Vastaus: Watch Dogs
Tulipa pelattu tämä kampanja sitten läpi. Antaisin pelille sellasen 5/10 arvosanan. Parhaimmillaan hyvinkin viihdyttävää ja koukuttavaa menoa, huonoimmillaan niin raivostuttavaa että meinas lentää ohjain seinään pariinkin otteeseen.
Alkupuoli toimi hyvin, Act 3 vielä meni mutta Act 4:sessa alkoi jo puuduttamaan ja tehtävät alkoi ärsyttää toden teolla. Pelin viimeinen tehtävä olikin täyttä kuraa. Muutenkin noita "aja poliisia karkuun "tehtäviä oli ihan liikaa. Voiko olla tylsempää hommaa kun rällätä jotain kyttiä karkuun, yksi asia mikä ärsyttää näissä avoin-maailma kaupunkipeleissä. Ja tässä sitä piti tunkea melkein joka toiseen tehtävään. Hauskimmat tehtävät oli ne missä sai itse päättää miten etenee ja erityisen hauskoja oli nuo missä piti ohjata jotain tyyppiä kameroiden avulla piilopaikasta toiseen, pisteet tästä hauskuudesta. Liikaa oli kädestä ohjattuja tehtäviä, jos tehdään tällainen avoimen maailman peli niin miksi pääjuoni pitää olla sit niin tiukasti sidottu alueisiin ja siihen mitää saa tehdä ja mitä ei. Sitä en oikein ymmärrä, ja sit se vapaus on sitä että sekoillaan kaupungilla ja tehdään jotain epämääräisiä sivutehtäviä.
Tarinasta ei sen enempää, lähinnä koomista kun yritetään vääntää jotain vakavasti otettavaa perhedraamaa tällaiseen peliin missä on periaatteessa vapaus tehdä ja sekoilla miten haluaa. Koko Vigilante-teema oli ihan turhaa ja päälleliimattua puhumattakaan jostan "reputation" kurasta. Huvittavinta ehkä oli kun Aiden ja Clara etsi sitä jotain tyyppiä ja ne puhui puhelimessa keskenään että joo "tämä tyyppi on tosi vaarallinen, se on tappanut joku 11 tyyppi". Hui olkoon, Aiden ei ookaan tässä listinyt tähän mennessä kun ehkä sen 100 tyyppiä mutta eipä paljoa paina. Miksei voi pelimaailmasta tehdä edes jollain tavalla loogista siihen tarinaan nähden, silleen että se tarina ja pelin maailma ja idea täydentäis toisiaan? Miksei sivutehtävätkin voi olla edes jollain tavalla loogisia kokonaisuuden kanssa eikä niin että tehdään peli ja päätarina ja sit lätkästään siihen kylkeen kaikenmaailman tehtäviä mietittämättä yhtään istuuko ne kokonaisuuteen vain sen takia että saadaan peliin lisää sisältöä.
Eniten tässä pelissä hämää se että kokonaisuus on niin levällään eikä tässä oo oikeesti yhtään mitään linjaa. Miksi pitää joka ikinen idea tunkea yhteen ja samaan peliin. Tässä on vaan hirveä kasa kaikkea matskua mitkä on lätätty samaan peliin miettimättä sen enempää että onko niillä mitään arvoa tai tuoko ne peliin jotain oikeasti tärkeää. Mut tää on näköjään se Ubisoftin tyyli ja jengi diggaa kun on tekemistä niin minkäs teet. Itse olisin tehnyt tarinasta erilaisen, Aiden olisi voinut olla vaikka Iraq-tyyppinen pahis joka haluaa kiristää koko kaupunkia ctos:n avulla. Siitä olis jo saanut ihan toimivan perustarinan aikaan ilman turhaa lässytystä, sitten olis myös vähän paremmin voinut hyväksyä noi Gang Hideoutit. Hassua että isoveli valvoo kaikkea ni miksi ne ei puhdista noita rikollisia kaduilta ja parkkihalleista? Ja miksi ihmeessä jollain Aidenilla joka jahtaa siskontytön tappajaa kiinnostaa jahdata jotain rikollisia ja ottaa niitä kiinni? Ja sitten se ampuu ne tai jättää vaan kadulle hakattuna. For what kun poliisikin jahtaa itse Aidenia.
Sivutehtäviä jaksoin tehdä vain muutamia, Wanted Dead...eiku Gang Hideoutit oli hauskimpia. Supply Drop...eiku Fixer Contracts jaksoin tehdä yhden. Ei tuo rällääminen oikein nappaa. Digital Tripit oli hauskoja, sopi mun mielestä muutenkin ideana peliin hyvin ja lisää tällaista överimpää ja ei niin vakavamielistä otetta peli olisi kaivannut roppakaupalla.Pari rikollistakin tuli otettua kiinni.
Vähällä oli että jäi peli kesken Act 4:sessa mutta sinnitelin loppuun asti. Harmi että tää oli tällainen sekasotku, kyllä tästä loistavan pelin olis saanut jos olis käytetty vain ne hyvät ideat ja heitetty kaikki ylinmääräiset huonot ideat roskiin.