Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

Ostin XBoxin Storesta ensimmäisen pelin Game Passin ulkopuolelta ja sähköpostiin pamahti billing@microsoft.com lähettäjältä ”verolasku”.

Viestissä vakuuttava numerosarja (verolaskun tunnus) sekä linkki mistä pääsee lataamaan pdf:n ja linkkiä painaessa päätyy uskottavan oloiselle Microsoft tilin kirjautumissivulle.

Siis oikeasti? Töissä kaikki tällaiset on automaattisesti tunnuksien kalastelua ja roskapostia, mutta onko ihan validi amerikkalaisen mallin mukaisesti?

Hieman epäuskoisen olo, mutta onko siis normaalia?
 
Ostin XBoxin Storesta ensimmäisen pelin Game Passin ulkopuolelta ja sähköpostiin pamahti billing@microsoft.com lähettäjältä ”verolasku”.

Viestissä vakuuttava numerosarja (verolaskun tunnus) sekä linkki mistä pääsee lataamaan pdf:n ja linkkiä painaessa päätyy uskottavan oloiselle Microsoft tilin kirjautumissivulle.

Siis oikeasti? Töissä kaikki tällaiset on automaattisesti tunnuksien kalastelua ja roskapostia, mutta onko ihan validi amerikkalaisen mallin mukaisesti?

Hieman epäuskoisen olo, mutta onko siis normaalia?
Mun maksut menee suoraan pankki kortilta ja tulee vahvistus sähköposti missä lukee hinta ja verot ym. Sen olen säilyttänyt sähköpostissa.

Microsoft-tilaustasi koskevia tärkeitä tietoja

Microsoft-logo
Hei!

Kiitos, että teit ostoksia torstai 6. helmikuuta 2020 -kaupassamme.

Kaikki ostamasi lataukset ovat nyt saatavilla ennakkotilauksia lukuun ottamatta.

Tilaus 3975808


Homefront®: The Revolution 'Freedom Fighter' Bundle Homefront®: The Revolution 'Freedom Fighter' Bundle
( Deep Silver )
Määrä 1
4,83 €

Välisumma 4,83 €
ALV 1,16 €
Yhteensä 5,99 €
Maksutapa
MasterCard ** 5,99 €

Tilauksen tarkastelu tai hallinta

Suosittelemme, että tulostat ja tallennat tämän vahvistussähköpostiviestin ja myyntiehdot.
 
No hieman erilainen sisällöltään. Ostokseni tein Paypalin kautta.

Microsoft-logo

Hei [etunimi sukunimi]

Loimme sähköisen verolaskun hiljattain tekemästäsi ostosta:
Lataa PDF-muotoinen verolaskusi

Verolaskun tunnus: 25129xxxxxx

Verolaskun luontipäivä: 23. kesäkuuta 2020

Jos haluat tarkastella tapahtumahistoriaasi ja käyttää sähköisten laskujesi linkkejä, kirjaudu sisään kohteeseen Microsoft-tili - laskutustapahtumat.

Jos tarvitset apua PDF-tiedostojen tarkastelemisessa NVDA:n avulla, napsauta tätä.

Kiitos!
Microsoft
Ei millään pahallla Microsoft, mutta nykymaailmassa tulee niin paljon vastaavia tunnuksien kalasteluviestejä oikeannäköisille sivustoille, että ensimmäistäkään tunnus+salasana yhdistelmää en anna. Jos tämä on virallinen jenkkikäytäntö, niin suomalaiset MS-osaajat voisi viestiä hieman eteen päin miten asiat tehdään 2020 luvulla. Vai pitääkö shekkivihosta ottaa kopiot jatkossa?
 
No hieman erilainen sisällöltään. Ostokseni tein Paypalin kautta.

Microsoft-logo

Hei [etunimi sukunimi]

Loimme sähköisen verolaskun hiljattain tekemästäsi ostosta:
Lataa PDF-muotoinen verolaskusi

Verolaskun tunnus: 25129xxxxxx

Verolaskun luontipäivä: 23. kesäkuuta 2020

Jos haluat tarkastella tapahtumahistoriaasi ja käyttää sähköisten laskujesi linkkejä, kirjaudu sisään kohteeseen Microsoft-tili - laskutustapahtumat.

Jos tarvitset apua PDF-tiedostojen tarkastelemisessa NVDA:n avulla, napsauta tätä.

Kiitos!
Microsoft
Ei millään pahallla Microsoft, mutta nykymaailmassa tulee niin paljon vastaavia tunnuksien kalasteluviestejä oikeannäköisille sivustoille, että ensimmäistäkään tunnus+salasana yhdistelmää en anna. Jos tämä on virallinen jenkkikäytäntö, niin suomalaiset MS-osaajat voisi viestiä hieman eteen päin miten asiat tehdään 2020 luvulla. Vai pitääkö shekkivihosta ottaa kopiot jatkossa?
Onpas minullekkin joskus muinoin näitä tullut. Ei tuohon kai mitään tarvetta ole reagoida mitenkään. Kyllä ne alvit maksussa on.
 
Tässä olisi aika kätevät ohjeet game share xbox one ja xbox series X

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nyt alkaa osa Insider jäsenistä saamaan tuota uutta dashboard päivitystä.


Summary
  • The August 2020 Xbox One Update is here with improvements to Guide.
  • It’s even easier to connect with your friends (messages, parties, volume sliders).
  • The new Xbox look and feel starts rolling out to Xbox Insiders today, along with changes to profiles and sign-in.

 
Kysyn vain, että miksi helevetissä tuota dashboardia pitää päivittää niin usein? Heti kun on kunnolla tottunut johonkin näppärään toimintoon, niin se pitää siirtää tai korvata. Ja yleensä se korvautuu taas jollain share/social/party/community -toiminnolla. Ei kiitos kiinnosta!

/END RANT

No onneksi tuota guidea voi itse mukauttaa, joten saa tarpeelliset täbit nopeasti käsille. Ja nättihän se on kuin mikä ja kuulemma parin uudelleenkäynnistyksen jälkeen on selvästi nopeampi.
 
Mitenkäs nämä Amazonin ja cdkeysin myymät digipelit, kun lukee vaikka UK, niin pystyykö tuon lunastamaan suomitilillä?

Joskus vuosia, sitten noita ostanut ja en yhtään muista miten toimii, että pitääkö laittaa lokaatio United Kingdomiin lunastamisen ajaksi :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mitenkäs nämä Amazonin ja cdkeysin myymät digipelit, kun lukee vaikka UK, niin pystyykö tuon lunastamaan suomitilillä?

Joskus vuosia, sitten noita ostanut ja en yhtään muista miten toimii, että pitääkö laittaa lokaatio United Kingdomiin lunastamisen ajaksi :)

Jos ei muuten toimi niin lunastaa pelin xbox.comin kautta VPN:nää hyväksi käytäen. Yhdistää tietokoneen VPN:nän kautta haluttuun kohdemaahan niin lunastus onnistuu oikeinkin mainiosti.
 
Jos ei muuten toimi niin lunastaa pelin xbox.comin kautta VPN:nää hyväksi käytäen. Yhdistää tietokoneen VPN:nän kautta haluttuun kohdemaahan niin lunastus onnistuu oikeinkin mainiosti.
Xboxilla tai kännykän Xbox apilla ei saanut lunastettua, mutta Xbox.com kautta sai ilman VPN käyttöä :)

Nyt on tuokin, sitten testattu ja voikin jatkossa myös hommata pelejä cdkeys.com kautta.
 
Xboxilla tai kännykän Xbox apilla ei saanut lunastettua, mutta Xbox.com kautta sai ilman VPN käyttöä :)

Nyt on tuokin, sitten testattu ja voikin jatkossa myös hommata pelejä cdkeys.com kautta.
Mitä ostit ja saitko hyvään hintaan :) mun ostokset cdkeys on ollut aina aluevapaita niin tämä oli hyvä tieto.
 
Oliko tässä boksilla tosiaan, niin hölmösti tehty, että jos haluaa "seurata" muita pelaajia, niin on pakko lähettää ystäväkutsu?

Ajattelin @Dragonfly alkaa stalkkaamaan boksilla, niin ei muita vaihtoehtoja ollut, kuin tuon "lisää ystäväksi" :D
 
Oliko tässä boksilla tosiaan, niin hölmösti tehty, että jos haluaa "seurata" muita pelaajia, niin on pakko lähettää ystäväkutsu?

Ajattelin @Dragonfly alkaa stalkkaamaan boksilla, niin ei muita vaihtoehtoja ollut, kuin tuon "lisää ystäväksi" :D
@Pirate fin
Kyllä saa alkaa seuraamaan se on eri asia seuraako toinen takaisin :D
Lisää ystävä ja valitse jaatko oikean nimesi ja se on siinä. Lisäsin sut kun testasin :)
 
Oliko tässä boksilla tosiaan, niin hölmösti tehty, että jos haluaa "seurata" muita pelaajia, niin on pakko lähettää ystäväkutsu?

Ajattelin @Dragonfly alkaa stalkkaamaan boksilla, niin ei muita vaihtoehtoja ollut, kuin tuon "lisää ystäväksi" :D
Saanhan sitä lisätä ihan ystäväksikin. Minäpä pistin ystäväpyyntöä takaisin päin. :)
 
Mulla on ainakin seuraajia, joita en tunne ja jotka eivät ole kavereita. En tiedä, mitä haittaa niistä on tai miksi joku haluaa seurata minua.
 
Mulla on ainakin seuraajia, joita en tunne ja jotka eivät ole kavereita. En tiedä, mitä haittaa niistä on tai miksi joku haluaa seurata minua.
Mulla on joku kanssa ruvennut seuraamaan kun on ollut samassa matsissa gears 5 hordessa ja 7 days to die pelaamisen jälkeen myös. Itse seuraan vaan tuttuja tai konsolifin porukkaa :)
 
Forza ainakin on tehty siitä oudosti, että jos laitat vaikka jonkun artistin seurantaan jotta löydät sen maalauksia helpommin niin silloin se on myös siellä kaverilistan puolella seurattuna.
Eli itsekin seuraan useampaa tuntematonta tyyppiä tuon takia.
 
Ylös Bottom