Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WRC II Extreme kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja Nakke
  • Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nakke

vvarpa ja TEL79 voisitteko pysyä aiheessa tai perustakaa oma ketju noille keskusteluillenne! Tympeetä selata tätä ketjua ku kaverit puhuu ihan omiaan:( Ihan hyviä juttuja varmaan, mutta...


Ei nämä jutut kiinnosta minuakaan pätkän vertaa kun ei ole oikeista ralliautoista kokemusta:mad:
 
Ranskassa joutu nöyrtymään Panizzille, hullua vauhtia ajeli
Tässä pelissä taitaa olla noi koneen parhaat ajat evolution studiosin rallijätkien ajamia parhaita pohja aikoja. Niin muistan sen evolution studiosin koodarin sanoneen tuolla wrc forumissa.
 
Välttyäksemme turhautuneilta lukijoilta jotka ymmärrettävästi eivät ehkä haluakaan tietää ajotuntumien totuudenmukaisuudesta, vastailen ajotuntuma-asioita koskien "Ajotuntuma WRCII, CMR3, VR3 ym." aiheen alla. Eli jatkakaamme siellä WRC II:n, CMR3:n, VR3:n tai minkä tahansa pelin ajomallinnusta koskevaa mielipiteenvaihtoa.

Over and out...
 
Eilen viimein pääsin vetämään WRC 2sta oikein kunnolla tunti tolkulla ja täytyy sanoa, että on kyllä mahtava peli kaikinpuolin. Ajotuntuma on juuri sellainen mistä pidän - sopivan jämäkkä. Auto ei tunnu ollenkaan Colinin tapaiselta ilmalaivalta. Pitoa löytyy huomattavasti Colinia enemmän ja pienen totuttelun jälkeen auto pysyy hyvin hanskassa ainakin Driving Force ratilla ajettaessa. Vauhdintunne on parasta mitä olen PS2sen autopeleissä nähnyt. Tuolla vauhdilla ja erittäin hyvin toteutetuila ek:lla saadaan todella vauhdikas tunnelma jossa saa ajaa koko pitkän ek:n läpi kieli keskellä suuta. Mitään ihmeellisyyksiä ei ajotuntumasta mun mielestä löydy. Hypytkin on totetutettu hyvin ja auto tulee suht nopeesti alas, toisinkuin esim V-rally 3ssa missä auto lenteli mihin tahansa - ja pitkään.

Graffiikka on upeaa ja piirtyy todella kauas. Eilen ajelin Monte Carlo rallia ja pyörähdettyäni nokka kaidetta vasten näin jossain todella kaukana alhaalla tien, jota olin hetki sitten tullut ylös. Siinä tuli kunnon fiilis siitä, että nyt ollaan korkeella. :) Toisena esimerkkinä voisin mainita uuden-seelannin rallin, jossa on todella synkkä ukkostaivas. Salamointi on todella hienosti toteutettu, kuten kaikki muukin grafiikka pelissä. Joissain arvosteluissa mainittu "syksyinen ilme" ei ainakaan mun silmään pistä mitenkään häiritsevästi. Ja grafiikka myös pyörii täysin sulavasti kokoajan.

Äänet ovat myös loistavat. Kartanlukija on yleensä ajantasalla, tosin pieniä ajoitusvirheitä välillä sattuu. Plussaa on mun mielestä kartanlukijan tyylin valinta. Mutkan jyrkkyyden saa numeroina englantilaiseen tyyliin tai sitten perinteiseen suomalaiseen tyyliin, jota käytettiin jo WRC 1sessä. Itse käytän jälkimmäistä. Puskuri kuvakulmasta ajettaessa auton äänet ei ole kovin häävit, mutta auton sisällä ne kuullostavat tismalleen samalta kuin mitä rallin telvisiolähetyksistä voit incar kamerasta kuulla. Hienoja yksityiskohtia äänissäkin löytyy, mm. ruotsin rallissa katsojien alppikellot perinteiseen hiihtokilpailu tyyliin. :D Ja WRC ykkösen tapaan Erkki Vanhanen esittelee rallit.

Suomennoksessa on pieniä virheitä tai pikemminkin hassuja suomennoksia. Ainakaan minä en ole kuullut mistään karisteluajosta (shakedown). Eipä kaikkia termejä olisi tarvinnut kääntää... :)

Omat arvosanani näille PS2n rallipeleille ovat:
WRC 1 -8
V-Rally 3 -7
CMR3 8
WRC2 +9
 
Mun anoa kokemus pelistä on se kun kävin jossain citymarketis osallistumas johonkin skabaan, ajoi toiseksi parhaimman ajan ja voitin jonkun ps2 avaimenperän mis on joku lamppu ja pilli:)
 
WRC II mielipiteitä

Ajotuntumasta ei tässä, mutta muuten.

Keskeltä rallikautta löytyy neljä varsin ärsyttävää kisaa: Kypros, Argentiina, Akropolis ja Safari. Älyttömän pomppuisia ja kiemuroita ajettavia.

Akropolis on näistä melkeinpä kamalin koska teissä ei ole minkäänlaista rytmiä, vaan ne ovat täynnä ihan satunnaisia tiukkoja tai vielä tiukempia kurveja, eikä maastosta voi päätellä milloin minnekin tie vie. Nuotteja tulee niin paljon että ne ovat koko ajan myöhässä. Lisäongelmana on se, että mutkien pituutta ei nuotiteta. Lyhyet vekit ja 90 astetta kääntyvät kurvit ovat samalla nuotilla, jos niiden käännössäteen jyrkkyys on sama.

Grafiikka poikkeuksetta hienoa, äänet hyvät muissa kuin Subarussa jossa moottorin kierroksia ei kuule ollenkaan ulinan seasta.
 
Re: WRC II mielipiteitä

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan waari
Keskeltä rallikautta löytyy neljä varsin ärsyttävää kisaa: Kypros, Argentiina, Akropolis ja Safari. Älyttömän pomppuisia ja kiemuroita ajettavia.

Mä just tykkäsin Kyproksesta ja Kreikasta. :rolleyes: Mun mielest Kypros oli todella hyvin toteutettu.
 
Re: Re: WRC II mielipiteitä

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan el Matador
Mä just tykkäsin Kyproksesta ja Kreikasta. :rolleyes: Mun mielest Kypros oli todella hyvin toteutettu.

Sama vika, kyllä ratti sai kyytiä.

11 rallin jälkeen keskimmäisellä vaikeustasolla sanoisin, että WRC2 pesee CMR3:n niukasti puutteelisesta ohjaustuntumasta ja vaurio mallinnuksesta huolimatta. Hyvät pätkät ja erikoiskokeiden pituus ja määrä enen kaikkea kääntää mun valinnan niukasti WRC2:een. Oikean nopeuden käyttö on kuitenkin välttämätöntä ja jarrulla ja kaasulle on käyttöä, vaikka auton hallintaa on helpotettu liikaa.
 
Täytyy olla tosi heräillä nuottien kanssa, muuten menee pöpelikköön. Vauhti on mun mielestä kohdallaan kun vaan uskaltaa laskea.

:D
 
Onko tuossa millaisia aikarajoja tms?

Tai voiko koko kauden ajaa läpi, vaikkei kärjelle pärjäisikään?

Ajattelin vain, kun samoja juttuja ei jaksa moniakertoja tahkota uudelleen ja aikarajat ovat usein raivostuttavia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mika73
Onko tuossa millaisia aikarajoja tms?

Tai voiko koko kauden ajaa läpi, vaikkei kärjelle pärjäisikään?

Ajattelin vain, kun samoja juttuja ei jaksa moniakertoja tahkota uudelleen ja aikarajat ovat usein raivostuttavia.

Ei ole mitään aikarajoja eikä vaatimuksia seuraavaan kisaan pääsyyn.
 
Nyt alkaa vasta päästä fiiliksiin pelissä, kun alkaa uskaltaa päästellä oikein kunnolla. Ajat parantuu jatkuvasti monilla sekunneilla. Ei tarvitse enään kokoajan jarrua painiskella. Esim. Se Saksan pätkä se lyhyt joku Wendel tai sinnepäin. 1.10.23! Skodalla :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peke
Nyt alkaa vasta päästä fiiliksiin pelissä, kun alkaa uskaltaa päästellä oikein kunnolla. Ajat parantuu jatkuvasti monilla sekunneilla. Ei tarvitse enään kokoajan jarrua painiskella. Esim. Se Saksan pätkä se lyhyt joku Wendel tai sinnepäin. 1.10.23! Skodalla :D

Joo, sama homma, on tullu ajeltua noita haastekisan pätkiä ja kyllähän ne pikkuhiljaa alkaa mieleen jäämään...St.Wendel se pätkä on, aika lujasti olet ajellu, itellä paras 1.11.50 pösöllä. Kovaa tuo maailman kärki tuntuu jo ajelevan haastekisassa, toista minuuttia jäljessä melkein joka maassa. Ei tuo vielä kuitenkaan masenna, kun ei noita pätkiä ole vielä niin hyvin opetellu. Mites muut, ootteko ajellu haastekisaa?
 
rattituki ja uramoodi

Tukeeko peli Logitechin Driving Forcea hyvin vai onko jotakin mikä ei toimi? Onko pelissä jotain uramoodia vai onko vain se että pääsee vaikeustasoissa eteenpäin?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nakke
Joo, sama homma, on tullu ajeltua noita haastekisan pätkiä ja kyllähän ne pikkuhiljaa alkaa mieleen jäämään...St.Wendel se pätkä on, aika lujasti olet ajellu, itellä paras 1.11.50 pösöllä. Kovaa tuo maailman kärki tuntuu jo ajelevan haastekisassa, toista minuuttia jäljessä melkein joka maassa. Ei tuo vielä kuitenkaan masenna, kun ei noita pätkiä ole vielä niin hyvin opetellu. Mites muut, ootteko ajellu haastekisaa?

jep haastekisaa on silloin tällöin ajeltu = aika vähän. Näköjään Naken kanssa aika samoja aikoja ks.suomen lista :p

Autoissa näkyy olevan eroja, lisävinkki: skodalla Monacon eka 1.57,91, Saksa 1.10,43, Ruotsi 1.55,07 ja Pösöllä Kyproksen eka 4.01,45 (kun ei Skodalla luonnistu). Aikoja voisi muutenkin vertailla enemmänkin jos (kun) kiinnostusta löytyy.

edit: Kypros eka meni 3.58,33 ja edelleen pösöllä. Nyt kun saisi kaikki pätkät onnistuu olis aika alle 19.00...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
. Mites muut, ootteko ajellu haastekisaa? [/B]


En oo, ajat on niin kovia ettei ole jaksannut omia tynkä aikoja sinne laittaa mukaan :D

Jooh, autoissa on eroja. Skoda kääntyy esim. vikkelämmin kuin esim. Subaru tai pösö. Mitsu taas aika jämäkkä ja hyvät jarrut.


Racing Line on tullut wrc 2:sen ajat. Siellä on hyvä vertailla aikoja.


Auton hajoaminen voi olla vielä realistisempaa.. tarvii aika kovan tällin kun hajoaa. Esim. oliko se kyproksella putosin rotkoon 12 voltin saattelemana..3...2...1.. radalle ja meno jatkui.
:mad: Olen saanut kyllä kaikki ikkunat rikki, etupellin ja takaboxin riekaleiksi, ja taisi kerran rengaskin mennä, mutta keskeytystä ei ole vielä tullut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan duck
jep haastekisaa on silloin tällöin ajeltu = aika vähän. Näköjään Naken kanssa aika samoja aikoja ks.suomen lista :p

Autoissa näkyy olevan eroja, lisävinkki: skodalla Monacon eka 1.57,91, Saksa 1.10,43, Ruotsi 1.55,07 ja Pösöllä Kyproksen eka 4.01,45 (kun ei Skodalla luonnistu). Aikoja voisi muutenkin vertailla enemmänkin jos (kun) kiinnostusta löytyy.

Jaah, pitäisköhän kokeilla vähän eri autoja, pösöllä olen tähän asti ajellu, pari kertaa fordia ja mitsua kokeillu, mutta tästä kolmikosta pösö on tuntunut parhaalta. Vai, että skodalla menee lujaa:D , pitääpä testata. Nuo sun mainitsemat ajat on aika lähellä omiani, hiukan parempia tosin. Tuossa Saksan pätkällä varmaan menetän siinä sillan ylitys kohdassa tuon sekunnin, kun löysään siinä, vaikka joskus sen olen täysilläkin ajanut. Joo, ek:t alkaa oleen muistissa, mutta ajolinjat on vielä niin hukassa, ettei huippuajoista voi vielä kuin uneksia. Varsinkin ne Monten ja Kyproksen maratonit on todella pahoja. Racing-linessä tosiaan joku on vetässy sen Ponte de Clans/Villars-Sur-var-pätkän 6.5minuuttiin:confused: Ite oon nippa nappa alle 7 minuutin päässy. Liekö autoa säädetty vai mitä, mutta 30sekunnin ero on kyllä aika vaikea kuroa pelkillä ajolinjoilla...hmm, pitäsköhän näille jutskille tehdä oma topicci tai jotain....
 
Racing linessä on WRC2-X1 WRC2-X2 WRC2-X3 , mitä nää on?

Ajat on 44.44.44, 33.33.33, 55.55.55 ?? :confused: :confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peke
Racing linessä on WRC2-X1 WRC2-X2 WRC2-X3 , mitä nää on?

Ajat on 44.44.44, 33.33.33, 55.55.55 ?? :confused: :confused:

Ne on bonus-ratoja, jotka voittaa ammattilais-tason championshipistä. Ihan siistejä ratoja mm. Ruottin pätkä on semmoinen laskettelurinne!
 
Ylös Bottom