Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Mä kyllä ymmärrän, että Nintendon pelisarjat kiinnostaisi, kyllähän esim. Wii U:n pelitarjonta tekisi PS4:n pelivalikoimaista aivan helvetisti paremman ja mielenkiintoisemman. Rauta on mielestäni silti melko tärkeässä roolissa uudenlaisten ja erilaisten pelikokemusten luomisessa. Yksi rauta pyrkii tarjoamaan mahdollisimman hienoa grafiikkaa, kun taas toinen uudenlaisia pelikokemuksia kilpailijoista poikkeavan kontrollimetodin mahdollistamana. Mun mielestä tämän tarjonnan supistaminen yhteen alustaan olisi ehdottomasti pelaajilta pois.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Eli siis kannatat että nintendon pelit saisi muillekkin kuin yhdelle alustalle ts. WiiU:lle?
 
Nintendon uusi konsoli, Wii U

Kehtaan sanoa sen, koska se on totuus. Nintendo = Mario, Metroid, Zelda, Donkey Kong ja muut IP:t ja nämä kun saataisiin kaikille koneille, ei pelaajien tarvitsisi tuhlata rahojaan Nintendon gimmick-lelu-ylihinnoiteltuun hardwareen. Kaikki pääsisivät pelaamaan ne merkkiteokset ilman alitehoista rautaa ja ylimääräistä turhaa muovia hyllyssään.

Höpöhöpö, ei se ole mikään totuus. Nintendon IP:t toki ovat suuri osa firmaa, onneksi, mutta yhtä lailla pakettiin kuuluu myös konsolit, jotka ovat kerta toisensa jälkeen olleet kilpailijoitaan mielenkiintoisempia. Ai Cyrus1 sanoo "totuutena", ettei NES, GB, SNES, N64, GC, GBA, DS, Wii, 3DS ja WiiU jotenkin määrittelisi Nintendoa, pelien lisäksi? Kuinka pihalla voi joku olla?

Alitehoista rautaa? En tiennyt, että joku voi olla näin pihalla että määrittelee konsolin hyvyyden raudan tehojen mukaan, eikä pelien ja pelikokemuksen. Olin väärässä. Cyrus1 on tätä mieltä. Gimmick-ylihinnoiteltu hardware? Öhhöhhöh. Aika monesta Nintendon "gimmickistä" on tullut alalla standardi joita Sony/MS käyttää omissa konsoleissaan. Nintendo jaksaa edelleen innovoida, kun Sony/MS lataaa paukut tehoihin. V1ttu tehoihin! Hohhoijaa, boring, pelaajan kannalta ei voisi juuri olla tylsempää vaihtoehtoa.

Luojan kiitos Nintendo on vielä konsolibisneksessäkin mukana. Pelaaminen (myös "tehokonsolit" jos sellaisia edes olisi) olisi kovin erilaista tänä päivänä ilman Nintendon vaikutusta. Uskomatonta että jotkut eivät ymmärrä tätä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Eli siis kannatat että nintendon pelit saisi muillekkin kuin yhdelle alustalle ts. WiiU:lle?

Ei, vaan kannatan sitä, että olisi mahd. monta eri alustaa, eri hardware-konfiguraatioilla, joille mahdollisimman paljon uniikkia sisältöä. Koen, että tämä vain rikastaisi pelaajien elämää. Haikailen niiden aikojen perään, kun konsoleilla ja PC:llä oli selkeästi oman kaltaisensa tarjonta ja multiplattareita oli vähän. Alustoja oli myös monia yhtäaikaa...SNES, 3DO, Jaguar, TurboGrapx, Neo Geo, PC, Amiga, jotka kaikki tarjosivat omanlaistansa sisältöä etc.

Jos joku konsoleista pitäisi pudottaa pois nykypäivänä, niin ennemmin toinen tehokonsoleista, sillä niiden pelitarjonta on 90% samaa (+ siihen vielä PC päälle). Nyt etenkin, kun PS4 vie pidemmän korren niissä all-important TEHOISSA, niin en näe juuri mitään roolia X1:llä, kun taas Wii U pyrkii tarjoamaan selkeästi poikkeavaa sisältöä erilaisella hardis-konfiguraatiolla.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Heh, niin hauska lukea tuollaista vuodatusta :)

Itse ainakin ymmärrän Nintendon vaikutuksen siihen, millaiseksi peliala on kehittynyt ja mihin asti se on päässyt. Mutta, näen myös sen, että nykyajan Nintendo ei ole enää se, joka loi pelialan. Nykyinen Nintendo tekee rasittavan turhaa hardwarea rasittavalla softalla ja rasittavalla netti-infastruktuurilla, josta on masentavaa maksaa sitä hintaa, mitä Nintendo pyytää. Toisaalta nykyinen Nintendo tekee edelleen loistavia pelejä ja olisi hienoa, jos vaan pääsisi hankkimaan ne ilman Nintendon turhaa hardista ja vielä komeampina ja laajempina, kun Nintendon halpis-hardware ei olisi tiellä.

Nyt esim itse missaan 3D Worldit sun muut, jos WiiU:ta ei joskus myydä poistossa noin satasella. Se on suurin summa mitä Nintendon koneesta suostun maksamaan niin kauan, kun ovat jälkeenjääneitä sillä saralla.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Mutta, näen myös sen, että nykyajan Nintendo ei ole enää se, joka loi pelialan. Nykyinen Nintendo tekee rasittavan turhaa hardwarea rasittavalla softalla ja rasittavalla netti-infastruktuurilla, josta on masentavaa maksaa sitä hintaa, mitä Nintendo pyytää.

Mutta eikös tämä ole subjektiivinen maku-asia? Mä taas koen, etteivät esim. ne PS4:n taianomaiset TEHOT ole onnistuneet tuomaan ainakaan toistaiseksi vielä mitään uutta pelaamiseen, vaan jatkaa aivan saumattomasti siitä, mihin edellinen sukupolvi jätti. Sääliksi käy niitä, jotka joutuvat tyytymään esim. johonkin Knackiin 3D Worldin sijasta. Se, että onko nyt 1080p/60fps vai 490u7320Y/45908G on mulle melkolailla yksi paskan haile. Tässä tapauksessa joutuisin maksamaan niistä tehoista, joilla ei mun perspektiivistä olla saatu mitään uutta aikaiseksi...Eli mikä on sitten kunkin mielestä turhaa?

Mun mielestä silti edelleenkin meidän elämäämme pelaajina rikastuttaa se, että eri konsolivalmistajilla on erilaisia strategioita. Voi hyvinkin olla, että tulevaisuudessa niistä PS4:n tehoista revitään irti jotain mullistavaa ja joudun konsolin hankkimaan, mutta myös Nintendon strategialla on potentiaalia tarjota jotain, mikä PS4:llä ei onnistu. Jokainen valitkoon tästä sen laitteen/pelit, jotka ovat lähinnä omia mieltymyksiään.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Mutta eikös tämä ole subjektiivinen maku-asia?

On. :) Ja oma mielipiteeni ja tätä kautta totuus minulle on se, että Nintendo 3rd party olisi parhaaksi pelaajille.

Kun se tapahtuisi, pääsisi porukka juhlimaan Nintendon pelejä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

En mä ymmärrä tota valitusta tästä konsolista.. Eipä ne graffat nyt silmiä hivele mutta itellä on tolla masiinalla niin paljon pelattavaa että en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Vuoroin välein Wii U:ta ja PS4 ja onhan tolla U:lla tällä hetkellä paljon enemmän pelattavaa kun pleikkarilla. Puhumattakaan että paljon halvempi masiina kyseessä.

En oo monia pelejä kokeillut niin en tiedä miten niissä on hyödynnetty tota ohjainta mut esim. Zombi U oli helvetinmoinen lisä siihen.

Parhaiten saa peleistä irti kun ostaa Wiin ja pleikkarin tai xboxin. Ja jos oikeesti tykkää edes muutamista peleistä niin vaikka olen köyhä ni muutama satku sinne tänne. Jättää pari ryyppäysreissua tai sisäfileiden ostamisen vähemmälle ni homma on kuitattu.

Itekki huomasin et akku loppuu suht nopeesti mut onneks latauspiuha on pitkä ni pidän sitä aika usein kokoajan siinä kiinni.

Kaveri kun kävi kylässä ja testas mun molempia konsoleita ja kysyin et kumman ostaisit ni selvä vastaus oli Nintendo Wii U. Ei ne kaikki pyöri tehojen perässä. En tiedä mitä pelejä sieltä on tulossa sille vielä, voi olla että vähän heikonlaisesti mutta koen silti saavani rahoilleni vastinetta jo näillä. Kaupoissa ei ole kyllä paljon pelejä tarjolla, mistä lie johtuu eikö niitä sitte osteta tarpeeks mutta jos jotain positiivist pitää hakee ni alelaarista näkee niit aika halvalla :D

" Ja oma mielipiteeni ja tätä kautta totuus minulle on se, että Nintendo 3rd party olisi parhaaksi pelaajille."

Ymmärrän hyvin ja näin voi ollakkin mutta ei mua haittaa yhtään ja olis se vähän tylsää jos ei nintendoa olis enää konsolivalmistajana. Multa löytyy flopiksi valitettua gamecubeakin kaksin kappalein ja pelaan niitä vieläkin välillä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Ite en tajua että miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia. Miksi niin monet vaativat että Nintendo tekisi enemmän asioita kuin MS ja Sony? MIKSI??? Täysin järjetön vaatimus. Ja miten niin Nintendo ei ole enää se sama Nintendo joka loi pelilalan? Nintendo on siitä asti innovoinut joka sukupolvella. Nyt tulee yksi epäonnistuminen (Wii U) niin heti vaaditaan että pitäisi siirtyä 3rd partyksi. NAURETTAVAA. Ja varsin kun PS4 ja Xbone ovat niin lähellä toisiaan ja sisältä jo täyttä pc-rautaa, niin hyvä että meillä on sentään vielä yksi pelikonsoli jäljellä. Muistelkaapa esim Snes vs. Megadrive -aikaa: konsolit olivat niin erilaisia että se tuntuu nykypäivänä uskomattomalta. Itse koen sen suunnattomana rikkautena. En ole koskaan tajunnut niitä ihmisiä jotka vinkuvat että pitäisi olla vain yksi konsoli tai alusta. Hommatkaa isompi tv-taso niin sinne niitä mahtuu ja näyttää hyvältä kun on monta. Se on kivaa.

EDIT: rahastakaan se ei voi olla kiinni kun itse elän reilusti köyhyysrajan alapuolella ja silti on varaa hankkia konsoleita ja pelejä ihan liikaa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Ei kait siellä kukaan ole varsinaisesti vaatinutkaan, että kaikki kolme olisivat samanlaisia. Melko moni on varmaan vain hieman pettynyt Nipan viimeisimpiin kotikonsolisukupolviin. Itselleni N64 ja varsinkin sen ohjaimen analogitatti (pl. sen kestävyys) olivat hemmetin kovia juttuja. Gamecube taas oli ok, mutta ei kuitenkaan mitenkään kauheaa hurmosta herättävä - varsinkaan kun PS2 vei ne oikeat Final Fantasyt ja Metal Gearit. Wii oli varmasti monelle pelaajalle kova juttu, mutta toisille taas pettymys sen suhteen, että todella monissa peleissä kapulan rooli jäi aivan liian pieneksi. Itse odotin melkoisen monta vuotta sitä kunnon miekkailu/seikkailupeliä, jossa kapulalla olisi hienosti jäljitelty oikeaa miekkailua esimerkiksi Oblivionin typerän napin hakkaamiseen sijasta. WiiU:ssa taas olisi potentiaalia, mutta ei vain nipa ole sitä valjastanut todella. Uskoisin, että todella monet kovatkin nipa-fanit ovat hypänneet kilpailijoiden leiriin näiden komen sukupolven aikana. Wiin kohdalla veikkaisin, että todella moni omisti Wiin lisäksi myös joko XO:n tai PS3:n.

Vaikka olenkin itse hieman tylsistynyt tehokonsolien pelivalikoimihin, on sieltä silti tulossa sellainen lasti huippunimikkeitä tänä ja ensi vuonna, että eiköhän nuo pelitunnit tule täytettyä. Lisäksi kun sony ja mikkisofta panostavat kovasti indiepuoleen, on sieltä tulossa myös hienoja nimikkeitä, jotka eivät uppoa siihen ea-sportsin tusinameininkiin.

Tiivistys nykytilanteesta-->

Nipa:

+Innovatiivisuus ja erilaisuus joissakin peleissä. Potentiaalia paljon käyttämättä gamepadista. Vahvat omat pelisarjat.
+Gamepadin käyttö esim. netflixin katseluun
-Graafisesti heikko kone
-Pelintekijöiden tuki aika ala-arvoista
-Nettiinfrastruktuuri on jo jotain ihan koomista

S & M:

+Graafisesti melko lailla edellä nipaa
+Verkkopelaaminen aivan eri tasolla, kuten myös muut verkkopuolen asiat
+Pelintekijöiden tuki täysin eri tasolla
+Firmojen panostus konsoleihin kun nipa nukkuu ja antaa faniensa vain pettyä kerta toisensa jälkeen
-Paljon sitä samaa vanhaa

Tuossa nyt oma pintaa raapaiseva mielipiteeni. Mahewcoro saa tulla tekemään parin sivun mittaisen viestin:D
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Ei WIIU ole ainoa tai ensimmäinen epäonnistuminen. Wii oli kaikkein pahin epäonnistuminen ja pelaajien aliarviointi.

GameCube oli sentään sinä mielessä vielä ok, että sen Nintendon pelit olivat vielä sukupolvensa hienoimpia ja siksi sitäkin kautta mahtavia elämyksiä. Metroid Prime... kuola valuu.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Lukuunottamatta Nintendon käsikonsoleita, en viitsi enää ostaa Nintendon pelikonsolia 2-3 pelin takia. Nintendo itse ei tee hirveästi pelejä eikä kukaan muukaan jaksa panostaa. Ei olisi huono idea jos päättäisivät tehdä Segat.

Muistelkaapa esim Snes vs. Megadrive -aikaa: konsolit olivat niin erilaisia että se tuntuu nykypäivänä uskomattomalta.

Itse pelikonsolit eivät juurikaan toisistaan eronneet. Snes tuli pari vuotta myöhemmin aavistuksen tehokkaammalla raudalla. Molemmilla oli valtavan iso ja hyvä pelikirjasto, oli (ja on) mahtavaa omistaa molemmat laitteet.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Onhan se katkera paikka, kun ei Nintendon peleihin pääse käsiksi omalla laitteistolla, mutta en kyllä itsekään haluaisi Nintendon lopettavan konsolitoimintaa. Kilpailijat eivät erotu pelien perusteella eduksensa, kun niitä keskenään verrataan. Ihan mielekästä se on, että on ihan oikeasti-oikeasti toinenkin vaihtoehto.

Ja mitä noihin resursseihin tulee, niin Nintendolla on ymmärretty onneksi ottaa avuksi muitakin studioita. Tuo seuraava Super Smash Bros., jota odotan muuten intopinkeänä, on tehty yhteistyössä Bandai Namcon kanssa. Tämän takia vissiin saadaan lopputulokseen jokun hahmo Namcon rosterista mukaan mätkimään, todennäköisesti Pac-Man.

Hirveästi en jaksa/ehdi ottaa kantaa tuohon doom & gloom -vellontaan, turha sitä nyt alkaa turhan päiten piruja maalailemaan seinille. Vaikka tiedän, että se on varmasti oikein mukavata ja niin poispäin, mutta koettakaahan nyt olla ihmisiksi.
 
Nintendon uusi konsoli, Wii U

Ei WIIU ole ainoa tai ensimmäinen epäonnistuminen. Wii oli kaikkein pahin epäonnistuminen ja pelaajien aliarviointi.

GameCube oli sentään sinä mielessä vielä ok, että sen Nintendon pelit olivat vielä sukupolvensa hienoimpia ja siksi sitäkin kautta mahtavia elämyksiä. Metroid Prime... kuola valuu.

Wiille julkaistiin mielestäni* viime kotikonsolisukupolven parhaat pelit. Esim. Zelda: SS, Metroid Prime Trilogy ja Super Mario Galaxy 1&2 yksinpelinä, Wii Sports, Mario Kart ja Boom Blox saman sohvan moninpelinä. Lukumääräisesti näitä huippunimikkeitä ei ollut paljoa, kuten ei WiiU:llakaan, mutta laatu korvaa määrän. Siinä mielessä vaikkapa allekirjoittanutta ei aliarvioitu Nintendon puolelta pätkääkään.

*Myös aika moni muu oli tätä mieltä, jos on vähänkään lukenut pelien arvosteluja tai jutellut asiasta joko internetsissä tai - luoja paratkoon - oikeassa elämässä kasvokkain jonkun kanssa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Ihan yleisesti, tuntuu täysin uskomattomalta, että joku vakavalla naamalla toivoo, että alan suurin innovoija laittaisi pillit pussiin ja muuttuisi 3rd partyksi. Ja väittää että se olisi parasta mitä pelaajille voisi tapahtua.

Skenaariossahan todennäköisin vaihtoehto olisi, että konsoliala tasapäistyisi edelleen. En näe yhtä ainoaa asiaa, miksi tämä olisi jotenkin hyvä asia.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Itse pelikonsolit eivät juurikaan toisistaan eronneet. Snes tuli pari vuotta myöhemmin aavistuksen tehokkaammalla raudalla. Molemmilla oli valtavan iso ja hyvä pelikirjasto, oli (ja on) mahtavaa omistaa molemmat laitteet.

Ai eivät eronneet? Pelit näytti eriltä, ne kuulosti eriltä, konsolien sisuskalut oli erilaista ja ohjaimet oli erilaisia. Monesti myös kun tehtiin joku peli molemmille konsoleille niin ne pelitkin olivat ihan erilaisia!

Ei kait siellä kukaan ole varsinaisesti vaatinutkaan, että kaikki kolme olisivat samanlaisia. Melko moni on varmaan vain hieman pettynyt Nipan viimeisimpiin kotikonsolisukupolviin.

Jatkuvasti saa lukea ja kuulla kuinka Nintendon pitäisi tehdä samaa kuin Sony ja MS ja ottaa mallia niiltä. Toki joissain asioissa voisi ottaakin, en sitä kiellä. Ja niin paljon kuin Nintendon nettipalveluja haukutaankin niin pikkuhiljaa ne on menneet eteenpäin, mutta Nintendo on sentään säilyttänyt saman konsolin äärellä pelaamista paremmin kuin kilpailijansa. Moninpeli samalla sohvalla vie fiiliksessä voiton nettipeleistä koska vain. Ja sitten jos haluaa sitä Codia tai Bäfää vääntää niin hommaa sitten pleikkarin tai boksin. Ei tämä niin vaikeaa ole.

Ei WIIU ole ainoa tai ensimmäinen epäonnistuminen. Wii oli kaikkein pahin epäonnistuminen ja pelaajien aliarviointi.

GameCube oli sentään sinä mielessä vielä ok, että sen Nintendon pelit olivat vielä sukupolvensa hienoimpia ja siksi sitäkin kautta mahtavia elämyksiä. Metroid Prime... kuola valuu.

Eli siis Wii oli epäonnistuminen koska siinä oli huono grafiikka? Nerokasta logiikkaa. Oletkohan pelannut Wiin pelejä? Sille ei ehkä tullut määrällisesti niin paljon laatupelattavaa kuin kilpailijoille (shovelware sitäkin enemmän), mutta jos itse pitäisi pistää sukupolven top 10-pelit listalle niin Wiin pelit miehittäisi kärkisijoja brutaalisti. Mainitsit tossa Metroid Primen ja kuolan valumisen. Cube-aikaan Nintendo panostikin graffoihin ja tehoihin ja kuinka kävi? Jengi osti silti Pleikkarin. Metroid Prime toimii muuten wiikapulalla paljon paremmin kuin Cuben ohjaimella.

Tunnustan itseni Nintendon hc-faniksi, mutta silti pelaan myös muilla konsoleilla. En sano kenellekään että Wii tai Wii U on ainoa konsoli joka kannattaa hommata jos konsolipelejä haluaa pelailla. Mutta sääliksi käy ihmisiä jotka jää ilman :)
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Haluan tehdä vielä sen mielipiteeni selväksi, että olen täysin vakuuttunut siitä, että jos nintendo olisi Wii-aikaan panostanut vain graffoihin tai hypännyt 3rd partyksi niin Wiin parhaat pelit eivät olisi olleet läheskään niin hyviä. Sitten on toki poikkeuksiakin kuten Donkey Kong Country Returns joka olisi ollut parempi perinteisellä ohjauksella, Tropical Freeze sen nimittäin nyt todistaa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Eipä ne graffat nyt silmiä hivele mutta....

-Graafisesti heikko kone

Mun mielestä näiltä väitteiltä putosi pohja viimeistään siinä vaiheessa, kun tehokonsolit julkaistiin ja nähtiin, mitä niillä on tarjota graafisesti. Tähän mennessä ero edelliseen sukupolveen nähden on hyvin marginaalinen, eikä mistään massiivisesta harppauksesta voida toden tosiaankaan puhua. Jotkut pelit, kuten esim. Knack näyttävät laimealta jopa prev-gen peliksi. Nämä 1080p/60fps hommat ovat ehkä massiivisia harppauksia eteenpäin teknologiafriikille ja alan intohimoiselle harrastajalle, mutta muiden silmissä puhutaan mitättömästä erosta. Kenties tehokonsoleita painaa vielä prev-gen ja tehoja ei olla vielä päästy valjastamaan jne jne, mutta niin tai näin, katsotaan tilanne uusiksi sitten, kun niitä ennennäkemättömiä pelejä alkaa oikeasti ilmestymään.

Esim. 3D World on aivan helvetin nätin näköinen peli, eikä ainakaan mulla mielikuvitus taivu siihen, mitä lisäsuoritusteho olisi muka voinut tuoda siihen lisää? Tai ainakaan siinä määrin, että ero olisi ollut niin dramaattinen, että yksi on ruma prev-gen tekele ja toinen silmiä hivelevän kaunis next-gen peli. Muitakin helvetin nättejä pelejä löytyy, kuten TW101, Pikmin 3, NFS:MW jne.

Toinen juttu, josta putosi pohja tehokonsolien julkaisun myötä on "Wii U has no gaemz". PS4:n ja X1:n julkaisuvalikoima sai Wii U:n vastaavan näyttämään helvetin hyvältä, ja näyttäisi siltä, että Wii U:n ylivoima pelitarjonnassa tulee säilymään vielä tovin. Jälleen kerran, ehkä ja jopa todennäköisesti tilanne muuttuu tulevaisuudessa, mutta katsotaan sitä sitten uudestaan.

Tehokonsolit näyttäsivät myös kärsivän akuutista, julkaisun jälkeisestä pelivajeesta, siinä missä Wii U:kin ja esim. Japani on antanut osviittaa siitä, että tämä vaikuttaa negatiivisesti myynteihin. PS4:n myynnit ovat kuluneella viikolla romahtaneet jo alle 30k

Tuo väite, että "ei jaksa ostaa Nintendon konsolia vain kahden pelin takia" ei palvele mitään muuta, kuin oman maun suppeuden alleviivaamista. Itseltäni löytyy jo 13 peliä hyllystä ja kaikista niistä olen nauttinut (tai no, 3 vielä korkkaamatta). Marion ja Zeldan lisäksi löytyy mm. Nintendoland, TW101, Pikmin 3, Lego City, Zombi U + multiplattareita, kuten Assassin's Creediä, Splinter Celliä ja Deus EXää; kaikki helvetin erilaisia ja hyviä pelejä. Jos nuo pelit eivät kiinnosta, niin eipä siinä mitään, ei kaiken tarvitse kiinnostaa kaikkia, mutta pitää ymmärtää, ettei ongelma ole siinä, että mitään muuta ei ole, kuin Mariota ja Zeldaa, vaan siinä, että oma pelimaku on sen verran suppea, ettei nuo varsin mainiot pelit kiinnosta.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Haluan tehdä vielä sen mielipiteeni selväksi, että olen täysin vakuuttunut siitä, että jos nintendo olisi Wii-aikaan panostanut vain graffoihin tai hypännyt 3rd partyksi niin Wiin parhaat pelit eivät olisi olleet läheskään niin hyviä.

Hyvänä esimerkkinä tästä Zelda: SS. Erinomaiset motion plus-kontrollit yhdessä loisteliaan pelisuunnittelun kanssa toi yhden sukupolvensa parhaista peleistä, jonka jälkeen vastaavat pelit, joissa heilutetaan miekkaa napinpainalluksin, tuntuivat ankeilta ja puutteellisilta. Sama homma kun Metroid Prime Trilogyn jälkeen pelasi Haloa.
 
Ylös Bottom