Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Wii Fit U olisi voinut olla sisällöllisesti paljon parempi pakkaus, mutta jo tuo pelkästään GamePadin avulla pelaaminen korvaa paljon. Meillä kun telkkari on muutenkin käytössä, niin padi ja tasapainolauta viereiseen huoneeseen ja tekemään joogaharjoitteita. Arvostelu lähipäivinä ulkona.

En ole itse tälle ominaisuudelle löytänyt käyttöä, mutta heikkouksistaan huolimatta Wii Fit U sisältää myös muutaman niitä hyviä Gamepad-ideoita. Syvänmerensukellus ei toimisi sellaisenaan (mutta sen saisi toki toimimaan Wiikakella), ja Orienteering (Mii-hahmosuunnistus) on myös selkeämpi Gamepadin näytön ansiosta. Vesipumppupelissä Gamepadin näyttö on parempi jättää huomiotta ja käyttää televisioruutua kuten yleensä, mutta peli-idea itsessään on hyvä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Joku tuossa padissa on joka tökkii kun useimmiten tulee pelailtua Pro Controllerilla jos vain pelit tukevat sitä. Luulen että suurin syy tuohon että padin käyttö tökkii on onneton akunkesto vaikka olenkin vaihtanut tuon vakioakun tilalle sen virallisen 2550mAh akun niin silti tuo peliaika on surkea. Nintendon olisi alunperinkin pitänyt suunnitella tuohon padiin joku 5000mAh akku kun ei tuollaisessa ohjaimessa pieni lisäpaino olisi tuntunut missään. Muuten ei tuossa nyt oikein mitään vikaa ole kirjoittaminen on tavalliseen ohjaimeen verrattuna huimasti parempi. Toki tuo sisältö nyt on aika köyhää peleissä suurin osa tuntuu vain tarjoavan kartan.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

En ole itse pelannut ilman gamepadiä enää yhtään peliä, oli sitten kyseessä vain inventory Zeldassa (Wind Waker HD), tai Pikmin 3:sen kartta vierellä kun Wiimotella + Nunnukalla jauha. Toivon todella että tämä ohjain on myös seuraavassa Nintendon konsolissa.

Jep. Gamepad on monella tasolla aivan loistava laite, parhaimpia asioita mitä pelialalla on tapahtunut pitkään aikaan.

Ja kyllä minä näen suurimmaksi ongelmaksi WiiU:lla nimenomaan huippupelien vähäisen lukumäärän. Tilanne olisi todennäköisesti paljon valoisampi, jos myynnissä olisi jo sellaisia nimikkeitä kuin Metroid U, F-Zero U, Zelda U ja/tai Dragon Quest U (järjestysnumeroltaan siis 11).

Suuri yleisö ei kokene Gamepadia negatiivisena asiana - tai ei kokenisi, mikäli suuri yleisö edes tietäisi WiiU:n olemassaolosta. Tämä asia ei kuitenkaan johdu Gamepadista.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Mitään uusia oivalluksia ei voi koskaan tulla, jossei uskalla kokeilla. Onneksi Nintendo on uskaltanut ottaa näitä riskejä ja tehdä asiat toisin, kun muut konsolivalmistajat. Nämä kaksi muuta eivät juuri toisistaan eroa.
 
Nintendon uusi konsoli, Wii U

Mitään uusia oivalluksia ei voi koskaan tulla, jossei uskalla kokeilla. Onneksi Nintendo on uskaltanut ottaa näitä riskejä ja tehdä asiat toisin, kun muut konsolivalmistajat. Nämä kaksi muuta eivät juuri toisistaan eroa.

Aamen. Nintendo on ollut aina etulinjassa innovoimassa uutta, ja näistä innovaatioista on monesti muodostunut myöhemmin alan standardeja. Arvostankin Nintendoa loputtomasti enemmän kuin näitä kahta muuta, jotka karrikoidusti tekevät sitä samaa, ainoastaan alati hienommin grafiikoin. Anteeksi kiroiluni, mutta aivan v1tun tylsä lähestymistapa pelaamiseen.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Kun te olette pelannut sen yhden Marion ja Zelda-remaken läpi, mitä sitten? Mitä ne innovaatiot ja kikkaohjaimet hyödyttää loppujen lopuksi, miksi aina pitäisi keksiä uusia juttuja? Esimerkiksi pidän siitä, että PS3:lle löytyy Move-ohjaimet peruspadin lisäksi. Pelejä ei tarvitse tehdä Move-kapuloiden ehdoilla vaan se on yksi vaihtoehto. Niin ja se valtavan iso ja hyvä pelikirjastokin auttaa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

^ Ajn, Mika73 Totta, totta ja totta. Nintendo kehitti loistavan konseptin, jossa valtava potentiaali, mutta ihan kuin heillä olisi jossain vaiheessa mennyt jänis pöksyihin sen suhteen ja se uskallus ja tuore ajattelu, jolla Wii U kehitettiin hävisi. Sen jälkeen Nintendo onkin keskittynyt äärimmäisen turvallisiin pelijulkaisuihin, jos mihinkään. Vaikka esim. Donkey Kong Country on varmasti erinomainen peli, niin olisiko nekin resurssit kohdistettu paremmin, jos ne olisivat menneet johonkin Wii U:n uniikkia teknologiaa hyödyntävän sisällön luomiseen? Puhumattakaan jostain Wii Sports-uudelleenlämmittelyistä...

EDIT:

Esimerkiksi pidän siitä, että PS3:lle löytyy Move-ohjaimet peruspadin lisäksi. Pelejä ei tarvitse tehdä Move-kapuloiden ehdoilla vaan se on yksi vaihtoehto.

Lieneekö tästä johtuen niitä Move-kapuloita ei käytetty juuri mihinkään...?
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Mitä ne innovaatiot ja kikkaohjaimet hyödyttää loppujen lopuksi, miksi aina pitäisi keksiä uusia juttuja?

Ei voi olla totta. Jos "uusia juttuja" ei keksittäisi, emme nyt nauttisi esim. analogitattiohjauksesta (kiitos Nintendo), olkanäppäimistä (kiitos Nintendo) tai käsikonsoleista (kiitos Nintendo).
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Ei voi olla totta. Jos "uusia juttuja" ei keksittäisi, emme nyt nauttisi esim. analogitattiohjauksesta (kiitos Nintendo), olkanäppäimistä (kiitos Nintendo) tai käsikonsoleista (kiitos Nintendo).

Kiitos Nintendollle tosiaan vaikka nuo jutut olisi tullut joka tapauksessa ilman Nintendoakin. Lopettaisivat nyt sen pelleilyn uusien laitteiden lanseeramisessa (3DS:n 3D-näyttö, Wii U:n nimi ja näytöllinen padi jossa ei kestä akku, ym.) ja tukisivat laitteitaan tekemällä enenmmän hyviä pelejä (vaikka uusi Metroid kiitos). Nykyinen peruspadi Xboxin ja Pleikkarin tyyliin alkaa olemaan lähes täydellinen peliin kuin peliin, niitäkin voi aina parantaa mutta eiköhän se pelaamisen perusidea ala olemaan siinä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Mikäli 126 peliä PS3:lla ja nyt PS4:lla ainakin Just Dance tarjoama Move-tuki ei ole riittävä niin mikä sitten?

No okei, onhan tuo lista ihan kohtuullinen. Jotenkin sitä vaan sivusta seuratessa voisi kuvitella, että Movea ollaan siirtämässä taka-alalle, kun se ei ole ollut juuri minkäänlaisessa roolissa PS4:n lanseerauksessa.

EDIT:

Nykyinen peruspadi Xboxin ja Pleikkarin tyyliin alkaa olemaan lähes täydellinen peliin kuin peliin, niitäkin voi aina parantaa mutta eiköhän se pelaamisen perusidea ala olemaan siinä.

Jokseenkin ymmärrän vielä wiimote/move-dissauksen, jos on perinteisen padin suosija, mutta Gamepad-dissausta en tässä tapauksessa ymmärrä. Siinä on kuitenkin kaikki samat napit, mitä perus padissa (paitsi analogiset olkanapit), ja kaksi analogitikkuakin. Eli perus pelaaminen tapahtuu täysin samalla tavalla, mitä normaalipadilla. Sen LISÄKSI Gamepad voi myös tuoda uusia toimintoja peliin, kuten vähintäänkin nuo edellämainitut kartat/valikot yms.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Jokseenkin ymmärrän vielä wiimote/move-dissauksen, jos on perinteisen padin suosija, mutta Gamepad-dissausta en tässä tapauksessa ymmärrä. Siinä on kuitenkin kaikki samat napit, mitä perus padissa (paitsi analogiset olkanapit), ja kaksi analogitikkuakin. Eli perus pelaaminen tapahtuu täysin samalla tavalla, mitä normaalipadilla. Sen LISÄKSI Gamepad voi myös tuoda uusia toimintoja peliin, kuten vähintäänkin nuo edellämainitut kartat/valikot yms.

Mutta kun se akkukesto on niin huono. Nuo karttojen ja inventaarioiden näkyminen on ihan kivä kikka mutta kun katse pitää ottaa pois ruudulta, se ei ole kivaa. Vähän sama kuin PC:n näppäimistöllä pelatessa joutuu joskus katsomaan näppäimiä kesken elintärkeän kohdan :)
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Nuo karttojen ja inventaarioiden näkyminen on ihan kivä kikka mutta kun katse pitää ottaa pois ruudulta, se ei ole kivaa.

Mun mielestä ei ole kivaa katkaista pelin kulkua vilkaistakseni karttaa/valikkoa.

Pakko sanoa, että olette kumpikin ihan oikeassa. :) Itseäni kiehtoo justiinsa enempi tuo, että osa valikoista/kaikki valikot saa erilliselle näytölle, mutta se on ihan totta, että jos näyttöä ei pidä just silmien lähellä, niin siinä voi tulla tuota katkoa. Batmonni Originssia kun tuossa justiinsa pelaan PS3:lla, niin kyllä tämä kaipaa tuon huonomman karttavalikon sijaan GamePadille ihan omaa erillistä karttaansa. Arkham Cityn pelaaminen GamePadin kanssa oli kyllä sen verta iso nautinto.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Huonon akunkeston lisäksi en minäkään ymmärrä Gamepadin dissausta, koska se toimii täysin normaalin padin tavoin. Paitsi että sillä on monia hyviä puolia, joita ei perus-padissa ole. Kuten juuri tuo kartta/inventaario, ja tulevaisuudessa se voi tarjota jotain muutakin.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Mun mielestä ei ole kivaa katkaista pelin kulkua vilkaistakseni karttaa/valikkoa.


Niimpä. Olen nyt pelannut darksiders 2:sta 18 tuntia ja on tuo vaan aivan hemmetisti nautittavampi pelata WiiU:lla kuin ps3:lla. Vai voiko joku ihan tosissaan sanoa, että tykkää aina mennä erikseen sinne inventaarioon kun saa uutta loottia joka tässä pelissä tarkoittaa melkein jokaista matsia. Nyt se näkyy padin ruudulla josta voi nopeasti näpäyttää eri kategoriat läpi ja tsekata mitä sai.
Olen myös huomannut tutkivani paikkoja paljon enemmän ja sen kertoo pelikellokin. Näillä tuntimäärillä oli ps3 versio jo läpi. Aina kun pääsen "luolaston" läpi niin tsekkaan kartan joka taas aukeaa kun näpäyttää padin ruudun yläkulmaa ja jos näen, että jossain päin sitä luolastoa on arkku niin jätän kartan auki jä lähden avaamaan sen. PS3:lla tuo tarkoitti sitä, että muutaman huoneen välein sai taas avata sen kartan erikseen ja tarkistaa missä nyt ollaan, mutta WiiU:lla voi kävellessä nopeasti vilkaista padin ruutua samalla kun kävelee.

Juuri tämähän on sitä ihan oikeasti gamepadia HYÖDYKSI käyttävää kamaa. Mutta ilmeisesti esim gamefaq:n käyttäjistä monet toivoo jotain gimmickejä peleihin joita sitten saadaan taas haukkua eikä kuitenkaan käytetä. Vai kuinka moni käyttää esim gyro toimintoja peleissä? Itse tykkäsin zombi U:ssa käyttää sitä turretilla tähtäykseen koska tuntui tattia tarkemmalta ja arkham cityssa käytin sitä liitämisen ja batarangien ohjaukseen. Zeldassa en osannut käyttää sitä ollenkaan, mutta monet on siitäkin tykänneet todella paljon.

Gamepadin käyttö on vähän kuin pc kahdella näytöllä. Kyllä yhdelläkin pärjää, mutta kun pääsee kahdella näytöllä käyttämään eri ohjelmia ja kaikki on samaan aikaan kätevästi nähtävillä niin ei siitä kyllä enää halua luopua. Esim PS4:lla freedom cryta pelatessa tuli usein vaistomaisesti katsottua alaspäin, että missäs se seuraava arkku olikaan, mutta eihän siellä sylissä ollut kuin se DS4:n kosketuspinta joka ei suostunut mulle kertomaan mitään.

Tuo akkukesto on minullakin oikeastaan se ainoa valituksen aihe vaikka ei minulle ole mikään ongelma pelata samalla kun padi on piuhan päässä. Sitten voisin valittaa myös analogisten liipaisimien puutteesta jos tälle olisi jotain autopelejä missä nuo olisi ihan must have. Noh jos se project c.a.r.s. joskus tulee niin siinä olisi ensimmäinen. Jossain most wantedissa ja sonic racingissa analogisia liipaisimia ei kyllä kaipaa ollenkaan.

Mutta minäpäs tästä lähden pelaamaan tuolla paskalla padilla sonic lost worldsia joka tänään tuli postissa vaikka eihän tällä masiinalla mitään pelattavaa ole ;)
 
Nintendon uusi konsoli, Wii U

Tästä kahdesta näytöstä tulee väistämättä mieleen Nintendo (3)DS. Jotain JRPG-pelejä tai vaikkapa Ocarina of Timea pelatessa on niin tottunut kahteen näyttöön - ja niiden tuomiin etuihin, kuten kartta/inventaarioon toisessa näytössä - että ilman tuplanäyttöä pelatessa tuntuu, että jotain hyvin oleellista puuttuu. Jälleen huomasin tämän konkreettisesti, kun pelasin Final Fantasy IV:n läpi DS:llä, ja aloitin myöhemmin pelaamaan peliä Vitalla (PSP-versio pelistä siis). Oli todella tympeää pelata Vita-versiota, vaikka tykkäsinkin enemmän sen vanhasta 2D-ilmeestä kuin DS:n 3D-remaken ilmeestä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Vaikka olenkin pitänyt kyseistä laitetta vähän floppina mutta nyt sellainen tuli taloon vaihdon yhteydessä ja kyllähän toi todella kivalta ja hyvältä vaikuttaa, tosin en kerinnyt edes mitään Wii U pelejä kokeilla vaan Wiin Paper Mariota vähän testailin, 3d muunnos oli aika siisti lisä.. Ei tullut ikinä hommattua sitä perus Wiitä ja silläkin varmasti pelejä mistä tykkäisin niin tulee kyllä stressi taas kaikesta pelattavasta :D

Pitää jossain vaiheessa hommata noita perus mario, zelda yms nimikkeitä ja kattoa että vieläkö uppoo.
Zombi U tuli ostettua käytettynä ja sitä vois tänään testailla. Donkey Kongit pitää yrittää kohta hommata koska ehkä paras sarja ikinä snessillä ja kaikki löytyy vieläkin.


Kätevä ohjaimelta laitella youtubesta biisejä yms :)

Käyttis vaikutti ihan hyvältä tosin vähän liikaa lataili kun siirtyi tekemään jotain.
Store vaikutti aika kuivalta mut harvemmin mä mitään digitaalisesti ostankaan.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Tästä kahdesta näytöstä tulee väistämättä mieleen Nintendo (3)DS. Jotain JRPG-pelejä tai vaikkapa Ocarina of Timea pelatessa on niin tottunut kahteen näyttöön - ja niiden tuomiin etuihin, kuten kartta/inventaarioon toisessa näytössä - että ilman tuplanäyttöä pelatessa tuntuu, että jotain hyvin oleellista puuttuu. Jälleen huomasin tämän konkreettisesti, kun pelasin Final Fantasy IV:n läpi DS:llä, ja aloitin myöhemmin pelaamaan peliä Vitalla (PSP-versio pelistä siis). Oli todella tympeää pelata Vita-versiota, vaikka tykkäsinkin enemmän sen vanhasta 2D-ilmeestä kuin DS:n 3D-remaken ilmeestä.

Omistan molemmat käsikonsolit ja kyllä ne kaksi näyttöä toimii paljon paremmin koska ne ovat niin lähekkäin.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Omistan molemmat käsikonsolit ja kyllä ne kaksi näyttöä toimii paljon paremmin koska ne ovat niin lähekkäin.

Puhutko virkkeessäsi kahdesta erillisestä asiasta? Ymmärrän tämän niin, että kerrot omistavasi 3DS:n ja Vitan, mutta vertaat 3DS:n näyttöjä WiiU:n Gamepad/TV-näyttöihin? Jos tarkoitit tätä, niin joo, toimii minunkin mielestäni paremmin, mutta se ei tarkoita sitä että WiiU toimisi jotenkin huonosti.
 
Ylös Bottom