m_vierimaa
Well-Known Member
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U
En minä puhunut käsikonsoleista mitään, ainoastaan ns kotikonsoleista.
En minä puhunut käsikonsoleista mitään, ainoastaan ns kotikonsoleista.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Kehtaan sanoa sen, koska se on totuus. Nintendo = Mario, Metroid, Zelda, Donkey Kong ja muut IP:t ja nämä kun saataisiin kaikille koneille, ei pelaajien tarvitsisi tuhlata rahojaan Nintendon gimmick-lelu-ylihinnoiteltuun hardwareen. Kaikki pääsisivät pelaamaan ne merkkiteokset ilman alitehoista rautaa ja ylimääräistä turhaa muovia hyllyssään.
Eli siis kannatat että nintendon pelit saisi muillekkin kuin yhdelle alustalle ts. WiiU:lle?
Mutta, näen myös sen, että nykyajan Nintendo ei ole enää se, joka loi pelialan. Nykyinen Nintendo tekee rasittavan turhaa hardwarea rasittavalla softalla ja rasittavalla netti-infastruktuurilla, josta on masentavaa maksaa sitä hintaa, mitä Nintendo pyytää.
Mutta eikös tämä ole subjektiivinen maku-asia?
Muistelkaapa esim Snes vs. Megadrive -aikaa: konsolit olivat niin erilaisia että se tuntuu nykypäivänä uskomattomalta.
Ei WIIU ole ainoa tai ensimmäinen epäonnistuminen. Wii oli kaikkein pahin epäonnistuminen ja pelaajien aliarviointi.
GameCube oli sentään sinä mielessä vielä ok, että sen Nintendon pelit olivat vielä sukupolvensa hienoimpia ja siksi sitäkin kautta mahtavia elämyksiä. Metroid Prime... kuola valuu.
Itse pelikonsolit eivät juurikaan toisistaan eronneet. Snes tuli pari vuotta myöhemmin aavistuksen tehokkaammalla raudalla. Molemmilla oli valtavan iso ja hyvä pelikirjasto, oli (ja on) mahtavaa omistaa molemmat laitteet.
Ei kait siellä kukaan ole varsinaisesti vaatinutkaan, että kaikki kolme olisivat samanlaisia. Melko moni on varmaan vain hieman pettynyt Nipan viimeisimpiin kotikonsolisukupolviin.
Ei WIIU ole ainoa tai ensimmäinen epäonnistuminen. Wii oli kaikkein pahin epäonnistuminen ja pelaajien aliarviointi.
GameCube oli sentään sinä mielessä vielä ok, että sen Nintendon pelit olivat vielä sukupolvensa hienoimpia ja siksi sitäkin kautta mahtavia elämyksiä. Metroid Prime... kuola valuu.
Eipä ne graffat nyt silmiä hivele mutta....
-Graafisesti heikko kone
Haluan tehdä vielä sen mielipiteeni selväksi, että olen täysin vakuuttunut siitä, että jos nintendo olisi Wii-aikaan panostanut vain graffoihin tai hypännyt 3rd partyksi niin Wiin parhaat pelit eivät olisi olleet läheskään niin hyviä.