Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox liian kallis

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Damme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Halo taitaakin olla ainoa peli jota boxilla jaksaa pelata vähän pidempään, koska kaikki vetoavat ainoastaan siihen xboxin paremmuutta pelirintamalla hehkuttaessaan.

Ei pidä paikkaansa. Minusta Halo oli aikasen huono. Ja en sitten tiedä johtuiko ruudunpäivitys huonosta 100Hz:n demotelevisiosta, mutta eipä se kyllä pehmeästi pyörinyt. Voi olla kyllä surkean telkun vika.
 
Uuden konsolin hankkijan kannattaa myös silmäillä tulevaisuuteen. Mitä pelejä on luvassa millekin konsolille ja minkälainen on julkaisutahti, unohtamatta tietenkään jo tulleita pelejä...

Itse hankin taatusti Xboxin, mutten silti unohda pöydällä nätisti nököttävää PS2:stani.

Jahka Soul Calibur 2 tulee Xboxille, sitten lähtee konsoli!
Ykkösosaa DC:llä pelanneet voivat todeta jatko-osan olevan jotakuinkin häikäisevä, eikä varmasti ole epäselvää parhaasta taistelupelistä kokonaisuutena, kun lähdetään arvioimaan SC2:sta DOA3:een, Tekken 4:een tai VF 4:een. Taatusti ei nekään huonoja ole, mutta itselleni SC muutti käsityksen taistelupelien lyhytikäisyydestä mitä tulee niiden tahkoamiseen.

Lähtisinkin arvuuttelemaan mittelöä kakkospaikasta eli puhtaasti noista "turpaanvetopeleistä"(SC ja SC2 kun on taistelupeli aseineen). Mi lienee parhain?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca
Jahka Soul Calibur 2 tulee Xboxille, sitten lähtee konsoli!
Ykkösosaa DC:llä pelanneet voivat todeta jatko-osan olevan jotakuinkin häikäisevä, eikä varmasti ole epäselvää parhaasta taistelupelistä kokonaisuutena, kun lähdetään arvioimaan SC2:sta DOA3:een, Tekken 4:een tai VF 4:een. Taatusti ei nekään huonoja ole, mutta itselleni SC muutti käsityksen taistelupelien lyhytikäisyydestä mitä tulee niiden tahkoamiseen.

Lähtisinkin arvuuttelemaan mittelöä kakkospaikasta eli puhtaasti noista "turpaanvetopeleistä"(SC ja SC2 kun on taistelupeli aseineen). Mi lienee parhain?
Ei voittaja todellakaan ole vielä kirkossa kuulutettu. Vaikka Soul Calibur oli loistava mätkintä, on kummastakin sarjasta, Virtua Fighter ja Tekken tullut aivan ykkösluokan mätkintöjä - genrensä huippuja. Moni on löytänyt mainitsemaasi pitkäikäisyyttä juuri näistä sarjoista. VF4:stä on jo näkynyt arvosteluja ja lähes poikkeuksetta kaikki ovat olleet ylistäviä. Sormet jo syyhyävät...

Itse en edes aseta aseellisia ja aseettomia mätkintöjä suoraan vastakkain. Kummastakin riittää iloa, koska tappelut ovat sen verran erilaisia. Itsellä hyllyyn päätyvät ainakin VF4 ja Soul Calibur 2 (ellei se nyt osoittaudu liian samanlainen ykkösen kanssa). Tekkenillekin voisi tilaa löytyä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ei voittaja todellakaan ole vielä kirkossa kuulutettu. Vaikka Soul Calibur oli loistava mätkintä, on kummastakin sarjasta, Virtua Fighter ja Tekken tullut aivan ykkösluokan mätkintöjä - genrensä huippuja. Moni on löytänyt mainitsemaasi pitkäikäisyyttä juuri näistä sarjoista. VF4:stä on jo näkynyt arvosteluja ja lähes poikkeuksetta kaikki ovat olleet ylistäviä. Sormet jo syyhyävät...

Itse en edes aseta aseellisia ja aseettomia mätkintöjä suoraan vastakkain. Kummastakin riittää iloa, koska tappelut ovat sen verran erilaisia. Itsellä hyllyyn päätyvät ainakin VF4 ja Soul Calibur 2 (ellei se nyt osoittaudu liian samanlainen ykkösen kanssa). Tekkenillekin voisi tilaa löytyä.
Tokikaan ei ollut tarkoitus vastakkainasetella ;) .

Itse muuten haaveilen sellaisesta todella hurjan vauhdin omaavasta "kunfu"-mätkinnästä tyyliin Jackie Chan ja Jet Li...
hurjia voltteja, uskomattomia iskusarjoja ja torjuntoja sekä hillitön tempo...tällaista mätkintäpeliä odotan. Eli tyyliin 2D-mätkintä 3D-kuosiin laitettuna uskomattoman sulavilla ja nopeilla animaatioilla ja interaktiivisilla kentillä varustettuna.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca

Tokikaan ei ollut tarkoitus vastakkainasetella ;) .

Itse muuten haaveilen sellaisesta todella hurjan vauhdin omaavasta "kunfu"-mätkinnästä tyyliin Jackie Chan ja Jet Li...
hurjia voltteja, uskomattomia iskusarjoja ja torjuntoja sekä hillitön tempo...tällaista mätkintäpeliä odotan. Eli tyyliin 2D-mätkintä 3D-kuosiin laitettuna uskomattoman sulavilla ja nopeilla animaatioilla ja interaktiivisilla kentillä varustettuna.
Itse asiassa kuvaus sopisi vallan mainiosti DOA3:een.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Argh.... mikä ihmeen mainosmies olet?
Joo. Siinä mielessä tullut vähän liikaa tullut puhuttua DOA:sta, että kommenttieni määrän takia voi jo saada väärää kuvaa. Ei se mikään elämää suurempi peli ole, vaan enemmänkin kelpo viihdettä. Tuo kuvaus "hurjia voltteja, uskomattomia iskusarjoja ja torjuntoja sekä hillitön tempo" ja "uskomattoman sulavilla ja nopeilla animaatioilla ja interaktiivisilla kentillä varustettuna" on kuin suoraa kuvausta DOA3:sta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Joo. Siinä mielessä tullut vähän liikaa tullut puhuttua DOA:sta, että kommenttieni määrän takia voi jo saada väärää kuvaa. Ei se mikään elämää suurempi peli ole, vaan enemmänkin kelpo viihdettä. Tuo kuvaus "hurjia voltteja, uskomattomia iskusarjoja ja torjuntoja sekä hillitön tempo" ja "uskomattoman sulavilla ja nopeilla animaatioilla ja interaktiivisilla kentillä varustettuna" on kuin suoraa kuvausta DOA3:sta.
Olen nähnyt livekuvaa DOA3:sta ja tuo tempo ei kyllä riitä "kunfu"-mätkintäpelin standardivauhdiksi. Vähän jäykkää ajoittain liikkuminen overall: maastanoususta vihun kimppuun ja yleensäkin liikkeestä toiseen voisi olla nopeampaa. Soul Caliburissa tempo on jo aika hyvä, muttei siinäkään riittävästi jos haetaan kunnon kunfu-mättövauhtia...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Liioittelet. Ei taida juuri kukaan muu allekirjoittaa DOA3:n paskuutta. Arviot tuntuvat vaihtelevan keskinkertaisesta hyvään. Arvostelut tukevat samaa linjaa. Eikä se rintalihasten korostaminen peliä mihinkään huononna. Mieluummin niitä, kuin jonkun pandakarhun pätkimistä.

Eihän DOA ole yhtä hardcore mätkintää, kuin Virtua Fighter, mutta kelpo viihdettä silti. Itsekin kyllä odottelen Virtua Fighter nelosesta uutta mätkintäpelien kunkkua. Mätkintäpelejä on tullut viime aikoina niin vähän, että on kohta on edessä kissan päivät, kun on valinnanvaraa DOA3:n lisäksi myös Tekken 4:n, Soul Calibur 2:n ja Virtua Fighter 4:n välillä. DOA3 jää varmaankin jonkin verran niiden varjoon (pelimekaniikaltaan), mutta niin kovassa seurassa se ei ole häpeä.

Mainio mätkintä.

Pakko kommentoida ,kun heitit haasteen kehään. On se paska. Kakkosta enemmän pelanneena ja kolmosta kokeilleena voin todeta, että ei tämä sarja pääse missään tapauksessa mätkintäpelien huippukastiin. Pitkällä aikavälillä parhaiten on jaksanut kiinnostaa juuri soul blade ja soul calibur. Tekkenkin on pitänyt kohtuullisesti pintansa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover


Pakko kommentoida ,kun heitit haasteen kehään. On se paska. Kakkosta enemmän pelanneena ja kolmosta kokeilleena voin todeta, että ei tämä sarja pääse missään tapauksessa mätkintäpelien huippukastiin. Pitkällä aikavälillä parhaiten on jaksanut kiinnostaa juuri soul blade ja soul calibur. Tekkenkin on pitänyt kohtuullisesti pintansa.
Jaa.... mielipiteitähän nämä, mutta jos siis ei selviydy huippukastiin on paska? Ethän vain tarkoituksella kärjistä? Minulle "paska" merkitsee todella huonoa. Paskan ja huippupelin välille mahtuu vielä aika monta väliastetta.

Maailma ei ole niin mustavalkoinen....
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Jaa.... mielipiteitähän nämä, mutta jos siis ei selviydy huippukastiin on paska? Ethän vain tarkoituksella kärjistä? Minulle "paska" merkitsee todella huonoa. Paskan ja huippupelin välille mahtuu vielä aika monta väliastetta.

Maailma ei ole niin mustavalkoinen....

DOA:ssa ongelmana on sen yleinen tyhjänpäiväisyys. Sitä mättää hetken aikaa saamatta kunnon fiilareita eikä takaisin sen pariin tee mieli. OK, paska on ehkä turhan rankasti sanottu, mutta ihmettelen miksi täytyy ostaa keskinkertaisia pelejä, jos on saatavilla samaan genreen huippupelejä.
Mikään ei ole turhempaa kuin mitäänsanomaton keskinkertaisuus (peleissä). Ihan sairaan huonolle pelille sentään voi nauraa (ainakin jos siitä ei ole itse maksanut -muuten voi itkettää)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
DOA:ssa ongelmana on sen yleinen tyhjänpäiväisyys. Sitä mättää hetken aikaa saamatta kunnon fiilareita eikä takaisin sen pariin tee mieli. OK, paska on ehkä turhan rankasti sanottu, mutta ihmettelen miksi täytyy ostaa keskinkertaisia pelejä, jos on saatavilla samaan genreen huippupelejä.
Mikään ei ole turhempaa kuin mitäänsanomaton keskinkertaisuus (peleissä). Ihan sairaan huonolle pelille sentään voi nauraa (ainakin jos siitä ei ole itse maksanut -muuten voi itkettää)
En todellakaan tuota "yleistä tyhjänpäiväisyyttä" tai " mitäänsanomatonta keskinkertaisuutta" allekirjoita, mutta joka tapauksessa ongelma on, että niitä huippumätkintöjä ei ole tullut piiitkään aikaan. Tämän lyhyen hetken ennen uutta Virtua Fighteria, Tekkeniä ja Soul Caliburia DOA3 on IMO parasta mitä on tarjolla. Ulkonäöllisesti se voi olla ykkönen niiden jälkeenkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
En todellakaan tuota "yleistä tyhjänpäiväisyyttä" tai " mitäänsanomatonta keskinkertaisuutta" allekirjoita, mutta joka tapauksessa ongelma on, että niitä huippumätkintöjä ei ole tullut piiitkään aikaan. Tämän lyhyen hetken ennen uutta Virtua Fighteria, Tekkeniä ja Soul Caliburia DOA3 on IMO parasta mitä on tarjolla. Ulkonäöllisesti se voi olla ykkönen niiden jälkeenkin.

Tietty, jos genreä harrastaa päivittäisellä pohjalla, on joku ttt saattanut ruveta jo tympimään ja DOA antaa vaihtelua. Itse pelailen mätkintöjä harvemmin ja tekkenin ja etenkin soul caliburin vetovoima on säilynyt todella hyvin.
 
Tekkeniä tuli alussa pelattua vaan summassa nappeja painelemalla, ja niinkin voi pelissä voittaa helpoimmalla vaikeustasolla.

Mutta Tekkenissä on paljon syvyyttä mitä joku DOA pelaaja ei välttämättä edes löydä kun on tottunut aivottomaan rämpyttelyyn.

Tekken TAG:ia (ja muitakin Tekkenejä) jaksaa vieläkin silointällöin pelailla, koska peliä voi pelata niin monella tapaa, joko taktisesti tai pelkästään agressioitten purkuun mätkien.

DOA pelit ei oikein anna mahdollisuutta muuhun kuin simppeleihin torjuntoihin ja helppoihin komboihin.
 
DoA3

.
DOA pelit ei oikein anna mahdollisuutta muuhun kuin simppeleihin torjuntoihin ja helppoihin komboihin.

Oletko kuullut Limbo Stun komboista? Ne eivät suinkaan ole helppoja comboja ja peli on täynnä niitä. Pelissä on myös mahdollista kustomoida omia komboja pitemmälle kun tekkeneissä, kiitos monipuolisemman stunnaus järjestelmän. Lisäksi pelissä pitäisi olla myös paljon piilotettuja liikkeitä kuten kakkosessakin (en oo viel ehtiny kokeilla). Lisäksi DoA:ssa on mielestäni paljon enemmän strategiaa, eli ei ainoastaan ole kyse siitä että muistaa vaikeita näppäinyhdistelmiä ulkoa. Vaikka DoA3 on päällisin puolin simppeli, niin siihen perehtyminen tuo esiin syvällisempiä puolia.
 
Tässä sitten vettä huhumyllyyn.
Te jotka pidätte DOA sarjaa parhaan ataistelupelinä, voitte alkaa varautua konsolin vaihtoon ;)

HUHUVAROITUS!!! EI SAA OTTAA LIIAN VAKAVASTI!!!

DOA4
 
Hexille: Ehkä HIEMAN liioittelin, mutta alkoi ottamaan hieman päähän tuo DOA3:n ylistys. Suunnilleen aina kun Xboxista puhuttiin ja sen "paremmuutta" perusteltiin, niin mainittiin tämä loistava mätkintä DOA3. Suunnilleen vaikutti siltä, että nämä kyseiset heput eivät ennen olleet edes tappelupeliä pelanneet(Et sinä Hex). Menkää vaikka www.peliversumi.net ja lukeeka täysin "puolueeton" ja "asiantunteva" arvostelu kyseisestä pelistä.

Soul Calibur muuten oli jotain aivan upeaa DC:llä. Soul Calibur 2:ta odotan myös. Mutta VF4 vetää silti minun odotuslistallani pisimmän korren. Eikä sovi tietenkään unohtaa Tekken 4:ää. Jokatapauksessa pointtini oli se, että DOA3:n hehkuttajat: Koittakaa jotain kolmesta ylläolevasta. Ei muuta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover


Älä pidättele hengitystä!

:D :D :D

Voi muuttua naama siniseksi!
Soul Calibur 2:sta ei tarvitse Xboxille paljon pidätellä:
http://www.gamers.com/game/27659
ja:
http://www.gamespot.co.uk/stories/previews/0,2160,2107121,00.html
 
Ylös Bottom