähempänä autoa ja oikealla tatilla lasken kameran kulmaa kohti autoa (kattoa) - jolloin näen eteeni paremmin.
 
Vastaus: Watch Dogs

Itse vielä pleikan vanhemman sukupolven omistajana mietityttää noitten versioiden erot. Onkos kenelläkään kokemusta ps3 versiosta ja sn erosta next genin?

Itse kun huomenna ajattelin sen ostaa..:cool:
 
Vastaus: Watch Dogs

Itse pelistä sen verran että ajettaessa kamerakulmia on hieman huononlaisest. Jollei halua ajaa puskurista, tai sitten rajata näkymää sisätiloilla, auton takaa kuvakulma on aivan liian matalalla tai sitten vastaavasti liian kaukana/korkealla. Sellainen kiva keskitaso olisi hyvä. Itse pelaan pitkälti kuvakulma lähempänä autoa ja oikealla tatilla lasken kameran kulmaa kohti autoa (kattoa) - jolloin näen eteeni paremmin.

Itse löysin hyvän kompromissin maastureista. Niissä on selkeämpi/korkeampi sisänäkymäkin. Lisäksi vauhti ei mene turhan hurjaksi, vaikka liipasinta pohjassa pitääkin. Olen käyttänyt tuota puhelimen auto tilauksesta toimintoa noiden maastureiden kohdalla. Myös moottoripyöriä on visuaalisesti "helpompi" ajaa.

Tullut nyt illat julkaisusta pelattua. Alkaa muodostua sellainen kokonaiskuva pelistä ja mitä siinä voi tehdä. Pääjuoni on vasta toisen chapterin alussa. Ihan hyvältä tuo pääjuoni tuntuu tehtävineen. Ubisoft on mielestäni tähänastisen perusteella kivasti ja onnistuneesti yhdistellyt omista peleistään, ja mahdollisesti suoraan "varastanut" muista. Tuo kameroiden kanssa kikkailu on maistunut. Lisäksi peli mahdollistaa myös uusimman Slinter Cellin-mukaisen hiippailun ja yksittäisten vihujen eliminoinnin.

Vaikka ihan sivuseikka, niin poikkeuksellisesti itselleni olisin kaivannut lisää vaatetusvaihtoehtoja. Olisi hauska vetää vaikka jossain Hawaiji-paidassa risoine shortseineen tms.:D

Ainut mikä on hakusessa vielä on poliisilta pakoilu. Kokeilin tuota pölli auto-sivutehtävää ja samantien koko piirikunnan poliisiautot perässä helikoptereineen. Vaikka häiritsisi helikopteria puolen minuutin ajan, niin ärsyttävän nopeasti se on taas kintereillä. Taitokysymys tietenkin.
 
Vastaus: Watch Dogs

Eipä ole hetkeen peli koukuttanut niin kovaa kuin Watch_Dogs. Touhu ei missään nimessä ole täydellistä. Mutta onneksi hyvää on enemmän kuin huonoa.

Hyvät... Ubisoftista ei olisi ikinä uskonut. Kaverit pistävät kovan kovaa vastaan ja haastavat Rockstarin elävien maailmojen luomisessa. Chicago on täynnä aktiivisia NPC-hahmoja, joilla on paljon tunnelmaa nostattavia aktiviteetteja ja rutiineja. Pelkkä kaduilla kävely tuottaa pelissä erikoista mielihyvää. Hakkeroidut tiedot lisäävät keinotekoisten hahmojen luihin mukavasti lihaa. R* dynaamiselle osaamiselle on vielä matkaa. Mutta jo pelkkä vertailu on kumarrus kaavoihin kangistuneelle Ubisoftille.

Peliä on perhanan mukava pelata. Kontrollit pelittää ja tehtävät ovat pääsääntöisesti varsin mallikkaasti toteutettu. Tasoja voi lähestyä monella tapaa ja ne ovat usein varsin laajoja. Hiippailun runsaat mahdollisuudet yllättivät positiivisesti. Toiminnassa on sellainen mukava Splinter Cell-viba. Kun hommat kusee, viranomaiset hengittävät nopeasti niskaan. Raivokkaasti toimiva virkavalta ahdistaa tietämättömän pelaajan nopeasti nurkkaan. Onneksi sinihattuja voi vältellä autolla, jalan ja hakkeroiden. Näissä ajojahdeissa Watch_Dogs kiilaa näyttävästi muiden sandbox pelien ohitse. Kun auto menee romuksi, voi kyttiä piileksiä ja vältellä vaikka paikallisessa lähiössä. Vähän sähkökatkoa niskaan ja selustan ohitse turvaan. Tai mitä jos taistelenkin tieni läheiselle juna-asemalle? Mahdollisuuksia on rajattomasti ja välillä satunnaisesti tapahtuvat takaa-ajot tuntuvat oikeilta tehtäviltä. Perkeleen siistiä.

Ubisoftin peleille tyyppillisesti tekemistä riittää. Mutta tällä kertaa sivutehtävistäkin löytyy käyttistä kamaa. Toisin kuin *köh*asscreed*köh*. Monia näistäkin voi lähestyä usealla eri tavalla. Suosikeiksi ovat nousseet Hideout-, Fixer- ja Convoy-tehtävät. Digitaali Tripit tuovat kaikessa turhuudessaan mukavasti vaihtelua rutiineihin. Alone on erityisen viihdyttävää pienissä erissä. Moninpeli-hössötys rikkoo mukavasti kadulla tallausta. Satunnaiset invaukset herättävät mukavasti paranoiaa. Omituisesti käyttäytyvät NPC:t saavat aina niskavillat nousemaan. Moninpelistä löytyy potentiaalia suurempaan.

...ja Huonot uutiset. Toinen näytös lähestyy loppuaan. Tarina ei ole vielä aiheuttanut kovinkaan kummoisia säväreitä. Päähenkilön siskon ja tämän pojan olisi voinnut suorilta kirjoittaa helvettiin koko tarinasta. Kaksikko ei istu oikein mitenkään päin tarinaan ja heille tarkoitetut kohtaukset syövät vain ruutuaikaa kiinnostavilta sivuhahmoilta. Muutenkin tuntuu että tarinasta on leikattu paljon kohtauksia pois. Jotkin tarinassa tapahtuvat asiat eivät vain tunnu loogisilta. Krediittiä pitää kuitenkin antaa tietyistä tarinan teemoista. Synkkyys on aina jees. Katsotaan miten touhu etenee. Näytöksiä on vielä jäljellä ja kelkka käännettävissä.

Pieniä asioita, jotka ärsyttävät. Lonkalta ampumisen puute. Tämä tekee pätevästä räiskinnästä välillä turhankin hankalaa. Erityisesti lähietäisyydeltä ja nopeutta vaativissa tilanteissa. Ymmärrän kuitenkin tämän ratkaisun. Se vähentää houkutusta räiskintään ja tasapainottaa toimintaa hakkeroinnin kannalta. Silti sen puute ärsyttää! Manuaalinen melee-nappula olisi samaan syssyyn aika jees. Maailma voisi olla myös dynaamisempi ja pelaajasta riippumattomampi.

---

Mutta kaiken kaikkiaan Watch_Dogs iskee ja osuu. Ehkä jopa koviten nykypolven peleistä. Katsotaan kuherruskuukausi loppuun. Paljon on vielä näkemättä ja kokematta.

PS: Loppuun vielä pari taltiointia omasta visiitistäni Chicagoon. Vähän toimintaa ja ripaus moninpeliä.
 
Vastaus: Watch Dogs

Itse vielä pleikan vanhemman sukupolven omistajana mietityttää noitten versioiden erot. Onkos kenelläkään kokemusta ps3 versiosta ja sn erosta next genin?

Itse kun huomenna ajattelin sen ostaa..:cool:


Ite oon samassa tilanteessa, kun rahaa ei nyt just tunnu riittävän pleikkari neloseen. Ainoona erona on sanottu eri palstoilla, että grafiikat on tietenkin heikommat kuin next-gen konsoleilla, mutta ei missään nimessä niin paljoa huonommat ettäkö tämä peli jäisi ostamatta last-gen konsolin takia.
Grafiikat päivittää kuitenkin helposti pc:n low grafiikat ja kamppailee samassa sarjassa uusimman GTA:n kanssa.

Näin minä siis olen kuullut.
 
Vastaus: Watch Dogs

Päätin mennä hakkeroimaan toista pelaajaa. Mutta miten käy, kun piilopaikat ovat vähissä?
[video=youtube_share;LvuT08zvEq0]http://youtu.be/LvuT08zvEq0[/video]
Ensimmäistä kertaa testaillaan mobiili pelaajaa vastaan. Selviydynkö perille vai loppuuko aika kesken?
[video=youtube;kJ3l5xIyjpY]https://www.youtube.com/watch?v=kJ3l5xIyjpY[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Watch Dogs

Nyt on useampi tunti peliä takana ja Act II:n asti päästy. Ja on kyllä voin rehellisesti sanoa, että tämä peli on reippaasti mainettaan parempi. Toki pelissä on pieniä puutteita, mutta positiiviset puolet ovat selkeästi isommassa roolissa. Ihan hyvä päänavaus uudelle sarjalle, jota parannetaan jatko-osien merkeissä.
 
Vastaus: Watch Dogs

Onko kukaan tuota Seasson passia hommannut? Mietin vain onko hankkimisen arvoinen ja onkohan tuohon tulossa lisää jotain pelattavaa tulevaisuudessa passin omistajille.
 
Vastaus: Watch Dogs

Eikö se kuitenkin ole fiksumpaa odottaa, että se dlc julkistetaan jotta tietää mitä on tulossa. En ole koskaan tajunnut miksi ihmiset ostaa season passin ennen kuin on mitään tietoa mitä siihen peliin on edes tulossa. Ei ne season passit mihinkään katoa joten sen voi ostaa vaikka sitten kun on tiedossa ihan kaikki mitä se tulee sisältämään.
 
Vastaus: Watch Dogs


Päätin mennä hakkeroimaan toista pelaajaa. Mutta miten käy, kun piilopaikat ovat vähissä?
http://youtu.be/LvuT08zvEq0

Kuumottavia tilanteita nuo varjostukset kun kohde juoksee useasti vierestä ohi ja itsellä syke nousee nopeasti korkealle. Näitä tuli eilen illalla pelatessa muutamia kertoja vastaan ja jokainen oli oma ainuitlaatuinen tapahtumasarjansa. Liike paljastaa myös tässä.
 
Kiitos Foeman ja TommiR hyvistä videoista :) Olen nyt pari iltaa pelannut pelkästään 1 vs. 1varjostus ja hakkerointi tehtäviä ja voi jösses kun on ollut hauskaa! Nyt peliseuraa löytyy aika nopeasti ja samalla kun peliseuraa etsitään, voi etsiskellä vaikka hotspotteja tai kerätä järjestelmäavaimia kaupungin asukkailta. Foemanin tavoin itsekin olin eilen koko hakkeroinnin ajan piilossa autossa ja kyllä siinä syke nousee samaan tahtiin kuin hakkeroinnin edistymispalkkki kun hakkeroitava juoksi monta kertaa ohi muttei löytänyt minua. Ihan parhautta nuo pelimoodit :)
 
Ylös Bottom