Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Sain ups rahtikirjan xboxin huollosta, tarkoittaako se sitä että minun pitää viedä laatikko tampereelle ups:sän pisteeseen josta se lähetetään huoltoon?Ja lähettääkö microsoft minulle laatikon jolla lähetän boxin ?

Sun pitää tulostaa se rahtikirja, pakata boksi esim. postista ostettavaan boksiin (postissa juuri yksi sopiva laatikko xboxille, maksaa pari euroa) ja soittaa UPS:n numeroon 0800-1-877-877 ja tilata nouto vaikka kotoasi.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Pitääkö tuo paperinen rahtikirja erikseen jotenkin pyytää, kun sitä ei ole näkynyt vaikka viikko sitten tein vikailmoituksen. Ohjeissa lukee vaan että odota 1-3 arkipäivää nii se tulee postissa.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Pitääkö tuo paperinen rahtikirja erikseen jotenkin pyytää, kun sitä ei ole näkynyt vaikka viikko sitten tein vikailmoituksen. Ohjeissa lukee vaan että odota 1-3 arkipäivää nii se tulee postissa.

Mailiin ainakin itselle tuli viesti, jossa oli linkki UPS:n rahtikirjan sisältäville nettisivuille. Samassa viestissä myös luki, että rahtikirja menee 10 päivän päästä vanhaksi, joten suosittelisin pitämään kiirettä asian kanssa.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Mailiin ainakin itselle tuli viesti, jossa oli linkki UPS:n rahtikirjan sisältäville nettisivuille. Samassa viestissä myös luki, että rahtikirja menee 10 päivän päästä vanhaksi, joten suosittelisin pitämään kiirettä asian kanssa.

Niin tuli minullekki mailia, jossa linkki tulostettavaan rahtikirjaan. Ongelma on että en omista tulostinta ja pitäs saada toi paperinen rahtikirja postitse kotiini.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Okei, vastatkaa viikon sisällä, kiitos.

Eli mulla on kovo puoliksi paskana, eli ei pelit toimi kun kovo on koneessa kiinni. Ilman sitä toimii.
Mitä jos ostan uuden kovalevyn? Tuleeko kaikki save gamet uudelle kovolle jos mä asetan gamertagin sille? Jos ei, miten saan asennettua ne uudelle kovolle?

Melko lyhyesti: Kovo paskana, miten vanhalta kovolta savet uudelle kovolle?
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Okei, vastatkaa viikon sisällä, kiitos.

Eli mulla on kovo puoliksi paskana, eli ei pelit toimi kun kovo on koneessa kiinni. Ilman sitä toimii.
Mitä jos ostan uuden kovalevyn? Tuleeko kaikki save gamet uudelle kovolle jos mä asetan gamertagin sille? Jos ei, miten saan asennettua ne uudelle kovolle?

Melko lyhyesti: Kovo paskana, miten vanhalta kovolta savet uudelle kovolle?

Ainakin jos ostat 120gb kovon, niin mukana tulee kaapeli jolla savet ja gamertagi siirtyy kätevästi.
Toinen vaihtoehto on tietysti muistikortilla siirto.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Jos siirrän muistikortilla, veisikö se paljonkin aikaa?
13,8 GB käytetty tosta kovosta ja 512MB kortilla pitäs saada siirreltyä...
Myydäänkö tota kamansiirtopiuhaa missään erikseen?
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Onko sulla takuuta jäljellä? Jos on, niin soitolla MS:lle voit tsägällä saada uuden isomman kovon ja siirtokaapelin ilmaseks.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Okei, vastatkaa viikon sisällä, kiitos.

Eli mulla on kovo puoliksi paskana, eli ei pelit toimi kun kovo on koneessa kiinni. Ilman sitä toimii.
Mitä jos ostan uuden kovalevyn? Tuleeko kaikki save gamet uudelle kovolle jos mä asetan gamertagin sille? Jos ei, miten saan asennettua ne uudelle kovolle?

Melko lyhyesti: Kovo paskana, miten vanhalta kovolta savet uudelle kovolle?

Kaapelilla saa kätevinten. Mulla oli sama ongelma. Soitin sinne asiakaspalveluun ja kesti huikean kuukauden että kovo tuli (en tarkota sitä että sulla niin kauan menis, ja kukaan meiltä ei ollut sillon kotona kun kuulemma olivat käyneet viikkoa ennen), mutta odotus palkittiin 60 Gigan kovolla (vanha oli siis 20 Gb) mulla kyllä meni kaikki tallennukset :mad: enkä saanu niitä takasin. Onneks arcade pelit voi ladata uudestaan ilman että maksaa :). En kyllä suosittele että itse ostat kun sieltäkin saa uuden tilalla, edellyttäen että sulla on takuuta jäljellä ;)!
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Nyt taisi sitten minunkin XBOX tussahtaa. Ongelmat alkoivat yhtäkkiä, GTA4 jösähtää räsähtävien äänien kanssa ja ruutuun ilmestyy sahakuviota. Ainoastaan konsolin reset nappulalla on vaikutusta. Tämän ensimmäisen tapahtuman jälkeen koneella voi pelata ainoastaan n. 0.5 - 3 minuuttia pelistä riippumatta kunnes sama efekti tapahtuu. Punaisia valoja powerin ympärille ei ilmesty. Kokeilin pyörittää ilmankovalevyä ja sama vika. Jäljelle jää mielestäni emolevy, muistit tai muuntaja josta vika voisi löytyä.

Kone ei myöskään ole erityisen kuuma, poweri on (ja on aina ollut) sijoitettu "ilmavasti" ja konsoli on tv-tason päällä. Mitään ongelmia aiemmin ei ole ollut.

Nyt herää seuraava ongelma, konsoli on ollut minulla nyt 14 kuukautta, joskaan takuukuitin olemassa olosta ei ole enää mitään käsitystä mistä lähteä katsomaan. Mikäli tämä lähtee saksanmaalle roplattavaksi kuittia ei ilmeisesti tarvita, mutta miten on jos korjaus tehdään suomessa? Kattovatko he esim. livetunnareista tms että takuu on voimassa?

Varmastikin monella on ollut vastaavia ongelmia, mutta jos joku samanlaisesta ongelmasta kärsinyt valoittaisi tuon fiksausprosessin eteneisestä ja etenkin siitä että missä tämä korjataan ja kuuluuko kys. ongelman korjaus laajennetun takuun piiriin, niin olisin mycke tyytyväinen.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Ei kovossa ollutkaan vikaa, koneessa.
Levyt ei pyöri, demot, arcadet ja videot toimii kyllä..
Saksan maille vai?
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

No voi perjantai! Mun puoltoista vuotta vanha halo edition boksi sitten päätti tänään rrodittaa. Ihan ykskaks kun käynnistin boksin. Soittelin tonne asiakastukeen niin siel oli joku hoono soomi eesti selittämässä että nyt pitää netin kautta rekisteröidä ja tehä korjauspyyntö.
huolto kestää 2 viikkoa.

Menin tuonne nettisivulle ja siellä lukee näin.

# Laite: Xbox360 Hardware
# Sarjanumero: 511xxxxxxxxxxx
# Takuun tila: Vakiotakuu päättynyt
# Takuutyyppi: Vakio
# Takuun alkamispäivä:
# Takuun päättyminen: 12/16/2008 6:59:59 PM

kun menen "tilaa uusi huolto" niin ruudulle pamahtaa

Antamasi asiakastiedot eivät vastaa mitään käytössä olevaa osoitetta. Voit jatkaa pyynnön käsittelyä tekemällä jonkin seuraavista toimista:

* Muokkaa asiakastietoja alkuperäisten tietojen muuttamiseksi
* Ota yhteyttä tuotetukeen puhelimitse pyynnön käsittelemiseksi tuotetukihenkilön kanssa

osoite tiedot ovat ihan oikein tuossa. Ja puhelin numero ei toimi (väliaikaisesti suljettu) eli mitä tehdä?

eli eikö tuo kolme punasta mene vielä takuuseen enivei?

Ja mulle toi iski samaa. Pistin siitä mailia mutta saas nähä. Toi puhelinpäivystys oli kyl niin ahistus ettei tee mieli sinne soittaa uudestaan. Nainen honotti suoraan jostain paperista mitä mun pitää tehä. asfasfsfdasf

Ei jaksais venaa yhtään kyl kuukautta tai enempää, tarvitseeko tuonne huoltoon lähettää boksi kovalevyn kanssa, jos ostais vaikka arcaden siksi aikaa kun toi vanha on huollossa (jos sen nyt ees sinne onnistun saamaan) :)

Ahistaa.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Ei kovossa ollutkaan vikaa, koneessa.
Levyt ei pyöri, demot, arcadet ja videot toimii kyllä..
Saksan maille vai?
Jos levyt eivät pyöri, niin vika lienee DVD-asemassa. Jos takuuta jäljellä, niin Saksan maalle vaan konetta menemään, muutoin menee homma DVD-aseman vaihdoksi.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Joo...no Saksaan sitten...
Kokeilen vielä kaverin Xboxilla ladata siellä kovolleni pelini, sitten kokeilen pelata omalla koneellani.
Eihän siitä mitään vikoja kaverin koneelle siirry?
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Tuli tänää ostettua tuo uus boxi ja vähän aikaa pelattuakin sillä. Ajattelin sitte, että voisi Livenki pistää toimimaa ja sammutelin boxin ja tyrkkäsin nettikaapelin kiinni. Noh eipähän tullut enää kuvaa telkkarii?!?!?! Voiko toi boxi hajota parissa tunnissa vai enkö vaan osaa? Ei siihen kyllä mitään vikavalojakaan syty :confused::mad:
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Tuli tänää ostettua tuo uus boxi ja vähän aikaa pelattuakin sillä. Ajattelin sitte, että voisi Livenki pistää toimimaa ja sammutelin boxin ja tyrkkäsin nettikaapelin kiinni. Noh eipähän tullut enää kuvaa telkkarii?!?!?! Voiko toi boxi hajota parissa tunnissa vai enkö vaan osaa? Ei siihen kyllä mitään vikavalojakaan syty :confused::mad:
Millä kaapelilla kytketty televisioon? Teitkö säätöjä kuva-asetuksiin missään vaiheessa? Ei se parissa tunnissa kyllä normaalisti hajoa tai jos hajoaisikin, niin veisin kyllä koneen suoraan liikkeeseen ja vaatisin uutta tilalle.

Niin ja kuuluuko äänet, kun kone on päällä vaikka kuva ei näykään?
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Tänään on muutamaankin otteeseen kuva jämähtänyt totaalisen paikoilleen, ja samalla on boxi mennyt ns. koomaan. Oikeaan alakulmaan syttyi valo, joka ei tosin vilkkunut. Muuten virtanappia koristi punainen hehku ja ruutuun tuli E71 tai E74 vihrekoodi (en enää muista kumpi). Boxin pystyy käynnistämään ja pääsen usein peliin asti, mutta kesken NHL-pelin koko "kone" hyytyy. Missähän on vika?
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Nyt saatiin eilisten virheiden ja valojen kaveriksi vielä E79. Kai se on huomenna soitettava tukeen ja laitettaa boksi arkkuunsa ja odotella parempaa huomista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Onko normaalia/yleistä, että kone aiheuttaa, minun tapauksessa Skate 2 pelilevyyn, levyä myötäileviä pyöreitä uurteita/naarmuja, jonka jälkeen peli ei yht`äkkiä enää toimikkaan. Peli oli viikon kaverilla lainassa, hän sanoi, että jumitteli oudosti. Nyt pelasin itse 45min normaalisti, sitten iskin Liveen kiinni ja latasin päivityksen, jonka jälkeen katsoin levyä ja huomasin naarmut, koska peli ei päivityksen jälkeen enää toiminut.

Kellään käynyt samoin? Mitä avuksi?

Edit #1: Lueskelin ketjua ja löysin jotain Scratching Discs -nimisestä ilmiöstä. Levyni naarmut ovat tämänkaltaisia nättejä viiltoja http://www.llamma.com/xbox360/news/images/120205%20063.jpg

Edit #2: Soitin Xbox-tukeen viron/venäjän-tytöille ja ne käski ottaa yhteyttää sinne mistä peli on ostettu, jos ne suostuisivat vaihtamaan pelin uuteen. Eli tässä tapauksessa Jyväskylän GameStop, uskallan väittää, että ei tuu vaihdos onnistumaan. Kertokaas nyt kuitenkin vielä miten ootte ite menetelly tässä kohtaa/kokemuksia?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom