Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wo Long Fallen Dynasty

Eilen tuli testattua ja onhan tämä kovaa kamaa. Nioh 2 tuli tykitettyä aikoinaan ja ikävä oli tätä meininkiä.

Nyt täytyy alusta asti pyrkiä käyttämään kaikkia skillejä komboina ettei totu pelkkään kahden napin spämmäämiseen.
 
Pystyykö muuten näppäinmäärityksiä muuttamaan?
No vastataan itselle kun kukaan ei näköjään osannut vastata: Näppäimiä pystyy osittain vaihtamaan, ristipainikkeita ja joitain erikoisliikkeitä ei pysty muuttamaan, hyvä että Deflectin/Väistön pystyy muuttamaan eri painikkeeseen, B-painike yksinkertaisesti liian kaukana ja hankalahkossa paikassa, joka pelissä (missä on väistö B:ssä) tulee se vaihdettua, jos ei pelin, niin järjestelmän kautta.

Ekaa pomoo sai yritttää varmaan 3h kun se tippui. 1,5h tuli vähän väärin pelattua, enkä tasoa ja moraalia jaksanut nostaa. Pitäisin siitä enemmän jos deflect olis torjunta-painikkeen kanssa samassa painikkeessa ja väistö ihan erikseen. Graffat on aika rumat eikä VRR:ää taideta mitenkään hyödyntää, muuten peli vaikuttaa todella hyvältä. Varmasti tulen pelin läpäisemään. On se hyvä asia että Japanista tulee muutakin kuin kädestä pitäviä anime-seikkailuja. :D
 
Muutamaa videoo youtubessa katsonut ja onhan tuo tosiaan aika suora Nioh jatkumo pelillisesti.
 
Kuulostaa siltä että tätä peliä ei ite kannata edes yrittää. Latasin nyt kuitenkin.
Weit sanat suustani, hieno peli mut s..tanan vaikea. Muutenki vähän vapaa-aikaa niin ei viitsi sitä vähää käyttää siihe et takoo päätä seinään :D
Toki voisi pienellä panostuksella kokeilla Gamepassista.

hmm otanko riskin?
 
Weit sanat suustani, hieno peli mut s..tanan vaikea. Muutenki vähän vapaa-aikaa niin ei viitsi sitä vähää käyttää siihe et takoo päätä seinään :D
Toki voisi pienellä panostuksella kokeilla Gamepassista.

hmm otanko riskin?
Lataa, kokeile, poista. Näin tein.
 
Weit sanat suustani, hieno peli mut s..tanan vaikea. Muutenki vähän vapaa-aikaa niin ei viitsi sitä vähää käyttää siihe et takoo päätä seinään :D
Toki voisi pienellä panostuksella kokeilla Gamepassista.

hmm otanko riskin?

Lataa, kokeile, poista. Näin tein.
Ei tämä mun mielestä varsinaisesti vaikea peli ole. Perusvihut on ihan heittopusseja jos on vähänkin hereillä itse, vahvempien selkään voi usein hiipiä kriittistä iskua varten. Vahvemmat vihut voi jättää myöhemmäs kunnes moraali on korkeampi.

Muutamaa bossia lukuunottamat nekin on olleet aika ok kokemuksia. Aina voi kutsua pari npc apuria jotka auttaa paljon. Itseasias peli odottaa että kutsut koska niiltä saa lopuksi niiden kamat palkinnoks jotka päivityksen jälkee kantaa loppuun asti.

Mulla on Kaakaon (Cao Cao) Relentless Heaven miekka joka on iha pimee hyvä.

Tän pelityypin ja tekijän maine on isompi mörkö kuin mikään. Koittakaa ihmees avoimin mielin.
 
viimeinen bossi enää jäljellä oikeastaan tosiaan edelleen se Lu Bu ollut se vaikein bossi, tässä loppu puolella optimoin hahmon gearin sellaiseksi että en tarvii enää kun yhden onnistuneen fatal strike parryn ja rikon vihollisen Stancen kerrasta, myöskin 40% lähtee bossilta HP:sta pois kun isken Fatal Iskun, myöskin ogret ja kaikki vähän isommat möllit one shottaan fatal iskulla onnistuneen parryn jälkeen. tää mun itse rakennettu buildi kantaa hedelmää, mutta olenkin käyttänyt aika paljon myös aikaa rakentaakseni sen. jokaisessa gear piecessä on specific Legendary Trait yms

tossa vähä showcase miten tuo oma buildini toimii bosseja vastaan kyseessä on siis sub mission bossi, pelaan siis Hammer buildia ja scailaan kaikki hp:t eli woodin, damageksi erään traitin avulla.

 
Viimeksi muokattu:
Ei tämä ihan samalla tavalla imaise mukaansa kuin Niohit, varsinkin Nioh 2 on omilla listoilla hyvinkin korkealla. Oikein hyvä tämmöinen uusi kokemus, mutta en usko että tätä tulee läpäisyn jälkeen enää uudestaan pelattua tai end gamea hinkattua.

Ekan bossin jälkeen on kyllä suht helppoa ollut eteneminen ainakin toistaiseksi. Kentät kans onneksi on vähän avautunut lisää. Melko anteliaasti kyllä noita lepopaikkoja on tässä tarjolla, niin ei kuolemat juuri haittaa.
 
itellä on sillai että mitä agressiivisempi bossi niin sitä paremmin viihdyn, eli pärjään paremmin kavereita vastaan jotka käy täysillä päälle ja pitää tehdä kokoajan parryjä kun kavereita vastaan jotka sillon tällön hyökkää, onneksi noita agressiivisia fighttejä kumminkin pelissä riittää, ne taas tuottaa monelle vaikeuksia kun ei ole tottunut siihen light speed playstyleen, eli pysyn paremmin rytmissä jos tulee kokoajan hyökkäyksiä. onneks tosiaan niitä on riittänyt tässä loppu puolella. eli mielummin teen 5-8 parryä lyhyen ajan sisään kun ootan että vastustaja hyökkää ja teen satunnaisesti 2-3 parryä.
 
Tän pelityypin ja tekijän maine on isompi mörkö kuin mikään. Koittakaa ihmees avoimin mielin.
Toki. Mutta kyllä se aika äkkiä ilmeni ettei tämä ollut mun peli, kuten ei ole oikein Niohitkaan olleet, jotain joskus kokeillut.
 
Läpi meni tykkäsin kyllä pelistä erittäin paljon, tosiaan soolona vedin kaikki bossit vaikka oli hyvin lähellä Lu Bun kohdalla että olisin turvautunut cooppiin, no lopulta ei tarvinnut ja oikeastaan vaikka sen Lu Bun kanssa menikin tuhottoman kauan niin se oli semmoinen käänteen tekevä hetki joka auttoi itseäni hyvin paljon. Lu Bun jälkeen kuolemat olivatkin hyvin harvassa ja peli muuttui erittäin nautittavaksi, parhaita bosseja oli ehdottomasti kaikki ihmisbossit, niiden kanssa sai sykkiä menemään. no yleisesti tykkään muutenkin noista ihmisbosseista peleissä enemmän ku Demigod bosseista. loppubossi oli myös erittäin näyttävä kaveri ja mukava fightti muutenkin.

New game+ tosiaan avautui mutta saa nähdä, minkälaisella tahdilla sitä tulee pelattua. huomasin nimittäin että viholliset ovat kunnon bulletspongeja ja Fatal isku/eli punanen isku on nyt oikeasti Fatal ja hahmo kuolee kerrasta ainakin tämä oma hahmo kuoli ensimmäisellä bossilla vaikka oli max flag level.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tämä ihan samalla tavalla imaise mukaansa kuin Niohit, varsinkin Nioh 2 on omilla listoilla hyvinkin korkealla. Oikein hyvä tämmöinen uusi kokemus, mutta en usko että tätä tulee läpäisyn jälkeen enää uudestaan pelattua tai end gamea hinkattua.

Ekan bossin jälkeen on kyllä suht helppoa ollut eteneminen ainakin toistaiseksi. Kentät kans onneksi on vähän avautunut lisää. Melko anteliaasti kyllä noita lepopaikkoja on tässä tarjolla, niin ei kuolemat juuri haittaa.
Täytyy olla tästä samaa mieltä. Samanlaista imua ei tosiaan ole, kyllä tää läpi menee mutta jos ng+ ei tuo Niohin tyyliin merkittävästi ns. porkkanaa pelata niin tuskin jaksan kovin pitkälle.
 
Periaatteessa kiinnostaisi, ekaa Niohia tuli paljon pelattua, kakkosta ei jaksanut edes läpi koska oli more of the same niin paljon.

Molempien Nioh pelien heikkous mielestäni kehno kenttäsuunnittelu ja itseään toistavuus. Henkilökohtaisesti en random loottaus systeemistä myöskään välitä. Onko Wo Longissa näitä samoja ongelmia/elementtejä?

Sekirosta tykkäsin kuin hullu puurosta, parry/deflect painotteinen gameplay oli hyvä (ja stattien/gearien puute tasapainotti peliä ja vaikeusastetta täydellisesti).
 
Periaatteessa kiinnostaisi, ekaa Niohia tuli paljon pelattua, kakkosta ei jaksanut edes läpi koska oli more of the same niin paljon.

Molempien Nioh pelien heikkous mielestäni kehno kenttäsuunnittelu ja itseään toistavuus. Henkilökohtaisesti en random loottaus systeemistä myöskään välitä. Onko Wo Longissa näitä samoja ongelmia/elementtejä?

Sekirosta tykkäsin kuin hullu puurosta, parry/deflect painotteinen gameplay oli hyvä (ja stattien/gearien puute tasapainotti peliä ja vaikeusastetta täydellisesti).
On, tätä voi monin osin pitää Nioh 3:na, niin hyvässä kuin pahassa.

Fashionsouls on itelle tärkeää, onkohan tässä armoria jossa olis viitta kiinni? Onko kellekään tullu vastaan. Nioh2:ssa tein niin sikakomeen äiän ettei tosikaan.
 
Peli on helpottunut aika paljon ekan pomon jälkeen. 4 seuraavaa pomoa meni ihan heittämällä läpi. Jossain Frommin peleissä ekaa pomoa ei edes tarvinnut voittaa, mutta tää alkaa kaksvaiheisella pomolla mikä on pakko voittaa.

Eli älkää pelästykö brutaalia alkua.
 
Tässä on niin vähän uutta, että en tohtisi peliä edes Nioh 3:ksi nimittää. Taistelumekaniikasta on mm. riisuttu kaikki skillsit, taisteluasennot pois. Muutenkin näpertämistä on vähemmän. Nioh 2:ssahan mm. pelattiin kahden henkiolennon statsien vaikutuksilla yms. Elementtisysteemi on jäänyt tässä vähän etäiseksi, muuten kuin vaikutuksilla statseihin ja HP:hen. Taiat (wizardry) ovat lähinnä tussahtava vitsi, jolleivat ne parane myöhemmin reilusti.

Moraalisysteemi on ihan toimiva, tosin tulee ne kaikki liput kentästä kerättyä joka tapauksessa - merkitys jää siis aika pieneksi kun nollasta aloitetaan kuitenkin.

Deflect on se toinen uudistus; se toimii lopulta ihan OK kun sen oppii, ja ehkä jopa vähän helpottaa tätä pelityyppiä kun ikkunakin on aika armollinen - tosin tuossa on jotain heittoakin.

Aseiden ominaisuuksien siirtely on minusta helpompaa tässä. Voit valita ominaisuuden jonka siirrät ”kirjastoon”, ja sieltä suoraan uuteen aseeseen. Mielestäni blacksmith tulisi vaan olla koko ajan saatavilla, vaikka karttamoodissa.

Muuten peli on kyllä lähes yksi yhteen Niohien kanssa, vain Kiinan maisemissa ja Kiinan mytologialla. Jopa ne uudet ”henki-eläimet” välianimaation kera aina bossin päätteeksi.

Outoa on se, ettei peli heitä karttaan tehtävän päätteeksi vaan jatkaa suoraan seuraavaan. Miksei vaikka sinne kylään?

Graafisesti peli on aika heikko esitys. Ei sais enää ”uuden sukupolven” konsolilla joutua tyytymään PS4-tason grafiikkaan sulavan ruudunpäivityksen kustannuksella. Joka muuten myös takkuaa isommissa bossitaisteluissa enemmän kuin saisi. Toivottavasti joku hotfix tai isompi päivitys on tulossa.

Hyvä peli, silti! Kuolo korjaa aika usein, kuten perinteeseen kuuluu! :D
 
Tämä peli kuulostaa aivan Niohilta tosiaan. Niissä molemmissa oli itseasiassa heti alussa vaikea pomo jonka jälkeen asiat helpottui. Että kyllä tämä tosiaan testiin menee. On Nioh peleissä sitä jotain, jonka tasolle muut "Souls-Like" pelit ei pääse.
 
Tuli sellane loppupuolen bossi vastaan että varmaan jää mulla tohon, en vaan saa mitään tehtyä siihen, tämä on mun Genichiro.

Eli Liu Bei. Ihan perseestä, lentää pisin aluetta mach 3 vauhdilla, iskee tuplamiekoilla ihan poskettoman nopeita komboja, spämmii salamaiskuja, heittelee salamapalloja joista lähtee salama-aaltoja joiden yli pitää hyppiä samalla kun väistelee iskuja. Sitte pitäis vielä ite osua tuohon. Eikä se tee edes niitä punaisia iskuja juur ollenkaan.

Iha lähellä että lähtee deleteen tää peli.
 
Viimeksi muokattu:
joku tais täällä sanoa että spellit ois huonoja no itse olen eri mieltä,, siitä vähän showcasea NG+:lla :) 5 Stars gearin ja sitä kautta Nioh:sta tuttujen Grace Enchant itemien droppi change sais olla parempi ne ovat nimittäin tajuttoman Rareja.



tossa sitten jonkun Grace enchant poison buildia, ne on siis todella rare, mutta build enabling itemeitä, että niiden Gracejen varaan voi rakentaa koko hahmon, tuossakin ekan zonen new game+ kyseessä. tuo ensimmäinen bossi tuntuu lähes vitsiltä tuolla buildilla.



tuossa esimerkki sitten minkälaisia ne Grace buffit/enchantit on, ne on tosiaan new game+ drop only. eli ne on siis setin 5 bonus, mutta sinulla voi olla yhdestä setistä 5 eri gracea jolloin sinulla on 5 uutta buffia. set bonusten lisäksi

grace.png
 
Viimeksi muokattu:
Tuli sellane loppupuolen bossi vastaan että varmaan jää mulla tohon, en vaan saa mitään tehtyä siihen, tämä on mun Genichiro.

Eli Liu Bei. Ihan perseestä, lentää pisin aluetta mach 3 vauhdilla, iskee tuplamiekoilla ihan poskettoman nopeita komboja, spämmii salamaiskuja, heittelee salamapalloja joista lähtee salama-aaltoja joiden yli pitää hyppiä samalla kun väistelee iskuja. Sitte pitäis vielä ite osua tuohon. Eikä se tee edes niitä punaisia iskuja juur ollenkaan.

Iha lähellä että lähtee deleteen tää peli.
Hermoni alkoivat kiinnostumaan.
 
Ylös Bottom