Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One X Enchanced [up to 4K/60 FPS/HDR]

Hitmanin X-parannuksia käsittelevän artikkelin olin missannut aivan täysin.

Hitmanissa on valittavissa kaksi modea, “High Framerate” tai “High Quality”. Toisessa mennään natiivi 4K-resoluutio edellä ja toisessa peli pyörii 60 sekunnin ruudunpäivitysksellä. Molemmat versiot ovat saaneet myös muita parannuksia.
For Hitman on Xbox One X, we provide two different modes: “High Framerate” or “High Quality”. With High Quality, you get True Native 4K rendering, targeted at 30fps and we’re using the additional GPU power to render Higher Quality shadows. “High Framerate” targets 60fps, at a slightly lower internal resolution – but still renders a 4k image. Both modes use the extra memory of the console to store more high-resolution textures in memory, and has increased texture filtering quality.

Peli näyttänee paremmalta myös FullHD-ruudulta.
One really nice thing is that both of the modes we support use supersampling, also when running on a 1080p screen, meaning that that even if users don’t have a 4K screen, they will still see the improved visuals.

Lähde: https://news.xbox.com/en-us/2017/11/15/inside-xbox-one-x-enhanced-hitman/
 
Viimeksi muokattu:

Tämä World of Tanks -päivitys oli todellakin huomattava. Peli oli jo peruskonsoleillakin nätti (jopa PC-pelaajienkin mielestä), mutta nyt hypättiin nextille levelille. Kaikki pyörii paremmin ja komeammin.

Myös latausajoissa tuli radikaali muutos. Peli käynnistyy näin perstuntumalta noin puolet nopeammin. Hieman yllättäen myös taisteluiden latautuminen on huomattavasti sukkelampaa. Olin aina luullut, että moninpeleissä verkkoyhteyden nopeudella on suurempi merkitys kuin konsolin prossulla. Olen nimittäin ollut käytännössä joka kerta ensimmäisenä pelissä sen jälkeen, kun otin Xbox One X:n käyttöön.
 
Voi olla. Tässä lähinnä puhutaan pelin parannuksista. Väärän aikamuodon valitsin, kättä pystyyn.

Joo kyllä se oli niin että Tankki oli niitä pelejä joihin latasin jo etukäteen S-konsolilla Enchancment kamat ulkoiselle kovolle. Viikko sitten vkl. oli "Tankkipeli-teemapäivä" ja kyllä pakko yhtyä edelliseen kirjoittajaan että pelikokemus meni aimo stepin eteenpäin. Jos konsolilla pelaa tankkipeli kannattaa se nauttia Xbox One X konsolilla. Ei pelkästään sen takia että on teknisesti paras, vaan myös sen takia että pelaajapopulaatio on todennäköisesti suurin. (tätähän voit pelata vielä jopa Xbox 360 jopa ja siellähän hakkaa tälläkin hetkellä porukka tankkia vaikka kuinka paljon konsoliwanhuksellakin)

Ja kyllä meinaa tankit näyttää niin näteiltä kuin sika pienenä ja kiiltää! Ainakin siihen asti kun tulee murkulaa kylkeen heh. Ja tosiaan ne latausajat, ihan hirvee parannus niissä!
 
Wolfenstein 2:ssa näyttäisi olevan tähän mennessä suurin ero Xbox One X:n ja PS4 Pron välillä. Niinäkin hetkinä kun reso tippuu reilusti 4K:n alle, X1X kykenee pyörittämään Pleikkaria puolet suuremman määrän pikseleitä ruudulla:

Tässä näyttää olevan tämänhetkinen kaava, myös Hitman ja Battlefront (kuten myös Wolfenstein 2) sisältävät kaksinkertaisen määrän pikseleitä Prohon verrattuna. Tähän päälle vielä muut graafiset parannukset. On tämä X aika mylly.

Ennen X:sän julkaisua spekuloin, että graafinen ero Pron ja X1X:n välillä olisi samaa tasoa kuin Xonella ja PS4:llä. Nyt toteutuneeseen graafiseen hyppyyn en todellakaan uskonut.
 
Tämä World of Tanks -päivitys oli todellakin huomattava. Peli oli jo peruskonsoleillakin nätti (jopa PC-pelaajienkin mielestä), mutta nyt hypättiin nextille levelille. Kaikki pyörii paremmin ja komeammin.

Myös latausajoissa tuli radikaali muutos. Peli käynnistyy näin perstuntumalta noin puolet nopeammin. Hieman yllättäen myös taisteluiden latautuminen on huomattavasti sukkelampaa. Olin aina luullut, että moninpeleissä verkkoyhteyden nopeudella on suurempi merkitys kuin konsolin prossulla. Olen nimittäin ollut käytännössä joka kerta ensimmäisenä pelissä sen jälkeen, kun otin Xbox One X:n käyttöön.
Saman huomannu tuossa world of tanks:issa aina ekana pelissä. ja yleensäkin nuo lataus aikojen nopeudet on mulle tosi tärkeitä
 
Tämä World of Tanks -päivitys oli todellakin huomattava. Peli oli jo peruskonsoleillakin nätti (jopa PC-pelaajienkin mielestä), mutta nyt hypättiin nextille levelille. Kaikki pyörii paremmin ja komeammin.

Myös latausajoissa tuli radikaali muutos. Peli käynnistyy näin perstuntumalta noin puolet nopeammin. Hieman yllättäen myös taisteluiden latautuminen on huomattavasti sukkelampaa. Olin aina luullut, että moninpeleissä verkkoyhteyden nopeudella on suurempi merkitys kuin konsolin prossulla. Olen nimittäin ollut käytännössä joka kerta ensimmäisenä pelissä sen jälkeen, kun otin Xbox One X:n käyttöön.


Suuri kiitos FPS moodille.
 
Huh onneksi en ole vielä ehtinyt vielä kuin demon kokeilemaan Hitmanista. Peli näyttää Xbox One X Enchanced varsin upealta ja kun pelissä on muutenkin tunnelmaa niin sehän sopii meille! HDR vielä ai ettien että! Kun peli halvalla kävelee vastaan pitää se hommata sinne kuuluisaan todo listaan jatkeeksi. Hitmanit jääneet välistä vuosia, nyt se viimeinkin muuttuu ja aiheesta!



Digital Foundary teknistä analyysiä, murskaa PS4 Pro veljen yllättävän rumasti. Nuo asiat kyllä näkyy ja tuntuu pelaajalle jo aivan selvästi.



Ennen X:sän julkaisua spekuloin, että graafinen ero Pron ja X1X:n välillä olisi samaa tasoa kuin Xonella ja PS4:llä. Nyt toteutuneeseen graafiseen hyppyyn en todellakaan uskonut.

Tätä piti vielä lainata, ennen julkkaria foorumilla useampikin tietäjä oli saanut kyseisen helvetisti väärän olettaman jostain päähänsä. Noh, eiköhän viimeistään nyt voida todeta em. heitot paskapuheeksi. Annetaan raudalle itselleen puheenvuoro, sieltä tulee totuus.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa Hitmanin tapauksessa käytetään boksilla agressiivisempaa optimointia, jos oikein älysin niin AI renderöidään 30fps.
Vähän pelistä kiinni että kuin iso ero ruudunpäivityksessä on.

Tämän pelin kohdalla ei paljoa eroa ole
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän toi vähän himottais ja hienon näköinen loota mutta kun ei ole ikinä uponnut forzat ja halot niin rupea sen takia hommaamaan uutta konsolia.

Xbox onen ostin Quantum Breakin takia joka ei sekään jaksanut säväyttää niin myin silloin koko konsolin pois.

Katsellaan vuoden päästä uudelleen jos tulis jotain exclusive pelejä joskus ja hinta laskee. FPS ei sinänsä kiinnosta vaan pelit.
 
Kyllähän toi vähän himottais ja hienon näköinen loota mutta kun ei ole ikinä uponnut forzat ja halot niin rupea sen takia hommaamaan uutta konsolia.

Xbox onen ostin Quantum Breakin takia joka ei sekään jaksanut säväyttää niin myin silloin koko konsolin pois.

Katsellaan vuoden päästä uudelleen jos tulis jotain exclusive pelejä joskus ja hinta laskee. FPS ei sinänsä kiinnosta vaan pelit.
Xboxilla voi pelata paljon muutakin kuin Forzat ja Halot. Kuten tässäkin ketjussa on käyty läpi, siellä on paljon multiplattapelejä, joiden paras versio on nyt Xboxilla. Ei Xboxin pelikirjasto koostu pelkistä yksinoikeuksista, ihan niinkuin pleikallakin.

Olisi se sitten ruudunpäivitys, resoluutio, paremmat tekstuurit tai pidempi piirtoetäisyys, Xbox One X näyttää repivän kaulaa lähimpään kilpailijaan. Onneksi monet kehittäjät ovat ottaneet asiakseen myös päivittää pelinsä vastaamaan raudan tehoja.
 
Olisi se sitten ruudunpäivitys, resoluutio, paremmat tekstuurit tai pidempi piirtoetäisyys, Xbox One X näyttää repivän kaulaa lähimpään kilpailijaan. Onneksi monet kehittäjät ovat ottaneet asiakseen myös päivittää pelinsä vastaamaan raudan tehoja.
Uusien (eli käytännössä about tän vuoden puolivälin jälkeen julkaistujen) sekä päivityksen saaneiden vanhojen pelien kanssa tilanne on juuri näin, että vaaka kallistuu vihdoinkin Microsoftin suuntaan.

Jotkut vanhemmat multiplattarit joihin ei päivitystä tule, saattavat jäädä resoluutionsa puolesta vielä altavastaajiksi, ts. se 900p vs. PS4-versioiden 1080p -ero ei katoa edes X:llä.
 
Skyrim SE ja Fallout 4 taisi saada myös One X päivityksensä?
Kyllä.

Ensimmäinen vertailuvideokin Fallout 4:stä tuli jo vastaan.



Erittäin hyvältä näyttää, mutta ruudunpäivitys edelleen hieman tökkii, kuten seuraavasta videosta käy ilmi.

 
Fallout 4 puskettu silmäkarkkia ruudunpäivityksen kustannuksella, ei ole edes lähellekkään pelin raskaimmasta päästä tuo video. Saisivat laittaa X ja Pro päivityksiin kunnolla grafiikka-asetuksia, tyyliin PC.
 
Xbox Wiressä on artikkelit Dishonored: Death of the Outsider ja Ghost Recon Wildlands

Dishonored: Death of the Outsider
What specifically is your development team doing to enhance Dishonored: Death of the Outsider for Xbox One X?

We used the unique GPU power of the Xbox One X to leverage Dynamic Resolution with cutting edge graphics fidelity. Shadows quality, textures definition and level of details are at their best. The extra CPU power also helped us to make the framerate steadier even under heavy Dishonored-style combat situation.

Ghost Recon Wildlands
What specifically is your development team doing to enhance Ghost Recon Wildlands for Xbox One X?

We are very excited by the work done by the team to enhance Ghost Recon Wildlands for Xbox One X. The game will feature improved draw distances, better terrain representation through improved tessellation, as well as a beautiful higher resolution and full HDR support.
 
Kappas vaan oli mennyt ihan oman tutkan ohi kiireiden takia, mutta huomasin tuossa Xboxin Dashiltä kun koneen päälle laitoin että näköjään jaetaan "ilmaiseksi" Xbox One X optimoitua vanhempaa Warhammer: End Times – Vermintide -peliä. Peli pyörähtää Xbox One X natiivi 4K eli varmaankin pirun nätti. Muutakin parantelua eli nätimpi silti vaikka 4K töllö puuttuu. Pitää ehkä tutustua ihan mielenkiinnosta vaikka tuo genre ei ole kuuminta omaa suosikkiosastoa ole yleensä ollut.
 
Ylös Bottom