Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wrc 2001

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Pahiten on menty metsään (ei ihan kirjaimellisesti) radoissa. Monte Carlo on pelkkää vuorenrinteellä ajoa, missä on pienet alppikylät ja tunnelit sun muut? Sama juttu oli myös Ruotsissa ja Portugalissa.

Niin no nehän ovat ihan oikeita pikiksiä, sateliitilla kuvattu ja mallinnettu...:)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Meisseli


Köh köh.. Eipäs nyt olla liian kriittisiä. Ongelma oli se että jollakin ratilla ei manuaalivaihteet toimi. Padilla saa ainakin varmasti pelata manuaalilla. Samoin itselläni oleva Logitechin Wingman FF GP toimii kyllä noiden osalta mainiosti. Samoin siis se alkuperäinen GT3-ratti, joka on sama laite.

Ellet sitten omista juuri jotain noista rateista joiden toimimattomuutta on valitettu?

Logitech wingman formula force GP on hyllyssä! Logitechin uudesta drivin force -ratista oli kyse, joten käsitin sitten, että tuollakin sama vika , mutta ei kai sitten...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Meisseli


Pääsee sen verran että pitää valita joko padi, tai jompikumpi rateista sieltä valikosta. Oletko kokeillut molempia ratteja, ja kumpikaan ei toimi?

Joo kyllä olen, laitoin eilen postia logitechille. Lupas vastata 48 tunnin sisällä mutta tiedähäntä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Laardiaattori


Logitech wingman formula force GP on hyllyssä! Logitechin uudesta drivin force -ratista oli kyse, joten käsitin sitten, että tuollakin sama vika , mutta ei kai sitten...

Logitech Wingman FF GP-ratti ja sen PS2-sisar GT Force-ratti toimivat moitteettomasti.
 
Jos (kun) varmasti muitakin rassaa tuo vauhdintunteen puute, niin laittakaa ihmeessä valikosta laajakuva päälle, vaikka ette laajakuvatöllöä omistaisikaan. Paranee vauhdin tuntu huomattavasti kun näkee leveämmälti pätkää! Ja tiekin alkaa näyttää kapeammalta.. :) Toki mittasuhteet hiukan heittävät, mutta ei haittaa minua ainakaan..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bandicoot


Niin no nehän ovat ihan oikeita pikiksiä, sateliitilla kuvattu ja mallinnettu...:)

Oikeita pikiksiä? 7-10 kilsan pätkissä?! Kyllähän ne mun mielestä on VÄHÄN pidempiä oikeesti...

Onpahan toikin nyt sit ruuvattu läpi...
 
Missäs ovat kaikki WRC:n pelaajat, kun ei ole tuloksia näkynyt Meisselin luomilla sivuilla. (Osoite löytyy WRC aika-ajo topiikista). Ei muuta kun rohkeasti mukaan kisaan ! Tällä hetkellä mukana: Wope, Meisseli ja RPS.
:)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan monster


Oikeita pikiksiä? 7-10 kilsan pätkissä?! Kyllähän ne mun mielestä on VÄHÄN pidempiä oikeesti...


Kyllä ne on mallinnettu oikeiden erikoistaipaleiden alku- tai loppuosista.
Et sillee.
 
No oisivat ottanu koko pikiksen kun kerran simu-fiilistä haetaan... sit toi oiskin ollu hienoa jos oisit ajanu samaa pikistä jonkun parikymmentä minuuttia... :)
 
suomen pikikset

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan aku313
Mitkäs on suomen pikikset ja jos joku paikalla olleista omistaa niin miltä ne näyttää oikeeseen verrattuna? Molempien tien ja ympäristön osalta.

Joopa joo. Suuresti petyin juuri noihin Suomen maisemiin ja pätkiin. Yleensä pätkät ajetaan 200 puiden välissä. Nyt puut ovat siellä jossain kaukaisessa horisontissa. Enkä ole ainakaan pistänyt merkille ruohikkoa, joka kasvaa hiekkatiellä. Mihin ovat jääneet kaikki talot ja tienristeykset? Missä on yleisö? Englanti oli lähempänä Jyskälää.
 
Professional

Onko kukaan pelannut pro tasolla WRC:tä?

Jos on niin jatkuuko sama homma: eli erikoiskokeiden välillä supermiehet korjaa kaiken, "3 sek takaisin tielle" ym ym

Tuli vaan mieleen...
 
Mikäs ratti sitten...

No niin olin menossa kauppaan ostaa virallista GT3 force feedback rattia. Kun olin ostamassa samalla kysyin että toimiiko toi myös WRC:ssä, eikä ne osannu vastata.Joten jätin ostamatta.
Eli kysyn teiltä: Toimiiko GT3 force feedback ratti WRC:ssä?????
onks siinä ratissa muuten ristiohjain???
Tää ois tärkeetä!!!:confused:
 
Re: Mikäs ratti sitten...

Eli kysyn teiltä: Toimiiko GT3 force feedback ratti WRC:ssä?????
onks siinä ratissa muuten ristiohjain???
Tää ois tärkeetä!!!:confused: [/B]

Vaikea kysymys.. Ilmeisesti noita GT3-ratteja on kahta versiota. Toisessa ei ole ristiohjainta ja toisessa on. Ainakin se ensimmäinen versio jossa ei ole sitä, toimii WRC:n kanssa. Eli sun pitää vaatia saada nähdä ensin onko siinä ristiohjainta ja sitte tehdä päätös sen mukaan.. Ja kaipa sen saa palauttaa jos ei toimikkaan?

Joku asiaa paremmin tunteva täydentäköön/korjatkoon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan RPS
Missäs ovat kaikki WRC:n pelaajat, kun ei ole tuloksia näkynyt Meisselin luomilla sivuilla. (Osoite löytyy WRC aika-ajo topiikista). Ei muuta kun rohkeasti mukaan kisaan ! Tällä hetkellä mukana: Wope, Meisseli ja RPS.
:)

Osaa otan varmasti, kunhan saan tulevan viikonlopun pois päiväjärjestyksestä. Lähetään kavereiden kanssa mökille pelaamaan ja aikoja on sen jälkeen joka lähtöön :D
 
Onko tämä peli siis ostamisen arvoinen vai ei?
Onko ohjaus parempi kuin CMR2:ssa ja GT3n rallissa?
Pystyykö pelissä ajamaan muita rallikuskeja vastaan samaan aikaan?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Commando
No nyt on tullut jauhettua tuota koko versiota aika paljon. Petyin suomen maastoihin, aika tyypillistä "tunneli" rataa kun monessa muussa maassa on taas paljon hienommat graffat. Noh, ehkäpä omasta maasta huomaa ne virheet paremmin. Hyvää on se että radat ovat vaihtelevia, jo ajotuntumankin puolesta, esim Kenian pehmeällä hiekalla ja Kreikan kovalla soralla on eroa. Tosin ruotsissa ei ole aivan niin liukasta kuin luulisi (kun vertaa esim CMR2:n Ruotsiin).

Vauriomallinnus kyllä kummastuttaa minuakin, rotkoon voi tippua ilman että auto edes pahemmin hajoaa mutta 100km/h puuta/kaidetta/kiveä päin pistää auton aika romuksi (no tietysti oikea autokin hajoaa tuollaisesta mutta miksi rotkoon tippumisesta ei sakoteta...) Kartanlukija sanoo mutkat aika viime tingassa mutta toisaalta nuolet tuppaavat tulla 500m ennen mutkaa.
Aikas hyvä rallipeli mun mielestä vaikkei mikään GT3 tasoinen olekaan.

Vauriomallinnus ei muuten ole missään rallipelissä ollut kohdallaan... Rally Thropykin piti olla kunnon simu, mutta vauriomallinnus oli perseestä... Kritisoidaan nyt vähän CMR 2.0:sta, joka on arcaderalli (!!!), ensinnäkin tiet ovat liian leveitä ja kaikenlisäksi ajotuntuma on liian sivuluisuvoittoinen, joka esim näkyy parhaiten etu- ja takavetojen kohdalla, jotka ovat aivan mahdottomia ajomallinnuksen takia (vrt. Rally Thropy)... noh paha tässä on kyllä puhua, kun en WRC:tä omista ja taidan ostaa PESin sen sijasta...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Meisseli
Nyyh... Ei voi muuta sanoa näin ensituntumalta.. Olisikohan pelin tekijöiden kannattanut jättää hiukan vähemmälle hienojen välivideoiden tekoa ja keskittyä siihen itse peliin..?

Peli on tasoa ihan kiva, muttakun se voisi olla NIIN paljon parempi.. Realismista ei ole tietoakaan! Miten ihmeessä autoa ei tarvitse edes korjata "etappien" välillä?? Ja missä viipyy se kauan kaipaamani rallipeli jossa olisi mahdollista saada REALISTINEN vauriomallinnus?? On kaiken maailman öljypohjan ja kampiakselin (pitäisi kai olla vetoakseli tms.) vaurioille omat merkkivalot, vaan mitä tapahtuu jos paukkaa päin pylvästä ja kaikki syttyvät palamaan? Jäähdytin alkaa sihistä, lasit säröille, tehot tippuu, laatikko takkuilee ja ohjaus puoltaa. Ihan hyvä, paitsi että ei hajonneella jäähdyttäjällä ja puhjenneella öljypohjalla varustettu auto muutamaa sataa metriä pidemmälle liiku, paitsi tässä pelissä jossa voi ajaa huoletta pätkän maaliin ja ihmemiehet korjaavat auton uuden veroiseksi seuraavalle pätkälle.

Tahtoo pelin jossa todella saa ajaa kiviä ja kantoja hipoen sydän syrjällään, tietäen että ei tarvita yksi kivi josta rengas taittuu alle ja peli on siitä poikki. Juuri äsken pyyhkäisin syvään rotkoon jarrutuksen mentyä pitkäksi (kun ei auto näytä missään kulkevan kuin korkeintaan 80km/h, niin en tajunnut jarruttaa tarpeeksi) ja 3 sekunnin päästä oltiin taas tiellä ja menoksi.

Tosin on se menokin aika surkeaa.. Vauhdin tuntua ei ole YHTÄÄN. Lähdössä jenka tappiin ja ykkönen pesään, mitä tapahtuu? Kierrokset tippuu nollille josta ne alkavat taas sitten nousta vienon surinan saattelemana. Tähän asti olen luullut WRC-autossa olevan sen verran voimaa ettei se nyt ihan sammu kun nostaa kytkintä?! Ja äänet on aivan hirveät..
?

WRC autossa ei ole merkkivaloja kaikkille vioille :D Toisekseen tuonne aikaisempaan, niin rallikuskit ajavat pätkät 80% muistista ja 20% nuoteista, yleensä ne kuuntelevat vain mutkan jyrkkyyden nuoteista, siinä oikeastaan se syy miksi suomalaiset pärjäävät erityisen hyvin Jyväskylässä...

Ja WRC autoissa on jerkkua, mutta niissä on myös neliveto jolloin esim. asfaltilla ei periaatteessa renkaiden lähdössä pitäisi sutia lainkaan (käytännössä ne sutivat jonkin verran) ja sorallakin vain hitusen, mutta jos kerta kierrokset tippuvat nollaan niin aiai paha virhe... verratkaa muuten vauhdintunnun kannalta kelloon, esim. cmr2.0:ssa autot kiihtyvät asfaltilla 0-100km/h uskomattomassa 2.5s ja näin se ei ole... oikea wrc menee asfaltilla 3.8-4.1s ja soralla n.5s. Ja sitten oikeasttikkin huolto on aivan äärettömän nopeaa populaa, esim. jäähdytin, voimansiirto, vaihdelaattikko yms. on vaihdettu alle 30min. Esim Mäkiselle uusittiin koko voimansiirto 22min, että sinänsä ymmärtää jos vahingot on korjattu pätkän jälkeen, tosin huoltoja oikeassa rallissa on vain korkeintaan joka kolmannen pätkän jälkeen... peltivaurioita ne ei juurikaan huollossa korjaa, ellei ne aiheuta lisävaurioita, esim hinkkaa renkaaseen... Noh, missään pelissä ei todellakaan ole realistista vauriomallinnusta ollut...
 


Ja WRC autoissa on jerkkua, mutta niissä on myös neliveto jolloin esim. asfaltilla ei periaatteessa renkaiden lähdössä pitäisi sutia lainkaan (käytännössä ne sutivat jonkin verran) ja sorallakin vain hitusen, mutta jos kerta kierrokset tippuvat nollaan niin aiai paha
....
voimansiirto 22min, että sinänsä ymmärtää jos vahingot on korjattu pätkän jälkeen, tosin huoltoja oikeassa rallissa on vain korkeintaan joka kolmannen pätkän jälkeen... peltivaurioita ne ei juurikaan huollossa korjaa, ellei ne aiheuta lisävaurioita, esim hinkkaa renkaaseen... Noh, missään pelissä ei todellakaan ole realistista vauriomallinnusta ollut...

No se oli sikäli liioiteltua että ei ne kierrokset nollaan tipu, mutta tyhjäkäynniltä kuitenkin lähdetään liikkeelle. Ja siinä on sellainen ihmeellinen viive.. Tuntuu kun kuski hädissään päästäisi kaasun lähdössä ja tajuaisi vasta ½ sekunnin päästä painaa sen pohjaan..

Ja tosielämässä ei ole tosiaankaan joka pätkän välissä huoltoa, eikä pikkujuttuja korjailla. Vaan tässäpä on aina auto kunnossa, pelti oiottu, ja jopa pölyt on nuolemalla nuoltu pois. Ei hyvää päivää... Kornin näköiset muuten ne oranssin väriset jarrulevyt maalissa. Ei näytä realistiselta tippaakaan, etenkään jos ei ole puoleen kilometriin koskenut jarruun..
 
luettuani kaikki aiheen viestit ihmettelen vähän kritiikkiä mitä rally trophy ja cmr1 ovat saaneet osakseen. rally championship (pc) ja cmr1 eivät ainakaan minulle henkilökohtaisesti silloin aikanaan juuri eroa tehneet ohjattavuuden ja auton käyttäytymisen osalta, siis siinä mielessä että kummassakaan olisi erityisemmin valittamista. rally championshipissä oli asiaa kun pätkät oli aivan helv. pitkiä, niinkuin siinä britannian rallissa ovatkin. siinä oli fiilistä paskat housussa vetää jotai 40km pätkää puol tuntia kun piti pitää auto kasassa pitkän rallin ajan.

rally trophystä puheen ollen sitä vaivaa edelleen se korjaamis-ongelma, eli jos korissa on naarmu, vie korjaaminen saman verran aikaa kun vetäis ikkunalasit ja puskurit kokonaan uusiks. sama vika on ollu mielestäni (=muistaakseni) myös cmr1:ssä ja rally championshipissä. muuten rally trophy vei ainakin minulta jalat alta mielestäni varsin realistisesti käyttäytyvien takavetoisten autojen ajomallinnuksessa. sitä ajaa ihan ilokseen ja radaltakin pääsee pois, paitsi ne pirun nauhat on taas kerran ihan toiselta planeetalta.

pahimmat virheet "realistista" rallipeliä tehdessä ovat juuri kunnon vaurionmallinnuksen puute ja pikataipaleitten lyhyys. ei siinä ole tärkeintä onko siinä nyt 14 eri rallia jos kaikki on todellisuudesta kaukana. eihän se haittaa jos kyseessä on arcade-rallipeli josta taitaa sittenkin loppujenlopuksi kyse olla wrc:n kohdalla?
 
Ylös Bottom