Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahewcoro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    wiiu
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Valitsin ehkä sanani huonosti puhuessani "fotorealistisesta grafiikasta". Mario on aina ollut ja tulee olemaan "piirroshahmo", kuten myös Zelda, Metroidin Samus Aran, Donkey Kong jne. Pelit voisivat näyttää graafisesti paremmilta kovemmalla raudalla ja lisäksi lisäteho voisi tuoda muitakin mahdollisuuksia esim. tekoälyn puolelle ja avata Hideo Miyamotolle ja muille visionääreille ihan uusia ulottuvuuksia. En muutenkaan näe mitenkään pahana sitä, että graafisiin ja muihin ominaisuuksiin voisi Nintendo peliensä osalta panostaa enemmän, jos se kehittäisi pelejään myös muille alustoille. En näe, että graafinen kehitys ja "muutos" olisi pois mitenkään Marion, Zeldan, Metroidin ja muiden upeista juonikuvioista, pelattavuudesta ja muusta, koska monesti pelattavuus ja tarina on ihan eri osaston vastuulla kuin grafiikka.

Toivon Nintendon löytävän sen "vanhan loistonsa" vielä Wii Unkin kanssa, mutta tämä 1,5 vuotta, minkä laite on ollut markkinoilla, on ollut aika synkkää kuitenkin. Paljon pitää tapahtua, että Wii U nousee vielä ns. "varteenotettavaksi" laitteeksi pelikehittäjienkin silmissä. Tällä hetkellä uuden sukupolven pelit tehdään käytännössä vain PS4/X1-alustoille ja Wii U on aika sivustakatsojan asemassa, mikä on toki sääli. Wii Un nykyinen menestys ei varmasti Nintendon rahavuoressa paljoa tunnu, mutta näin suht "hardcore-pelaajana" homman sivusta katsominen on vähän koomista kuitenkin. Laite on ollut markkinoilla 1,5 vuotta, mutta Nintendo ei ole vielä saanut ulos juurikaan noita system seller-nimikkeitä, joka on johtanut siihen, ettei laitetta ole kauheasti saatu kaupaksi, joka taas on johtanut siihen, etteivät ulkopuoliset kehittäjät ole tuoneet pelejään alustalle, koska markkinat ovat aika pienet, kun laitetta on myyty aika vähän.

Mistä tuo ylempi sitten johtuu, onkin vaikeampi sanoa! Täällä ovat monet syyttäneet uutta gamepad-ohjainta, mutta itse näkisin, että suurin syy on se, ettei suuri casual-yleisö vieläkään tiedä, mikä Wii U on! Monelle lienee epäselvää, mitä Wii U oikeastaan on suhteessa Wiihin, joka jo lasten huoneesta löytyy monesta kodista. Jos laitteiden ero on peruskuluttajalle epäselvä, ei perheen äiti lähde ostamaan 300 euron laitetta, kun jo "samanlainen" on olemassa. Huonoa ja epäselvää markkinointia Nintendon puolelta sanoisin, joka on ikävä asia. Voin itsekin sanoa suhteellisen aktiivisena pelialan seuraajana, etten varmasti olisi ilman esimerkiksi tätä foorumia edes kuullut koko laitteesta. Vastaavasti PS4 on ollut esillä kaupoissa ennen julkaisuaan mainoksissa ja myös mediassa(lähinnä TV) sitä on näytetty, mutta en muista nähneeni yhtäkään Wii U-mainosta telkkarissa. Etäinen muistikuva on, että muutaman uuden Mario-mainoksen olen nähnyt, mutta siinä se. Uskoiko Nintendo sitten, että Wii oli niin iso ja tunnettu hittituote, että Wii U myisi pelkällä nimellään tarpeeksi? En osaa vastata, mutta Nintendo alkaa olla siinä kriittisessä pisteessä, että Wii Un suhteen täytyisi tehdä jotain pikaisesti! Äkkiä ulos joku iso laitteita myyvä tunnettu peli, tai jotain suurempaa mainoskampanjaa tyyliin "Harkitsetko uuden pelikoneen ostamista? Wii U tarjoaa tällaista, mitä et PS4ltä saa"! Laitteessa on kuitenkin gamepadin puolesta potentiaalia, mutta raudaltaan se on jo vanhaa tekniikkaa ja ollut markkinoilla 1,5 vuotta, joten Nintendon on pakko tehdä sitä kuuluista "jotakin" nyt, eikä vasta jouluna, koska uudet mainostetut tuotteet PS4 etunenässä myyvät käytännössä varastot tyhjiksi ja Wii Un juna on vaarallisesti menossa jo, jos kohta ei tapahdu jotain, joka saisi suuren yleisön kiinnittämään laitteeseen jotain konkreettista huomiota!
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Hetkinen. Ensinnäkin, Nintendon bisnes kestää oikein hyvin. Toisekseen, tässä on nimenomaan tuotu esiin, että lafka ansaitsee olemassaolonsa _myös_ nykyisistä syistä, innovaatiota tunkee edelleen ovista ja ikkunoista aina kun Nintendo julkaisee uuden konsolin.

Työntäkööt vaikka joka vuosi uuden konsolin markkinoille mutta huolehtisivat siitä, että pelaajat saavat jotain pelattavaa. Mitä tekee laitteella jolle ei kukaan halua tehdä pelejä, ei edes Nintendo tunnu olevan kiinnostunut. Tuossa se WiiU vieressä lepää käyttämättömänä, Mario World pelattu ja sitä Zeldan remakea en periaatteesta osta koska sen olen pelannut Cubella läpi. Muiden pelifirmojen WiiU:lle julkaistut pelit on pelattu jo aikaa sitten muilla koneilla läpi joten aika köykäistä on meno.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Työntäkööt vaikka joka vuosi uuden konsolin markkinoille mutta huolehtisivat siitä, että pelaajat saavat jotain pelattavaa. Mitä tekee laitteella jolle ei kukaan halua tehdä pelejä, ei edes Nintendo tunnu olevan kiinnostunut. Tuossa se WiiU vieressä lepää käyttämättömänä, Mario World pelattu ja sitä Zeldan remakea en periaatteesta osta koska sen olen pelannut Cubella läpi. Muiden pelifirmojen WiiU:lle julkaistut pelit on pelattu jo aikaa sitten muilla koneilla läpi joten aika köykäistä on meno.

WiiU:llahan on vaikka kuinka paljon huippupelattavaa, joten sinun jutulta katoaa vähän niinkuin pohja. Pikmin 3, The Wonderful 101, Lego City Undercover, New Super Mario U, Luigi U, Super Mario 3D World, Zelda: Wind Waker, Donkey Kong Country: Tropical Freeze, ZombiU ja parhaita versioita monista loistopeleistä, Deus Ex ja Darksiders 2 muutaman mainitakseni. Lisää on tulossa, kuten Mario Kart 8, X, Fire Emblem x SMT, Super Smash Bros, Bayonetta 2 jne jne. Eiköhän sieltä uusi Zelda, Metroid yms. saata myös tulla. Lisäksi vielä ne faktat, että a) lähes kaikkia näitä pelejä voi pelata vaikka omassa sängyssä GamePadilla ja b) pelikokemus on GamePad+TV-kombolla (ja jopa Wiikake-GamePad-TV-kombolla) joka tapauksessa ainutlaatuinen verrattuna tehokonsoleihin ja c) Wii-pelit sekä lukuisat huippulaadukkaat Virtual Console-nimikkeet kasvattavat pelikirjastoa entisestään.

Tilanne voisi olla parempikin, tottakai, mutta WiiU ei todellakaan ole pelaajan kannalta jotenkin huono tai epäonnistunut, se on sitä ainoastaan kaupallisessa mielessä.

Ihmettelen edelleen todella paljon ihmisiä, jotka haluaisivat, että Nintendo lopettaisi konsolivalmistuksen. Vaikka WiiU, Wii, GC ja jopa N64 olisivat olleet pelaajan kannalta floppeja (mitä ne eivät todellakaan olleet) olisi konsolipelaajan tulevaisuus siitä huolimatta köyhempi, jos yksi - se kaikista innovatiivisin - peluri häviäisi rautamarkkinoilta. Eli toisin sanoen, en ymmärrä ihmisiä jotka tietoisesti haluavat sahata oksaa itsensä alta. Vaikka ei Nintendon konsoleista ja/tai sen peleistä välittäisikään, on kiistaton fakta, että monet tehokonsoleissa tänä päivänä olevat standardit ovat Nintendon innovatiivisuuden tulosta ja siten myös tehokonsolipelaajien käytössä.

En muutenkaan näe mitenkään pahana sitä, että graafisiin ja muihin ominaisuuksiin voisi Nintendo peliensä osalta panostaa enemmän, jos se kehittäisi pelejään myös muille alustoille. En näe, että graafinen kehitys ja "muutos" olisi pois mitenkään Marion, Zeldan, Metroidin ja muiden upeista juonikuvioista, pelattavuudesta ja muusta, koska monesti pelattavuus ja tarina on ihan eri osaston vastuulla kuin grafiikka.

Vaan kun tässä onkin se ongelma. Graafinen kehitys nimenomaan vaatii kehittäjiltä resursseja. Ne ovat pois jostain muualta, juurikin niistä tärkeämmistä peliteknisistä ja ennen kaikkea sisällöllisistä asioista. Karrikoiden, jos esimerkiksi tehokonsolien kehityskustannukset menevät suhteessa 70/30 grafiikan koodaamisen ja numeronmurskauksen ollessa se 70%, pitäisi suhteen päinvastoin olla vähintään 30/70 pelin sisällön hyväksi. Resursseja ei kuitenkaan koskaan ole lopulta käytössä enempää kuin 100%.

Vieläpä, kuten vanhoilta konsoleilta voidaan huomata, pelin (audio)visuaalisen ilmeen luomisessa tärkeämpää kuin raaka teho, on luovuus. Audiovisuaalisesti näteimpiä pelejä ikinä on Super Mario Galaxy 2, ja se pyörii vain SD:nä. Nyt HD-aikakaudella joku Pikmin 3, Zelda: WW tai Super Mario 3D World todistavat, että visuaalisuus ja "hienot grafiikat" ovat paljon muuta kuin fotorealismiin pyrkivä numeronmurskaus. Luulisi, että luovuus, mielikuvituksellisuus ja näkemys olisi pelaajille tärkeämpää kuin jotkut helvetin varjojen tekstuurit tai ruohonkorsien määrä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Toivottavasti Nintendo on oppinut 3DS:n ja Wii U:n surkeasta julkaisusta edes sen verran, että uskottavuutta kuluttajan silmissä ei todellakaan lisää se, että konsolit työnnetään keskeneräisinä raakileina ilman kunnolista pelitarjonaa joulumarkkinoille suurien myyntien toivossa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

https://www.youtube.com/watch?v=83TERg4RBbQ

https://www.youtube.com/watch?v=8DkJIa6MUgA

Laita kummatkin vaikka pyörimään 48 min kohdalta. Nyt joku roti Xevious noihin juttuihin. Ja pliiz, älä sano että kauneus on katsojan silmässä.

Vaikken ole Xevious, niin vastaan silti. Toki Infamous on teknisessä mielessä parempi. Mutta samalla valtavasti tylsempi ja visuaalisesti köyhempi. Nostaisin Zeldan voittajaksi tässä mittelössä milloin vain, jokaisella osa-alueella, paitsi raa'assa teknisessä paremmuudessa jonka Infamous toki vie - ja tämä on se vähiten tärkeä osa-alue.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Vaan kun tässä onkin se ongelma. Graafinen kehitys nimenomaan vaatii kehittäjiltä resursseja. Ne ovat pois jostain muualta, juurikin niistä tärkeämmistä peliteknisistä ja ennen kaikkea sisällöllisistä asioista. Karrikoiden, jos esimerkiksi tehokonsolien kehityskustannukset menevät suhteessa 70/30 grafiikan koodaamisen ja numeronmurskauksen ollessa se 70%, pitäisi suhteen päinvastoin olla vähintään 30/70 pelin sisällön hyväksi. Resursseja ei kuitenkaan koskaan ole lopulta käytössä enempää kuin 100%.

Vieläpä, kuten vanhoilta konsoleilta voidaan huomata, pelin (audio)visuaalisen ilmeen luomisessa tärkeämpää kuin raaka teho, on luovuus. Audiovisuaalisesti näteimpiä pelejä ikinä on Super Mario Galaxy 2, ja se pyörii vain SD:nä. Nyt HD-aikakaudella joku Pikmin 3, Zelda: WW tai Super Mario 3D World todistavat, että visuaalisuus ja "hienot grafiikat" ovat paljon muuta kuin fotorealismiin pyrkivä numeronmurskaus. Luulisi, että luovuus, mielikuvituksellisuus ja näkemys olisi pelaajille tärkeämpää kuin jotkut helvetin varjojen tekstuurit tai ruohonkorsien määrä.

Toki graafinen loisto vaatii resursseja, mutta en tarkoittanutkaan pelkkää grafiikkaa, kun puhuin lisätehojen mahdollisesta käytöstä ja uusista mahdollisuuksista. Lisätehot voivat mahdollistaa jotain täysin uusia ideoita pelikehittäjien päässä, tehoilla voidaan luoda suurempi ja elävämpi pelimaailma, luoda tekoälyltään vaativampia ja "fiksumpia" vastustajia ja suurempia vihollisjoukkoja jne. Kaikki tuo on minusta sellaista, joka vie peliä eteenpäin ja parempaan suuntaan. Esimerkiksi suurempi ja eläväisempi Zelda-maailma tai Metroid, jossa tulisi vastaan entistäkin fiksumpia ja suurempia vihollisjoukkoja laajemmissa kenttäkokonaisuuksissa yms. Väittäisin, että monella pelikehittäjällä on jo suunnittelupöydällä valmiita uusia ideoita odottamassa sitä hetkeä, että laitteiden tehoreservit mahdollistavat niiden sisällyttämisen itse peliin.
 
Nintendon uusi konsoli, Wii U

Lisätehot voivat toki mahdollistaa vaikka ja mitä kivaa peleihin, mutta niin voi yhtä lailla myös muut innovaatiot - erilaisena ehkä, muttei lainkaan vähäisempänä. Resurssien ollessa rajalliset, ei ole realistista odottaa että Nintendo(kaan) voisi panostaa sekä tehoihin että uusiin innovaatioihin. Tehokonsolit ovat lähteneet lisätehojen tielle, mikä on oikein hyvä asia, mutta miksi ihmeessä Nintendon pitäisi hypätä samaan kelkkaan? Antaa yhden tehdä hommat eri tavalla kuin kahden muun, siten me pelaajat voitamme.

Ei kai kukaan tosissaan kaipaa kolmea samanlaista peluria markkinoille, jos vaihtoehtona on kaksi samanlaista ja yksi erilainen. Vieläpä kun on moneen kertaan nähty ja todistettu, että tämän yhden innovaatiot löytyvät usein pienen ajan päästä näiden kahden konsoleista.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Ero tulee varmaan siitä että Nintendon hahmot ovat piirroshahmoja ja Playstationilla ym pelihahmot alkavat näyttää ihmishahmoilta. .
Ei jösses. Xevious kehui Zeldan näyttävän upealta jopa PS4:n pelivalikoimassa. Video oli vastaus siihen. Visuaalinen tyylihän pelissä on oikein näyttävä, mutta infamouksen rinnalla peli kyllä näyttää melkoisen onnettomalta. Kaikki pelialaa pidempää seuranneet myös tietävät toki, että cel shading-teknologialla saadaan melko vaatimattomallakin koneella hyvännäköistä jälkeä aikaiseksi.


Mä en tajua, miten joku voi pokkana väittää, että tässä sukupolvenvaihdoksessa olisi muka tapahtunut joku merkittävä harppaus grafiikoissa. Itse olen kuitenkin videopelien intohimoinen harrastaja ja mullakin on välillä vaikeuksia huomata, mikä pyörii vanhalla raudalla ja mikä uudella. Viime kerralla tuli sentään HD-resot, jotka toivat silmiinpistävän eron vanhaan.
.

Ei siihen tarvita pokkaa, vaan niitä pelitunteja oikeiden pelejen parissa, joita sinulla ei ole.

Vaikken ole Xevious, niin vastaan silti. Toki Infamous on teknisessä mielessä parempi. Mutta samalla valtavasti tylsempi ja visuaalisesti köyhempi. Nostaisin Zeldan voittajaksi tässä mittelössä milloin vain, jokaisella osa-alueella, paitsi raa'assa teknisessä paremmuudessa jonka Infamous toki vie - ja tämä on se vähiten tärkeä osa-alue.

Niin, sinullakin on varmasti äärettömän monta tuntia infamousta takana, jotta voit nostaa Zeldan sen ohi ylemmälle jalustalle ihan milloin vain:rolleyes:
Itsekin rakastan hienoja cel-shading-teknologialla tehtyjä pelejä, erityisesti näin animen ystävänä, mutta tässä xevious nyt heittelee sellaisia perusteettomia mielipiteitä ilmoille, että hohhoijaa.

Pointtini ei siis edelleenkään ole väheksyä Zeldan näyttävyyttä tai WiiU:ta ylipäätään, vaan kyseenalaistaa tuota Xeviouksen väitettä. Totesi itsekin aiemmin epämääräisesti, ettei ole kunnolla pelannut uuden sukupolven graafisesti näyttävimpiä pelejä vaan kokeillut jotain pelejä joillain messuilla tms.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Visuaalinen tyylihän pelissä on oikein näyttävä, mutta infamouksen rinnalla peli kyllä näyttää melkoisen onnettomalta.

Millä ihmeen logiikalla Zelda näyttää Infamouksen rinnalla "melkoisen onnettomalta"? Surullista, jos jonkun mielestä tekninen suorituskyky ajaa graafisessa suunnittelussa mielikuvituksellisuuden, visuaalisuuden, luovuuden ja ennen kaikkea näkemyksellisyyden ohi.

Kaikki pelialaa pidempää seuranneet myös tietävät toki, että cel shading-teknologialla saadaan melko vaatimattomallakin koneella hyvännäköistä jälkeä aikaiseksi.

Niin. Onko peli jotenkin itseisarvoisesti parempi jos se on tehty mahdollisimman fotorealistisella grafiikalla cel shading-tekniikan sijaan? Vastaus: ei ole. Päinvastoin, usein on käynyt niin että teknisesti helpompaa (lue: halvempaa) cel shadingia (tai muuta ei-fotorealistista graafista ilmettä) käyttämällä on pelin tekemisen resurssit saatu kohdennettua paljon järkevämmin: pelin sisältöön.

Ja koska tällöin pelin tekeminen on halvempaa, uskaltaa pelistudio/tuottaja ottaa jopa vähän riskejä pelin suhteen, kun yksi epäonnistuminen ei kaada koko studiota. Miten nämä riskit hyödyttävät pelaajia? Saadaan uudenlaisia ja/tai sisällöltään poikkeavia pelejä ainaisten vuosipäivitysten ja jatko-osien jatko-osien sekaan.

Niin, sinullakin on varmasti äärettömän monta tuntia infamousta takana, jotta voit nostaa Zeldan sen ohi ylemmälle jalustalle ihan milloin vain

Keskity nyt vähän. Ihan itse linkitit videoita, ja pyysit näitä kahta peliä niiden perusteella vertailemaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Lisätehot voivat mahdollistaa jotain täysin uusia ideoita pelikehittäjien päässä.

Jooo....Sitä odotellessa voimmekin pelailla uutta CoDia, Assassin's Creed 17:ta, Need for Speediä, dudebro FPS-shootter 10:tä ja...ööö..Knackia.

Toki, tehoja ei olla päästy vielä kunnolla valjastamaan jne. mutta Gamepadissa on MYÖS valtavaa, valjastamatonta potentiaalia. Erilaista potentiaalia, kuin mitä tehokonsolit tarjoavat. Eikö tämä erilaisten hardisten ja strategioiden muodostama spektri vain rikastuta meidän, pelaajien elämää?
 
Nintendon uusi konsoli, Wii U

Eikö tämä erilaisten hardisten ja strategioiden muodostama spektri vain rikastuta meidän, pelaajien elämää?

Kyllä rikastuttaa, kuten olen minäkin tuonut kommenteissani ilmi. Us-ko-ma-ton-ta että jotkut ovat tässä ketjussa asiasta eri mieltä ja toivovat Nintendon siirtyvän 3rd partyksi.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Millä ihmeen logiikalla Zelda näyttää Infamouksen rinnalla "melkoisen onnettomalta"? Surullista, jos jonkun mielestä tekninen suorituskyky ajaa graafisessa suunnittelussa mielikuvituksellisuuden, visuaalisuuden, luovuuden ja ennen kaikkea näkemyksellisyyden ohi.



Keskity nyt vähän. Ihan itse linkitit videoita, ja pyysit näitä kahta peliä niiden perusteella vertailemaan.


Annanpa olla kun ei näytä menevän jakeluun mistä asiassa oli kyse. On eri asia puhua yleisesti konsolisukupolvien välisistä graafisista eroista kuin tietyistä peleistä. Niin hyvä Ajn, en ehkä jaksanut käyttää oikeita termejä, mutta aika turha tätä keskustelua on jatkaa enää varsinkaan kun en maininnut missään vaiheessa, että mielestäni tekninen suorituskuky>nuo kaikki mainitsemasi asiat.

Minä halusin puhua teknisestä suorituskyvystä, en noista muista asioista ja tässä nyt nimenomaan kyseenalaistin Xeviouksen väitteitä siitä, että miten zelda ja mario näyttäisivät ps4:lla erinomaisen hyviltä. En siis halunnut ottaa kantaa siihen, että miten kaikilla noilla mainitsemillasi asioilla voidaan paikata sitä teknistä suorituskykyä. Minulle se kuitenkin on itsestäänselvää, että pelaisin esim. kyseistä zeldaa mieluummin sellaisena versiona, joissa kylissä on useampia rakennuksia tai ihmisiä tekemässä päivittäisiä askareitaan. Zeldaa jossa merellä hyppii pieniä kalaparvia ja pelimoottorin piirtokyky horisonttiin on huomattavasti parempi. Zeldaa, jossa kauppiaiden saarella käy hirmuinen vilinä aamumarkkinoilla kun ihmiset hoitavat päivittäisiä asioitaan.

Zelda on upea peli. Se on itseasiassa niin täydellinen visuaalinen suoritus, että tässähän voitaisiin jo ruveta väittelemään, että mitä hittoa tässä on edes tehty parilla viime sukupolvella, kun se jo gamecubella näyttää edelleen hyvältä 12 vuotta vanhana pelinä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Zelda on upea peli. Se on itseasiassa niin täydellinen visuaalinen suoritus, että tässähän voitaisiin jo ruveta väittelemään, että mitä hittoa tässä on edes tehty parilla viime sukupolvella, kun se jo gamecubella näyttää edelleen hyvältä 12 vuotta vanhana pelinä.

Jos 12 vuotta vanhalla raudalla saadaan aikaiseksi noin upea Zelda, niin eikös Wii U:n moninkertaisesti tehokkaampi rauta voisi mahdollistaa sitten vaikkapa esim. niitä "realistisesti väistyviä kalaparvia" tms? Mua kiinnostaa sen lisäksi, millaista käyttöä Gamepadille ollaan keksitty. Joku uusi instrumentti, jota on hauska käyttää Gamepadilla? "Totuuden silmä"-item, jolla voi löytää Gamepadin kautta yksityiskohtia dungeoneista, jotka eivät näy normaalisti. Minipelejä, jousiammuntaa, Bombchun ohjausta gamepadin kosketusnäytöllä, salaisten tekstien/piirrosten piirtämistä dungeonin oviin, jotta aukeavat jne. jne. Tässähän on valtava potentiaali tuoda uutta ajatusta Zeldaan ja nimenomaan pelimekaanista, eikä pelkästään visuaalista.

Toivoisin tosiaankin, että graafinen tyyli pidettäisiin mahdollisimman yksinkertaisena a la Wind Waker, ja suorituskyky käytettäisiin pitkään piirtoetäisyyteen, fysiikkamallinnukseen, kuten tuuleen (tuulessa huojuvat puut ja heinikko) yms. Näen sieluni silmin kiipeäväni death mountainille, josta aukeaa Skyrim-tyylisesti näkymä A Link to the Past-tyyppiseen yksityiskohtaiseen Hyruleen. Tämän pitäisi olla täysin mahdollista Wii U:n raudalla.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Jos 12 vuotta vanhalla raudalla saadaan aikaiseksi noin upea Zelda, niin eikös Wii U:n moninkertaisesti tehokkaampi rauta voisi mahdollistaa sitten vaikkapa esim. niitä "realistisesti väistyviä kalaparvia" tms?....
.
Eiköhän. Tässä hyvin mukailit sitä pointtiani. Wind waker on hd-päivitys upeasta visuaalisesta teoksesta, joka kuitenkin on auttamatta teknisesti vahentunut, eikä todellakaan näyttäisi enää upealta Ps4:n parhaimpien pelien joukossa. Juurikin tuollaiset maalailemasi ideat tuulesta jne. vaativat sitä lisätehoa, jolla peliin saadaan sitä uskomatonta lisäfiilistä. Wind wakerin upea visuaalisuus + nuo kaikki mainitsemasi asiat sekä enemmän väkeä kylillä ja merillä tulisivat tekemään uudesta Zeldasta maagisen satumaisen seikkailupelin.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

^Kyllähän A Link Between Worlds oli myös kerrassaan erinoimainen, sekä äärimmäisen tunnelmallinen ja hieno Zelda-seikkailu, vaikka pyöri vielä "heikommalla" raudalla, mitä Wii U.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Kaikesta tääällä saadaankin väittely aikaiseksi. WiiU onkin siis epäonnistunut "vain kaupallisesti", muuten sillä menee lujaa. :D

Jos nintendo tekisi ne maailman parhaat pelit ja jos sillä grafiikalla ei mitään tee, niin tottakai wiiU myisi kun häkä. Aika avata silmät.

Nintendo miettii tällä hetkellä pirusti sitä mitä se tekisi seuraavaksi. QoL juttuun en usko, jos nintendo panostaa siihen hirmusti, niin se voi olla lopullinen kuolinisku rautavalmistajana. Jos taas ei panosta, niin se voi kuolla liian heppoiseen yrittämiseen.

Nintendon paukut eivät riitä molempiin, wii2 ja QoL plättis eivät ole yhtäaikaa mahdollisia. (Ja kun xevious haluaa epäilemättä väitellä tästä kanssani maailman tappiin asti niin tämä on minun mielipiteeni, ei tarvi olla samaa mieltä.) 3rd party optio ei varmaankaan ensimmäisenä ole agendalla, mutta sitten käsikonsolien pitäisi edelleen myydä todella hyvin, jotta muille konsoleille kehitystarvetta ei ole.

Tämän hetkinen paras veikkaukseni on että nintendo kokeilee ensin QoL juttuaan ja jos se ei toimi niin siirto 3rd party tekijäksi pc:lle, ios:lle ja muille konsoleille on edessä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Jooo....Sitä odotellessa voimmekin pelailla uutta CoDia, Assassin's Creed 17:ta, Need for Speediä, dudebro FPS-shootter 10:tä ja...ööö..Knackia.

Toki, tehoja ei olla päästy vielä kunnolla valjastamaan jne. mutta Gamepadissa on MYÖS valtavaa, valjastamatonta potentiaalia. Erilaista potentiaalia, kuin mitä tehokonsolit tarjoavat. Eikö tämä erilaisten hardisten ja strategioiden muodostama spektri vain rikastuta meidän, pelaajien elämää?

Pointtini taisi livahtaa vähän ohitse! Yritin siis sanoa, että on hyvin mahdollista ja jopa todennäköistä, että Nintendon peligurut Miyamoto etunenässä VOISIVAT saada aikaiseksi vieläkin innovatiivisempia ja "uudenlaisempia" pelejä ja ratkaisuja, mikäli heillä olisi käytössään suuremman laskentatehon omaava konsoli, jolle kehittää pelejään ja ideoitaan. Toki se lisäteho näkyisi varmaan myös elävämpinä kylinä Zeldassa ja fiksumpina vihollisina Metroidissa, mutta lisäteho voisi mahdollistaa jotain muutakin sellaista, jota me emme osaa tässä edes pukea sanoiksi, koska sellaiset ideat voivat olla vasta pelikehittäjien päässä.

Siinä olet oikeassa, että nykyinen PS4/X1-kirjasto ei vielä ole esittänyt mitään suurta ja innovatiivista, mutta kuten jo tuossa yritin selittää, se laskentateho oikeissa käsissä, vaikkapa Nintendon peligurujen käsissä, voisi mahdollistaa jotain täysin uutta ja ihmeellistä. Kukaan ei tässä kohtaa toki sano, että niin välttämättä kävisi, mutta mahdollisuus siihen ainakin olisi olemassa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Eiköhän Nintendon porukka ole kehittänyt omaan tarpeeseensa sopivan raudan yhdessä ja tehnyt siitä juuri itselleen, omiin tarkoituksiinsa sopivan. Siinä eivät paljon Suomalaisten 'peligurujen' mielipiteet paina..
 
Ylös Bottom