Tämäkin on minulle ihan selvä. Kuitenkin voiko jokainen täysin kiistatta käydä missä vessassa tahansa tai urheilla missä haluaa niin ei ole ihan ymmärrettävissä.Minusta jokaisella on oikeus itse määritellä itsensä sukupuoliasioissa.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tämäkin on minulle ihan selvä. Kuitenkin voiko jokainen täysin kiistatta käydä missä vessassa tahansa tai urheilla missä haluaa niin ei ole ihan ymmärrettävissä.Minusta jokaisella on oikeus itse määritellä itsensä sukupuoliasioissa.
Minun kohdallani se on aika pitkälti noin. Minulla on sellainen ohjenuora elämässä, että välttelen vahvojen mielipiteiden muodostamista asioista, joista en tiedä paljoa ja jotka eivät ole minulle tärkeitä. Siksi en noihin urheilujuttuihin ota yleensä niin paljon kantaa. Olen kyllä kuullut perusteltuja mielipiteitä suuntaan jos toiseen. Minua kiinnostaa eri tasa-arvo-ongelmat kuin huippu-urheiluun liittyvät. Esimerkiksi tavallisten ihmisten vainoaminen niin, että he ajautuvat kriisiin ja vahingoittamaan itseään. Elän enemmän siellä elämän synkässä katuojassa pelastamassa ihmisiä, jotka ovat hukkumassa likaveteen kuin jossain ylevissä kamppailuissa parhaimmuudesta.Tuossa päivällä puita sahatessa mietin, että ehkä heille, joiden mielestä urheilu on muutenkin vähän turhaa hommaa, on helpompi sanoa ettei asialla (entinen miesurheilija naistensarjassa) ole väliä. Saatan olla väärässä.
Näin minäkin haluan ajattella. Sitä vähän tarkoitin aiemmin, että vähemmistön etua ajaessa kannattaisi minun mielestä valita lähteekö vääntämään ihan kaikesta. Häviä pieni taistelu ja voita se tärkein.Minun kohdallani se on aika pitkälti noin. Minulla on sellainen ohjenuora elämässä, että välttelen vahvojen mielipiteiden muodostamista asioista, joista en tiedä paljoa ja jotka eivät ole minulle tärkeitä. Siksi en noihin urheilujuttuihin ota yleensä niin paljon kantaa. Olen kyllä kuullut perusteltuja mielipiteitä suuntaan jos toiseen. Minua kiinnostaa eri tasa-arvo-ongelmat kuin huippu-urheiluun liittyvät. Esimerkiksi tavallisten ihmisten vainoaminen niin, että he ajautuvat kriisiin ja vahingoittamaan itseään. Elän enemmän siellä elämän synkässä katuojassa pelastamassa ihmisiä, jotka ovat hukkumassa likaveteen kuin jossain ylevissä kamppailuissa parhaimmuudesta.
Nyt en ymmärrä. Siis pelit käännyttävät ihmisiä? Nyt en ihan konkreettisesti ymmärrä miten tämä tapahtuu. Sellanen vinkki et jättäkää ne "woke"pelit kaupan hyllylle. Tietääkseni kukaan ei niitä "ase ohimolla" pakota ostamaan. Itsekään en osta sellaisia pelejä mistä en pidä, eiku siis kaikki ne pelit joista en pidä yrittävätkin käännyttää ihmisiä. Ei jumankauta nyt äkkiä kaikki pelaajat barrikadeille vastustamaan pelejä joista ette tykkää.Woke on kuraa, mutta niin on mikä tahansa muukin paatoksellinen ihmisten ”käännyttämisen” pyrkivä julistaminen. En jaksa yhtään sellaista. Sellaisten kanssa myös aina aliarvioidaan ihmisiä ja ihmisyyttä. Ei kiitos!
En tähän muuten halua ottaa kantaa, mutta yleiskuva Ippenatorin kirjoittamasta on todella asiallinen niin minusta vähän jotkut teki kärpäsestä härkästä. Ei kai se nyt iso synti oo, jos jostain asiasta on eri mieltä ja osaa paikoin huumorilla maustaa?Nyt en ymmärrä. Siis pelit käännyttävät ihmisiä? Nyt en ihan konkreettisesti ymmärrä miten tämä tapahtuu. Sellanen vinkki et jättäkää ne "woke"pelit kaupan hyllylle. Tietääkseni kukaan ei niitä "ase ohimolla" pakota ostamaan. Itsekään en osta sellaisia pelejä mistä en pidä, eiku siis kaikki ne pelit joista en pidä yrittävätkin käännyttää ihmisiä. Ei jumankauta nyt äkkiä kaikki pelaajat barrikadeille vastustamaan pelejä joista ette tykkää.
Miten aikuiset ihmiset voivat olla näin pinnallisia. Maailmassa on tosiaan jotain pahasti pielessä kun muu kuin valkoinen hetero-mies ahdistaa jossain helkkarin videopelissä.
Minua ei urheilu eikä autoilu (paitsi peleissä arcade-menoa, kuten Forza Horizon) voisi vähempää kiinnostaa mutta silti on sellainen tunne, että alunperin miehiksi syntyneet kilpailemassa naisten sarjassa ei tunnu reilulta.Tuossa päivällä puita sahatessa mietin, että ehkä heille, joiden mielestä urheilu on muutenkin vähän turhaa hommaa, on helpompi sanoa ettei asialla (entinen miesurheilija naistensarjassa) ole väliä. Saatan olla väärässä. Joka tapauksessa en usko, että tästä nimenomaisesta asiasta vänkääminen kääntyy ko. urheilijoiden eduksi.
Niin, kyllä kai sitä osaa sanoa onko kehossaan ns. kotoisa olla vai ei. Itsellä tosin iän myötä tuntuu että voisi ruumiin (tarkoituksellinen termi) vaihtaa parempaan kehoon. Viihtyisin kyllä omassa mutta alkaa ikä tuntua.Minusta jokaisella on oikeus itse määritellä itsensä sukupuoliasioissa.
Montaakohan eläintä ne oli tutkineet ja miten?Shamaniac. Muistan joskus törmänneeni tutkimukseen, että me ihmisapinat ollaan ainoita olentoja, jotka kiihoittuvat seksuaalisesti pikseleistä ruudulla.
? Millä huumorilla? Kyllä osa pelaajista noin ajattelee. Mielipiteitä on monia, niin miksi wokepeleistä pidetään niin kovaa meteliä, jos niitä ei edes aiota ostaa. Miksei keskitytä vain niihin hyviin peleihin?En tähän muuten halua ottaa kantaa, mutta yleiskuva Ippenatorin kirjoittamasta on todella asiallinen niin minusta vähän jotkut teki kärpäsestä härkästä. Ei kai se nyt iso synti oo, jos jostain asiasta on eri mieltä ja osaa paikoin huumorilla maustaa?
On se muuten erikoista että BLM-liikkeestä lähtöisin olevaa sanaa hoetaan Trumpia (ja hänen kannattajiaan) myöten täällä Suomessakin. Sanokoot vaan suoraan ettei tykätä tasa-arvosta, mitä sillä w-sanalla yleensä tarkoitetaan.
Eiköhän tää ole mun osalta tässä, oon monin eri tavoin yrittänyt kantaani tuoda esille.
Onko huono toteutus automaattisesti "wokea", eikä vaan huono toteutus?Kyse on siitä miten ne on siihen peliin laitettu.
Koska vastaavia juttuja ei ole tapahtunut ja koska trans-ihmisten elämää tarkkaillaan niin radikaalisti, etteivät he ole turvassa edes normaaleissa pukuhuoneissa, niin näistä ei niistä onneksi tarvitse myöskään tarvitse tavisten huolehtia.Mutta ei sen oman määritteen pidä minusta joka paikassa päteä. Nainen miehen ruumiissa ei ole ok vaikka naisten pukuhuoneessa. Eikä minusta sekään, että entinen mies kilpailee naisten kanssa samassa sarjassa.
No esimerkiksi Abby (Last of Us 2) on ollut aika haukuttu ja pääasiassa siksi koska on lihaksikas nainen. Oliko mielestäsi "huonosti peliin laitettu" hahmo? Minusta hahmo oli täysin realistinen ja hyvin kirjoitettu. Pelin isoin synti oli lähinnä sanomansa pointin alleviivaus ja siitä johtuva pitkä kesto.Jostain syystä vaan aina revitään se "hahmon pitää olla aina valkoihoinen heteromies" väittämä vaikka peleissä on ollut vaikka millaista päähahmoa jo vuosikymmenet. Kyse on siitä miten ne on siihen peliin laitettu.
Nykyään on tosiaan vaikea tulkita että milloin kyse on oikeasti kritiikistä ja milloin siitä, että nähdään wokea sielläkin, missä sitä ei ole.Sitten on tietenkin se oma joukkonsa joka jopa split fictionin kohdalla huutelee jostain feministi woke pelistä varmaan sen takia kun sen pääosassa on kaks söpöä naista.
Ei toki kai olekaan tapahtunut mutta pointti oli että pelkkä oma ilmoitus tai kokemus ei mielestäni riitä joka tilanteessa. Esimerkiksi siinä urheilussa, jossa miehenä syntynyt eli fyysisesti yleensä kykenevämpi, voi tuntua naisista melko epäreilulta vastukselta vaikka hänet naisena muuten nähtäisiinkin. Ikävä kyllä ihminen ei voi täysin itseään muuttaa/korjata, joten niitä eroja pakostakin jää.Koska vastaavia juttuja ei ole tapahtunut ja koska trans-ihmisten elämää tarkkaillaan niin radikaalisti, etteivät he ole turvassa edes normaaleissa pukuhuoneissa, niin näistä ei niistä onneksi tarvitse myöskään tarvitse tavisten huolehtia.
Tämä voi olla hankalaa ymmärtää, jos/kun aihe ei kosketa itseä. Voin hyvinkin kuvitella nuoren henkilön, joka tietää itse paremmin miltä hänestä tuntuu. Sukupuoli ei myöskään liity suoraan seksikokemuksiin, joten en ymmärrä miten tämä viittaus liittyi tähän mitenkään.Kyllä minä vähän kummaksun koululaisten eli alle 15v. lasten osalta biologisen sukupuolen vaihdosta.
On hyvinkin helppo kuvitella nuori, joka ajattelee tietävänsä asioita paremmin kuin vanhemmat. Mulla ei tosiaan ole henkilökohtaisesti ollut aikoinaan haluja vaihtaa sukupuolta ja puhun tässä vastuullisen vanhemman näkökulmasta. Onko itselläsi kokemusta vai mistä ymmärrys kumpuaa?Tämä voi olla hankalaa ymmärtää, jos/kun aihe ei kosketa itseä. Voin hyvinkin kuvitella nuoren henkilön, joka tietää itse paremmin miltä hänestä tuntuu. Sukupuoli ei myöskään liity suoraan seksikokemuksiin, joten en ymmärrä miten tämä viittaus liittyi tähän mitenkään.
Jätän suoraan vastaamatta, koska se ei vie keskustelua eteenpäin, ja voi vahingoittaa henkilöiden yksityisyyttä.Onko itselläsi kokemusta vai mistä ymmärrys kumpuaa?